Hing Kee

Amsterdamsestraatweg 191 3551 CA Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hing Kee

6,6
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Zelf Whenzounees, geboren en getogen in NL. Via mijn schoonouders (surinaams) bij Hing Kee gekomen. Zij halen hier vaak de cha sieuw. Zelf houd ik van smaakvol eten. Bij HK krijg je authentieke chinese gerechten en allemaal erg smaakvol. Ik ben helemaal weg van de szechuan soep (zuur pikant). Je moet er echt tegen kunnen en van de combinatie houden. Hij is goed gebonden, met veel verschillende ingredienten ( ook echt traditioneel). Gister hebben we de gebakken kip in peper en zout ( kan met of zonder botjes, alleen al de geur is aantrekkelijk. Hij heeft een deeglaagje, en wordt geserveerd op sla om de vet op te vangen. Hij is niet te vettig naar mijn mening en het is een flinke portie! ) . De bami is ook lekker erbij. Het is dunne chinese bami. Lekker donker van kleur met wat groente er tussen.

Daarnaast hebben we de tahoe met ma po saus genomen. De tahoe is lekker zacht in vierkantjes gesneden. De saus is ook erg smaakvol en er zit wat rundvlees erbij.

We nemen ook wel eens de kantonese koe lo kai. Deze is dus niet rond, maar wel met een deeglaagje en zoetzure saus. Deze is ook erg smaakvol.

Ik zie af en toe mensen in het restaurant eten. Ik zou het zelf niet zo snel doen. Het is er klein en niet sfeervol. Er komen mensen uit utrecht omgeving om het eten af te halen. Hij bestaat lang en kan voldoende concurreren met andere (all you can eat) restaurants. Dat zegt genoeg!

