Hobbema

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,9
Benno11 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Onverwachts met een grote groep naar Hobbema. Wat sceptisch want een eerder bezoek, meer dan een jaar geleden, zat niet echt positief in onze herinnering. Zeer vriendelijk welkom geheten( het was niet druk). Wij hebben alleen maar een hoofdgerecht besteld. Maar dat bleek geen probleem. Onder andere kwam op tafel een perfect gegaarde lamsschouder, goed op smaak en je proeft dat het lente is! Ook de Ribeye, perfecte garing, rood = rood zoals je dat wilt. Goede wijn en de bediening is hier in orde. Na afloop veel gezelligheid aan de bar en we hebben bijna het licht uitgedaan. Komen zeker terug!
CuliStep H.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Onlangs eindelijk gegeten in het hippe veelgehypte Hobbema. Ondanks de veelal lovende verhalen ben ik niet onverdeeld enthousiast. De ontvangst was vriendelijk, de zaak zelf ziet er niet echt bijzonder uit, de houten stoeltjes zijn ronduit oncomfortabel. Leuk hapje vooraf met pappadum en lekkere wijn. We aten alleen voorgerechten daar die ons het meest aanspraken en we ook geen grote eters zijn.

De capocollo (prosciutto-achtig) was nogal aan de zoute kant en daardoor was de balans met de andere componenten (een eitje, groene asperge) niet helemaal top, maar al met al was het wel een aardig gerechtje. Datzelfde kan ik niet zeggen van de gebrande bloemkool en bloemkoolcrème, ik was wel benieuwd naar de combi met zwarte olijf en rozijnen. Geen goed idee, te zoet, te weinig bloemkool-smaak, niet in balans, al met al een raar, lomp gerecht.
Hierna werden we wel weer heel gelukkig van de perfect aangemaakte steak tartare met heerlijke dikke friet. Ook fijn waren de begeleidende wijnen, waarbij we ook nog verschillende opties mochten proberen. Attente bediening, dat zit wel snor bij Hobbema. Zou ik in de buurt wonen dan zou ik zeker terugkomen. Voor mij, als oud-Nijmeegse-met-heimwee zijn er echter genoeg andere, goede restaurants in Nijmegen die een bezoek méér waard zijn.
Norbert F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Knusse locatie, warm ontvangst. kleine tafeltjes en gering zitcomfort.
Het gerecht van fazant was goed klaargemaakt, en geportioneeerd, de bediening is, als vaak in NL, onderbemand, de glazen wijn, weliswaar goed!, maar van een welhaast vrekkige inhoud. Het kaasplankje had leuke kazen, maar als je van tevoren zegt dat het plankje voor 2 is, verwacht je ook 2 ipv 1 stukjes brood. De cognac was bescheiden qua hoeveelheid. De french-koffie was lauw, het kleine beetje room er al doorheen geroerd. Kortom een matige ervaring.
Lia Verhoef V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Lekker eten wel erg lang wachten
De prijs van de wijn per glas mag bijna verdubbeld worden zo weinig krijg je per glas ( ik schat 75 cc per glas prijs 5, 95, dus een normaal glas van 125 cc kost plm 10 euro).
Niet erg gastvrij Hobbema!
HarmCornielje .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Gister heerlijk gegeten en gedronken bij Hobbema. Een zaak waarin alles klopt. De menukaart kent leuke verrassende gerechten die ook nog eens enorm lekker smaakten, een wijnkaart met mooie betaalbare wijnen en een bediening zoals een bediening hoort te zijn; vlot, kennis van zaken en makkelijk toegankelijk. De zaak en inrichting zelf stralen daarbij dan ook nog eens een enorme gezelligheid uit wat de sfeer ook nog eens erg aangenaam maakt. Kortom, we gaan heel snel weer een keer terug!
