HMB Restaurant

Holland Amerikakade 104 3072 MC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant HMB Restaurant

Groots restaurant

Dit restaurant zit op een bijzondere locatie, namelijk aan de voet van één van Nederlands mooiste bruggen: De Erasmusbrug in Rotterdam. Met een prachtig uitzicht over de Maas vind je een nieuw, groot en modern gebouw: De Rotterdam. In de keuken vind je chef-kok Rolph Hensens die de meest bijzondere gerechten op je bord tovert. Geniet van het heerlijke eten, het prachtige uitzicht en de heerlijke vibe van de moderne stad Rotterdam.

Meer informatie over restaurant HMB Restaurant

9,5
9,1
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Wat heerlijk om hier te worden uitgenodigd.
De locatie is prachtig en hopelijk straks buiten minder rommelig.
Service is vriendelijk en ik voel me echt gast.
Vooraf kies ik voor gerechtje met groene asperge met erigny.
Helaas is deze laatste taai en dat was nu juist waarom ik hiervoor koos.
De wijn erbij was wel perfect.
De vissoep was mooi gevuld met een perfecte rouille. De wijn uit Limoux was een aangename verrassing.
Langoustine met meloen en kerrie eenvoudig, maar precies goed van smaakbeleving.
En het dessert chocola en passievrucht met passie gemaakt. Wat een prettige en bevlogen bediening. Ik voelde me echt welkom
Daan P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Gisterenavond een fantastische avond beleeft in dit, qua locatie, wonder mooie restaurant. Ondanks het geweldige restaurant-interieur toch de hele avond op het terras gezeten en genoten van de ondergaande zon achter de skyline van de stad. De inrichting van het terras verdient o.i. nog wel enige aandacht. In verband met de komende vakantiesluiting vanavond geen à la carte maar uitsluitend de signature menu’s van de Chef. Ons netjes ver van te voren al verteld. Helemaal geen straf.
Gekozen voor de 4 gangen (44p.p.). Gerechten uit de keuken van Rolph Hensen zijn allemaal prachtig gepresenteerd, gestileerd en zeer smakelijk. Als voorgerecht Tartaar van tonijn, prachtig met komkommer, avocado en wasabi. Tussengerecht bestond uit Sint-Jacobsmosselen, cantharellen, aardappelmousseline en een heerlijke lichte crême met truffelaccenten. Hoofdgerecht met een mooi gebakken stukje ossenhaas met garnituur van doperwten, rouleau van prei en een stukje aardappel gratin. Hollandaisesaus en een fraai op smaak gemaakte jus maakte het geheel af. De afsluiter, een heerlijk fris dessert met panna cotta, prachtige kersen en een schuim van vlierbessen(?).
Dit alles begeleid door een passende wijnarrangement (28p.p.). Bediening o.l.v. topgastvrouw Chantal de Raaf en maître Jasper is snel, deskundig en zeer gastvrij.

