HMB Restaurant

Holland Amerikakade 104 3072 MC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant HMB Restaurant

Groots restaurant

Dit restaurant zit op een bijzondere locatie, namelijk aan de voet van één van Nederlands mooiste bruggen: De Erasmusbrug in Rotterdam. Met een prachtig uitzicht over de Maas vind je een nieuw, groot en modern gebouw: De Rotterdam. In de keuken vind je chef-kok Rolph Hensens die de meest bijzondere gerechten op je bord tovert. Geniet van het heerlijke eten, het prachtige uitzicht en de heerlijke vibe van de moderne stad Rotterdam.

Meer informatie over restaurant HMB Restaurant

9,6
9,1
MeneerM .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Vorige week wezen lunchen met mijn collega's. We hebben een fantastische middag gehad op het terras met uitzicht op het water. We hebben gekozen voor het lunch menu. Het voorgerecht was kalfstartaar met picalilly en zoetzure groente een dikke 10!!! Hoofdgerecht was kabeljauw met tomaat en basilicum ook weer goed op smaak. Het de dessert was parfait met aardbeitjes! De bediening was ook zeer attent en vriendelijk.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Ondanks de rare ingang schitterend ingericht pand met luxe entourage. Mooie ruime wijnkaart, met brede keuze mogelijkheid. Jonge vriendelijke staf lekker eigenwijs gekleed en spreekt met name de jongere doelgroep aan. Sommelier was attent in het bijschenken zelfs tijdens drukte.

