HMB Restaurant

Holland Amerikakade 104 3072 MC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant HMB Restaurant

Groots restaurant

Dit restaurant zit op een bijzondere locatie, namelijk aan de voet van één van Nederlands mooiste bruggen: De Erasmusbrug in Rotterdam. Met een prachtig uitzicht over de Maas vind je een nieuw, groot en modern gebouw: De Rotterdam. In de keuken vind je chef-kok Rolph Hensens die de meest bijzondere gerechten op je bord tovert. Geniet van het heerlijke eten, het prachtige uitzicht en de heerlijke vibe van de moderne stad Rotterdam.

Meer informatie over restaurant HMB Restaurant

Uitmuntend
9,4
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Wij waren erg vroeg vanwege thuisreis, de gezelligheid begon dus pas bij ons vertrek. Goede smaken, efficiënte, vriendelijke bediening.
Alexander B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Dikke tien, bediening erg vriendelijk, en heerlijk eten. We hadden een leuke plek met zich op de keuken. Niets op aan te merken
gerjan C.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Met beide broers het jaarlijkse etentje genoten in HMB. Echt een toplocatie. Heerlijk eten ( geen 10 wel een 9), goede wijnen ( en een lekker biertje ) , zeer relaxte bediening ( niet erg voor ons: maar wel veel verschillende gezichten aan tafel gezien) en de rekening viel eigenlijk ook nog wel mee. Misschien enige echte minpunt: Iets grotere tafels zou nog net iets relaxter zijn. Iets meer ruimte voor de glazen, borden en brood. Had ik minder vaak de wijn van mijn broer opgedronken.
Henri G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Score was hoger geweest als we een betere tafel hadden gehad. Nu beetje weggestopt aan te kleine tafel op veredelde barkrukken. Past niet bij de "status" van dit restaurant.
Tip: altijd vragen om tafel bij raam.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
HMB: wie gaat er mee? Want je zou iedereen dit restaurant willen aanraden. Bij ons gaat het om 3 zaken. In de eerste plaats de entourage. Wij krijgen een tafel met vrij uitzicht op de Maas en de Erasmusbrug. Hoe geweldig is dat. Overigens kun je in het restaurant eigenlijk niet slecht zitten. Daar zorgt de grote glazen gevel wel voor. Daarbij is het restaurant smaakvol ingericht.
Vervolgens gaat het over de bediening. Daar kunnen wij heel kort over zijn. Het maakt niet uit wie je aan je tafel krijgt. Allemaal zijn ze vriendelijk en attent en nemen ook nog tijd om even een praatje te maken. Professioneel, beleefd en nooit opdringerig. Dat is echt een groot compliment waard.
Dan natuurlijk de keuken. Wij nemen een driegangen verrassingsmenu. Nou, laat dat maar over aan chefkok Rolph Hensens. Wat uit de keuken komt is allemaal even voortreffelijk, met zorg klaargemaakt en ster-waardig.
Loek Wijchers
Isabel V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Lekker gegeten in een mooi kader en vriendelijke bediening.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Meteen na de opening gelijk hoge positie gescoord in de lekker top 100. Vervolgens twee jaar achter elkaar enkele plaatsen gestegen, knap! De eigenaars Chantal de Raaf en Rolph Hensens ken ik van de periode toen ze samen bij Fred werkte. Gereserveerd voor een lunch op vrijdag.

Het indrukwekkende gebouw ligt aan de voet van de Erasmusbrug en is makkelijk te vinden. De ruimte is als een schoenendoos op zijn kant, erg hoog dus, met aan een zijde een glaswand waardoor je mooi uitzicht hebt over de Nieuwe Maas en de skyline van Rotterdam. De inrichting is redelijk basic, de ruimte wordt verdeeld door een grote bar waar tegenover de open keuken. Sfeer wordt gemaakt met enkele grote planten en laag hangende lampen.
We werden begeleid naar een tafel aan het raam, fijn. Als aperitief een frisse witte, dit werd een Sauvignon Blanc 2016 uit de Marlborough van Bishop’s leap die erg goed beviel. De menukaart is verrassend uitgebreid, de wijnkaart heeft ruim voldoende keuze met behoorlijk wat wijnen per glas.
Het eerste hapje was al meteen indrukwekkend. Op een mooi glazen bord met gouden rand een keurig gebakken langoustine met erop een streep gel van yuzu, ernaast zoet zure cherrytomaatjes overgoten met een lobbige saus van parmezaan waarop wat aardappelkaantjes voor de bite. Wow, veel smaakbeleving, heerlijk! (9,7)