Kortom; zeker een aanrader en aanwinst voor de stad. We wensen het team van HMB een fijne welverdiende vakantie.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
2 weken geleden met vrienden gegeten bij HMB.
Wat een topzaak! Het was mooi weer dus heerlijk de hele avond buiten gezeten. We hebben allemaal het 5 gangen menu genomen met wijnarrangement. Sommelier is de oude sommelier van het failliete restaurant Hermitage. Zeer kundige man met verstand van wijnen.
Alle gerechten waren verrassend en erg smaakvol. Er was een misverstand mbt het 5 gangen diner dat er ook een gang kaasplankje bijzat. Dit was bij ons allen niet bekend. Aangezien er op 1 na niemand van kaas hield is er gekozen voor 2 maal zoet dessert. Daar hebben we uiteraard wel langer op moeten wachten. Wat op zich logisch was, maar we hebben best lang met lege glazen gezeten. Hier had de bediening opmerkzamer moeten zijn. Bij de 2 x zoet ook maar 1 x wijn gekregen dus we misten 1 wijn uit het arrangement die wel op de rekening stond. Dit is er later na opmerking wel vanaf gehaald.
Al met al een mooie zaak met heerlijk eten. Wel aardig aan de prijs en daar mag je dan ook wel iets van verwachten. Zou deze zaak zeker aanraden.
Wimtien S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Op deze prachtige dag een heerlijk diner genoten aan de kade aan de Maas. Geweldige lokatie. We zaten buiten, als enige maar we waren vroeg. Binnen een uur was het hele terras vol. Je kunt kiezen uit allerhande gerechtjes. Er is geen onderscheid in voor- of hoofdgerecht. Wij kozen de oesters met komkommer, heerlijk! Kingcrab, kalfstartaar met langoustine voor dectafelgenoit, en ganzenlever met langoustines voor mijzelf.
Alle smaken kloppen, prachtige borden. Buitengewoon lekker gegeten. Prima Sauvignon Blanc uit Nieuw Zeeland erbij.
Bediening heel vriendelijk en attent. Heel goed adres!
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Geweldige avond gehad bij Rolph en Chantal. Ontzettend lekkere gerechten op, vooral de ganzenlever met langoustine en mango was fantastisch. Begonnen op het mooie terras met prachtig uitzicht op de Erasmusbrug waarbij we genoten van een heerlijk huisaperitief. Na een paar gerechten zijn we naar binnen gegaan, waar het er heel mooi uitzag. Het interieur is geweldig op elkaar afgestemd, met oog voor detail. Complimenten aan de bediening die veel kennis had en die vrolijk en vriendelijk was. Echt een aanrader waar we zeker een keer terugkomen!
Hendrik K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Ongeveer één keer per jaar bezoeken we Rotterdam. Dit jaar gegeten in het zeer fraai gelegen HMB-restaurant, mooi uitzicht op de Maas en de Erasmusbrug.
Inrichting smaakvol en tafels niet te dicht op elkaar. Bediening heel vriendelijk en alert en een heel vriendelijke gastvrouw.
Eén punt van aandacht: de wijn. Na de bestelling zou de sommelier ons komen helpen met de wijnkeuze, we wilden graag bij elk gerecht een passend glas wijn. Toen de eerste gang op tafel werd gebracht hadden we die echter nog niet gesproken en moesten we wachten totdat hij op de hoogte was gebracht. Dit herhaalde zich jammer genoeg nog twee keer. Ook vonden we het prijsverschil tussen de verschillende wijnen erg groot ( van 5 tot 9 euro per glas) en dat is iets waar je pas achter komt als je de rekening overziet.
Het eten was prima. mooi verzorgde borden. De keuken kiest er bewust voor om niet te veel smaken op het bord te toveren en dat pakte goed uit. Zeker bij de tompouce van eendenlever en zeebaars. Het vleesgerecht (restaurant heeft geen heel grote keuze aan vleesgerechten) met drie soorten heerlijk lamsvlees had mijns inziens wel iets meer aan variatie op het bord mogen hebben dan alleen de doperwten(puree), die we ook al bij de coquilles voorbij hadden zien komen.
Kortom: mooi restaurant met een vriendelijke bediening en heel smakelijk eten.
Jvp P.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Bijzonder fraai restaurant onderin De Rotterdam. Mooi uitzicht over het water met zicht op de skyline van Rotterdam ten noorden van de Maas. Gezellig aan een ronde tafel met 6 personen genoten van een 5-gangen diner. Veel aandacht voor de opmaak en presentatie van de gerechten. MHB, Een mooie aanvulling voor culinair Rotterdam.
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
In een woord: overrated. Wij aten hier met zijn 4en na weken vantevoren gereserveerd te hebben, het leek immers de nieuwste hotspot van Rotterdam. Kom hier de komende tijd in ieder geval niet terug.

De kwaliteit van eten viel niet zozeer tegen, dat was gewoon prima, alleen wel behoorlijk weinig voor de prijs. Wat ik niet snap is dat er geen bijpassend wijnarrangement werd geserveerd, je wordt redelijk aan je lot overgelaten bij je keuze (dit terwijl wij allen verschillende gerechten hadden) - uiteindelijk na veel gedoe toch de hulp gekregen van een 'sommelier' die wijnen voor ons koos maar absoluut niets vertelde over die wijnen; de wijnen waren ook nog eens vrij verschillend in prijs kwamen wij bij het zien van de rekening achter. Ook vind ik het nogal tegenvallen dat als je voor het 4 gangen verrassingsmenu kiest, dat je dan in sommige gevallen een uitgeklede versie krijgt van de gerechten die op de kaart staan (dit zagen wij doordat 2 personen een verrassingsmenu hadden en 2 hadden gekozen voor a la carte). Serveer dan of andere gerechten, of een gelijkwaardige versie van de gerechten op de kaart. Service was niet op het niveau wat ik zou verwachten in vergelijking met de prijzen van dit restaurant.

