Over restaurant Himalayan

Himalayaanse gerechten van hoog niveau

Himalaya betekent woonplaats in de sneeuw. De sneeuw laat zich ook soms in Nederland en ondanks het ongemak, vinden we het toch wel heel gezellig. Alles ziet er sprookjesachtige uit. In restaurant Himalayan krijg je datzelfde gevoel. Authentieke gerechten uit de Himalayaanse keuken van India, Nepal en Buthan worden geserveerd in een sfeervolle ambiance. Begin eens met Momo, gevolgd door een traditioneel lam curry of Byrianis gerecht uit India. Er is nog veel meer, dus geniet!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Himalayan

Tram 6,2,4,3,16.

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 23:00

Jane W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Eten smaakte erg goed. Wij hadden de lambda matras en hagen eigenlijk een beetje Hollandse pittigheid verwacht. Wij waren dan ook positief verast dat de curry vrij pittig was.
Zeker een aanradereactie om goed indiaas te eten!
Loes P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Er hing een zware rooklucht die de slijmvliezen prikkelde. Eenbetere afbuiging voorkomt hoestende klanten.
Jules E.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
De service was uiteraard echt super ! Ontzettend aardige/lieve man die zelfs bij het uitruimen nog aan een van ons vroeg of die het laatste hapje wilde hebben. Het eten was erg lekker gekruid zoals je van de indische keuken verwacht en de prijs/kwaliteit verhouding maakt het meer dan waard om hier te eten. De mixed grill was een sensatie, komen zeker nog een keer langs !
Jetjuh1968 P.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Weer erg genoten van het heerlijke eten en fijne sfeer bij gastheer Ram.
Eten van topkwaliteit.
Aanrader.
Voorgerecht: Muligatawny soep en tandoory mix grill. Op verzoek pittig.
Hoofdgerecht lamb Madras en King prawn curry met rijst., naambrood en Raitha. Toetje himalayan special. Echt weer zoals altijd ontzettend genieten en met veel te volle buiken weer naar huis. Ook de Chai was weer overheerlijk.

Jan H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Samen met mijn dochter op donderdagavond gegeten. De bediening werd gedaan door één, vriendelijke, man. Ik had Dal Bhaat, welke heerlijk was en meer dan genoeg voor één persoon. Mijn dochter had twee voorgerechten als hoofdgerecht. Ook dit was voldoende en smakelijk. Een leuk rustig plekje om de hoek van de drukke winkelstraat.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gegeten in dit leuke ietwat verborgen restaurantje in Den Haag. De service/bediening was geweldig, attent en kundig, met uitleg en suggesties.
De in kikkererwtenmeel gefrituurde ui was voor mijn disgenote erg lekker als voorgerecht en de linzensoep die ik had besteld was heerlijk, zowel qua smaak/kruidigheid, pittigheid als structuur!
Lamsvlees curry jal-frezi werd in overleg iets pittiger gemaakt dan standaard het geval is. Heel goed resultaat, mooie diepe smaak. De mix-grill van m'n disgenote was goed, prima kip, het lamsvlees wat droog. Misschien volgende keer liever een curry, dat wordt toch sappiger.
De thee met kruiden en het bier smaakten er goed bij. Een plek om terug te komen! Hier zijn de smaken goed en de gastheer geeft je het gevoel welkom te zijn.
CarolineJulie .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Dit is een heerlijk plekje in het drukke centrum van Den Haag. Als je binnenkomt waan je je in Nepalese sferen met bijpassende sfeervolle muziek. We komen hier vaak en nemen iedere keer iets anders. Echt alles wat op de kaart staat is heerlijk. Van de Vindaloo tot de Kip madras en Lam tandoori. Zelfs hun Naan en Pappadums zijn overheerlijk.
De gastheer is erg gastvrij en gezellig. Een echte aanrader dus!
AMvdW .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Vanavond weer heerlijk gegeten bij Himalayan restaurant!! Wij hadden als voorgerecht Onion Bhaji en Paneer, als hoofdgerecht een Mixed Tandooru Grill en Butter Chicken, en als dessert nog Himalayan special en een chai (Indiase thee). Alles was even lekker en vers, zoals we gewend zijn.

