Hjir is't

Huisterheide 6 8521 ND Sint Nicolaasga Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hjir is't

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag vanaf 16:00
Zaterdag en Zondag vanaf 12:00

Gina B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vandaag met z'n drietjes genoten de High Tea. Er werden 3 gangen geserveerd met bijzondere en heerlijke gerechtjes. De bediening ook erg vriendelijk, het kan niet beter.
Wietske .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Afgelopen vrijdagavond met z'n tweeën hier gegeten. Ontvangst prima, leuk restaurant. Twee glazen wijn en broodplankje met een rode bieten amuse. Twee maal de scholfilet, gehad. Er zou een pernod saus bij zitten, wel wat schuim gezien met deze smaak. Weinig verse boontjes gehad en wat salade, patat en gebakken aardappelen. Al met al de omschrijving op de kaart voldoet niet aan de verwachting wat je op je bord terugziet. Toetje. cheescake met frambozengelei, gelei niet gezien. ik een ijsje, één bolletje met een beetje slagroom wat fruit, a vier euro. Prima gegeten maar de verwachting was groter. Misschien komen we nog eens terug.....
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Afgelopen zaterdagavond gegeten bij Hjir is't. Op de site is te lezen hoe de naam tot stand is gekomen, grappig detail en leuk om te weten. Het restaurant is groot met een beperkt aantal couverts. Lekker ruim dus, maar wel een beetje donker gemeubileerd. Een witte tafelloper op tafel zou wonderen doen.

De ontvangst is hartelijk en zeer gastvrij. We krijgen een tafel aan het raam toegewezen. Het zit gezellig vol. Hoewel we 'al' om 19.30 gereserveerd hadden, valt het op dat iedereen al aan het hoofdgerecht zit en sommige mensen zelfs al aan het dessert. De Friezen eten wat vroeger dan wij Brabanders dus ;-).

We starten met een bietensoepje als amuse. Leuk, maar het had naar mijn smaak niet aangezoet hoeven worden.
Als voorgerecht had ik paling op een zoetzuur van groenten. Een prima gerechtje, maar qua structuur vormde de vettige paling en de krokante stukjes bloemkool niet één gerecht.
De black angus steak was voortreffelijk van kwaliteit, de jus had niet de beloofde smaak van de kruiden. De aankleding van het bord was eenvoudig, een paar cantharellen, een paar stukjes gebakken knolselderij en was licht aangezette prei. Daar had iets meer van gemaakt kunnen worden, maar iemand die dit gerecht kiest, kiest voor vlees en dat was zalig.
Als dessert nam ik koffie kompleet. 'Kompleet' betekent bij Hjir is't: een huisgemaakte bonbon met verveine, een stukje worteltaart, chocoladefudge en een marsmallow. Prachtig om te zien en zelfs ik - die normaal meer van een hartig dessert is - vond het waanzinnig lekker.

Mijn tafelgenoot werd nog een bonbon met verveine aangeboden op mijn verzoek en deze stond niet op de factuur. Bijzonder aardig.

Kort en goed: een bijzondere parel in het verder op culinair vlak niet zo spectaculaire St. Nicolaasga. Iedereen die hier in de buurt wil gaan eten: Hjir moet je zijn!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Hjir ist is een restaurant waar je snel aan voorbij rijdt maar wat je zeker niet moet doen. De voorzijde is niet echt uitnodigend maar van binnen stijlvol en ruim opgezet. Aan de achterzijde een mooi terras met mooi uitzicht over de weilanden. Hier met een gezelschap genoten van een buffet. Perfecte runder en zalm salade. Lekkere griekse salade en knapperige gebakken aardappelen en friet (wat je bij een buffet ook wel anders meemaakt). Ook de vleesgerechten prima. Als dessert een lekkere ijstaart met vers fruit. Daarbij een attente en vriendelijke bediening. Al met al een geslaagde avond en een aanrader als je lekker wilt eten.
Sing S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk gegeten in een relaxte en gezellige omgeving, helemaal top! Voorgerecht, hoofdgerecht, alles was super heerlijk! Mijn vrouw had de menu genomen en ik had de asperges als voorgerecht en de ree als hoofdgerecht, echte aanraders. Lekker ruime plaatsen in het restaurant, wat een verschil met de randstad. De service was geweldig goed en vriendelijk en als klap op de vuurpijl kwam Daryanto achteraf nog gezellig met ons kletsen! Hele veel succes verder Annick en Daryanto, jullie hebben echt een top restaurant!
HNicolai .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wauw. Ik had het niet gedacht qua buitenkant. Maar wat een gezellig restaurant. Toiletten zijn al prachtig en schoon. Eten is er super. Luxe maar niet te luxe en betaalbaar. En wat was het eten lekker. Ik kom zeker nog een keer. Super service ook. Nergens moeilijk over doen. Ook indien iemand een bepaald dieet heeft doet de kok zijn best om er iets lekkers van te maken.
Frederike S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Dankzij een VVV cadeaubon kwamen we hier terecht voor een ontspannen lunch op zondagmiddag. De openhaard brandde en de ontvangst was hartelijk.

Het restaurant is keurig ingericht en ziet er sfeervol uit. De tafels staan op fijne afstand van elkaar.

