Meer informatie over restaurant Hills & Mills

Service8,2/10
Decor7,5/10
Arie4Food .. Gastronoom (16 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Storytelling maakt eten een beleving.

Van veel lunchgelegenheden passen er 13 in een dozijn. Op zich niets mis mee, het eten is doorgaans goed, maar soms ben je op zoek naar iets bijzonders. Soms wil je verrast worden en verwonderd raken. Dat is gisteren goed gelukt in dit kleine pure food cafe. Getriggerd door het manifest op het raam: “Can a café be as much about happiness as it is about fine food and superb service? We believe a café has the ultimate potential to elevate and celebrate the human spirit. At Hills & Mills, people practice happiness and inspire others to do the same. Get pure. Get right. Get together.”

De kennismaking met dit kleine restaurantje maakte ons daadwerkelijk blij. Het personeel is vriendelijk, vrolijk en attent. De sfeer is prima. De inrichting is eenvoudig, maar stijlvol. Wel een beetje klein en krap waardoor je snel bent gedwongen om de enthousiaste gesprekken van de andere tafeltjes mee te beleven. Maar die huiskamersfeer mocht de pret niet drukken, integendeel.

Het restaurant vertelt het verhaal van Papa Kazmi en zijn passie voor pure food, dat je uitgebreid kunt terugvinden in het kookboek dat hij met zijn kinderen schreef. Die verhalen, ervaringen, de recepten en de foto’s van de gerechten maakten dit bezoek al een succes voor we de lunch besteld hadden. De keuken is een combinatie van Indiase gerechten en Westerse invloeden. Wij maakten een keuze uit de dagkaart. Voortreffelijk! Huisgemaakt volkoren naanbrood, vegetarische burgers, verse salades, mango chutney, heerlijke kip, kebab, gamba’s en heerlijke dips. Kortom: de sfeer die het boek oproept, staat even later met alle geuren en smaken op je tafel, geserveerd door Papa zelf. De brede glimlach op zijn gezicht toen we na het eten vertelden hoe we deze lunch ervaren hadden maakte ons helemaal blij. We gaan zeker spoedig de diner kaart proberen. Missie geslaagd dus.
Bellanina . Bourgondiër (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Hier gisteravond gegeten aangetrokken door een lovend krantenartikel en de 8,5 op Iens. Een 8,5 is hoog hoor. Daarom was de verwachting hoog en de teleurstelling groot. Simpel eten, inderdaad hele kleine glaasjes wijn en een fout in de rekening. Niet een restaurant wat ik vrienden zou aanraden. Jammer.
Rinus B. Gastronoom (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Mooie locatie in het hart van Delft, in de voormalige bakkerij Bierhuizen. Van buiten lijkt het een lunchroom, binnen is het ook een knus restaurant. Je zit wel dicht op elkaar en de akoestiek is slecht, dus het is snel rumoerig. Het is ook vrij warm binnen. Plezierige, persoonlijke bediening, chefkok Papa verlaat regelmatig de keuken om zelf op te dienen. Het eten is vooral puur, smaakvol, kruidig, fris. Minder zwaar dan de traditionele Indiase restaurants. Sommige gerechten missen wat finesse, zoals het voorgerecht van lamsham, de muligatawny en de desserts. Naan Special is gewoon goed met heerlijke koriander kip; rijk gekruide vindaloo van paprika en grote garnalen; toppertje van de avond is de big shrimp salad met spinazie, grapefruit, avocado. Wij gaan hier zeker terugkeren.