Aantal verrassende gerechten op de kaart, verrassend zijn heilbot/pata negra/kerrie en de tonijn/meloen/sorbet wasabi. Komen zeker terug
Mr_Leonidas .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
De locatie aan de oever van de Maas met uitzicht op alles wat Rotterdam bijzonder maakt, heeft alles. Zeker als je je kunt koesteren onder de gouden stralen van een ondergaande zon. Het bedienend personeel, hoe jong en enthousiast ook, kan echter op geen enkele manier tippen aan de ambities die HMB heeft. Ik ben niet erg kritisch, maar de waardering op dit aspect op Iens is overdreven. Het begint met de overhandiging van een uitgebreide wijnkaart zonder enige toelichting. Als gevraagd wordt om een bijpassend wijnarrangement, geeft de bediening aan dat hierin niet wordt voorzien, omdat dit niet past bij het concept. Als vervolgens wordt geïnformeerd naar een suggestie van de ober in relatie tot de gekozen gerechten, zegt hij dat hij dat niet kan doen, omdat ieders smaak verschilt. We moeten zelf uitkiezen wat we lekker vinden. Vervolgens kiezen we de witte beaujolais uit 2011. Die lijkt ons lekker. Vervolgens put de jolige ober zich in bijvoeglijke naamwoorden om aan te geven dat de Beaujolais die op de kaart staat eigenlijk niet te drinken is. Een bijzonder concept. We moeten eigenlijk die van 2012 hebben. Door gebrek aan kennis van de gerechten en de wijnen voegt de bediening geen enkele waarde toe. Vooraf wilde ik een tafeltje voor 2 reserveren. Dat kon niet want die waren allemaal gereserveerd. Daar bleek overigens niet van, toen we de avond aan de bar doorbrachten.
Jammer. HMB heeft veel potentie, maar maakt het niet waar.
Travailleur .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Wat wil je nog meer en wat kan het leven toch mooi zijn als je van Rotterdam en van lekker eten houdt. Hier bij HMB kom je dan echt aan je trekken. Pal naast de Erasmusbrug in al haar schoonheid, met het drukke scheepvaartverkeer onder een ondergaande zon voorbij trekkend en ook genietend van alle culinaire hoogstandjes die HMB te bieden heeft. In het begin even wennen aan de opzet van de menukaart, beetje onduidelijk want er zijn niet echt voor- en hoofdgerechten, maar de gerechten zijn allemaal als zodanig te bestellen, dus je kunt zelf variëren qua gangen. Carpaccio, tonijn met briljante wasabi sorbet, ravioli/truffelsoep, coquilles, vissoep, zeebaars, ossenhaas met béarnaise, king crab, alles echt top! De bediening inclusief de oplettende sommelier doen zijn werk goed, waardoor deze avond meer dan geslaagd was. Wij komen zeker terug!
Maurice H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Zaterdag weer bij HMB geweest met vier personen. Om te beginnen Spinazie / asperge / kool /truffel / hollandaise, een heerlijk gerecht om mee te beginnen. Daarna Coquille / Bellota ham / appel / doperwt. Ik kies normaal niet zo snel zulke bijzondere dingen maar door de eerdere goede ervaring hier durfde ik het wel aan en ik heb er geen spijt van gehad! Ik was toe aan een stukje vlees en nam vervolgens Ossenhaas / dikke friet / bearnaise, dit gerecht kende ik al en was weer zeer de moeite waard. De tijd tussen de gerechten in was prima in orde. Alle tafel waren op een gegeven moment bezet, maar we hebben geen last gehad van harde geluiden. Wat ook fijn is is dat ik aan mijn kleding niet kon merken dat ik in een restaurant was geweest. Scheelt een ritje naar de stomerij. Als laatste
Appel / bruine boter / gezouten caramel / appel puree / caramel parfait. Voor mij 4 gerechten die ik voor mijzelf niet beter had kunnen combineren. Ook mijn vriendin en haar 2 vriendinnen hebben voortreffelijk gegeten. We hebben een leuke avond gehad, ook mede door de bediening en de locatie. Wij zijn ook erg benieuwd naar het eten buiten op de kade zodra de zon gaat schijnen. Tot snel!
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Wauw, lekker met vriendinnen gegeten. Mijn favorieten zijn tonijn, carpaccio, ossenhaas en amandelroom. Er zitten bijzondere combinaties bij. Echt een leuke zaak, helemaal 2014! Bediening is jong, maar ze lijken toch ervaren. Je kunt makkelijk de keuken in kijken, leuk om te zien. Prijs kwaliteit verhouding is naar mijn idee beter in verhouding dan bij de vergelijkbare zaken. Het terras is net af, ziet er goed uit. In de zomer komen wij terug!
Sem S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Laten we eerlijk zijn, HMB is écht wel een goede zaak! Hier wordt met passie, misschien niet voor de volle 100% met de kennis, gewerkt en dat merk je!
Maar ik moet wel zeggen dat ik de euforie die hier te lezen is, iets te veel van het goede vindt. Entree is via het kantoorpand naar het restaurant. Vanaf moment 1 werden we opgemerkt en daardoor voel je je echt welkom. We aten het 4-gangen signatuurmenu en dronken een lekkere Amerikaanse Pinot Noir (wijn arrangement was volgens de sommelier niet aan te raden; er zat altijd wel een glas tussen dat dan niet naar wens zou zijn... Apart verhaal, maar ok.)
Het voorgerecht was niet echt een knaller. Dit waren een aantal kleine gerechten, een soort proeverijtje, maar alles had een behoorlijk zoete toon. Daarnaast zaten er geen verrassende elementen in, jammer!
