Hof van Gelre

Meer informatie over restaurant Hof van Gelre

6,5
B S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
we hebben hier 3 of 4 jaar geleden gegeten en toen besloten niet terug te keren.
wat goed dat we vandaag op aanraden van vrienden opnieuw zijn gegaan
het interieur is vernieuwd, hoewel de vernieuwing verder doorgevoerd mag worden in het gehele interieur. dat wil echter niet zeggen dat de sfeer niet klopt. die is geweldig fijn rustgevend.
het personeel, met name de sommelier, is heel erg gedreven en enthousiast.
de sommelier geeft goed advies over wijnen. is consistent in zijn gedrag naar alle gasten. de gerechten zijn vers en verzorgd en op temperatuur.
asperge soep was puur en vooral niet te ZOUT
de lamsfilet en garnituur goed op temperatuur en uitgebalanceerde smaken. top.
kalfs entrecôte was super mals, vooral niet te zout en garnituur paste perfect.
de asperges met ei ham etc was perfect. asperges a point!! super. de ham van een plaatselijke slager neem ik aan. puur, zuiver, vers, bio
dessert aardbeien bavarois was van verse aardbeien en werkelijk heerlijk.
het andere dessert: heerentoetje moet iedereen maar eens gaan proeven aldaar. goddelijk!!
de koffie is goed gebrand, niet bitter, vol aroma. heerlijk.
de digestief hoeveelheid grand mariner is goed. dat maak je anders mee.
dus ... ben je in de achterhoek, Gorssel - More. rijd even iets verder oostwaarts en kom tot rust in Lochem, Hof van Gelre, rust, ambiance, heerlijk eten voor een goede prijs.
Knizzel .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Het personeel deed echt zijn best. Zeer attent en gastvrij. Het eten was goed en de ambiance zoals je in veel hotels ziet. Goed maar niet bijzonder.
L. V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Voor de 2e keer in een weekeinde hier het diner genoten. Nu met een 4 gangen diner waarbij gestart werd met dun gesneden op eikenhout gerookte kalfsmuis met rucolasalade en
balsamicodressing (prima) gevolgd door een heldere parelhoenderbouillon met asperges, gember en verse kervel (lekker), het hoofdgerecht bestond uit gepocheerde heilbotfilet met wortelschuim, asperges en bacon crispy (redelijk) en het toetje was een soort van verzameling van zoetigheden. Zoals al in een eerdere recensie beschreven vinden wij de wijnen van de kaart erg lekker en vriendelijk geprijsd. Daarnaast o.a. seizoensbier (lente bok) van de tap geserveerd op het in totaal toch wel ruime terras waar het tot laat (wij hadden een prachtige lenteavond) goed hebben kunnen toeven en de vriendelijke (jonge) bediening tot in de late uurtjes kwam kijken of wij nog iets nodig hadden. Daarom nu het terras ook een 8 gegeven.
Zeker in combinatie met een overnachting vinden wij dit hotel een aanrader en goed ingericht voor de ontvangst van stellen maar ook voor groepen.
Dutchy25 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Wij hebben afgelopen zaterdag gegeten in het restaurant van het hotel.
Ik ben verbaasd over de reacties die gegeven zijn over de kwaliteit en service. Wij werden bij aankomst gelijk opgemerkt door een jongedame die achter de receptie werkte, ze vroeg of ze onze jassen mocht ophangen en aansluitend of we eerst een drankje in de lounge wilden drinken of gelijk aan tafel wilden gaan. Gezien de tijd wilden wij wel gelijk aan tafel, gezellig tafeltje gedekt naast het raam, sfeervol met kaarsjes en andere mensen die ook lekker aan het genieten waren ( zo leek het). Heerlijk gegeten met goede (persoonlijke) service! Dik in orde en zeker voor herhaling vatbaar.
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
weekend in Hotel doorgebracht en 3 gangen keuze menu a €32.50 genomen
Voorgerecht: botervis. Zo uit de diepvries te koud, zonder smaak
Partner: paddenstoelsoep, was goed van smaak
Hoofdgerecht: Runder entrecote. Bediening had niet gevraagd hoe te bereiden. Gevolg een doorbakken "biefstuk" Niet mals. Kan veel beter als die medium wordt gegrilleerd
Partner: Achterhoeks pannetje
Zou geflambeerd worden aan de tafel. Wel flamberen moet de bediening nog leren
Hup een aansteker er over en klaar geen vlam gezien
De hoender dreef in te veel saus!
Na gerecht 3 bollen ijs niets op aan te merken
Wijn te duur. Huiswijn uit de tap €4,25
Prijs/ kwaliteit kan veel beter als er aan de hoofdmaaltijd meer aandacht wordt besteed.
Nu te duur!