Conclusie: Wij hebben een leuke avond gehad, maar al met al vonden we de rekening van 300 euro die we kregen met zijn 4en veel te hoog voor wat we hebben gekregen. Er zijn veel betere Rotterdamse restaurants in deze prijsklasse (en daaronder)!
Exclusiva .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Ik heb hier met 2 collega's de 3-gangen lunchmenu gegeten en op advies van de sommelier een Italiaanse Trebbiano witte wijn gedronken. We hebben ontzettend genoten van al het lekkers dat we kregen. Van begin tot eind waren de smaken voortreffelijk en verrassend. Het vooraf bestond uit een langoustine met meloenballetjes en garnaal met kerriesaus. De smaken pasten zo goed bij elkaar, een ware feest voor de smaakpapillen. Het hoofdmenu bestond uit kabeljauwfilet met doperwten, tuinbonen en beurre blanc. De kabeljauw was precies goed van structuur en de groente was goed knapperig maar beetgaar. Geweldig!! Last but not least het dessert. Een combinatie van rood fruit, vanille ijs en marshmallow. Het was een plaatje om het te zien maar nog heerlijke om het op te eten. De bediening was vriendelijk en kwam regelmatig vragen of alles naar wens was. De open keuken maakt het dat het restaurant ook in de breedte ruimtelijker lijkt (want met de hoogte zit het wel goed!) Mooie interieur en het uitzicht is prachtig over het water richting de Erasmusbrug. Al met al niet alleen een lust voor je maag maar ook zeer zeker voor het oog. Het enige minpuntje was de veel te prijzige wijn. Maar ik kom hier zeker nog een keer terug.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Ons eerste bezoek aan HMB en direct een gevoel dat dit een nieuwe topper in Rotterdam is. Allereerst de ligging die perfect is qua uitzicht en sfeer, de inrichting die lekker hip en no none is en de relaxte Rotterdamse houding van het personeel. We zijn erg gastvrij en hartelijk ontvangen dor Chantal en haar zwarte brigade, volop aandacht maar nooit overdreven. Over het eten kan ik kort zijn, uitstekend! De wijnkaart biedt volop mogelijkheden en ook voor de avontuurlijke wijnliefhebber is er voldoende keus. De prijzen van de wijnen zin voor Nederlandse begrippen prima. De chateau Musar 2005 die wij dronken was heerlijk en iedere euro waard. Dit was zeker niet ons laatste bezoek.
JochemJennieke .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Heerlijke avond gehad in dit restaurant. Het 6-gangen verrassingmenu is absoluut een aanrader en gezien de prijs-kwaliteit zeker niet aan de dure kant. Het eten was wel hoog op smaak- naar onze smaak wellicht wat te hoog-, maar zeker niet té zout. Al met al heerlijk gegeten! Wel misten we het wijnarrangement. De kwaliteit van de wijnen (cava, sancerre en desserwijn) liet overigens absoluut niet te wensen over: heerlijk. Enig echte minpuntje vonden we de proffessionaliteit van de bediening: niet heel erg attent en soms merkbaar onvolledige kennis. Niettemin met al een topavond gehad!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Erg benieuwd waren we naar HMB, dus gingen we er dineren. Een leuke kaart, lekkere gerechten waar wellicht nog wel iets aan te verbeteren is. Goede bediening, goede wijnen, wel wat prijzig. Een groot nadeel vind ik persoonlijk dat er geen zonwering is, als de zon schijnt zit je er 's avonds in de volle zon te eten en daar hou ik niet van.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Mooi restaurant, heerlijk gegeten en een goede sfeer. Vooral het dessert was echt een schilderijtje op je bord! Voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
LdeB .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Gerechten waren stuk voor stuk heerlijk en mooi gepresenteerd. Mooi restaurant en geweldige locatie.
Helaas geen zonwering aanwezig. De hele avond in de volle zon achter glas is geen pretje.
Jammer dat wij niet bij het weggaan werden gegroet.
Hoop dat de service verbeterd want de gerechten zijn werkelijk fantastisch.
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
de avond was mooi en goed om buiten te eten. Het uitzicht is mooi de stoelen wat minder om avond op te zitten. Bediening was in het begin wat opdringerig, constant aan de tafel of we al keus hadden gemaakt.
De gerechten volgenden elkaar vrij snel op, dit was oké. Het nagerecht daarin tegen liet erg lang op zich wachten, we hadden oude port besteld deze werd direct ingeschonken terwijl het nagerecht erg nog lang niet was.

