Hoender en Hop

6,6
Lang
Hank H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Laat ik positief beginnen, heerlijke kip, goede friet, lekkere appelmoes. Ook de andere gerechten zijn meer dan prima! Maar wat moet het daar een zooitje zijn in de keuken, van de zeker 20 bestellingen (verschillende accounts) via hun bezorgpartner heb ik wel 10x moeten bellen. En dan doe ik voor kleine vergissingen nog niet eens moeite om te bellen. Eigenlijk altijd wat. Hele hoofdgerechten vergeten, bijgerechten ontbreken, bestelling van een ander gekregen etc. Het is dat jullie bezorgpartner dit heel erg netjes oplost en dat het eten zo lekker is maar als jullie iets secuurder werken durf ik jullie ook nog aan mijn moeder aan te raden.
Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Hoender en Hop is een leuke borrelplek maar het personeel loopt wel een beetje aan je neus voorbij. Ze hebben het wel druk maar ook wel gezellig met elkaar. Wel lekker als je gewoon in de drukte wil opgaan later op de avond.
In de zomer kun je lekker buiten zitten.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Aardige tent, maar het eten is niet bijzonder. Ook de bediening laat te wensen over.
Het eten is vooral vet: paddestoelen die zwemmen in het vet, spareribs vetter dan voor de smaak noodzakelijk. In de dagschotel boeuf bourguignon mistte ik toch wel een aantal zaken (champignons, ontbijtspek) en was het bord vooral gevuld met aardappels. Slordigheden ook in de bediening: het hoofdgerecht werd gebracht voor het voorgerecht (kwam later wel weer goed) en het afruimen mag wel iets vlotter gebeuren. Zeker wanneer de door ons opgestapelde vette borden al twintig minuten midden op tafel staan en dan ook nog vragen of we klaar zijn.
Melanie V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gezellige zaak met goeie muziek. Het was druk en dat was ook zeker te merken. We hadden koffie besteld en dat duurde al even, maar op de lunch moesten we echt wel extreem lang wachten. Het duurde bijna een uur voor 2 broodjes met kip en 6 bitterballen. Er zat weinig saus op het broodje dus het was het wachten ook niet waard. Voor mij geen reden meer om hier terug te komen.
Rightstuff9 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Wij zijn redelijk kritisch, maar nu stonden de planeten op één lijn. Bij ons was dit bij H&H, waar we mosselen hebben gegeten. Smakelijk bereid met diverse groenten. Salades zijn (zeer) vers en met ook eigen gemaakte sausen.
Een supervriendelijke bediening met echte interesse of het smaakt en die denkt in oplossingen. Voor ons betekende dat er een fles witte wijn bij de buurman werd geregeld.
De chefkok heeft er veel zin in en bedenkt lekkere variaties. Het interieur en eigen muziekkeuze (J.J. Cale, Jimi Hendrikx) doet veel en doet mij nog het meest denken aan het Cubaanse setting. Een beetje stoere uitstraling. Daarbij is alles nog eens biologisch (lekker dus) met oog voor kwaliteit en dierwelzijn. Wij hebben genoten en komen zaken die zo krachtig een eigen formule neerzetten niet vaak meer tegen. Ik hoop dat ze dit volhouden en er geen mannetjes met spreadsheets deze formule gaan verwateren.
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Helaas ben ik niet al te enthousiast over Hoender en Hop. Ik had positieve verhalen gehoord, dus was benieuwd. Ik ben hier op een vrijdagmiddag neergestreken met een groepje vriendinnen om te borrelen. De hapjes zijn weinig en klein in vergelijking met wat je betaalt. 5,50 voor een klein maandje brood, hetzelfde bedrag voor een klein zakje frietjes. De wijn was wel erg lekker.