Nico V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Expres hebben wij gewacht met het plaatsen van een recensie om te kijken of er nog een reactie kwam van het management op onze klacht. Maar blijkbaar vond men dat niet nodig en is men overtuigd van eigen kunnen. Wij waren hier op basis van het twee keuken ( wild ) arrangement met de gedachte een gezellig weekend met twee avonden gezellig en lekker tafelen. Dat is de eerste avond prima gelukt. In de verwachting van opnieuw een gezellige avond tafelen begaven wij ons om 19.00 uur aan tafel. Na onze bestelling uit het 4-gangen keuzemenu van dit arrangement hadden wij ons voor- en tussengerecht al om 19.30 uur gekregen. Dit ging ons iets te snel dus wij verzochten aan de bediening of men ongeveer 20 minuten kon wachten met het uitvragen van het hoofdgerecht zodat we tenminste niet al voor 20.00 uur ook het hoofdgerecht genuttigd zouden hebben. Dat was volgens hen geen probleem echter om 19.40 uur stond het hoofdgerecht al op tafel. Toen wij hier wat van zeiden en van plan waren de gerechten terug te sturen, kregen wij de indruk uit opmerkingen van de bediening dat de borden dan onder een warmtelamp zouden worden geplaatst en dat dezelfde gerechten na enige tijd weer opgediend zouden worden. Dat men na het hoofdgerecht extra lang wachtte met het opdienen van het nagerecht was slechts een kleine pleister op de inmiddels ontstane wond. Het was 20.30 uur toen wij het restaurant verlieten, geen excuses van de bediening, sterker men vermeed ons alsof wij de oorzaak waren van onze irritatie over zoveel onbenul. Overigens was het eten goed van smaak hoewel het zeker geen top was. Bij het uitchecken op zondagmorgen en ook in een door ons ingevulde enquete hebben wij nogmaals ons ongenoegen uitgesproken over de gang van zaken in de verwachting dat het management wel zou reageren en tenminste zo beleefd zou zijn haar excuses aan te bieden. Tot op heden is het stil gebleven, wij moeten dan ook aannemen dat het geen incident was, iets dat overigens ook al die avond bleek omdat de meeste tafels wel heel snel klaar waren met eten. Het deed denken aan een vreetschuur waar je maar weer zo snel mogelijk buiten moest staan omdat het personeel wel iets anders te doen heeft.
Frans G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Wij hebben dezelfde ervaring als veel gasten. Het eten is zeker niet slecht maar bijzonder is het ook niet en dat geldt eigenlijk voor alles. Wij hebben desondanks een erg prettig weekend gehad. Personeel is zeer vriendelijk en de muziek tijdens dit jazzweekend onderhoudend. Is zeker een hotel voor de wat oudere gasten maar dit heeft ons niet gestoord. Hotelkamers zijn uitstekend en de ligging van dit hotel ook.
Linze B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Dramatische ervaring. Voorgerecht (kreeftsoep) was lekker, maar de carpaccio van tonijn was wat smakeloos. Vervolgens moesten we ruim een uur (!!) wachten op een hoofdgerecht. Toen we navraag deden was de verklaring dat onze gerechten bij een verkeerde tafel waren gekomen. Maar men vond het blijkbaar niet nodig om ons proactief te informeren. Onze honger en animo was inmiddels verdwenen. Bovendien kreeg mijn vrouw kreeg steeds meer last van haar verkoudheid. We zijn opgestapt en naar onze kamer gegaan. De ober heeft het hoofdgerecht (parelhoen) van mijn vrouw nog naar onze kamer gebracht, maar het smaakte naar niets. Het 3-gangen diner was onderdeel van een arrangement en we hebben het volledige bedrag moeten betalen, ondanks het feit dat we alleen maar 2 voorgerechten hebben gehad. Meer dan een paar excuses zat er helaas niet in.
Muti54 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Tijdens een weekendje in dit hotel de eerste avond hier gegeten. Het 3 gangen diner was onderdeel van het arrangement via Bongo geboekt.
Alles was zeer smakelijk en smaakvol opgediend. Vriendelijk, attent personeel. Huiswijn was goed, karaf kraanwater ook beschikbaar.
Mijn voorafje van carpaccio van haring was bijzonder en erg lekker.
Michael2504 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2013
Op zich was alles 'zakelijk gezien' prima voor elkaar. Omgeving is mooi restaurant is netje en de hotelkamer goed verzorgd.
Iedereen deed zijn best, maar we hebben de liefde en de passie voor het eten hier ernstig gemist

Wim B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2013
Met z'n vieren hier wezen eten op een zwoele zomeravond. Aperitief genoten op de terras. Het is te merken dat het een restaurant van een hotel is: zelfs op een donderdagavond helemaal vol. Vriendelijke bediening. Hoofdgerechten waren smakelijk maar niet meer dan dat. Hetzelfde gold voor de desserts. daardoor was de prijs/kwaliteit verhouding wel ietwat hoog. De omgeving maakt veel goed: prachtig gelegen aan een laan in het mooie Lochem. Meer geschikt voor de wat oudere gast.