Over het restaurant HMB Restaurant

Groots restaurant

Dit restaurant zit op een bijzondere locatie, namelijk aan de voet van één van Nederlands mooiste bruggen: De Erasmusbrug in Rotterdam. Met een prachtig uitzicht over de Maas vind je een nieuw, groot en modern gebouw: De Rotterdam. In de keuken vind je chef-kok Rolph Hensens die de meest bijzondere gerechten op je bord tovert. Geniet van het heerlijke eten, het prachtige uitzicht en de heerlijke vibe van de moderne stad Rotterdam.

Meer informatie over restaurant HMB Restaurant

Uitmuntend
9,5
Maurice H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Heerlijk 4 gangen gegeten. Vlees en vis gerechten mooi van smaak. Samen met de amuse en de lekkernijen bij de koffie meer dan genoeg voor een goede prijs. Alcohol vrije cocktail gedronken met onder anderen ginger ale, munt en komkommer erg lekker!
Van binnen een prachtig restaurant met grote eetbar en open keuken. Naar buiten toe een mooi zicht op de Erasmus brug. We hebben in de Q park van het gebouw geparkeerd en zijn met de lift naar 0 gegaan, we kwamen in de hal voor HMB restaurant uit. Erg prettig bij slecht weer. Aan het einde van de maand gaan we weer.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Met zijn 2-en gegeten bij HMB. Bij binnenkomst werd er meteen gerefereerd aan de reservering (dat we graag een tafel aan het raam wilden): zeer correct en attent.

Bediening is vriendelijk, attent en opmerkzaam. Maar ook gewoon ontspannen.
We hebben 3 respectievelijk 4 gangen genomen ( a la carte). Voor was de ravioli, paddenstoel en romige truffelsoep een waar genot!
Beide vis als hoofd (zeebaars / griet & paling): prima gegaard, goed op smaak.
1 maal tussen: kazen. Dit viel wat klein uit.
Toe onder anderen de crème diplomat: een waar genot!

De zaak is prachtig aangekleed. Mooie ambiance en mooi behang (met kolibrie): daar is de zaak uiteindelijk naar vernoemd. Eigenaresse is vol trots over proces van totstandkoming en uiteindelijk resultaat: terecht.
Uitzicht is natuurlijk fantastisch, grote ramen en kijkend op de skyline.

Een paar kleine verbeterpuntjes:
de entree is eigenlijk gewoon een branddeur (met zo'n grote handle). Het kan zijn dat dit niet anders mag, maar een andere deur zou de binnenkomst iets meer smoel geven.
Misschien handig om na te denken over een verduistering van de hoge ramen aan de binnenzijde: vanuit de hal komt wat tl-licht binnen. Niet storend, maar het zou het afmaken. En als er een huurder in de vide boven het restaurant komt, dan is het ook het overwegen waard dit te verduisteren.
Garderobe lijkt wat aan de kleine kant.
De tegel in het toilet lijkt heel kwetsbaar (je ziet er veel op). Wellicht is dit nog te behandelen.

