Hock-Sieng

Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 22:30

Loeslennarts .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Vandaag met z'n vieren dim sum gegeten bij Hock-Sieng. Dat is een prima manier om een regenachtige zondagmiddag op te fleuren. De dim sum zijn top (en ik ben kritisch omdat ik verschillende keren in China ben geweest). De 'potstickers' ('panklevers': een soort gebakken ravioli met varkensvlees en Chinese bieslook) zijn heerlijk. Dat geldt ook voor de balletjes met kleefrijst en krab. Ook de vertrouwde ha kau (garnalen gestoomd in een rijstdeeg) waren heel goed. De bediening (de eigenaren!) is buitengewoon vriendelijk. We hadden het aan hun overgelaten om een keuze voor ons te maken uit de dim sum-gerechten. Hier kun je dat rustig doen, want alles is lekker. Overigens is ook de rest van de kaart de moeite waard. Al jaren maken ze bij Hock-Sieng gewoon heel goed Oosters eten - en dat aan de Vismarkt in Groningen!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Zojuist weer eens bij Hock Siengh gegeten: Hock Siengh is gelegen op een toplocatie in Groningen, en is altijd gezellig druk. Het restaurant is een ‘pijpelaar’, maar door te werken met hoogteverschillen en vloerbedekking heeft het een heel prettig geluidsniveau. Hierdoor is het ook een prettig restaurant om een zakenbespreking te hebben.
Daarbij zijn de grote foto’s van Vietnam heel stijlvol. Wel mag het geheel een likje verf om het luxe interieur te behouden.
Bij binnenkomst wordt je altijd hartelijk welkom geheten door de eigenaars.

Hock Siengh is een Chinees-Vietnamees restaurant, en heeft daarmee een heel breed assortiment. Zoals gebruikelijk bestelden wij niet van de kaart, maar lieten wij ons verrassen door de eigenaar. Je zegt simpelweg hoeveel gangen je wilt, en waar je wel/niet van houdt en de rest volgt vanzelf. De voorgerechten bestaande uit verschillende (handgemaakte) dimsum waren subliem. Het hoofdgerecht was een hele gefrituurde zeebaars met frisse dipsaus en gewokte waterspinazie (kangkung) en mifang. Alle gerechten hebben complexe en zeer authentieke smaken. De mifang side-dish heb ik bijvoorbeeld nergens in Nederland zo goed gegeten: Goed gevuld met duidelijk de ‘adem’ van de wok. De kwaliteit van het eten blijkt overigens ook uit het hoge aandeel aan Aziatische gasten.

