Hobbema

Lara V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Gert F.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijke (huis)wijn ( van de ooievaren uit Castilie) en een superRiesling, snel op tafel met een knabbel. Vooraf een voortreffelijke vegetarische kroket op krachtige tomatensalsa, lekkere olijfjes en heerlijke truffelmayo. Hoofdgerecht, Cote de Boeuf voor twee, een besliste topper ook. Met krokante eigengebakken frites en fris garnituur op aardappelmousseline, en ook dat weten de koks tot in perfectie uit te voeren. Wat een team daar in die keuken! Het vlees was perfect gegaard en hoog op smaak, complimenten. Een toetje met Rabarber was zeker ook niet te versmaden, de zomer op het bord en gecombineerd met basilicum granite, en dan heel goed! En de rekening was al even plezierig. Besliste aanrader! En voor we het vergeten, heel goede bediening met kennis van zaken.
PS: als de Cote de Boeuf misschien wat veel is zag ik dat je het restant zonder enig probleem gevacumeerd mee naar huis krijgt. Super!
Nannie B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Superlekker gegeten in gezellige sfeer, leuke inrichting, vriendelijk personeel. Gaan hier zeker vaker eten, absoluut een aanrader.
nijmeegs_meisje T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wat een leuk restaurant! Vanavond heerlijk gegeten. Zowel voor-, hoofd-, als nagerecht. De wijn was heerlijk. We zijn vast niet de enigen die dat vinden, het was goed druk. De bediening is leuk, attent, informeel en geeft prima advies over het drinken. Een aanrader!
Irma E.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten, goede, persoonlijkr bediening. We komen zeker weer terug om de daghap een keer uit te proberen
aloha52 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Nu een ander restaurant in de buurt zijn stijl heeft veranderd zijn we op zoek gegaan naar een nieuw "stam"restaurant.
Vroeger kwamen we nog wel eens bij meneer Dijkstra maar na de verandering naar Hobbema was dit de eerste keer dat we er gegeten hebben.
De sfeer vonden wij erg prettig, jong en oud (wij) door elkaar en erg vriendelijke bediening.
Wij kozen voor het Hobbema menu en daar hebben we geen spijt van gehad, leuke en vooral heel smakelijke gerechten, echt een verrassing geen ervan was op de normale kaart terug te vinden.
Op aanraden van de bediening namen wij niet zoals gewoonlijk een flesje rosé bij het menu, omdat die zowel bij vlees als bij vis past, maar een aangepast wijn arrangement, en ik moet zeggen dit beviel erg goed.
Kortom een aanrader dit gezellige restaurant waar ze ons zeker vaker zullen zien.
Tessie V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Hele gezellige informele sfeer. Ruim opgezet en toch knus.

Heerlijk gegeten. Tournedos is echt smullen en de chocolademousse ook een mooie afsluiter.

Lekkere selectie bier van de tap.