Bediening, ik snap dat het vrijdagmiddag en druk is maar de bediening was niet al te vriendelijke of snel. Toen de eerste hapjes arriveerde en wij nog geen drankje hadden, gaven we dat aan. Snauwend: 'je ziet dat het druk is, de bar heeft het drukker dan de keuken'. Lijkt mij niet op zijn plaats. Ik zou zeker teruggaan vanwege de leuke locatie in Den Haag, maar ga liever ergens anders zitten als het druk is, waar de porties royaler zijn.
DeniseDen .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Voor de tweede keer gegeten van Hoender&Hop. Echt heerlijk. De eerste keer via Deliveroo, perfect en heel snel. Dat was een bezoekje waard! Maar helaas, de bediening was om te huilen. Heerlijk buiten kunnen zitten, maar de dame in de bediening leek er weinig zin in te hebben. Neus omhoog en alles behalve vriendelijk. Voordat de drankjes kwamen waren we weer 20 minuten verder. 2e ronde drankjes vergeet ze door te geven aan de bar. Kan gebeuren, maar zelfs een sorry kon er niet vanaf. Weer 20 min verder eindelijk ons 2e biertje. Qua eten zeker een aanrader, maar dus liever via Deliveroo weer de volgende keer.
Eddie100 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Mooi decor .smaak van de sparerib was goed ,helaas was de rib koud .deze teruggebracht waarna de kok het bord en al met de coleslaw er nog op de magnetron in gooide.bediening aan onze tafel had er blijkbaar niet echt zin in was behoorlijk sjagerijnig.gaf geen welkom gevoel.
Nog een baleys besteld waar werkelijk maar 1 druppel inzat.naar de bar gegaan om er een beetje bij te vragen maar dat werd uiteindelijk gewoon in rekening gebracht .kortom beetje teleurstelling
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Zeer smakelijke spare ribs gegeten met een heerlijke marinade, ook al haalde ik de bulgogi zoals ik die uit Koreaanse restaurants ken er niet helemaal uit. Maar dat gaf niet. Vlees was heerlijk mals. Lekkere frietjes erbij en een prima coleslaw. Goede selectie aan (bijzondere) biertjes. Vriendelijke bediening en een gezellige zaak - wel is het vrij warm naast het spit met de kippetjes!
gabriel1981 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Drie weken geleden hier gegeten. Als hoofdgerecht hadden we kip van het spit met limoen en de lam. Allebei echt heel lekker! De kip was lekker sappig en goed van smaak. Als nagerecht hebben we de chocolade mousse gedeeld. Ook de bediening was uitstekend. Al met al een hele prettige ervaring en de moeite waard geweest!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voorafgaand aan de première van 'de moord op Blonde Dolly' een bezoekje gebracht aan Hoender en Hop op de Grote Markt in Den Haag. Een mooie extra bijkomstigheid was het feit dat enkele dagen eerder op de grote Markt het beeld van Haagse Harry was onthult. Leuk ook die even te zien in 'levende lijve'. Maar nu Hoender en Hop. Zit er nog niet al te lang en dus goed om eens te keuren. Nu daar hebben we geen spijt van gekregen. Er is een uitgebreide kaart met barbecue klassiekers maar de kip van de grill is wel de specialiteit. En wat voor een kip! Uit Les Landes in Zuid-Frankrijk ze zijn diervriendelijk, met geheel natuurlijke voeding en bekroond met de hoogste classificatie voor pluimvee in Frankrijk, het Label Rouge. De kip werd geserveerd met grove appelmoes, huisgemaakte bio-friet en mayonaise. Daarbij een lekker glas witte wijn van Domaine les Murettes viognier 2014, uit de Languedoc. Tot slot een mooie cappuccino. Nog een paar steekwoorden: gemoedelijke sfeer en passende muziek en attente vriendelijke bediening! kortom een aanrader! we komen terug!
BobenTruus .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Bij binnenkomst hing er een gezellige borrelsfeer. Het personeel was gastvrij en vriendelijk en we kregen voldoende aandacht, ondanks de drukte in de zaak. Kip en spareribs besteld. De kip was heerlijk mals en prettig gekruid, de gemarineerde spareribs vielen van het bot! De bijgerechten zoals je bij een BBQ mag verwachten, salade en frites met van die lekkere Belgische mayonaise.
