Meer informatie over restaurant Hills & Mills

Vrijdag 11:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 10:00 - 22:00

Paula B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Relaxte sfeer. Mooie locatie. Alles met pure ingredienten en met liefde gemaakt. Was echt genieten. Lekkere koffie, een supersapje, naan met kip en veggie versie.. Leuke, vriendelijke, betrokken bediening. Lekker buiten gezeten. En ook nog een prachtig kookboek naar huis vol inspiratie.
Bianca I.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Zaterdag wezen eten, viel enorm tegen ! De groente curry zo waterig! Dit was echt geen curry! Zat ook haast geen smaak aan,de groente drijft in kookvocht.Je kreeg er een mes en vork bij, maar had daar kon je onmogelijk mee eten. Echt jammer de porties ook erg klein! Had het idee dat het eten meerdere keren was opgewarmd. Echt ontzettend jammer. Een klein schaaltje basmati rijst erbij, en moesten we delen met twee personen. Voor ons nooit meer!
bassocontinuo .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Wij hebben hier nu twee keer gegeten en eerlijk is eerlijk: Papa Kazmi kookt heerlijk. Op het eten is weinig aan te merken: genieten! Dingen eromheen vragen echter wel de aandacht: de zeer krappe tafeltjes met oude schoolstoelen. De goedbedoelde maar toch wel heel slordige bediening en ook: de hoge prijzen a la carte. Want 17,50 voor een bordje basmatirijst met groenten,aardappel, cashewnoten en tomaten-ui salade is in onze ogen echt veel. Het 3-gangen menu voor 27,50 is dan natuurlijk een aanrader maar niet iedereen wil zoveel eten.
Nogmaals: wij zijn grote fans van Papa maar alles eromheen kan zeker passender bij zijn niveau van koken.
Laura J.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Onlangs heb ik hier eten afgehaald om het vervolgens thuis op te eten. Wat had ik daar onwijs zin in! Helaas, het viel heel erg tegen. Vriend en ik hadden beide de NIHARI STEW, zoals uitgelegd was dit een soort curry. Daarbij kregen wij naanbrood. We hadden er helemaal zin in, oke 2x17,50 maar het is het vast waard dachten we. Echt een onwijze tegenvaller. Curry zat in een soort beker, inhoud leek meer op soep, zo ontzetten vochtig was het.. De smaak vond ik ook niet super, onwijs overheersende gember smaak. Je proefde alleen maar gember, echt vies! Omdat het naanbrood erbij geleverd werd dachten we dat het de bedoeling was om het naanbrood te vullen met de curry, echter was dit gewoon echt niet mogelijk omdat zo vloeibaar was. Dus hebben we het naanbrood gedipt in de curry(soep)... Een hogere prijs betalen voor eten is niet erg maar ik voel me wel belazerd als het echt niet lekker was. Ik haal hier geen eten meer..
Menno B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heerlijke stew gegeten, lekker pittig met naan erbij, iets wat je thuis niet op zo'n manier zou bereiden. Echt een aanrader.
Wendy T.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hier vandaag op 'eet geen dierendag' heerlijk vegetarisch gegeten. Ontzettend veel smaak en verassende gerechten. Leuk om ook weer eens in de oude bakkerij te zijn waar ik als kind soms kwam. Prettige sfeer, je kunt heel rustig en gezellig eten. We komen hier zeker nog eens terug!
Joey S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Een heerlijke beleving in dit mooie pareltje in Delft. In een akoestisch prettig gedeelte van het restaurant een goede meeting kunnen hebben met heerlijk eten. Het mooie is ook dat de Chef aan tafel komt presenteren en geïnteresseerd is hoe het smaakt. En dat het smaakte! Wij komen zeker terug
Arie4Food ..
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Storytelling maakt eten een beleving.

