Over het restaurant Himalayan

Himalayaanse gerechten van hoog niveau

Himalaya betekent woonplaats in de sneeuw. De sneeuw laat zich ook soms in Nederland en ondanks het ongemak, vinden we het toch wel heel gezellig. Alles ziet er sprookjesachtige uit. In restaurant Himalayan krijg je datzelfde gevoel. Authentieke gerechten uit de Himalayaanse keuken van India, Nepal en Buthan worden geserveerd in een sfeervolle ambiance. Begin eens met Momo, gevolgd door een traditioneel lam curry of Byrianis gerecht uit India. Er is nog veel meer, dus geniet!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Himalayan

Tram 6,2,4,3,16.

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 23:00

Han V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We hadden het luxe menu gekozen dat zeer betaalbaar was en voortreffelijk smaakte. De kruidige Indiase thee was heerlijk. De bediening was erg vriendelijk.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Met groep van 9 mensen gegeten , we hadden maar weinig tijd. Gastheer Ram heeft gexorgd voor veelzijdig menu inclusief voorgerecht binnen anderhalf uur. Klasse! Voor elk wat wils! Complimenten voor de kok en gastheer
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Goede service. Oorspronkelijk gereserveerd voor 8 personen maar kwam een 9de bij. Was, ondanks dat het restaurant volgeboekt was, geen probleem. Eten was lekker.
Danique B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Ontzettend lekker gegeten! Het personeel was erg vriendelijk. Wij hebben een hele fijne avond hier gehad!
Thamar H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Het was wederom geweldig eten en een geweldige service! Hartelijk dank!
Jane W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Eten smaakte erg goed. Wij hadden de lambda matras en hagen eigenlijk een beetje Hollandse pittigheid verwacht. Wij waren dan ook positief verast dat de curry vrij pittig was.
Zeker een aanradereactie om goed indiaas te eten!
Loes P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Er hing een zware rooklucht die de slijmvliezen prikkelde. Eenbetere afbuiging voorkomt hoestende klanten.
Jules E.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
De service was uiteraard echt super ! Ontzettend aardige/lieve man die zelfs bij het uitruimen nog aan een van ons vroeg of die het laatste hapje wilde hebben. Het eten was erg lekker gekruid zoals je van de indische keuken verwacht en de prijs/kwaliteit verhouding maakt het meer dan waard om hier te eten. De mixed grill was een sensatie, komen zeker nog een keer langs !
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Weer erg genoten van het heerlijke eten en fijne sfeer bij gastheer Ram.
Eten van topkwaliteit.
Aanrader.
Voorgerecht: Muligatawny soep en tandoory mix grill. Op verzoek pittig.
Hoofdgerecht lamb Madras en King prawn curry met rijst., naambrood en Raitha. Toetje himalayan special. Echt weer zoals altijd ontzettend genieten en met veel te volle buiken weer naar huis. Ook de Chai was weer overheerlijk.

Jan H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Samen met mijn dochter op donderdagavond gegeten. De bediening werd gedaan door één, vriendelijke, man. Ik had Dal Bhaat, welke heerlijk was en meer dan genoeg voor één persoon. Mijn dochter had twee voorgerechten als hoofdgerecht. Ook dit was voldoende en smakelijk. Een leuk rustig plekje om de hoek van de drukke winkelstraat.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gegeten in dit leuke ietwat verborgen restaurantje in Den Haag. De service/bediening was geweldig, attent en kundig, met uitleg en suggesties.
De in kikkererwtenmeel gefrituurde ui was voor mijn disgenote erg lekker als voorgerecht en de linzensoep die ik had besteld was heerlijk, zowel qua smaak/kruidigheid, pittigheid als structuur!
Lamsvlees curry jal-frezi werd in overleg iets pittiger gemaakt dan standaard het geval is. Heel goed resultaat, mooie diepe smaak. De mix-grill van m'n disgenote was goed, prima kip, het lamsvlees wat droog. Misschien volgende keer liever een curry, dat wordt toch sappiger.
De thee met kruiden en het bier smaakten er goed bij. Een plek om terug te komen! Hier zijn de smaken goed en de gastheer geeft je het gevoel welkom te zijn.
CarolineJulie .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Dit is een heerlijk plekje in het drukke centrum van Den Haag. Als je binnenkomt waan je je in Nepalese sferen met bijpassende sfeervolle muziek. We komen hier vaak en nemen iedere keer iets anders. Echt alles wat op de kaart staat is heerlijk. Van de Vindaloo tot de Kip madras en Lam tandoori. Zelfs hun Naan en Pappadums zijn overheerlijk.
De gastheer is erg gastvrij en gezellig. Een echte aanrader dus!
AMvdW .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Vanavond weer heerlijk gegeten bij Himalayan restaurant!! Wij hadden als voorgerecht Onion Bhaji en Paneer, als hoofdgerecht een Mixed Tandooru Grill en Butter Chicken, en als dessert nog Himalayan special en een chai (Indiase thee). Alles was even lekker en vers, zoals we gewend zijn.