Bedankt voor een heerlijke en gezellige avond .
Marc E.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We aten het 3-gangenmenu. Het voorgerecht was iets met schelvis; heerlijk maar een (te) kleine portie, dessert was rijstepap :-(
Rianne R.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Leuke kaart, heerlijk gegeten, leuke gezellige vlotte bediening gezellige goeie sfeer zeker prijs kwaliteit in verhouding dus voor herhaling vatbaar
Carlijn Q.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Voor het eerst bij Hobbema geweest gisteren. Leuke binnenkomer heel veel open wijnen! Alle gerechten waren echt heerlijk, ik had een voorgerecht als hoofdgerecht allemaal geen probleem. Service was buitengewoon vriendelijk en kundig! Een aanrader om te gaan eten! Sla vooral de desserts niet over!
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Daghap (vlees) was erg lekker, en we konden voor onze dochter een kleine portie van de kaart kiezen. Kortom, goede prijs-kwaliteit-verhouding! De bijpassende wijnen waren ook prima.
helene V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Ik ga er vaker eten, met werk, met vrienden en met familie. Het is een gezellig gelegen buurtrestaurant met een mooi terras in de zomer. Het eten is heerlijk, fijne smaak , mooi in balans en de kaart is gevarieerd.
Ik kan niet anders zeggen dat elke keer dat ik ben geweest het een gezellige avond was en we allen genoten hebben van het eten en de sfeer.
ik kom graag opnieuw terug !
keeslafeber .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Hobbema heeft een Mooie kaart en heeftmooie wijnen daarnaast is het ook een gezellige plek. Leuk voor met zn tweetjes of met de hele familie.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij Hobbema. Goede prijs kwaliteit verhouding en bediening. Soms wat langer wachten, maar dat vinden wij juist gezellig, lekker lang tafelen.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Eerste keer hier gegeten en zeker voor herhaling vatbaar! Gezellige sfeer, heerlijk eten, lekkere wijn, prima bediening!
Benno11 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Onverwachts met een grote groep naar Hobbema. Wat sceptisch want een eerder bezoek, meer dan een jaar geleden, zat niet echt positief in onze herinnering. Zeer vriendelijk welkom geheten( het was niet druk). Wij hebben alleen maar een hoofdgerecht besteld. Maar dat bleek geen probleem. Onder andere kwam op tafel een perfect gegaarde lamsschouder, goed op smaak en je proeft dat het lente is! Ook de Ribeye, perfecte garing, rood = rood zoals je dat wilt. Goede wijn en de bediening is hier in orde. Na afloop veel gezelligheid aan de bar en we hebben bijna het licht uitgedaan. Komen zeker terug!
CuliSteph X.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Onlangs eindelijk gegeten in het hippe veelgehypte Hobbema. Ondanks de veelal lovende verhalen ben ik niet onverdeeld enthousiast. De ontvangst was vriendelijk, de zaak zelf ziet er niet echt bijzonder uit, de houten stoeltjes zijn ronduit oncomfortabel. Leuk hapje vooraf met pappadum en lekkere wijn. We aten alleen voorgerechten daar die ons het meest aanspraken en we ook geen grote eters zijn.

De capocollo (prosciutto-achtig) was nogal aan de zoute kant en daardoor was de balans met de andere componenten (een eitje, groene asperge) niet helemaal top, maar al met al was het wel een aardig gerechtje. Datzelfde kan ik niet zeggen van de gebrande bloemkool en bloemkoolcrème, ik was wel benieuwd naar de combi met zwarte olijf en rozijnen. Geen goed idee, te zoet, te weinig bloemkool-smaak, niet in balans, al met al een raar, lomp gerecht.
Hierna werden we wel weer heel gelukkig van de perfect aangemaakte steak tartare met heerlijke dikke friet. Ook fijn waren de begeleidende wijnen, waarbij we ook nog verschillende opties mochten proberen. Attente bediening, dat zit wel snor bij Hobbema. Zou ik in de buurt wonen dan zou ik zeker terugkomen. Voor mij, als oud-Nijmeegse-met-heimwee zijn er echter genoeg andere, goede restaurants in Nijmegen die een bezoek méér waard zijn.
Norbert F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Knusse locatie, warm ontvangst. kleine tafeltjes en gering zitcomfort.
Het gerecht van fazant was goed klaargemaakt, en geportioneeerd, de bediening is, als vaak in NL, onderbemand, de glazen wijn, weliswaar goed!, maar van een welhaast vrekkige inhoud. Het kaasplankje had leuke kazen, maar als je van tevoren zegt dat het plankje voor 2 is, verwacht je ook 2 ipv 1 stukjes brood. De cognac was bescheiden qua hoeveelheid. De french-koffie was lauw, het kleine beetje room er al doorheen geroerd. Kortom een matige ervaring.
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Lekker eten wel erg lang wachten
De prijs van de wijn per glas mag bijna verdubbeld worden zo weinig krijg je per glas ( ik schat 75 cc per glas prijs 5, 95, dus een normaal glas van 125 cc kost plm 10 euro).
Niet erg gastvrij Hobbema!
HarmCornielje .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Gister heerlijk gegeten en gedronken bij Hobbema. Een zaak waarin alles klopt. De menukaart kent leuke verrassende gerechten die ook nog eens enorm lekker smaakten, een wijnkaart met mooie betaalbare wijnen en een bediening zoals een bediening hoort te zijn; vlot, kennis van zaken en makkelijk toegankelijk. De zaak en inrichting zelf stralen daarbij dan ook nog eens een enorme gezelligheid uit wat de sfeer ook nog eens erg aangenaam maakt. Kortom, we gaan heel snel weer een keer terug!