Een 2e bezoek zal er waarschijnlijk niet in zitten
MeneerM .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Vorige week wezen lunchen met mijn collega's. We hebben een fantastische middag gehad op het terras met uitzicht op het water. We hebben gekozen voor het lunch menu. Het voorgerecht was kalfstartaar met picalilly en zoetzure groente een dikke 10!!! Hoofdgerecht was kabeljauw met tomaat en basilicum ook weer goed op smaak. Het de dessert was parfait met aardbeitjes! De bediening was ook zeer attent en vriendelijk.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Ondanks de rare ingang schitterend ingericht pand met luxe entourage. Mooie ruime wijnkaart, met brede keuze mogelijkheid. Jonge vriendelijke staf lekker eigenwijs gekleed en spreekt met name de jongere doelgroep aan. Sommelier was attent in het bijschenken zelfs tijdens drukte.

Aantal verrassende gerechten op de kaart, verrassend zijn heilbot/pata negra/kerrie en de tonijn/meloen/sorbet wasabi. Komen zeker terug
Travailleur .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Wat wil je nog meer en wat kan het leven toch mooi zijn als je van Rotterdam en van lekker eten houdt. Hier bij HMB kom je dan echt aan je trekken. Pal naast de Erasmusbrug in al haar schoonheid, met het drukke scheepvaartverkeer onder een ondergaande zon voorbij trekkend en ook genietend van alle culinaire hoogstandjes die HMB te bieden heeft. In het begin even wennen aan de opzet van de menukaart, beetje onduidelijk want er zijn niet echt voor- en hoofdgerechten, maar de gerechten zijn allemaal als zodanig te bestellen, dus je kunt zelf variëren qua gangen. Carpaccio, tonijn met briljante wasabi sorbet, ravioli/truffelsoep, coquilles, vissoep, zeebaars, ossenhaas met béarnaise, king crab, alles echt top! De bediening inclusief de oplettende sommelier doen zijn werk goed, waardoor deze avond meer dan geslaagd was. Wij komen zeker terug!
Maurice H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Zaterdag weer bij HMB geweest met vier personen. Om te beginnen Spinazie / asperge / kool /truffel / hollandaise, een heerlijk gerecht om mee te beginnen. Daarna Coquille / Bellota ham / appel / doperwt. Ik kies normaal niet zo snel zulke bijzondere dingen maar door de eerdere goede ervaring hier durfde ik het wel aan en ik heb er geen spijt van gehad! Ik was toe aan een stukje vlees en nam vervolgens Ossenhaas / dikke friet / bearnaise, dit gerecht kende ik al en was weer zeer de moeite waard. De tijd tussen de gerechten in was prima in orde. Alle tafel waren op een gegeven moment bezet, maar we hebben geen last gehad van harde geluiden. Wat ook fijn is is dat ik aan mijn kleding niet kon merken dat ik in een restaurant was geweest. Scheelt een ritje naar de stomerij. Als laatste
Appel / bruine boter / gezouten caramel / appel puree / caramel parfait. Voor mij 4 gerechten die ik voor mijzelf niet beter had kunnen combineren. Ook mijn vriendin en haar 2 vriendinnen hebben voortreffelijk gegeten. We hebben een leuke avond gehad, ook mede door de bediening en de locatie. Wij zijn ook erg benieuwd naar het eten buiten op de kade zodra de zon gaat schijnen. Tot snel!
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Wauw, lekker met vriendinnen gegeten. Mijn favorieten zijn tonijn, carpaccio, ossenhaas en amandelroom. Er zitten bijzondere combinaties bij. Echt een leuke zaak, helemaal 2014! Bediening is jong, maar ze lijken toch ervaren. Je kunt makkelijk de keuken in kijken, leuk om te zien. Prijs kwaliteit verhouding is naar mijn idee beter in verhouding dan bij de vergelijkbare zaken. Het terras is net af, ziet er goed uit. In de zomer komen wij terug!