Over dit restaurant kan ik alleen maar positief zijn!! We komen hier al jaren, en het eten is altijd van topkwaliteit. De eigenaar, mijnheer Ram, is heel vriendelijk en altijd in voor een praatje als het niet te druk is. Hij weet precies wat wij lekker vinden en houdt daar rekening mee bij het bestellen door mee te denken en tips te geven.

We komen snel weer terug!

Sjoukske .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het is een heel klein zaakje er kunnen ongeveer 30 mensen eten. Het interieur is sober maar oh oh oh wat kun je hier lekker eten!! De eigenaar is heel gastvrij en heel beleefd en dankbaar. Kortom hier kun je goed en eerlijk eten voor een goede prijs.
Jetjuh1968 P.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Weer enorm genoten van de de gastheer Ram en het overheerlijke eten.
Beginnend met papadum en altijd verse verschillende homemade chutney's
Mijn man had als voorgerecht Chow Min met lamsvlees, ik de Mulligatawnysoep.
Erg lekker en snel op tafel.
Als hoofdgerecht hadden we mixed grill tandoori en murgh madras.
Wij houden van pittig, hier wordt echt rekening mee gehouden.
Nog lekker raita erbij genomen om te blussen.
Het eten is altijd vers en het ziet er prachtig uit. Het staat snel op tafel... Er is altijd ruimte voor een persoonlijk praatje!
Als nagerecht Himalayan special....en als afsluiter chai!

Wij hebben weer erg genoten en zijn blij vaste klant te zijn!
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Voor de tweede keer fantastisch gegeten. Met opzet iets anders gekozen dan de eerste keer (verrukkelijke lamb vindaloo). En weer werd ik bijzonder smakelijk verrast (momo met jhinga tikka om je vingers bij af te likken). Dit is geen toeval meer. Dit restaurant verwent je echt op zeer hoog niveau. De uiterst bescheiden en sympathieke eigenaar laat je in alle rust genieten van hemelse smaken. Door bijbehorende traditionele muziek waan je je helemaal in de Himalaya. Enorm bedankt voor deze wereldreis. We komen gauw weer terug want er staan nog zoveel verassingen op de kaart.
Marco1965 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
De Mulligatawny soep en Chow Min waren weer fantastisch als altijd, evenals de Murgh Jal Ferizi en de Tandoori Mixed grill. Altijd een genot om bij gastheer Ram te eten, sfeer is uitstekend. Echt een aanrader, ook als je niet van pittig eten houd, Ram weet het iedereen naar de zin te maken.
Ehr78 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Misschien wel het restaurant met de het lekkerste eten en de beste bediening. Door het kleinschalige en intieme karakter van het restaurant voel je je al vrij snel op je gemak. De eigenaar verwelkomd je aller vriendelijkst en heeft uitgebreid de tijd om je op reis te nemen door de smakelijke gerechten op de kaart.

De vele gerechten die wij inmiddels hebben mogen proeven zijn zonder uitzondering bijzonder goed. De smaken blijven je verrassen en indien je een kleine aanpassing aan je gerecht wil, dan wordt hier zonder uitzondering gehoor aan gegeven.