Tussengerecht was een witvisje; goede garing. Niet heel speciaal, maar ook niets op aan te merken. Als hoofd een, letterlijke woorden van de jongeman die aan onze tafel stond, een lekker stukje steak (?!). Dit was een lekker gerecht. Mooi vlees, lekkere paddenstoelen erbij en een mooie diepe saus; dit was de topper van de avond voor mij. Nagerechtje was een canneloni met aardbei en bosbes (geloof ik). Leuk die verschillende soorten aardbei, uiteraard was de lekkerste van eigen bodem. Dit gerecht was ook echt wel boven gemiddeld, maar qua smaken weer niet dusdanig uitgesproken dat ik het in de lengte der dagen zal herinneren.
Samenvattend is HMB zeker wel bovengemiddeld en een bezoek waard. Maar ik had verwacht dat ze bij hun gerechten, qua smaak, wat specialers neer zouden zetten.
schouten67 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Mooie zaak met een schitterend uitzicht op de Erasmusbrug.
Wij zaten achterin waar het aan de krappe kant is met erg kleine tafels.
De gerechten smaakten allemaal goed en zijn allen ter grote van een voor/tussengerecht.
De bediening is goed en ontspannen.
De rode Spaanse wijn ook prima.
Kortom, mooie zaak op een top locatie met goed en gevarieerd eten.
Wij komen snel terug voor een lunch op het terras!
ruthrogers .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Bij het entree enthousiast ontvangen door de gastvrouw. We merkten meteen op dat er veel aandacht aan dit nieuwe restaurant is besteed. Wat een waanzinnig interieur en altijd leuk om een open keuken in te kunnen kijken. Om over het uitzicht maar te zwijgen, fantastisch. Een heerlijk glaasje bubbels aan de mooie bar als aperitief. Daarna aan tafel gegaan. Als voorgerecht hadden we een kalfstartaar met langoustines, prima gegaard en een salade van kingkrab met heerlijke saus van krab en mooie luchtige aardappel. Daarna een perfect gebakken zwezerik met heerlijke saus en een ossenhaas met een bitterbal van ossenstaart. Heerlijk! Als nagerecht een kaas, die we zelf uit mochten kiezen en een heerlijk appel karameldessert. Ook hier was weer veel aandacht aan besteed.
Al met al een belevenis om hier te eten. Goede sfeer, goede akoestiek en personeel wat van wanten weet. Wij komen hier zeker terug.
René M.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Vrijdag 2 mei na het lezen van de vele zeer positieve recensies gegeten bij de nieuwste aanwinst van Rotterdam. Het is even zoeken naar de entree van het restaurant in De Rotterdam, maar deze eenmaal gevonden in één woord een geweldige avond gehad. Hartelijke ontvangst, zeer professioneel personeel dat nu al goed op elkaar is ingewerkt. Goed opgeleid maar niet te formeel. Wij hebben gekozen voor het 6-gangen verrassingsmenu en dat is een aanrader. Elke gang wordt als een plaatje gepresenteerd op prachtig servies. De gerechten zijn goed op smaak en mooi geproportioneerd. Bij elke gang een goede uitleg over zowel het gerecht als de wijn. Wat opvalt is de persoonlijke benadering door de eigenaren van HMB. Zij komen persoonlijk bij je aan tafel om te vragen of alles naar wens is. HMB zet zich in deze korte tijd nu al zeer goed op de kaart. Wij komen terug.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Hier gisteren voor de 2e keer wezen eten en ben nog enthousiaster dan ik de eerste keer al was! Het gehele plaatje klopt; goede sfeer, uitstekende bediening en verrassende gerechten. Het concept van alleen tussengerechten op de kaart is vernieuwend en er is een uitgebreide wijnkaart met veel wijnen per glas bestelbaar. De bediening is zeer attent, vriendelijk en behulpzaam, een voorbeeld voor vele andere restaurants! Een must visit voor liefhebbers van lekker eten!
Rogier M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Top avond in één van de nieuwste Rotterdamse Toprestaurants.
Wow! Wat een geweldige culinaire sensatie is HMB en dat mét indrukwekkend uitzicht.
We hadden een 'verrassingsmenu' waar we normaal niet zo van houden, maar het was puur genieten. Verfijnde, originele gerechten. De wijnkaart is smakelijk en gevarieerd.
Bediening is uiterst vriendelijk al mag de passie voor het eten misschien toch nog wel wat meer geëtaleerd worden.
dalton329 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Zonder reservering (voorafgaand naar Oogziekenhuis dus lastig inschatten wanneer we bij HMB konden zijn) om 16.15 uur met 3 volwassenen en 1 jongedame van 5 jaar oud konden we een hapje eten op voorwaarde dat we om 18.30 uur klaar zouden zijn want dan was HMB vol. Geen probleem.
Vissoep en coquille als voorgerecht met heerlijke wijnen was al genieten.
Ossenhaas, King Crab, Zwezerik en Zeebaars met frietjes voor de jongedame als hoofdgerecht ook weer met heerlijke wijnen en de verse bearnaise saus bij de Ossenhaas maakten het eetfeestje compleet.
Tot slot de amandelroom, appel, pure chocolade en een ijsje voor de kleinste van het gezelschap waren de afsluiter: heerlijk!
Tot slot nog een goede kop koffie.
Hier wordt gekookt met goede ingrediënten, met liefde bereid en vakkundig maar wel met een vriendelijke touch bediend.
Inderdaad een aanrader.
YantheH .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Op vrijdag 18 april hier wezen eten met familie, geweldige sfeer hangt hier in deze nieuwe aanwinst van Rotterdam. We hadden gekozen voor een vier gangen signature. Als voorgerecht kregen we makreel, met hang op, avocado creme, komkommerschuim en ijs. Het tussengerecht was fregola met kabeljauw met een rolletje van ham asperge. Als hoofdgerecht kregen we quinoa met eend, lente ui, een wortelpakketje en sinaasappel compote en een rouleaux van spitskool. En als grote afsluiter van de avond kregen we het dessert. Het dessert was een glaasje met crumble lemon curd rabarber aardbei compote vanille ijs en pistache schuim.