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Ik heb al vaker gegeten bij Hobbema en deze keer wederom gekozen om met een groep collega's hier te gaan eten. Het was weer een fijne avond. Blij met de wisselende kaart, de kwaliteit van het eten, de heerlijke wijn en de vriendelijke bediening. Hobbema heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en is een aanrader in Nijmegen-Oost! Het enige minpuntje is het decor, wat op zich gezellig eetcafe-achtig aandoet, maar waar de tafels gewoon net iets te dicht op elkaar staan (er viel bijv. al eens eerder een glas van een tafel omdat iemand gewoon langs liep)
Basenjim .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Lekker gegeten, de bediening liet wat te wensen over, maakte wat foutjes, mist ervaring.
Het geheel ziet er gezellig uit, leuk ingericht.
Wel staan de tafels erg dicht op elkaar, waardoor het iets te knus wordt.
De keuken lijkt een volle zaak niet aan te kunnen.
We hadden om acht uur gereserveerd en begonnen om 2230 uur aan het dessert, de derde gang.
Jenspost H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Met vrienden gegeten bij Hobbema. Het eten was goed verzorgd en goed op smaak. De verschillende voor en hoofdgerechten die de revue passeerden zagen er ook mooi uit. Minpuntje was dat het allemaal lang duurde. Met zo'n kleine kaart moet dat beter kunnen. Wel vriendelijke bediening. Uitstraling past bij eetcafe, kwaliteit eten zit duidelijk boven dat niveau. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
ClintEastfood .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Heerlijk gegeten bij Hobbema, prima service en op een prettige manier klantgericht. Mijn vrouw wenste op het laatste moment haar hoofdgerecht te wijzigen. Even schakelen met de keuken en geen enkel probleem. Wij komen terug voor meer!
Valerie B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Vorige week hier gegeten... Als voorgerecht had ik een bouillabaisse die heel lekker was! Rijkelijk gevuld met gamba en mosselen etc.. Goed van smaak en de hele tafel was jaloers op mijn gerecht. Als hoofdgerecht had ik iets van rundsvlees, dit vlees was wat lauw bij serveren, jammer. En wat ze frieten noemden waren veel te grote blokken aardappelen, niet slecht hoor maar dat zijn echt geen frietjes! Was ik wat teleurgesteld in. De bediening was vriendelijk en de wijn smaakte heerlijk zo op het gezellige terras! We komen hier in elk geval nog eens terug.
Gerco .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Aangename verrassing
Na een dagje winkelen in Nijmegen op zoek naar een restaurant. Helaas bleek het beoogde restaurant vol te zijn, maar gelukkig lag eetcafé Hobbema in de buurt.
Wat een heerlijke ervaring. Het menu is origineel en heeft een aantal mooie verrassingen op de kaart staan. De gerechten zijn smaakvol en met zorg bereid. Ook is het geen probleem om bij twijfel de wijnen te proeven om daarna een keuze te maken. Het personeel is jong, enthousiast en kundig. Het decor is wat je van een eetcafé kan verwachten en is misschien wat aan de krappe kant. Het overdekte terras biedt uitkomst. Nog een voordeel; in de straatjes in de omgeving kun je gratis parkeren.
Wanneer we opnieuw in Nijmegen zijn, zullen we zeker bij Hobbema gaan eten.
Elkerliek .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Prima gegeten!!
Top bediening
Prima keuken!!
Uitstekende bediening, ze wist hoe het hoorde!!!!
De wijnkleuren en voorstel; eerst proeven, flesje? Erg goede wijn.
We wonen op 500 meter...
Voor herhaling vatbaar!!!
Femke W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Vandaag heerlijk gelunched bij Hobbema! Lekker en mooi opgemaakte baguette, erg vriendelijk personeel en voor de kwaliteit zeker niet duur! Kom hier zeker vaker terug!
