Hock-Sieng

Vismarkt 28 9711 KT Groningen Nederland Kaart
31-503120627

Over het restaurant Hock-Sieng

Vietnamees restaurant waar je kennis kunt maken met de gevarieerde keuken van Vietnam. Traditionele Vietnamese gerechten dus maar je kunt ook gerechten bestellen uit andere landen in Zuidoost Azië. Een culinaire ontdekkingsreis waar je kennis maakt met allerlei smaken en een traditionele eetcultuur. En plaatsneemt in een stijlvol en warm ingericht restaurant. Een feest om hier te eten!

Meer informatie over restaurant Hock-Sieng

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en dinsdag 12.00 - 22.00 uur
Woensdag gesloten
Donderdag t/m zondag 12.00 - 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Hock-Sieng

Ria W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Altijd heel lekker eten bij Hock Sieng. Het is vooral een aanrader om de eigenaar een menu te laten samenstellen! We gaan hier zeker weer terug.
Trinet H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Altijd weer een feestje om hier te eten
Kevin H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
mooi ding sksk. dj's a snwmwmsmsns s s SNS d d. d x de d d d ssns s s BS zbzjsns s s s s s s s s s s s s s s s. sss as s. sa
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Heerlijk gegeten!
Dennis O.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Heerlijk gegeten bij Hock Sieng. Wij hadden de Hock Sieng rijsttafel wat begon met Dim Sum. Vooral het aardappel kroketje met vleesvulling en de zoetzure saus van pruimen bij de gefrituurde garnaal waren heerlijk. De hoofdgerechten waren allen zeer goed van smaak. De gerechten lijken qua manier van opdienen op Chinees eten maar toch net met een andere twist. De bediening was vlot en vriendelijk. Ook werd er uitleg bij de gerechten gegeven en de eigenaar had zich verontschuldigd omdathet iets langer duurde voordat het voorgerecht kwam i.v.m. de voorzichtige bereiding. Allemaal erg netjes! Absoluut een aanrader.
Eef en Dik V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heel lekker eten, vriendelijke bediening, goede sfeer. Alles met zorg. Altijd fijn om hier terug te komen
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk eten, maar wisselende bediening. Absoluut een aanrader!
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Prima!
New Y.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Lekker en vers eten voor een mooie prijs!
Ik kom hier regelmatig eten en heb nog nooit iets gehad of tegengekomen dat me tegenviel.
Heerlijk Vietnamees eten en vriendelijke bediening.
Als ik in Groningen ben dan rij ik er speciaal voor om.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
helemaal goed, heerlijke maaltijden.
Willem R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Erg lekker gegeten, super attente mensen en niet duur.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
We probeerde de Vietnamese rijsttafel. Die werd geserveerd in vier gangen en niet alles tegelijk, heel prettig. Prikkelende smaken, veel zoet en zoetzuur, af en toe pittig. Fantastische grote garnalen. Geserveerd in prettig tempo door vriendelijke zorgzame bediening. Het restaurant en de tafels zien er keurig uit maar ook nogal gedateerd en... sfeervol of gezellig is Hock-Sieng helaas niet. Met een 'makeover' van het interieur maak je van dit restaurant helemaal een topper. Het eten is al top.
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Vandaag met z'n vieren dim sum gegeten bij Hock-Sieng. Dat is een prima manier om een regenachtige zondagmiddag op te fleuren. De dim sum zijn top (en ik ben kritisch omdat ik verschillende keren in China ben geweest). De 'potstickers' ('panklevers': een soort gebakken ravioli met varkensvlees en Chinese bieslook) zijn heerlijk. Dat geldt ook voor de balletjes met kleefrijst en krab. Ook de vertrouwde ha kau (garnalen gestoomd in een rijstdeeg) waren heel goed. De bediening (de eigenaren!) is buitengewoon vriendelijk. We hadden het aan hun overgelaten om een keuze voor ons te maken uit de dim sum-gerechten. Hier kun je dat rustig doen, want alles is lekker. Overigens is ook de rest van de kaart de moeite waard. Al jaren maken ze bij Hock-Sieng gewoon heel goed Oosters eten - en dat aan de Vismarkt in Groningen!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Zojuist weer eens bij Hock Siengh gegeten: Hock Siengh is gelegen op een toplocatie in Groningen, en is altijd gezellig druk. Het restaurant is een ‘pijpelaar’, maar door te werken met hoogteverschillen en vloerbedekking heeft het een heel prettig geluidsniveau. Hierdoor is het ook een prettig restaurant om een zakenbespreking te hebben.
Daarbij zijn de grote foto’s van Vietnam heel stijlvol. Wel mag het geheel een likje verf om het luxe interieur te behouden.
Bij binnenkomst wordt je altijd hartelijk welkom geheten door de eigenaars.

Hock Siengh is een Chinees-Vietnamees restaurant, en heeft daarmee een heel breed assortiment. Zoals gebruikelijk bestelden wij niet van de kaart, maar lieten wij ons verrassen door de eigenaar. Je zegt simpelweg hoeveel gangen je wilt, en waar je wel/niet van houdt en de rest volgt vanzelf. De voorgerechten bestaande uit verschillende (handgemaakte) dimsum waren subliem. Het hoofdgerecht was een hele gefrituurde zeebaars met frisse dipsaus en gewokte waterspinazie (kangkung) en mifang. Alle gerechten hebben complexe en zeer authentieke smaken. De mifang side-dish heb ik bijvoorbeeld nergens in Nederland zo goed gegeten: Goed gevuld met duidelijk de ‘adem’ van de wok. De kwaliteit van het eten blijkt overigens ook uit het hoge aandeel aan Aziatische gasten.