Wij hebben heel erg genoten van het eten en de gezelligheid in het restaurant. Je proeft de passie voor het koken van de chef, en van de keukenbrigade. En de bediening is heel erg attent en geeft het gevoel dat je hier echt te gast bent ondanks dat de hele zaak vol zit.
ELSPROEFT .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
We zijn intussen al vijf keer in het HMB restaurant wezen eten. Alles is zo lekker. We kiezen steeds weer andere gerechten en worden keer op keer verrast.
De eerste keer aten we ravioli met truffelsoep. Wat was dat lekker zeg. De ossehaas met een bitterbal van ossenstaart vond ik ook heerlijk. wat een goed vlees was dat.
De tweede keer dat we bij HMB aten vond ik het moeilijk om niet weer voor dezelfde gerechten te gaan. We kozen toch iets anders nl de tonijn met wasabi sorbet. Wat een smaaksensatie ! Daarna namen we lamsvlees met een voortreffelijke specerijensaus. Ook de desserts zijn erg lekker. We zijn laatst wezen lunchen, omdat ik had gehoord dat de truffelburger zo lekker was. Nou dat klopte en het dessert was cheesecake. Heerlijk! Niet zo abnormaal veel, maar een normaal stukje.
Prachtig is het uitzicht op de Rotterdamse Erasmusbrug en alle boten die voorbij varen.
Een bijzonder goed en leuk, internationaal uitziend, interieur maakt de avond, maar ook de lunch compleet. Niet te vergeten het enthousiaste personeel, dat ook nog eens veel informatie geeft over wijnen en menu's. HMB veel succes gewenst en ik verheug me op jullie nieuwe terras. Waar ik wel even op moet letten is, dat HMB al vaak volgeboekt is. Dus er moet op tijd (2 weken van te voren) gereserveerd worden.
Miepstraminer .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Wat een heerlijk restaurant! Mooi ingericht, relaxte sfeer, vriendelijke bediening en echt super goed eten. Het concept vind ik geweldig en mooi geprijsd. Je kunt veel of weinig eten of zelfs 3x hetzelfde bestellen als je een gerecht heel lekker vindt. Heel veel wijnen zijn per glas te bestellen, al is dit niet goed duidelijk op menukaart aangegeven.
Wij komen zeker een keer terug.
bram L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Hebben n.a.v. de zeer goede recensies op Iens , een tafeltje voor 2 personen gereserveerd op donderdag 17 april 2014 Wij kozen voor het 6-gangen diner en hebben de sommelier gevraagd naar een bijpassend wijnarrangement. Hij deelde echter mede dat men geen wijnarrangementen aanbiedt .Slechts een advies van welke wijn het beste zou passen bij de 6 gerechten van het diner was mogelijk. Vonden wij jammer want zo goed als alle betere restaurants in Rotterdam en omstreken bieden wel een bijpassend wijnarrangement .En wellicht was onze keuze voor het 6-gangen diner niet de beste en hadden we voor de afzonderlijke gerechten moeten kiezen, maar het 6-gangen diner viel wat tegen. Wij vonden de gerechten niet heel bijzonder. Veelal wel lekker maar weinig verrassend O.a. het kaasdessert ( 3 kleine stukjes ) en het erg zoete nagerecht was niet onze smaak Daarnaast was de wachttijd tussen het 1e en 2e gerecht wel heel erg lang en vonden wij de bediening niet heel voorkomend
Kortom wij vonden het al met al nogal teleurstellend en zeker niet datgene wat we hadden gehoopt, temeer daar je voor de prijs van bijna € 100.- p.p. iets anders verwacht
JokeBroekhuis .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
De smaaksamenstelling en creativiteit van de gerechten is in een woord voortreffelijk! De bediening is goed op elkaar afgestemd en ook de gastvrouw had aandacht voor elke tafel, iets wat je niet meer vaak ziet. Een prettige sfeer, bediening ongeforceerd maar kundig. Enige minpuntje was de wafel als dessert, deze leek niet te passen binnen de kwaliteit van de rest van het menu. Toch een dikke 10 voor het eten, want de rest was heerlijk en perfect!
Sketch B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Topzaak erbij in Rotterdam. Jong en dynamisch, mooi samenspel tussen gastronomie op niveau en swingende gastvrijheid. Eerder diner genoten, vandaag lunch. Zeer uitgebreide en gevarieerde keuze a la carte, discreet geportioneerd, zodat het ook te delen is, indien gewenst. Uitvoering concept is subliem, ongenuanceerd lekker eten, fraaie wijnbehandeling. Bediening is scherp, attent, goede timing, ongedwongen. Gastvrouw en eigenaresse Chantal begeleidt haar team goed. Voor chef en eigenaar Rolph enkel lof. Treffende combinaties en vooral geen overbodige items op bord, cuissons fraai. Toppers voor ons: heilbot/kerrie/Pata Negra, foie/lango, oesters/Ginger Ale en zeker de zeebaars/foie! Wijnkaart in balans, enorm veel open wijnen. Nice! Tot gauw en bedankt!
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Hier genoten van een geweldige lunch.

Wat een aanwinst voor Rotterdam is dit. Geweldige locatie, prachtige gerechten, schitterend decor en een super service. Zo maak je het niet vaak mee.

Waar mijn tafelgenoot koos voor meer vis georienteerde gerechtjes had ik de keus gemaakt voor louter vlees. Allemaal top, maar de steak tartaar sprong er voor mij echt uit. Aanrader!

Alles vergezeld van mooie wijnen en als afsluiter een mooi en heerlijk dessert.

Hier gaan wij zeker terug komen!