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Na een tip van een collega over de heerlijke bouillabaisse zijn we voor het eerst naar dit restaurantje gegaan. De collega had niets teveel gezegd, voor de bouillabaisse komen we zeker terug! Mijn voorgerecht van rode mul smaakte goed en het bord was mooi opgemaakt, alhoewel er voor mij net een smaak teveel op het bord aanwezig was. Mijn tafelgenoot was ook erg tevreden met zijn varkenswang. Na voor en hoofdgerecht samen hadden we daarbij zeker genoeg gegeten en de prijs kwaliteit verhouding is prima in orde. Daarnaast kwam het personeel geregeld langs om te kijken of alles in orde was. Helaas zaten we wel naast een grote groep (dit was wel van tevoren aangegeven) en konden we elkaar daardoor niet altijd even goed verstaan (slechte akoestiek ?). Volgende keer een ander plaatsje.
Lia Verhoef V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Knus eetcafé in Nijmegen-Oost met vriendelijke bediening. Wij aten hier met een vrij grote groep (10 mensen), altijd een uitdaging voor keuken en bediening. Wij deden een soort spel aan tafel tussen de gangen door, waardoor er weinig plaats was voor de borden en glazen. De bediening sprong hier prima mee om.
Het eten (Kabeljauw) was gewoon goed, maar wat mij betreft niet opmerkelijk. Vrij grote porties.
De ambiance is van een eetcafé, de plaatsen zijn vrij krap, simpele keukenstoeltjes met kleine tafeltjes.
Leuke plek om een keer af te eten in een informele ambiance voor een redelijke prijs.
JGeelen .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Eergisteren voor de tweede keer gegeten bij Hobbema, nadat de eerste keer heel goed was bevallen. Een fijne sfeer en fantastische gerechten: elk bord is een kunstwerkje, mooie opmaak van elk gerecht! Complimenten voor de chefs voor hun creativiteit. De kaart nodigt erg uit en maakt nieuwsgierig. We startten met de bouillabaisse die rijk gevuld en voortreffelijk was. Volgende keer nemen we die als hoofdgerecht! Daarna de flanksteak en fazantenborst gegeten en afgesloten met een semifreddo. Bijzonder vriendelijk geholpen door het personeel en de akoestiek is vergeleken met ons eerste etentje anders en beter. Hobbema is een echte aanrader voor een culinair avondje uit.
Sannevand .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Vanavond voor het eerst bij Hobbema gegeten. Fijne ontvangst, attente en vlotte bediening. Super lekker gegeten, ravioli met konijn was het hoogtepunt!! Wij komen zeker terug.
Jvdvogel .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Leuk nieuw zaakje in oost. Goede prijs kwaliteit, vriendelijke mensen en passie voor horeca. Nu al 2 keer geweest en er zullen meer keren volgen.
Esn .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Wij kozen voor de specialiteiten, de "steak tartare, kropsla, gepocheerd eitje" en "klassieke bouillabaisse". De bouillabaisse als voorgerecht was heerlijk. De steak tartare was echt een tegenvaller. Weinig variatie in smaak, te fijn vlees, weinig verfijnd, en te grote portie. De aardappelen die op het bord erbij werden gereserveerd waren niet bijzonder. Ik mis dan ook altijd een schaaltje salade ernaast.
Beste meneer, mevrouw,
wat jammer om te lezen dat onze Steak Tartaar u niet was bevallen.
Ons idee van de Steak Tartaar is klassiek; smaakvol in zijn eenvoud en met zelfgemaakte dikke frieten.
Ik hoop dat we u nog een keer mogen verwelkomen!

Met vriendelijke groet, team Hobbema
Luuk G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Gisteravond (8-11) hebben we bij Hobbema gegeten, gevierd werd de 84e verjaardag van mijn moeder Trees. We waren met zijn dertienen. Rosmarijn de Gastvrouw (met hoofdletter :-)) en Chef Casper met zijn brigade hebben onze avond gemaakt. Mooie kaart en voortreffelijk eten én ambiance met super behulpzaam en vriendelijk personeel die de tijd voor je nemen. Er was een speciaal menu samengesteld voor de groep (vlees. vis en vega)en alles verliep vlekkeloos. Een aanrader!