Joost V. Bourgondiër (4 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Decor: hip afgebladderde tafels en kantoorstoelen in oude opkamer. Hip maar gehorig. Wijn: lekker, maar veel te kleine glaasjes. Cocktail (pommegranate etc.): struik munt botste met de zuren in de prosecco. Granaatappelpitjes konden daar weinig aan verhelpen. Voorgerecht: samosa van zompig bladerdeeg met een vleugje groente, lekkere aardappel maar specerijen ontbraken. Lamscarpaccio: goede combi met ruccola en parmezaan, beetje olijfolie erover had het afgemaakt. Hoofdgerecht: goede vindaloo (lekker pittig), veggie platter: super lekkere vegaburger en pilau, flauwe aubergine. Grand desser: 'pie in a jar' had lekkere onderlaag, maar werd afgebroken door vreemde mousse en daar weer bovenop vruchtensalade waarin appel en mango ruzie hadden. Raw chocobrownie was lekker, de carrotcake harde droge spaanplaat. Oh ja. Vooraf: heerlijke papadam met bizarre chutneys. Die met tamarinde smaakte naar stoofpeertjes en die met mango naar abrikozenjam: zoet en kaneel, maar geen specerijen. Fusion is niet weglaten wat vreemd is, maar verrijken met wat spannend is. De kok kan echt goed koken. Maar kom op met die kardemom, komijn, piment, curry-leaves en citroen.
FdR . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Heerlijk gegeten, bediening is buitengewoon vriendelijk, de sfeer super!
Het eten is fijn van smaak. De wijn verrukkelijk. Het is leuk dat de kok het eten komt brengen. Je hebt het gevoel dat er volle aandacht is voor de klant.
Het knusse van het restaurant spreekt me aan; het is gewoon heel anders dan overal en dat is leuk.
Inge E. Gastronoom (22 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Lekker wezen lunchen in het de voormalige pand van bakkerij Bierhuizen. De toonbank etc zijn nog gelijk gebleven. Sfeervol. Wij hadden warme brie met mango chutney op een mooie speldboterham. En zalm op een speldboterham. Beide zeer smakelijk. Tevens is de vers geperste appelsap echt een aanrader ! Heerlijk, net als de verse sinaasappelsap. Na afloop hebben we nog genoten van een bak thee met bananenbrood. Kortom heerlijk gegeten.
Sylvia J. Gastronoom (68 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Superlekker gegeten (salades mogen van mij alleen wél een slagje groter, iets zuinigjes...) Heerlijks Chai latte. Alles vers en met liefde aandacht klaargemaakt en gepresenteerd.
Lieve en attente bediening.
De entourage vind ik wat minder. Tafeltjes erg op elkaar, te harde muziek, bij drukte is een normaal gesprek niet mogelijk.
Sonja M. Gastronoom (16 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Klein maar fijn, tenzij je direct naast een tafeltje zit met luid pratende mensen en/of een gezin met (wilde) kinderen. Maak dan rechtsomkeert, want daar is het restaurant echt te klein voor. Je zit dan zeker niet relaxed. De vlotte bediening helpt in dat geval wel, want we stonden in een uurtje weer buiten (3 gangen). Voorgerecht met garnalen: topper! Hoofdgerecht gehaltballen, hm, ging wel. Beetje saai. Nagerecht was redelijk. We hadden er al met al iets meer van verwacht. Het blijft voor ons bij deze ene keer, hoewel we het basisidee van "Paleo" heel uitstekend vinden!
Jan T. Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Eindelijk afgelopen vrijdag hier gegeten. Papa Kazmi was in the house. Ik vroeg hem om voor ons iets klaar te maken zodat we zeker terug komen. Het is hem gelukt; subliem, eerlijke smaken. Wat te veel was kregen we in een papieren doggy bag mee. Policy van de zaak; eten wordt niet zomaar weggegooid. Er was helaas geen plek meer voor het nagerecht. We zijn overtuigd en komen terug.
Marije V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Tikkeltje aan de prijzige/zuinige kant (bijv de wijn) maar we hebben allebei echt heerlijk gegeten van onze (verschillende) voor- en hoofdgerechten. Alles was intens van smaak door de heerlijke kruiden. De bediening was ook erg vriendelijk.
Judithmeijer1987 . Bourgondiër (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Hills en mills is een toptentje!
Je word verrast Door smaken... De spinazie advocado en garnalen salade is een echte aanrader...

