HMB Restaurant

Holland Amerikakade 104 3072 MC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant HMB Restaurant

Groots restaurant

Dit restaurant zit op een bijzondere locatie, namelijk aan de voet van één van Nederlands mooiste bruggen: De Erasmusbrug in Rotterdam. Met een prachtig uitzicht over de Maas vind je een nieuw, groot en modern gebouw: De Rotterdam. In de keuken vind je chef-kok Rolph Hensens die de meest bijzondere gerechten op je bord tovert. Geniet van het heerlijke eten, het prachtige uitzicht en de heerlijke vibe van de moderne stad Rotterdam.

Meer informatie over restaurant HMB Restaurant

9,5
9,1
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Wauw, lekker met vriendinnen gegeten. Mijn favorieten zijn tonijn, carpaccio, ossenhaas en amandelroom. Er zitten bijzondere combinaties bij. Echt een leuke zaak, helemaal 2014! Bediening is jong, maar ze lijken toch ervaren. Je kunt makkelijk de keuken in kijken, leuk om te zien. Prijs kwaliteit verhouding is naar mijn idee beter in verhouding dan bij de vergelijkbare zaken. Het terras is net af, ziet er goed uit. In de zomer komen wij terug!
Sem S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Laten we eerlijk zijn, HMB is écht wel een goede zaak! Hier wordt met passie, misschien niet voor de volle 100% met de kennis, gewerkt en dat merk je!
Maar ik moet wel zeggen dat ik de euforie die hier te lezen is, iets te veel van het goede vindt. Entree is via het kantoorpand naar het restaurant. Vanaf moment 1 werden we opgemerkt en daardoor voel je je echt welkom. We aten het 4-gangen signatuurmenu en dronken een lekkere Amerikaanse Pinot Noir (wijn arrangement was volgens de sommelier niet aan te raden; er zat altijd wel een glas tussen dat dan niet naar wens zou zijn... Apart verhaal, maar ok.)
Het voorgerecht was niet echt een knaller. Dit waren een aantal kleine gerechten, een soort proeverijtje, maar alles had een behoorlijk zoete toon. Daarnaast zaten er geen verrassende elementen in, jammer!
Tussengerecht was een witvisje; goede garing. Niet heel speciaal, maar ook niets op aan te merken. Als hoofd een, letterlijke woorden van de jongeman die aan onze tafel stond, een lekker stukje steak (?!). Dit was een lekker gerecht. Mooi vlees, lekkere paddenstoelen erbij en een mooie diepe saus; dit was de topper van de avond voor mij. Nagerechtje was een canneloni met aardbei en bosbes (geloof ik). Leuk die verschillende soorten aardbei, uiteraard was de lekkerste van eigen bodem. Dit gerecht was ook echt wel boven gemiddeld, maar qua smaken weer niet dusdanig uitgesproken dat ik het in de lengte der dagen zal herinneren.
Samenvattend is HMB zeker wel bovengemiddeld en een bezoek waard. Maar ik had verwacht dat ze bij hun gerechten, qua smaak, wat specialers neer zouden zetten.
schouten67 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Mooie zaak met een schitterend uitzicht op de Erasmusbrug.
Wij zaten achterin waar het aan de krappe kant is met erg kleine tafels.
De gerechten smaakten allemaal goed en zijn allen ter grote van een voor/tussengerecht.
De bediening is goed en ontspannen.
De rode Spaanse wijn ook prima.
Kortom, mooie zaak op een top locatie met goed en gevarieerd eten.
Wij komen snel terug voor een lunch op het terras!