Kortom, Hock Siengh is met recht één van onze vaste adressen. Een Aziatische parel in het hoge Noorden.
Yoghoo .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wàt een smaaksensatie! Mijn neus loopt nog terwijl ik dit schrijf. :-)
Samen met mijn vriendin uit eten geweest. We hadden gereserveerd, maar goed ook want het was smoordruk. Nadat wij onze keus kenbaar hadden gemaakt stelde de heer van de bediening voor om een van beide hoofdgerechten met een ander kruid te bereiden omdat ze anders erg veel op elkaar zouden lijken qua smaak.
De voorgerechten waren simpel doch heel smaakvol. Toen was het wachten op het hoofdgerecht, nieuwsgierig naar wat ons zou worden voorgezet.
Na enkele minuten waren dit een schaal met grote garnalen in zoete saus en rundvlees in een pittige sojasaus. Wat we toen proefden hebben we nog nooit meegemaakt, alle ingrediënten kwamen fantastisch tot hun recht, knoflook, sesam, alles. Maar toch vooral een tintelende smaak van szechuan-pepers die ons was beloofd. In een mum van tijd tintelde alles die alle smaken nog eens versterkte. Hier gaan we nóg een keer heen!
Nataschavdk .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Goed, vers en lekker eten . Eigenaar (leuke gastheer en vrouw), wil altijd wel iets buiten de kaart om maken. Goede bediening en wij voelen ons altijd welkom. Kortom een aanrader!!
Wvunderink .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Hock Sieng is al lange tijd een van mijn favoriete restaurants in Groningen. Wat wordt daar lekker gekookt! Ik heb er al veel vrienden mee naar toe genomen en het aan veel mensen aanbevolen. Gisteren 'mocht' ik weer. Met mijn broertje dit keer. Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van de kaart gegeten. Ik ga altijd voor een verrassingsmenu, 3 of 4 gangen. Alles mag! En dat is nog nooit fout gegaan. Gisteren ook niet. Ze slagen er bij Hock Sieng altijd in om een keur aan smaken samen te brengen in een gerecht zonder dat de smaken vermengen. Alles is zo goed op elkaar afgestemd! Fantastisch! Aanrader!
Marten V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Na een warm ontvangst met 4 personen heerlijk gegeten. De bediening verdient oprecht een pluim. De smaak van het eten verklapt de entousiasme waarmee de kok zijn werk verricht. In één woord gezegd top. Wij zullen het restaurant zeker op korte te t mijn weer bezoeken.
M.Veldman.
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Ik vond de moksi meti erg lekker, dat rode worstje vond ik niet lekker maar het vlees was verder krokant. Ze mogen het van mij wel naast elkaar serveren ipv op elkaar ivm de smaken. De soep was pittig maar te doen en lekker op smaak, ik werd gewaarschuwd. De viskoekjes vind ik erg lekker hier. Volgende keer ga ik iets heel anders bestellen, iets specialers want dit heb ik vaker gehad elders, vandaar het cijfer.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Na al veel goede recensies te hebben gelezen en omdat we nog nooit echt Vietnamees hebben gegeten naast de alom bekende loempiaatjes op de markt zijn we bij Hock-Sieng terecht gekomen. Het interieur ziet er uit als bij de gemiddelde Chinees, alleen de foto's aan de muur doet je beseffen dat hier Vietnamees gegeten kan worden (op de kaart zijn tevens Chinese gerechten te vinden). We hebben voor het Viet-Nam menu gekozen. We begonnen met een garnalen salade die er verrassend modern opgemaakt uitzag. De smaken waren licht en de garnalen heerlijk van smaak. Een top begin! De tweede gang was de Vietnamese zoetzure pikante vissoep met limoen. De limoen was goed te proeven maar goed in balans. De derde gang alweer, de dim sum. We kregen drie soorten, 1 met aardappel en vlees (die wat lauwwarm was en misschien daardoor wel wat vettig), 1 met vis die niet echt uitgesproken was van smaak, en 1 met garnaal die wel mijn favoriet was. De tafel werd afgeruimd en de warmhoudplaatjes kwamen tevoorschijn. We kregen ossehaas met verse kruiden en peper, gesmoorde visfilet met een saus van knoflook met kokossap speciale nasi (met tomatenpuree en anijsblad) en rijstvermicelli die je met vissaus op smaak moest brengen werd ons verteld. De ossehaas was heerlijk mals, de vis boterzacht en de nasi inderdaad zoals we deze nog nooit hadden gegeten, de rijstvermicelli was ook een leuke aanvulling. Bij het menu werd koffie of thee na geserveerd maar we hebben ons toch laten verleiden door er een nagerecht bij te nemen. Ik heb gekozen voor de gevulde sinaasappel, een sinaasappel die uitgehold was en gevuld met sinaasappelijs met daarop een toefje slagroom. Nog nooit eerder gezien dus interessant, het ijs was heerlijk en de presentatie erg leuk. Mijn tafelgenoot had de limoncello merengue, niet echt Vietnamees maar het smaakte er niet minder om.
Chpennink .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
We besloten wat later op een maandagavond nog een hapje te eten. De meeste tenten waren (al) gesloten. Iemand van ons gezelschap van drie zei meteen: 'Hock-Sieng!'. Gek genoeg waren we daar zelf nooit op gekomen. Na een hartelijke ontvangst vroegen we de eigenaar wat lekkers voor ons klaar te maken. We werden verrast met superlekkere grote garnalen met sesamzaad, een verrukkelijk malse konijnenbout, heerlijke witvis in een pittige saus en een riante portie lekker knapperige groenten. Erbij goed gevulde mie en witte rijst. Wat een feest! Dit gaan we vaker doen! Vraag vooral de eigenaar om iets speciaals voor je klaar te maken: super vers en je eet weer eens heel wat anders dan je anders zou doen.
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Heerlijk gegeten! Niet gereserveerd maar we waren van harte welkom. Aan te bevelen: kip tipan en de ossenhaas tipan. Geweldig!
Prijs/kwaliteit: top!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Op weg naar een niet-gereserveerd Sushirestaurant passeerden we Hock-Sieng en veranderden van gedachten en keuken. Dit restaurant was aangeraden dus we namen de proef op de som. Een wat somber en rechtlijnig interieur, met een aantal prachtige foto's aan de wand om ons in de juiste Vietnamese sfeer te brengen. De ontvangst, en de bediening daarna was vriendelijk maar ook wat gereserveerd, al verscheen er een glimlach op het gelaat van de eigenaresse toen we melden dat we hier op aanbeveling kwamen.
De kaart bleek half Vietnamees, half Chinees; we kozen voor een voorafje van flensjes (die gefrituurd bleken) gevuld met gehakte garnalen en gembersaus. Zeer smakelijk, het hadden er wel meer mogen zijn! Vervolgens een sissende Tip-pan ossehaas, heerlijk zacht, en een visstofpotje met Vietnamese nasi. Erg lekker! Ijs en lychees als dessert besloten dit uitstapje naar een toch wel wat andere Aziatische culinaire traditie. Goed gegeten voor een redelijke, zij het niet echt voordelige prijs.
Geert-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Heerlijk gegeten. Alles lekker vers en mals. Zeer attente en vriendelijke bediening. Aanrader! Op verzoek kookt de kok buiten de kaart.
Mariska050 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Met 5 personen gegeten bij dit Vietnamese restaurant. De soep voorgerechten waren allemaal goed geslaagd: De Tom Kha was lekker pittig, jammer dat er maar 2 garnalen in zaten. Het voorgerecht van loempia's kan veel beter qua opmaak. Nu lijkt het erg karig: 2 kleine loempia's op een groot bord met 1 blad sla. Smaak was wel goed. Als hoofdgerecht oa de lam met tamarinde gehad, deze was goed op smaak maar minder pittig dan verwacht. Ook de ossehaas met groenten en de ossehaas met speciale nasi was erg goed. Alleen gevraagd of we nog wat extra groenten konden krijgen, omdat dit niet overal bij zit. Dit was volgens de bediening niet mogelijk. Na aandringen en een 2e keer navragen in de keuken toch extra groenten als side dish gekregen. Wij komen nog een keer terug voor de fondue!
Segalfredo .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Na lange tijd weer eens bij Hock Sieng gegeten. Vooraf nam ik mijn favoriete soep: Tom Kha met kip. Als vanouds heerlijk! M'n vriend nam de viskoekjes en ook deze waren erg lekker.
Als hoofdgerecht nam ik een Tip Pan gerecht (ossehaas met Vietnamese kruiden en groenten) met nasi, m'n vriend koos voor de lamshaas met hete tamarinde kerrysaus en groenten en witte rijst. Alles werd zonder lang wachten geserveerd (in grote porties...) en smaakte weer erg lekker! Vriendelijke en attente bediening. Enig minpuntje was dat mijn tweede glas wijn te lang op zich liet wachten waardoor ik inmiddels was uitgegeten toen deze geserveerd werd.
Dick2 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Twee keer kort na elkaar hier gegeten. Prima sfeer. Lekker rustig zodat je normaal met elkaar kan praten (dat is in veel restaurants/eetcafés wel eens anders). Hartelijke ontvangst en begeleiding bij de keuze van gerechten. Aanpassing daarvan is geen probleem. Grote porties. Zeer smakelijk en geurig vanwege interessante kruiden. Goede huiswijn. Zeer redelijke prijzen.
Bruintje D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Vooraf zeer lekkere mangosalade met garnalen en zeer smakelijke dressing.
Het boofdgerecht bestond uit ossehaas met groenten en heilbot met tofu, verfijnde gerechten beide met een lekkere saus.
Prima huiswijn. Ambiance prima in een leuk decor.
Bediening zeer vriendelijk, gastvrij, accuraat en met kennis van zaken.
Al jaren een van onze favoriete restaurants in Groningen.
H. S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
N.a.v. de recensies hier boven waren erg benieuwd naar dit restaurant want hoeveel Vietnamese restaurants heb je nou in Groningen. Bij binnenkomst was het decor, i.t.t. wat de meeste mensen hier vinden, prima. Niet teveel poespas of oubolligheid maar gewoon strak.