Over dit restaurant kan ik alleen maar positief zijn!! We komen hier al jaren, en het eten is altijd van topkwaliteit. De eigenaar, mijnheer Ram, is heel vriendelijk en altijd in voor een praatje als het niet te druk is. Hij weet precies wat wij lekker vinden en houdt daar rekening mee bij het bestellen door mee te denken en tips te geven.

We komen snel weer terug!

Sjoukske .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het is een heel klein zaakje er kunnen ongeveer 30 mensen eten. Het interieur is sober maar oh oh oh wat kun je hier lekker eten!! De eigenaar is heel gastvrij en heel beleefd en dankbaar. Kortom hier kun je goed en eerlijk eten voor een goede prijs.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Weer enorm genoten van de de gastheer Ram en het overheerlijke eten.
Beginnend met papadum en altijd verse verschillende homemade chutney's
Mijn man had als voorgerecht Chow Min met lamsvlees, ik de Mulligatawnysoep.
Erg lekker en snel op tafel.
Als hoofdgerecht hadden we mixed grill tandoori en murgh madras.
Wij houden van pittig, hier wordt echt rekening mee gehouden.
Nog lekker raita erbij genomen om te blussen.
Het eten is altijd vers en het ziet er prachtig uit. Het staat snel op tafel... Er is altijd ruimte voor een persoonlijk praatje!
Als nagerecht Himalayan special....en als afsluiter chai!

Wij hebben weer erg genoten en zijn blij vaste klant te zijn!
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Voor de tweede keer fantastisch gegeten. Met opzet iets anders gekozen dan de eerste keer (verrukkelijke lamb vindaloo). En weer werd ik bijzonder smakelijk verrast (momo met jhinga tikka om je vingers bij af te likken). Dit is geen toeval meer. Dit restaurant verwent je echt op zeer hoog niveau. De uiterst bescheiden en sympathieke eigenaar laat je in alle rust genieten van hemelse smaken. Door bijbehorende traditionele muziek waan je je helemaal in de Himalaya. Enorm bedankt voor deze wereldreis. We komen gauw weer terug want er staan nog zoveel verassingen op de kaart.
Marco1965 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
De Mulligatawny soep en Chow Min waren weer fantastisch als altijd, evenals de Murgh Jal Ferizi en de Tandoori Mixed grill. Altijd een genot om bij gastheer Ram te eten, sfeer is uitstekend. Echt een aanrader, ook als je niet van pittig eten houd, Ram weet het iedereen naar de zin te maken.
ehr78 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Misschien wel het restaurant met de het lekkerste eten en de beste bediening. Door het kleinschalige en intieme karakter van het restaurant voel je je al vrij snel op je gemak. De eigenaar verwelkomd je aller vriendelijkst en heeft uitgebreid de tijd om je op reis te nemen door de smakelijke gerechten op de kaart.

De vele gerechten die wij inmiddels hebben mogen proeven zijn zonder uitzondering bijzonder goed. De smaken blijven je verrassen en indien je een kleine aanpassing aan je gerecht wil, dan wordt hier zonder uitzondering gehoor aan gegeven.

Een absolute topper!
jmpb .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Himalayan is een onooglijk klein zaakje midden in het centrum van Den Haag. Al meerdere keren langs het restaurant gelopen omdat de recensies erg goed waren en uiteindelijk toch een keer besloten het te proberen. Het was nog vroeg, waardoor wij bij binnenkomst de enige de zaak waren. We mochten plaats namen aan tafel en na het bestellen van de butterchicken als hoofgerecht en de chicken tikka als voorgerecht kregen we pappadums en sausje op tafel van het huis. Toen een kleine 20 minuten later het voorgerecht werd geserveerd, waren er meer mensen binnengekomen en zat het zaakje vol. Niet zonder reden want het eten smaakte prima. Niet zo lekker als verwacht, maar dat kan een kwestie van smaak zijn. De bediening was prima; vriendelijk en vlot.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdag ben ik met mijn zusje bij Himalayan gaan eten. De telefonische reservering die ik had gemaakt was niet goed opgeschreven, maar gelukkig was er nog wel een tafel vrij. Er zat een grote groep in het restaurant waardoor het lang duurde voordat wij geholpen werken. Toen de groep te eten had, ging dit wel beter en werden we goed geholpen door de vriendelijke bediening. We hadden vooraf de linzen soep en momo besteld; beiden prima. Als hoofdgerecht hadden we de tandoori mix en verschillende vegetarische curry's met rijst en naan brood. Bij de tandoori mix wordt ook een curry geserveerd, maar die hadden we ook al in de curry mix zitten. Wat dat betreft dus weinig variatie wat wel jammer was. Wel hebben we prima gegeten voor een goede prijs. De huiswijn is hier ook lekker. Het decor is inderdaad nogal simpel en sober, hier zouden ze wat aan kunnen doen, maar het eten en service moet prioriteit blijven.