ruthrogers .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Bij het entree enthousiast ontvangen door de gastvrouw. We merkten meteen op dat er veel aandacht aan dit nieuwe restaurant is besteed. Wat een waanzinnig interieur en altijd leuk om een open keuken in te kunnen kijken. Om over het uitzicht maar te zwijgen, fantastisch. Een heerlijk glaasje bubbels aan de mooie bar als aperitief. Daarna aan tafel gegaan. Als voorgerecht hadden we een kalfstartaar met langoustines, prima gegaard en een salade van kingkrab met heerlijke saus van krab en mooie luchtige aardappel. Daarna een perfect gebakken zwezerik met heerlijke saus en een ossenhaas met een bitterbal van ossenstaart. Heerlijk! Als nagerecht een kaas, die we zelf uit mochten kiezen en een heerlijk appel karameldessert. Ook hier was weer veel aandacht aan besteed.
Al met al een belevenis om hier te eten. Goede sfeer, goede akoestiek en personeel wat van wanten weet. Wij komen hier zeker terug.
René M.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Vrijdag 2 mei na het lezen van de vele zeer positieve recensies gegeten bij de nieuwste aanwinst van Rotterdam. Het is even zoeken naar de entree van het restaurant in De Rotterdam, maar deze eenmaal gevonden in één woord een geweldige avond gehad. Hartelijke ontvangst, zeer professioneel personeel dat nu al goed op elkaar is ingewerkt. Goed opgeleid maar niet te formeel. Wij hebben gekozen voor het 6-gangen verrassingsmenu en dat is een aanrader. Elke gang wordt als een plaatje gepresenteerd op prachtig servies. De gerechten zijn goed op smaak en mooi geproportioneerd. Bij elke gang een goede uitleg over zowel het gerecht als de wijn. Wat opvalt is de persoonlijke benadering door de eigenaren van HMB. Zij komen persoonlijk bij je aan tafel om te vragen of alles naar wens is. HMB zet zich in deze korte tijd nu al zeer goed op de kaart. Wij komen terug.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Hier gisteren voor de 2e keer wezen eten en ben nog enthousiaster dan ik de eerste keer al was! Het gehele plaatje klopt; goede sfeer, uitstekende bediening en verrassende gerechten. Het concept van alleen tussengerechten op de kaart is vernieuwend en er is een uitgebreide wijnkaart met veel wijnen per glas bestelbaar. De bediening is zeer attent, vriendelijk en behulpzaam, een voorbeeld voor vele andere restaurants! Een must visit voor liefhebbers van lekker eten!
Rogier M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Top avond in één van de nieuwste Rotterdamse Toprestaurants.
Wow! Wat een geweldige culinaire sensatie is HMB en dat mét indrukwekkend uitzicht.
We hadden een 'verrassingsmenu' waar we normaal niet zo van houden, maar het was puur genieten. Verfijnde, originele gerechten. De wijnkaart is smakelijk en gevarieerd.
Bediening is uiterst vriendelijk al mag de passie voor het eten misschien toch nog wel wat meer geëtaleerd worden.
dalton329 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Zonder reservering (voorafgaand naar Oogziekenhuis dus lastig inschatten wanneer we bij HMB konden zijn) om 16.15 uur met 3 volwassenen en 1 jongedame van 5 jaar oud konden we een hapje eten op voorwaarde dat we om 18.30 uur klaar zouden zijn want dan was HMB vol. Geen probleem.
Vissoep en coquille als voorgerecht met heerlijke wijnen was al genieten.
Ossenhaas, King Crab, Zwezerik en Zeebaars met frietjes voor de jongedame als hoofdgerecht ook weer met heerlijke wijnen en de verse bearnaise saus bij de Ossenhaas maakten het eetfeestje compleet.
Tot slot de amandelroom, appel, pure chocolade en een ijsje voor de kleinste van het gezelschap waren de afsluiter: heerlijk!
Tot slot nog een goede kop koffie.
Hier wordt gekookt met goede ingrediënten, met liefde bereid en vakkundig maar wel met een vriendelijke touch bediend.