Van veel lunchgelegenheden passen er 13 in een dozijn. Op zich niets mis mee, het eten is doorgaans goed, maar soms ben je op zoek naar iets bijzonders. Soms wil je verrast worden en verwonderd raken. Dat is gisteren goed gelukt in dit kleine pure food cafe. Getriggerd door het manifest op het raam: “Can a café be as much about happiness as it is about fine food and superb service? We believe a café has the ultimate potential to elevate and celebrate the human spirit. At Hills & Mills, people practice happiness and inspire others to do the same. Get pure. Get right. Get together.”

De kennismaking met dit kleine restaurantje maakte ons daadwerkelijk blij. Het personeel is vriendelijk, vrolijk en attent. De sfeer is prima. De inrichting is eenvoudig, maar stijlvol. Wel een beetje klein en krap waardoor je snel bent gedwongen om de enthousiaste gesprekken van de andere tafeltjes mee te beleven. Maar die huiskamersfeer mocht de pret niet drukken, integendeel.

Het restaurant vertelt het verhaal van Papa Kazmi en zijn passie voor pure food, dat je uitgebreid kunt terugvinden in het kookboek dat hij met zijn kinderen schreef. Die verhalen, ervaringen, de recepten en de foto’s van de gerechten maakten dit bezoek al een succes voor we de lunch besteld hadden. De keuken is een combinatie van Indiase gerechten en Westerse invloeden. Wij maakten een keuze uit de dagkaart. Voortreffelijk! Huisgemaakt volkoren naanbrood, vegetarische burgers, verse salades, mango chutney, heerlijke kip, kebab, gamba’s en heerlijke dips. Kortom: de sfeer die het boek oproept, staat even later met alle geuren en smaken op je tafel, geserveerd door Papa zelf. De brede glimlach op zijn gezicht toen we na het eten vertelden hoe we deze lunch ervaren hadden maakte ons helemaal blij. We gaan zeker spoedig de diner kaart proberen. Missie geslaagd dus.
bellanina .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Hier gisteravond gegeten aangetrokken door een lovend krantenartikel en de 8,5 op Iens. Een 8,5 is hoog hoor. Daarom was de verwachting hoog en de teleurstelling groot. Simpel eten, inderdaad hele kleine glaasjes wijn en een fout in de rekening. Niet een restaurant wat ik vrienden zou aanraden. Jammer.
Rinus B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Mooie locatie in het hart van Delft, in de voormalige bakkerij Bierhuizen. Van buiten lijkt het een lunchroom, binnen is het ook een knus restaurant. Je zit wel dicht op elkaar en de akoestiek is slecht, dus het is snel rumoerig. Het is ook vrij warm binnen. Plezierige, persoonlijke bediening, chefkok Papa verlaat regelmatig de keuken om zelf op te dienen. Het eten is vooral puur, smaakvol, kruidig, fris. Minder zwaar dan de traditionele Indiase restaurants. Sommige gerechten missen wat finesse, zoals het voorgerecht van lamsham, de muligatawny en de desserts. Naan Special is gewoon goed met heerlijke koriander kip; rijk gekruide vindaloo van paprika en grote garnalen; toppertje van de avond is de big shrimp salad met spinazie, grapefruit, avocado. Wij gaan hier zeker terugkeren.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Decor: hip afgebladderde tafels en kantoorstoelen in oude opkamer. Hip maar gehorig. Wijn: lekker, maar veel te kleine glaasjes. Cocktail (pommegranate etc.): struik munt botste met de zuren in de prosecco. Granaatappelpitjes konden daar weinig aan verhelpen. Voorgerecht: samosa van zompig bladerdeeg met een vleugje groente, lekkere aardappel maar specerijen ontbraken. Lamscarpaccio: goede combi met ruccola en parmezaan, beetje olijfolie erover had het afgemaakt. Hoofdgerecht: goede vindaloo (lekker pittig), veggie platter: super lekkere vegaburger en pilau, flauwe aubergine. Grand desser: 'pie in a jar' had lekkere onderlaag, maar werd afgebroken door vreemde mousse en daar weer bovenop vruchtensalade waarin appel en mango ruzie hadden. Raw chocobrownie was lekker, de carrotcake harde droge spaanplaat. Oh ja. Vooraf: heerlijke papadam met bizarre chutneys. Die met tamarinde smaakte naar stoofpeertjes en die met mango naar abrikozenjam: zoet en kaneel, maar geen specerijen. Fusion is niet weglaten wat vreemd is, maar verrijken met wat spannend is. De kok kan echt goed koken. Maar kom op met die kardemom, komijn, piment, curry-leaves en citroen.