Kortom, Hock Siengh is met recht één van onze vaste adressen. Een Aziatische parel in het hoge Noorden.
yoghoo .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wàt een smaaksensatie! Mijn neus loopt nog terwijl ik dit schrijf. :-)
Samen met mijn vriendin uit eten geweest. We hadden gereserveerd, maar goed ook want het was smoordruk. Nadat wij onze keus kenbaar hadden gemaakt stelde de heer van de bediening voor om een van beide hoofdgerechten met een ander kruid te bereiden omdat ze anders erg veel op elkaar zouden lijken qua smaak.
De voorgerechten waren simpel doch heel smaakvol. Toen was het wachten op het hoofdgerecht, nieuwsgierig naar wat ons zou worden voorgezet.
Na enkele minuten waren dit een schaal met grote garnalen in zoete saus en rundvlees in een pittige sojasaus. Wat we toen proefden hebben we nog nooit meegemaakt, alle ingrediënten kwamen fantastisch tot hun recht, knoflook, sesam, alles. Maar toch vooral een tintelende smaak van szechuan-pepers die ons was beloofd. In een mum van tijd tintelde alles die alle smaken nog eens versterkte. Hier gaan we nóg een keer heen!
nataschavdk .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Goed, vers en lekker eten . Eigenaar (leuke gastheer en vrouw), wil altijd wel iets buiten de kaart om maken. Goede bediening en wij voelen ons altijd welkom. Kortom een aanrader!!
wvunderink .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Hock Sieng is al lange tijd een van mijn favoriete restaurants in Groningen. Wat wordt daar lekker gekookt! Ik heb er al veel vrienden mee naar toe genomen en het aan veel mensen aanbevolen. Gisteren 'mocht' ik weer. Met mijn broertje dit keer. Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van de kaart gegeten. Ik ga altijd voor een verrassingsmenu, 3 of 4 gangen. Alles mag! En dat is nog nooit fout gegaan. Gisteren ook niet. Ze slagen er bij Hock Sieng altijd in om een keur aan smaken samen te brengen in een gerecht zonder dat de smaken vermengen. Alles is zo goed op elkaar afgestemd! Fantastisch! Aanrader!
Marten V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Na een warm ontvangst met 4 personen heerlijk gegeten. De bediening verdient oprecht een pluim. De smaak van het eten verklapt de entousiasme waarmee de kok zijn werk verricht. In één woord gezegd top. Wij zullen het restaurant zeker op korte te t mijn weer bezoeken.
M.Veldman.
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Ik vond de moksi meti erg lekker, dat rode worstje vond ik niet lekker maar het vlees was verder krokant. Ze mogen het van mij wel naast elkaar serveren ipv op elkaar ivm de smaken. De soep was pittig maar te doen en lekker op smaak, ik werd gewaarschuwd. De viskoekjes vind ik erg lekker hier. Volgende keer ga ik iets heel anders bestellen, iets specialers want dit heb ik vaker gehad elders, vandaar het cijfer.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Na al veel goede recensies te hebben gelezen en omdat we nog nooit echt Vietnamees hebben gegeten naast de alom bekende loempiaatjes op de markt zijn we bij Hock-Sieng terecht gekomen. Het interieur ziet er uit als bij de gemiddelde Chinees, alleen de foto's aan de muur doet je beseffen dat hier Vietnamees gegeten kan worden (op de kaart zijn tevens Chinese gerechten te vinden). We hebben voor het Viet-Nam menu gekozen. We begonnen met een garnalen salade die er verrassend modern opgemaakt uitzag. De smaken waren licht en de garnalen heerlijk van smaak. Een top begin! De tweede gang was de Vietnamese zoetzure pikante vissoep met limoen. De limoen was goed te proeven maar goed in balans. De derde gang alweer, de dim sum. We kregen drie soorten, 1 met aardappel en vlees (die wat lauwwarm was en misschien daardoor wel wat vettig), 1 met vis die niet echt uitgesproken was van smaak, en 1 met garnaal die wel mijn favoriet was. De tafel werd afgeruimd en de warmhoudplaatjes kwamen tevoorschijn. We kregen ossehaas met verse kruiden en peper, gesmoorde visfilet met een saus van knoflook met kokossap speciale nasi (met tomatenpuree en anijsblad) en rijstvermicelli die je met vissaus op smaak moest brengen werd ons verteld. De ossehaas was heerlijk mals, de vis boterzacht en de nasi inderdaad zoals we deze nog nooit hadden gegeten, de rijstvermicelli was ook een leuke aanvulling. Bij het menu werd koffie of thee na geserveerd maar we hebben ons toch laten verleiden door er een nagerecht bij te nemen. Ik heb gekozen voor de gevulde sinaasappel, een sinaasappel die uitgehold was en gevuld met sinaasappelijs met daarop een toefje slagroom. Nog nooit eerder gezien dus interessant, het ijs was heerlijk en de presentatie erg leuk. Mijn tafelgenoot had de limoncello merengue, niet echt Vietnamees maar het smaakte er niet minder om.