Inderdaad een aanrader.
ELSPROEFT .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
We zijn intussen al vijf keer in het HMB restaurant wezen eten. Alles is zo lekker. We kiezen steeds weer andere gerechten en worden keer op keer verrast.
De eerste keer aten we ravioli met truffelsoep. Wat was dat lekker zeg. De ossehaas met een bitterbal van ossenstaart vond ik ook heerlijk. wat een goed vlees was dat.
De tweede keer dat we bij HMB aten vond ik het moeilijk om niet weer voor dezelfde gerechten te gaan. We kozen toch iets anders nl de tonijn met wasabi sorbet. Wat een smaaksensatie ! Daarna namen we lamsvlees met een voortreffelijke specerijensaus. Ook de desserts zijn erg lekker. We zijn laatst wezen lunchen, omdat ik had gehoord dat de truffelburger zo lekker was. Nou dat klopte en het dessert was cheesecake. Heerlijk! Niet zo abnormaal veel, maar een normaal stukje.
Prachtig is het uitzicht op de Rotterdamse Erasmusbrug en alle boten die voorbij varen.
Een bijzonder goed en leuk, internationaal uitziend, interieur maakt de avond, maar ook de lunch compleet. Niet te vergeten het enthousiaste personeel, dat ook nog eens veel informatie geeft over wijnen en menu's. HMB veel succes gewenst en ik verheug me op jullie nieuwe terras. Waar ik wel even op moet letten is, dat HMB al vaak volgeboekt is. Dus er moet op tijd (2 weken van te voren) gereserveerd worden.
bram L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Hebben n.a.v. de zeer goede recensies op Iens , een tafeltje voor 2 personen gereserveerd op donderdag 17 april 2014 Wij kozen voor het 6-gangen diner en hebben de sommelier gevraagd naar een bijpassend wijnarrangement. Hij deelde echter mede dat men geen wijnarrangementen aanbiedt .Slechts een advies van welke wijn het beste zou passen bij de 6 gerechten van het diner was mogelijk. Vonden wij jammer want zo goed als alle betere restaurants in Rotterdam en omstreken bieden wel een bijpassend wijnarrangement .En wellicht was onze keuze voor het 6-gangen diner niet de beste en hadden we voor de afzonderlijke gerechten moeten kiezen, maar het 6-gangen diner viel wat tegen. Wij vonden de gerechten niet heel bijzonder. Veelal wel lekker maar weinig verrassend O.a. het kaasdessert ( 3 kleine stukjes ) en het erg zoete nagerecht was niet onze smaak Daarnaast was de wachttijd tussen het 1e en 2e gerecht wel heel erg lang en vonden wij de bediening niet heel voorkomend
Kortom wij vonden het al met al nogal teleurstellend en zeker niet datgene wat we hadden gehoopt, temeer daar je voor de prijs van bijna € 100.- p.p. iets anders verwacht
Sketch B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Topzaak erbij in Rotterdam. Jong en dynamisch, mooi samenspel tussen gastronomie op niveau en swingende gastvrijheid. Eerder diner genoten, vandaag lunch. Zeer uitgebreide en gevarieerde keuze a la carte, discreet geportioneerd, zodat het ook te delen is, indien gewenst. Uitvoering concept is subliem, ongenuanceerd lekker eten, fraaie wijnbehandeling. Bediening is scherp, attent, goede timing, ongedwongen. Gastvrouw en eigenaresse Chantal begeleidt haar team goed. Voor chef en eigenaar Rolph enkel lof. Treffende combinaties en vooral geen overbodige items op bord, cuissons fraai. Toppers voor ons: heilbot/kerrie/Pata Negra, foie/lango, oesters/Ginger Ale en zeker de zeebaars/foie! Wijnkaart in balans, enorm veel open wijnen. Nice! Tot gauw en bedankt!
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Hier genoten van een geweldige lunch.