Een absolute topper!
Jmpb .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Himalayan is een onooglijk klein zaakje midden in het centrum van Den Haag. Al meerdere keren langs het restaurant gelopen omdat de recensies erg goed waren en uiteindelijk toch een keer besloten het te proberen. Het was nog vroeg, waardoor wij bij binnenkomst de enige de zaak waren. We mochten plaats namen aan tafel en na het bestellen van de butterchicken als hoofgerecht en de chicken tikka als voorgerecht kregen we pappadums en sausje op tafel van het huis. Toen een kleine 20 minuten later het voorgerecht werd geserveerd, waren er meer mensen binnengekomen en zat het zaakje vol. Niet zonder reden want het eten smaakte prima. Niet zo lekker als verwacht, maar dat kan een kwestie van smaak zijn. De bediening was prima; vriendelijk en vlot.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdag ben ik met mijn zusje bij Himalayan gaan eten. De telefonische reservering die ik had gemaakt was niet goed opgeschreven, maar gelukkig was er nog wel een tafel vrij. Er zat een grote groep in het restaurant waardoor het lang duurde voordat wij geholpen werken. Toen de groep te eten had, ging dit wel beter en werden we goed geholpen door de vriendelijke bediening. We hadden vooraf de linzen soep en momo besteld; beiden prima. Als hoofdgerecht hadden we de tandoori mix en verschillende vegetarische curry's met rijst en naan brood. Bij de tandoori mix wordt ook een curry geserveerd, maar die hadden we ook al in de curry mix zitten. Wat dat betreft dus weinig variatie wat wel jammer was. Wel hebben we prima gegeten voor een goede prijs. De huiswijn is hier ook lekker. Het decor is inderdaad nogal simpel en sober, hier zouden ze wat aan kunnen doen, maar het eten en service moet prioriteit blijven.
Rania Y.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wij zijn hier net wezen eten. We namen de garlic nan, chicken tandoori, tikka massala en de himalayan special als toetje. Het was allemaal top! Het eten was van goede kwaliteit en de porties waren voldoende. Je krijgt aan het begin een soort crackerbrood (papadum) met vier tapenades, lekker van smaak. De tandoori kip kwam sissend op onze tafel terecht, best cool. Massala was lekker en romig, rijst was ook heel goed. Het toetje was een perfecte afsluiting. We werden vriendelijk en snel bediend. Een goede ervaring!
Dkoala .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We hadden niet zo veel honger, dus we hadden maar een paar gerechten genomen: momo, lam en himalayan mixed grill. Momo en lam vonden we lekker, goed op smaak, alleen de mixed grill vonden we te lang gekookt. Volgende keer willen we zeker andere gerechten proberen!

A-Kit W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Voor de 3e keer hier gegeten.

Op een donderdagavond hier gegeten met z'n viertjes. Uiteraard gereserveerd, anders is het wel erg lastig om een tafel te krijgen. Als vooraf hebben we Mixed Tandoori besteld en de Momo besteld. De mixed tandoori was erg lekker. Dit bestaat ui Lamsvlees, kipfilet en kippenpootjes. Alles heeft een eigen unieke smaak. Niks op aan te merken. Bij de momo (Traditionele Himalayan dumplings met groenten) zat een groene saus (Chutney).

Hoofdgerecht
Murgh Madras. Deze was niet heel heet. De ober raadde ons aan om Vindaloo te proberen als we echt van zeer pittig eten houden. Maar die risico wilden we niet nemen, dus toch maar een iets milder gerecht genomen. Ideaal met nan of rijst. Perfecte combi!

Lamb Dansak
Lekker

Tandoori Chicken
Zat ook bij voorgerecht, maar dit was zo lekker en ook zo mals, dus ook bij hoofdgerecht besteld.

Jhinga Biryani (garnalen)
Niet heel bijzonder, leuk om een keer geprobeerd te hebben.

Bijgerecht Raihta besteld. Lekker fris.

En uiteraard Garlic Nan besteld! Lekker met alles!
Nienke112 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Twee keer gegeten in dit kleine restaurant waarvan ik pas sinds kort weet dat het bestaat. Wil je goed, authentiek Indiaas eten, dan is dit de place to be. Heerlijke veelzijdige gerechten en niet 'vernederlandst'. Goede prijs en verrassend goede rode wijn. Over het decor is maar één ding te zeggen....het beste eten vind je in restaurantjes die er zo uitzien. Hier staat een kok in de keuken met passie. Bediening erg goed, vriendelijk en rustig.
Door L.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Vrijdag 22 januari j.l. met onze familie heerlijk gegeten in dit kleine restaurant. Met onze lange tafel was het wel een beetje krap, maar wel sfeervol. Mijn zoon bestelde zoveel gerechten, dat wij ruim keus konden maken. Alles even smaakvol en lekker en chapeau voor de eigenaar, die in zijn eentje alles moest doen....en het ons zeer naar de zin maakte.