Al met al wel een absolute top-avond: ambiance, bediening, uitzicht en eten helemaal in orde!
stbak .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Het nieuwe restaurant van Rolph Hensens en Chantal de Raaf is echt een aanwinst voor Rotterdam.Wij hebben er inmiddels 2 x gegeten en een ieder van ons was zeer onder de indruk van de gerechten en de kwaliteit.Mooie mix van gerechten in combinatie met de wijnen.Jonge gemotiveerde crew in de bediening,wijnen werden met zorg toegelicht.Aparte sfeer qua inrichting en een prachtige locatie zo aan de Maas bij de Erasmusbrug.Met onze realtie afgesproken dat wij hier vaak zullen terug komen.Lunch 3 gangen menu van het huis een aanrader.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Na wat zoeken waar de ingang van het restaurant was, waren we deze zoektocht al weer snel vergeten bij de vriendelijk begroeting door de gastvrouw. Eten was heerlijk en de keuze aan wijnen is enorm. Wat ons betreft een blijvertje!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
vandaag in deze nieuwe aanwinst voor Rotterdam wezen lunchen. Goed concept en de prijs / kwaliteitverhouding is in orde. Kortom we hebben super lekker gegeten.
Anke K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Bijzonder lekker geluncht op een fraaie plek in Rotterdam. Het concept: een ruime keuze uit kleine gerechten, spreekt mij aan. Eindelijk eens niet aangekeken op je keuze of de volgorde daarvan, want een gerecht is niet perse een voor óf hoofdgerecht. Ook fijn dat je terecht kunt als de een vegetariër is en de ander een uitgesproken vleeseter. We kozen voor: Artisjok / vijg / mozzarella / pesto en Kalfsgehakt balletje / aardappel / truffel als eerste gerecht. Daarna genoten we nog van: Spinazie / kool / asperge / truffel / hollandaise en steak tartaar. Dit laatste gerecht kwam van de lunchkaart en niet van de menukaart, maar ook dat was geen probleem. Het eten en de wijn smaakten naar meer, dus we gaan snel weer terug.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Schitterend restaurant op een prachtige locatie met zicht op de Erasmusbrug. Mooie, gezellige inrichting en waanzinnig hoge plafonds. Niet onbelangrijk het pand heeft een fantastische akoestiek. De ontvangst was uiterst gastvrij en dat zette de toon voor de rest van de avond. Het aanwezige publiek was gezellig gemengd en genoot zichtbaar. Maar we kwamen natuurlijk voor het eten en daarin werden we niet teleurgesteld, het was heerlijk!!! De kaart bestaat uit kleine gerechtjes maar je kunt ook kiezen uit een 4,5 of 6 gangen menu, ook de wijnkaart is prachtig, maar wil je het overzichtelijk houden qua prijs de witte huiswijn is zonder meer goed en dat voor 4 euro. Rotterdammers we hoeven niet meer naar Ron's Gastrobar in Amsterdam, want we hebben nu in onze eigen stad de HMB
Joeri B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Op de begane grond van De Rotterdam gelegen restaurant met geweldig uitzicht op de Nieuwe Maas en de Erasmusbrug. Zeer gastvrije ontvangst door jonge en enthousiaste brigade. Interieur is in het kolibrie thema en zeer smaak- en sfeervol. Met zes personen gekozen voor het viergangen menu. Vooraf tonijn / soja / watermeloen / piccalilly, tussen tarbot / ravioli paling / zuurkool, hoofdgerecht entrecôte / groene asperge / romige truffel puree en als nagerecht amandel room / framboos / biet. Prima gerechten met hier en daar verrassende smaakcombinaties en mooi gepresenteerd. A la carte kost een gerecht ongeveer 15 euro, dus dat is heel vriendelijk geprijsd. Zeer uitgebreide wijnkaart, dus sommelier zelf bijpassende wijnen laten inschenken. We kregen mooie witte wijnen (o.a. riesling) die goed samengingen met de gerechten. Voor een restaurant dat net drie dagen open is verliep alles best goed. Alleen tussen voor- en tussengerecht duurde het wat lang. De onduidelijke aanduidingen bij de toiletten zorgde voor de nodige hilariteit. De chef vertelde dat op de kade een groot terras komt, dus dat wordt met zonnig weer dé nieuwe hotspot in de stad. HMB is een veelbelovend restaurant waar ik met plezier terug zal komen.
Annemieke A.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Vandaag de primeur . Een warm ontvangst door de gastvrouw .Mooie locatie en sfeervol ingericht . Je voelt je thuis , niets geen formeel gedoe .Het team is oplettend , professioneel en heeft vooral aandacht voor de gasten .
Goede keuze van de wijnen , zowel wit als rood . Heerlijk voorgerecht met artisjok , vijg en mozzerella , mijn partner smulde van de ravioli /paddestoel / truffelsoep .Onze keuze voor het hoofdgerecht was de ossenhaas / dikke friet/ bearnaise .....heerlijk . Het vlees was mals , niet te rood . In combinatie met al het heerlijke garnituur ,o.a een bitterbal van ossenstaart ,was dit echt grote klasse . Ruime porties , ook de dikke friet was aandacht aan besteed . Zelden zulke heerlijk friet op . Er is een gezellige bar waar het ook heerlijk vertoeven is . Op Valentijnsdag gereserveerd ...aan de bar . Ben er van overtuigd dat dit een culinaire en romantische avond wordt . Nog één positief puntje , voor ons heel belangrijk .....er werd ruim de tijd genomen om de gerechten uit te serveren .
Een geweldige aanwinst voor Rotterdam en zeker voor de Wilhelminakade