Wat een aanwinst voor Rotterdam is dit. Geweldige locatie, prachtige gerechten, schitterend decor en een super service. Zo maak je het niet vaak mee.

Waar mijn tafelgenoot koos voor meer vis georienteerde gerechtjes had ik de keus gemaakt voor louter vlees. Allemaal top, maar de steak tartaar sprong er voor mij echt uit. Aanrader!

Alles vergezeld van mooie wijnen en als afsluiter een mooi en heerlijk dessert.

Hier gaan wij zeker terug komen!

Brigitte M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Eindelijk een restaurant waar je op je gemak kunt eten, geen opdringerig bedienend personeel, maar wel oplettend, het is meer een avondje uit, je kunt heerlijk lang tafelen, zonder dat je tafel alweer voor andere gasten gereserveerd is.
Eten is voortreffelijk, fijn van smaak, goede combinaties en mooi opgemaakt op de borden.
Wij waren hier voor de tweede en zeker niet de laatste keer!
Lila .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Kun je dromen over zeebaars? als je het gerecht hebt gegeten in dit restaurant wel!! overheerlijk het gerecht met zeebaars een eendenlever.....je doet je ogen dicht en geniet van elke hap.....Maar eigenlijk is ieder gerecht een droom voor wie van puur,echt en met liefde gemaakt eten houdt.
Zo kort nog maar open en dan al zoveel mooie recensies...dat zegt wel wat!
Geweldig team en alles klopt....de inrichting,de ontvangst door het enthousiaste team,de rust en het harde werken in de keuken....Het prachtige uitzicht op de skyline van Rotterdam.We gunnen het Chantal en Rolph dat dit een succes gaat worden van harte....dat twee jonge mensen deze stap nog durven maken is bewonderingswaardig.
Rob .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
20 Maart j.l. alhier met z'n drieen gegeten .
Het concept van kleinere gerechten bleek een goede formule.
Het voordeel is dat ieder z'n eigen smaak kan volgen en het menu zelf kan invullen.
De gerechten bleken stuk voor stuk van uitstekende smaak en presentatie.
Voeg daar bij de uitstekende bediening , de charmante Gastvrouw en de unieke ligging en dan heb je een succesformule in handen.
Als ze het enthousiasme en de kwaliteit op dit hoge niveau weten te handhaven,dan gaan ze een goede toekomst tegemoet.
Wij zullen dat graag met bezoeken blijven volgen.
Jammer dat bij het weggaan we vergeten werden.
Maar dat is ze vergeven.
Wij kunnen dit restaurant aan een ieder ,die voor culinaire kwaliteit gaat, zeer aanbevelen.
Robby T.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Wij hadden een week op voorhand gereserveerd voor dit restaurant. En wat een topper. Hadden gevraagd voor een tafeltje aan het raam en wat een uitzicht op de verlichte Erasmusbrug! We wouden eerst onze menu zelf samenstellen, maar hebben dan toch gekozen voor het zegangendiner en dit was echt een topper. Ik ben zeker dat ze volgend jaar een ster hebben, al moet dat niet voor mij. Eerste gerecht was een tartaar van zeebaars en eendelever en sorbet wat een smaak combinatie. Daarna hadden we de coquille, daarna de griet met paling om van te smullen! Dan kwam het hoofdgerecht diamanthaas en die smolt in de mond wat een bommetje. Daarna kregen we nog een bordje kaasjes en het dessert. De bediening was ook super en jong. Heel attent en zorgde voor alles. Gewoonweg Echt een topper. Komen zeker nog eens terug!
Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Voor een feestelijke gelegenheid gereserveerd bij die mooie nieuwe restaurant. Op verzoek een plaatsje bij het raam gekregen met uitzicht op onze trouwlocatie. Wat een heerlijke atmosfeer en vriendelijke en persoonlijke ontvangst die zich in de rest van avond voortzet in de bediening! Jonge mensen die vol enthousiasme je echt een fantastische avond willen bezorgen. Vanwege de gelegenheid de op de kaart staande Chateau Musar niet kunnen weerstaan, zo fijn als de sommelier vervolgens vol enthousiasme aan de slag gaat met karraferen en de hele avond volle aandacht aan je geeft alsof je de enige persoon