Een plek om zeker nog eens terug te komen!
Nienke112 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Leuk, deze nieuwe zaak op de Grote Markt. Er wordt bediend en de muziek staat niet te hard terwijl je zit te eten (zoals bij de Zeta). Prima kaart, simpel. Daar hou ik wel van! Mijn vriend en ik hadden beide de kip met salie. Heerlijk! En ook de bijgerechten waren superlekker. Echt wat je verwacht van zo'n gerecht. Bediening kan inderdaad strakker, maar is niet rampzalig. Interieur is erg leuk en sfeervol.
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Wij gingen lunchen met z'n 3 bij deze tent, alledrie hadden we de Pulled chicken, bij 1 zaten nog de botjes nog op het broodje... Verder was de bediening opzich vriendelijk, maar mensen moeten binnen bestellen en zelf zijn ze eigenlijk nergens mee bezig. En duurt een half uur voordat je iets op tafel ziet staan.. Was ook nog rustig
John V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Savonds wezen eten met mijn partner en hebben samen een worst plateau (lekker!) en de hoender genomen. Beide snel en warm op tafel. Tja wat kan ik erover zeggen.. t was n goede hap alleen jammer dat de warmtelampen net verkeerd hangen of de tafels net verkeerd staan opgesteld. Enfin... tevreden over t eten alleen kan t bedienend personeel wat meer training gebruiken. Voelde mij net n kind die id klas zijn vinger moet opsteken om aan de beurt te komen.
leny S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
hier geluncht, buiten onder de kachel. ik ging voor de garnalenkroketjes, T had het broodje van de dag met ossenworst. Weinig garnalen in de kroketjes, wel smakelijk. Het broodje ossenworst met violet was heerlijk. vriendelijke bediening.
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Heerlijk kippetje (met salie/limoen), en de friet is ook erg fijn. Mijn tafelgenoot was erg te spreken over de spareribs. Alleen de bediening: vriendelijke mensen hoor, maar het is zondagmiddag 17:30, terras is overvol en 1 persoon is de sigarettenbakken aan het legen (en ook alleen maar dát aan het doen), en een ander met krijt de stoepborden aan het schrijven. Handig tijdstip! Duurde dus ook een half uur voor het eerste biertje op tafel stond en de bestelling was doorgegeven. Dat kan dus beter.
Berger1976 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Avondje naar de film in den Haag. Vooraf een hapje gegeten op de grote markt en aanbeland bij Hoender en Hop. We hebben beiden gekozen voor het gegrilde kippetje, geserveerd met friet en koolsalade. Eten was goed en meer dan genoeg. Prijs/ kwaliteit verhouding is goed. Service moet beter, te vaak lege glazen en rommelig, zelfs bij deze prijzen niet goed genoeg
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Prima toevoeging aan de Grote Markt! Op dit deel van het terras wordt bediend, wel zo fijn. Het duurt wel nog wat lang (ook al staan ze met zijn drieën te bedienen op een rustige woensdagavond) en soms moet je de bediening helpen herinneren dat je net al iets besteld had. Ik nam de varkensworstjes met friet, mayo & coleslaw. Voor € 13,50 vond ik het goed op smaak en kwalitatief goed genoeg. Prima voor een snelle daghap. Leuk trouwens dat ze veel verschillende biertjes hebben (ook op de tap).
Jennifer B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Bediening op de Grote Markt! Niet perse beter, maar voor sommigen vast een pluspunt. Simpele kaart: bier en kip (alhoewel kip niet perse de overhand heeft in het menu?). Superlekkere kip uit de Josper oven gegeten die mooi wordt gepresenteerd op planken. Vriendelijke bediening, soms wel een beetje gestresst. Je kunt hier rustig zitten en een beetje blijven hangen, dat is geen punt (gelukkig!). Ook lekker fingerfood!