Begonnen met een hele goede warme chocolademelk met werkelijk heerlijke slagroom.

De mosterdsoep is goed gevuld en mooi gebonden. De smaak is erg goed in balans, niet te scherp. Bij de soep wordt warm bruin en wit brood geserveerd, met een smaakvolle roomboter.

De geitenkaas salade bevat veel soorten sla, groene groenten en krijgt mooi kleur dankzij rode paprika en radijs. De kaas is lauwwarm, stevig en erg lekker.

De carpaccio salade is heerlijk. De kwaliteit van het vlees is bovengemiddeld én goed op temperatuur. Afgemaakt met verse croutons, walnoten, rucola en een super lekkere mosterdmayonaise.

De salades worden ook gereserveerd met wit en bruin brood en roomboter.

Al met al is 'Hjir is 't' absoluut een aanrader! Wij komen zeer zeker terug.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Net een jaar geleden hebben we hier ook gegeten en toen waren we matig tevreden over het eten. Echter dit keer vonden we het eten stukken beter. Of er nu een nieuwe kok in de keuken staat of dat de kok de vorige keer een off-day had weten we niet. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten smaakten perfect en zijn uitstekend van omvang. Ook het dessert was goed. De wijnen zowel per glas als per fles zijn goed en redelijk van prijs. De bediening is vriendelijk en attent. Het enige minpuntje was het lawaai in het restaurant. Een grote tafel met (Friese?) dames was duidelijk aanwezig.
FokkeS .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Nu voor de 2e keer hier gegeten en het was weer prima.
Bediening is leuk, aardig en attent. Het eten is goed voor elkaar. Als extra een leuke amuse die ook nog goed smaakte. Vlees was goed gebakken en vegetarisch voor mijn vrouw viel ook in goede aarde.
Ed T.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Wij hebben hier al een paar keer gegeten. Ieder keer weer heerlijk.
Het was mooi weer dus wij aten op het prachtige terras met fantastisch uitzicht.
Onze vrienden kozen voor de black agnus steak en wij voor het lamsvlees.
Het vlees is van zeer goede kwaliteit en heerlijk mals. Alles gegarneerd met sperciebonen, salade, gebakken aardappelen en frites.
De koffie compleet met heerlijkheden van de kok is verrukkelijk.
De bediening is zeer vriendelijk.
Echt een aanrader en wij komen zeker nog een keer terug.
De wijn is ook erg lekker.
Sjarrel D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
hier nu al een aantal malen gegeten en elke weer tot onze (verwende) verwachting. Uitstekende bediening en gewoon eerlijk eten tegen een betaalbare prijs.
En een buitengewoon ruim restaurant met een fijne uitstraling.
aanrader!!
HaagseHout
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Een ruim restaurant met een beperkt aantal tafels zodat je geen last van de buren hebt. Ook de bediening is attent en vriendelijk. Na een mini maar ook smakelijke amuse kwam het voorgerecht, de Friese ham. En dat viel erg tegen. Een viertal mini rolletjes ham met wat groente snippers was alles wat op het bord lag. Ook al was de prijs van het voorgerecht niet hoog maar dit was wel heel erg weinig. Verder had de ham ook nog weinig smaak. Het hoofdgerecht, de lam was daarentegen ruim van omvang. Sterker nog naast het vlees, peultjes en gekookte aardappelstukjes op het bord kwam er ook nog bakjes met frites, gebakken aardappelen, sperziebonen en sla. Waarom zoveel soorten? Hier zou enige beperking het gerecht alleen maar beter maken. De gebakken lamsfilet was wat taai, maar de lamsstoof was heerlijk. Kortom zeer wisselende ervaringen.
Ank V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Wat een ontzettend leuke ontdekking! Wat hebben we met ons vieren heerlijk gegeten, echt niets op aan te merken. allemaal lekkere gerechten. Ik had een drie gangen menu genomen maar vond bij het nagerecht eigenlijk de crème brulee van de kaart lekkerder, geen probleem, ik kreeg de crème brulee. De karaf water werd zonder dat we er erg in hadden opnieuw gevuld. Wat een service! We voelden ons echt een avondje uit! Veel ruimte tussen de tafels, alles was ruim opgezet.
Ook bij het toilet alles pico bello en allemaal aparte gastendoekjes wat een service!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Mooi restaurant en correcte vriendelijke bediening. Komen op een prettige manier vragen of alles naar wens is en of er nog drinken of iets anders bij moet komen. Alles wordt in de keuken zelf gemaakt en dat zie je en dat proef je! Ik zie op hun site dat de menukaart weer vernieuwd is dus dat wordt binnenkort weer een etentje plannen! Dat vind ik ook t mooie aan dit restaurant, niet een grote kaart maar wel regelmatig vernieuwen met de seizoenen.
Thomas-Alfa .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Heel erg lekker gegeten bij Annick en Daryanto. 3 gangen voor een prijs die dat niet zou vermoeden, vooraf carpaccio van kalfsvlees, hoofdgerecht met spinazie gevulde varkenshaas, als begeleiding kozen we voor een grune veltliner. Toe kozen wij koffie met huisgemaakte lekkernijen, kortom alles erg goed in een prettige ambiance met veel ruimte tussen de tafels.