in de zaak bent (het zat echt helemaal vol). Over het eten kunnen we kort zijn: mooie uitgebreide kaart met voldoende keus en prachtige gerechten die de ervaring van de kok op sterrenniveau zeker weerspiegelen. Concept met alleen maar tussengerechten geeft veel mogelijke combinaties, het blijft toch altijd een uitdaging om dan zelf een mooie balans en volgorde te vinden. Gerechten zijn mooi en heerlijk van smaak, Kingkrab met luchtige aardappel, ravioli met truffelsoep, ossenhaas met dikke frieten en toetjes (appel met gezouten caramel, Lambada aardbei) echt voortreffelijk. Alleen de tartaar van kalf vonden wij wat te romig waardoor de smaak van het vlees ondergesneeuwd raakte. Onze ervaring is dat met dergelijke concepten de kosten ongezien toch oplopen: met huisaperitief, 4 gangen, gemiddelde fles wijn, water en koffie toe zit blijf je net onder de €100 per persoon. Maar de geboden kwaliteit en voorbeeldige bediening maken het in dit geval voor ons meer dan waard. Erg mooi dat jonge ondernemers in deze tijd zo'n stap durven te nemen op zo'n prachtige locatie en dat de tent vervolgens gelijk volzit (reserveren gewenst). Geweldige aanwinst en absolute aanrader!
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Gelukkig was er vanavond (vrijdag) een tafeltje vrij gekomen. We werden keurig door Chantal gebeld. Bij binnenkomst waan je je in een fantastisch decor, hoge plafonds, prachtige lampen, ongedwongen sfeer en een zeer hartelijk welkom. Rotterdam op z'n best in De Rotterdam!
En dan hebben we nog niet eens de kaart ingezien en überhaupt gegeten.
Doordat het een wat langer en diep restaurant is, heb je vanaf alle plekken een uitzicht op de skyline van Rotterdam en de mooi verlichte Erasmusbrug. Heerlijk zittend op de bank of gezellig naast elkaar aan de bar. Elke plek is top!
Na een heerlijke met liefde ingeschonken savignon blanc (met vorstelijke uitleg) slaan we de kaart open. De gerechten zijn alleen al het lezen waard, wat een fantastische combinaties. Van truffel met gehaktballetjes tot artisjok met pesto, vijg en mozzarella. De coquille met serano ham, appel en pompoen wilde we bijna nog een keer bestellen evenals de kabeljauw, ossenstaart en eendenlever.
Bij elk gerecht een fantastische wijn: van een riesling uit Washington DC (geweldig) tot een Bulgaarse pinot van een heuvel tegen de Turkse grens. De sommelier kent alle smaken van de gerechten en zoekt daar een prima wijn bij. Houd je van nieuwe smaken en een goed verhaal, zeer aanbevolen.
We eindigen met ossenhaas en entrecote en zijn intens gelukkig. Wat heeft Rotterdam er weer een prima restaurant bij.
Complimenten ook voor het personeel. Altijd op tijd, ze weten exact wanneer je wat nodig hebt en komen af toe langs voor een praatje. En een mooie bijkomstigheid, een zeer gunstige prijs/kwaliteit verhouding. Dit is de eerste keer van velen!
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Niet lang getwijfeld om hier 3x de hoogste score te geven. Prijs-kwaliteit-segment, klopt gewoon; als je dan nog iets aan te merken hebt ben je echt aan het muggenziften. Op een van de mooiste locaties van Rotterdam zit HMB. Zowel het exterieur als het interieur sluiten naadloos aan op de gerechten die uit de keuken komen. Modern, strak maar toch tijdloos. Aangevuld met een perfecte service, mooie wijnkaart en een innemende gastvrijheid. Blij met deze aanvulling in het Rotterdamse, HMB is echt een blijvertje. Nu nog wachten op het terras in de zomer...
Miel C.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Hier gezellig wezen lunchen met vrienden. Mooie locatie met een stijlvol interieur. Leuke kaart met alleen maar lekkere gerechtjes erop. wij kiezen 4 gerechten per persoon. Kalfstartaar, ganzenlever, zwezerik, caramel parfait. om je vinger bij op de eten. vriendelijke bediening die leuk gekleed zijn en niet opdringerig. Misschien een min puntje , je bent wel wat geld kwijt als je goed gevuld de deur uit wil gaan, maar komen zeker een keer terug!