Lekkerweernietkoken .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Heerlijke afhaal chinees. Met name de beef met peper en zout is voortreffelijk, geen idee hoe ze hem maken, het is met een krokant laagje. Erg lekker en de moeite van het omfietsen meer dan waard. Qua ambiance hoef je niet veel te verwachten maar ik zou dan ook niet adviseren om daar te gaan eten, om af te halen is het prima. Erg vriendelijke vrouw achter de balie, laatste keer belde ik van te voren, althans, dat probeerde ik maar ze waren nog gesloten. Toen belde ze via nummerherkenning zelf terug, erg attent. De Choisam is ook erg lekker (groente).
Deavel .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Afgaande op vorige recensies heb ik pekingeend besteld, tjap toy en babipangang met spek in dit afhaalrestaurant. Vol verwachting waren mijn gasten. Maar het was één grote teleurstelling. En dat is nog zacht uitgedrukt.
Alles was smakeloos! De eend taai, het spek veel te vet, de nasi niet lekker.
We waren zeer maar dan ook zeer teleurgesteld na de lovende woorden in de Uit agenda van Utrecht. Hier zien ze me nooit meer!!
Wendyassens .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Lekker gegeten, voor de goede maar snelle hap is dit een prima adres. De crab en de pekingeend zijn aanraders. de sfeer is niet zo bijzonder maar de kwaliteit van het eten is prima
DominiqueD90 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Gister as usual op maandag Cha Siew met geroosterde kip afgehaald. In een Surinaamse familie die niet veel eten afhaalt maar zelf graag kookt is Hing Kee de enige waar wij afhalen. Mijn vader bracht me er ooit naartoe, nooit meer ben ik ergens anders Chinees af gaan halen. Soort familietraditie, doe het nu wekelijks met mijn dochter. De inrichting mag wel een keer vernieuwd worden maar het eten is meer dan lekker!
John T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Kregen een tip van kennissen dat dit een echte Chinees was. En dat klopt. Geen aandacht voor aankleding van de zaak maar gewoon een neefje uit China in de keuken zetten en koken zoals het in China ook gebeurd.
In de zaak gegeten; was leuk maar voor de TL verlichting hoef je niet terug. Core business blijkt afhalen te zijn. Volgens de aardige eigenaresse komen de klanten hiervoor uit de weide omgeving tot Zeist aan toe. Wel graag even van te voren bestellen anders moet je lang wachten.
Koen V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Ben je het eten bij de standaard Nederlandse chinees (waarbij je altijd dezelfde saus over alles heen krijgt) ook zo zat? Hing Kee is een verademing en enige chinees in Utrecht waar je echt fatsoenlijk chinees eten af kan halen. Geweldig klein zaakje waar de peking eend voor de ramen hangt en de eigenaren super hard werken om de lekkerste gerechten te maken. Ik kom hier al jaren en rij er graag voor om. Daarnaast zijn de prijzen prima en zeker niet duurder dan een andere chinees. Zeker een aanrader en het beste wat Utrecht op dit gebied te bieden heeft.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
It's lonely at the top! Al zo lang het zelfde hoge niveau in de keuken, hou dat maar eens vol. Complimenten! Overig: toilet kan schoner. Niet voor de moeilijke eter.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Heerlijk gegeten bij dit geweldige restaurant(je). Authentiek Chinees, hoe je het in China ook eet! Verwacht geen prachtig aangeklede tafel of lekkere wijn. Gewoon cola of bier uit een blikje en héél lekker eten voor een redelijke prijs. Ik vond de krab het echt super! Wij vonden de sfeer erg goed, de bediening is zéér vriendelijk! Wij waren er op een zondag, het was druk maar we hebben niet lang hoeven wachten.
Jael P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2013
Wij hebben hier pekingeend en babi pangang spek met nasi geprobeerd (afgehaald), mede dankzij de laaiend enthousiaste recensies hier op Iens, maar jammer genoeg kan ik het enthousiasme niet delen. De dame die in het (hele kleine) zaakje stond was redelijk vriendelijk (vooral tegen haar vaste klanten die in de zaak kwamen toen ik daar op mijn eten stond te wachten), maar bij de heer kon er zelfs geen korte begroeting af. De nasi smaakte niet vers en het vlees, dat waar ik bij stond in de magnetron werd opgewarmd, was niet lekker knapperig maar zacht. Ook was de pekingeend meer bot dan vlees. Al met al een grote teleurstelling.
Layla L.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Decor krijgt een 8, maar daarvoor komen wij er niet, alhoewel zitten en eten ook prima is. Vaste klant voor de garnalen en soja kip. Altijd heerlijk eten en prima prijs. Vooruit bellen op drukke dagen werkt prima:-) Altijd vriendelijk, zodra ze op vakantie gaan breekt bij ons altijd even de paniek uit:-).
Ingridus .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Vandaag ging ik voor het eerst naar Hing Kee, en wist dat ik nooit meer ergens anders heen zou gaan toen de mevrouw bij de kassa voor mijn neus een geroosterde eend in stukjes begon te hakken met een hakmes ter grootte van diezelfde eend.

Een piepklein zaakje waarin ik redelijk lang moest wachten (toegegeven, het is zondagavond), maar voor een schappelijke prijs kreeg ik vervolgens verschrikkelijk lekker eten mee! Heerlijke zoetzure saus bij de koe lo yuk, niet te veel vet aan de cha sieuw... Echt topkwaliteit! Zal niet lang duren voor de spaarkaart (vraag hier om bij de balie) helemaal vol is...
Joseph A.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
Hing Kee heeft de beste Peking eend van de stad. Daarvoor heb ik het voor over om van de andere kant van de stad te komen en ben ik zeker bereid om geld in de parkeerautomaat te doen. Dit doe ik al jaren gemiddeld 1 maal per maand.
Het vel van de eend is lekker krokant en goed gekruid. Zo hoort het ook. Sporadisch bestel ik ook andere gerechten zoals ChaI Sieuw of Fou Yong Hai. Ook goed. Het is niet zo voor de hand liggend om de kwaliteit van de witte rijst te beoordelen. Maar in vergelijking met veel andere afhaalchinezen geven ze heerlijke witte rijst mee. Tussen droog en vochtig in , grote kruidige korrels. elke keer weer een aangename verassing.
En erg aardige mensen.