FdR .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Heerlijk gegeten, bediening is buitengewoon vriendelijk, de sfeer super!
Het eten is fijn van smaak. De wijn verrukkelijk. Het is leuk dat de kok het eten komt brengen. Je hebt het gevoel dat er volle aandacht is voor de klant.
Het knusse van het restaurant spreekt me aan; het is gewoon heel anders dan overal en dat is leuk.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Lekker wezen lunchen in het de voormalige pand van bakkerij Bierhuizen. De toonbank etc zijn nog gelijk gebleven. Sfeervol. Wij hadden warme brie met mango chutney op een mooie speldboterham. En zalm op een speldboterham. Beide zeer smakelijk. Tevens is de vers geperste appelsap echt een aanrader ! Heerlijk, net als de verse sinaasappelsap. Na afloop hebben we nog genoten van een bak thee met bananenbrood. Kortom heerlijk gegeten.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Superlekker gegeten (salades mogen van mij alleen wél een slagje groter, iets zuinigjes...) Heerlijks Chai latte. Alles vers en met liefde aandacht klaargemaakt en gepresenteerd.
Lieve en attente bediening.
De entourage vind ik wat minder. Tafeltjes erg op elkaar, te harde muziek, bij drukte is een normaal gesprek niet mogelijk.
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Klein maar fijn, tenzij je direct naast een tafeltje zit met luid pratende mensen en/of een gezin met (wilde) kinderen. Maak dan rechtsomkeert, want daar is het restaurant echt te klein voor. Je zit dan zeker niet relaxed. De vlotte bediening helpt in dat geval wel, want we stonden in een uurtje weer buiten (3 gangen). Voorgerecht met garnalen: topper! Hoofdgerecht gehaltballen, hm, ging wel. Beetje saai. Nagerecht was redelijk. We hadden er al met al iets meer van verwacht. Het blijft voor ons bij deze ene keer, hoewel we het basisidee van "Paleo" heel uitstekend vinden!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Eindelijk afgelopen vrijdag hier gegeten. Papa Kazmi was in the house. Ik vroeg hem om voor ons iets klaar te maken zodat we zeker terug komen. Het is hem gelukt; subliem, eerlijke smaken. Wat te veel was kregen we in een papieren doggy bag mee. Policy van de zaak; eten wordt niet zomaar weggegooid. Er was helaas geen plek meer voor het nagerecht. We zijn overtuigd en komen terug.
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Tikkeltje aan de prijzige/zuinige kant (bijv de wijn) maar we hebben allebei echt heerlijk gegeten van onze (verschillende) voor- en hoofdgerechten. Alles was intens van smaak door de heerlijke kruiden. De bediening was ook erg vriendelijk.
judithmeijer1987 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Hills en mills is een toptentje!
Je word verrast Door smaken... De spinazie advocado en garnalen salade is een echte aanrader...

Een plek om echt even te onthaasten

Claire N.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Leuke Indiase kaart met een moderne twist. Gerechten zijn prima. Bediening laat soms wel eventjes op zich wachten. Het is een zeer klein restaurant, maar met de een aantal goede gasten brengt het een gezellige huiskamer sfeer met zich mee.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Dinsdagavond voor de eerste keer hier gegeten. Goede verhalen over gehoord en gelezen, nu dat klopt helemaal! Pure smaken, echt Indiaas maar wel met een frisse moderne twist. Alles is puur natuur en dat proef je! De vega naan starter was heerlijk en de chicken curry super zacht, mals en zeker niet te spicy. Ook het originele grand desert is aan te raden . Lekker om te delen! Hier staat een vakman in de keuken. Alleen mogen de stoelen wel iets comfortabeler. Ik ga hier beslist vaker eten!