Een plek om echt even te onthaasten

Claire P. Gastronoom (34 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Leuke Indiase kaart met een moderne twist. Gerechten zijn prima. Bediening laat soms wel eventjes op zich wachten. Het is een zeer klein restaurant, maar met de een aantal goede gasten brengt het een gezellige huiskamer sfeer met zich mee.
Marco D. Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Dinsdagavond voor de eerste keer hier gegeten. Goede verhalen over gehoord en gelezen, nu dat klopt helemaal! Pure smaken, echt Indiaas maar wel met een frisse moderne twist. Alles is puur natuur en dat proef je! De vega naan starter was heerlijk en de chicken curry super zacht, mals en zeker niet te spicy. Ook het originele grand desert is aan te raden . Lekker om te delen! Hier staat een vakman in de keuken. Alleen mogen de stoelen wel iets comfortabeler. Ik ga hier beslist vaker eten!
Esmée S. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Met toeval Hills &Mills binnengestapt om de kou te ontvluchten en een wel verdiend hapje te eten. En wat hebben we gegeten zeg! Bij binnenkomst werden we al vriendelijk begroet, en warm ontvangen door de huiselijke sfeer en inrichten. Het eten was vervolgens fantastisch en heeft ons echt verrast! Ben je in Delft of ben je in de buurt? Verwen jezelf!
Bouffe-Tout . Bourgondiër (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het eerste wat opvalt is de wat 'kantine-achtige' uitstraling met schoolmeubilair en fel licht; hierdoor mist het sfeer die ook hoort bij een avondje uit. Daar is met een paar ingrepen makkelijk wat aan te doen want het is een mooi oud pand. Dat gebrek aan sfeer vertaalt zich ook in de presentatie. Het eten is best goed en de kleine kaart een prima keuze met gezonde ingrediënten, maar de kaart mist de mogelijkheid om je maaltijd wat aan te vullen/uit te breiden. Hierdoor gingen we toch nog enigszins met trek de deur uit. Voor mij het bewijs dat Hills & Mills meer een lunchroom is met gezonde gerechten en als dinner room net wat tekort komt. Ondanks wat foutjes in de bestellingen (verkeerde gerecht, geen wijn) is het personeel - hoewel jong - vriendelijk en enthousiast.
MStubing . 1e beoordeling (1 recensie) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
De hoge cijfers hier op Iens.nl waren mede aanleiding om eens voor het diner aan te schuiven bij Hills & Mills. Wat een tegenvaller! Verschrikkelijk pittig. Iedere andere smaak werd volkomen weggedrukt. Zeker geen restaurant om met kinderen te gaan eten. Ook qua comfort geen topper. Erg krap, zeer kleine tafeltjes en houten schoolstoelen. De (jonge) bediening was wel vriendelijk. Conclusie: geen plek om nogmaals te gaan eten.
Paul R. Gastronoom (26 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Dit hadden we veel eerder moeten doen! Maar, het is gelukkig nog niet te laat! Hahaha. Wij zijn veganist en dan is het wel eens uitwijken naar vegetarisch. Maar hier kan alles en mijn moeder die er ook bij was kon gewoon vis eten. Perfekt dus! Basic maar fris interieur. Gelukkig kussentjes voor de 83 jarige dame :-) Leuke bediening. En het eten was top. We komen vaker om de dingen te provene waar we nu niet aan toe zijn gekomen. We hadden vooraf papadums met drie dips. Niets mis mee. Maar daarna ging de kwaliteit omhoog zeg. Mijn meoder had Bouillabaisse, mijn dame de Veggie Burger en ik de Chickpea Curry. Uitstekend! Heerlijke combinaties! Na hadden wij de mago pie (hmmmm) en mijn moeder het bananenbrood. Echt lekker allemaal. Een goed glas witte wijn bij het eten en een lekkere cappuccino na afloop maakten het helemaal compleet. Wat extra leuk was dat Papa Kazmi nadat wij vroegen wat iets was speciaal op en neer naar de keuken ging om het te laten zien (kiemgroente van rode biet, heerlijk!). En een prima prijs/kwaliteitsverhouding ook nog eens. Tot binnenkort!
Mrtols . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Ik ben hier nu al een aantal keer geweest: de sfeer is fijn, het eten bijzonder lekker en de service van een niveau dat ik niet gewend ben in Nederland. Ik ben vaak door India gereisd en eten hier doet me daar aan denken, maar dan op een vernieuwende manier. De menukaart is klein, maar er is genoeg diversiteit. Ik probeer elke keer iets anders. Dit keer had ik de Bouillabaisse, een maaltijdsoep van vis met naanbrood: goed gevuld en lekker op smaak. De wijnkaart is biologisch en er staat zelfs een Indiase wijn op. Als nagerecht een heerlijk en gezond grand dessert. Kortom, een klein zaakje met een indrukwekkend aanbod.
PeetVen . Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Al diverse malen bij Hills & Mills gegeten en nog steeds enthousiast! Simpele menukaart, dus geen keuzestress, maar toch genoeg lekkers, voor elk wat wils. Geen gelikt marketing concept tegen veels te hoge prijzen maar gewoon verantwoord, gezond en eerlijk eten.
Niels M. Gastronoom (15 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Eten hier is heerlijk en vers. Smaken zijn erg helder, goed gekruid maar allemaal herkenbaar. Als je goed en gezond uit eten wilt in Delft is dit wel de top.