We namen allebei een soep, Vietnamese vegetarische loempia's, en een hoofdgerecht die allemaal erg lekker en waren rijkelijk aanwezig waren. Klein nadeeltje was dat ze bij loempia's Vietnamese vissaus serveerden. Chilisaus past toch velen malen beter daarbij.
Tkoning .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Een geweldig restaurant. We wilden graag Vietnamees eten en de kok heeft speciaal voor ons Vietnamese specialtiteiten gekookt. Verse ingrediënten van een prima kwaliteit en zeer goed op smaak. Daarnaast geweldig personeel met een uitstekende uitleg. Dit restaurant is een echte aanrader.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Hock Sieng blijft altijd verrassen. We vielen op een rustige zondagavond binnen en werden weer allervriendelijkst ontvangen door de eigenaren. We bekeken nog even de kaart, maar gingen volledig mee met het voorstel (en eigenlijk doe ik dat hier altijd) om ons op de soep na te laten verrassen. Men weet hier uitstekend wat vegetarisch inhoudt. De pikante vega su la soep en de vega tomatensoep waren beiden heerlijke smaakbommetjes met knapperige groenten. De hoofdgerechten waren mihoen met de Vega Hock Sieng (diverse groenten en diverse soorten soja) en "vegetarische kip" in heerlijke friszoete saus. Nu begrijp ik nooit waarom je een vegetariër producten wilt voorzetten die lijken op vlees (ga maar eens kijken in de Chinese supermarkt), maar het smaakte voortreffelijk en maakte het verrassingsmaal compleet. Voor een dessert hadden we geen ruimte meer en na koffie en thee kregen we een zeer redelijke rekening voorgeschoteld. Hock Sieng is al jaren een topper en weet dat prima vast te houden!
Stefanie D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Goed Chinees eten zonder dat het te zout is! We hadden een Chinese rijsttafel, een aanrader als je van alles wat wilt eten. Je krijgt grote porties dus na afloop zit je zeker vol! Goede service, je krijgt direct een glas water bij de wijn zonder dat je er om hoeft te vragen. We gaan hier vast nog wel een keer eten.