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Een Duitse droge Silvaner Kreuznacher Vogelzang 2015 van Paul Anheuser gemaakt in een rijkere stijl met heerlijk aroma. Uit de keuken een strakke presentatie. Een lange balk tonijn, aan beide zijden geschroeid, met erop toefjes crème van avocado, blokjes watermeloen, kleine radijsjes, quenelle ijs van wasabi en een kletskopje van sesam. Verfijnde lichte smaken, waarin het wasabi ijs in positieve zin opviel. De wijn sloot naadloos aan. (9,3)

Verder met Italiaans wit gemaakt van Grillo en Zibbibo 2015 van het huis Eughenès, mooi aroma in de mond sappige zuren en een klein bittertje in de afdronk. Op een heel mooi bord tartaar van ceviche gegaarde zeebaars met erop carabineros aangekleed met appel en groene asperge en afgewerkt met een vinaigrette van ponzu en dille. Een delicatesse met mooie frisse tonen die keurig combineerden met wijn. (9,5)

Het pièce was een bekende combinatie uit de tijd van Fred. De TO 2013 van het huis Velich, rijke neus met geel fruit, in de mond complex met een fijne zuurgraad. Op het bord een gestapeld gerecht. Als basis citroen risotto met erop keurig gegaarde griet waarop stukjes gerookte paling en lint van venkel, het geheel was afgewerkt met een basilicum vinaigrette waarin wat jus de veau. Puur genot, net zo smaakvol als de eerste keer. (9,8)

De dessertwijn was een Australische van Trentham Estate de 'Noble Taminga' 2012. Mooie goudgele kleur, rijk aroma met tonen van exotisch fruit, geconcentreerd in de mond met een uitstekende zoet zuur balans, heerlijk. Op het bord een krokant afgebakken appeltaartje waarin voor wat extra frisheid nog wat cranberry's met erop een mooie quenelle ijs van steranijs. Een smaakbommetje waarnaast de heerlijke wijn keurig in balans was. (9,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een verrassend lekkere makaron.

Bediening was zeer goed verzorgd, met gezelligheid, goede presentaties en een enthousiaste sommelier.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat, een kennismaking boven verwachting. Hier wordt op vakkundige wijze gewerkt met luxe producten die veel smaak meekrijgen. Ernaast keurig geselecteerde wijnen, ongedwongen sfeer en mooi uitzicht. Aanrader voor levensgenieters.
Kjell D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een mooi kader!
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
5 gangen verrassingsmenu genoten met een gezelschap van 6: mooi eten en lekkere wijnen. Beetje jammer: popie jopie maitre op witte sneakers. Ook jammer is hun verdienmodel: je glas zo vaak mogelijk bijvullen. Tot 2 keer in dezelfde ronde om vd fles af te komen
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Kwaliteit van het eten was echt zeer goed, wat tegenvalt: achteraf zagen we een extra glas wijn op de rekening staan, vermoedelijk omdat we bij het vleesgerecht een "ja graag" gaven op de opmerking "zal ik nog een glaasje in of bijschenken", vind ik niet passen bij een wijnarrangement.
Léontine H.
Fantastisch gegeten!
Bediening is efficiënt en vriendelijk. Interieur van het restaurant vond ik wat teleurstellend. Waarschijnlijk leuker overdag dan savonds. Ik vind het wat donker.
Cynthia V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
HMB is een sfeervol en luxe restaurant waar de prijs kwaliteit verhouding in mijn beleving erg goed ligt.
Redelijk vooraf reserveren is wel een must, maar dat voegt des te meer toe aan de hele ervaring. de bediening is erg vriendelijk en voldoende aanwezig op de gewenste momenten. een heerlijke complete avond.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Top winkel !!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Zeer genoten van een avondje uit. Een fantastische combinatie van gerechten. De smaken waren perfect in balans en prikkelend. Het uitzicht is super en de inrichting zeer sfeervol. De bediening was zeer kundig en gastvrij. Een top avond!!
eric M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Kwalitatief goed eten; prettige bediening; gezellige locatie.
De tafel van Jaap T.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Mooie locatie. Goed restaurant.
Marian T.
Hippe tent waar je goed kunt eten. Het niveau van de gerechten die wij gegeten hebben was heel goed. Ook wist men de juiste wijn bij de gerechten te serveren. De sfeer was ongedwongen.
Els L.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Te duur voor belachelijk kleine porties, naast de keuken zitten op hoge krukken waardoor je precies ziet wat ze doen, mwah. Overigens zagen we ook dat er veel bakjes en zakjes aan te pas kwamen. Kan best vers geweest zijn maar dan wel uren van te voren klaargemaakt.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Over het eten in dit restaurant kan ik kort zijn: niets dan lof. We zaten, ondanks een wiebelend tafeltje, ook prima en ik hou van restaurants waar genoeg ruimte is om geen last te hebben van mensen die aan aangrenzende tafels zitten. Zeker voor herhaling vatbaar.
henk M.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017