Hildernisse

Woensdag t/m Vrijdag 17:00 - 21:00
Zaterdag 17:00 - 21:30

Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Mooi, zeer verzorgd ingericht restaurant en een levendig terras, goede tafels, stoelen en parasols, veel voorbijkomende fietsers en waar je tevens mee geniet van de klanken van het blues café aan de overkant. Op een zwoele avond is dit niet verkeerd.. Na het bestellen wordt er gratis lekker brood, roomboter en een ijskoude fles water op tafel gezet. Wij namen als voorgerecht het Zeeuws spek met een geiten-honing mousse. Heerlijk gerechtje dat toch niet te vet is. Wij waren hier onlangs en namen nu ook weer de op de huid gebakken filet van baars omdat die zo lekker is, met als entourage zeekraal en gepofte kerstomaatjes. Hierbij kwam goede friet en een salade. Prima huiswijn Chardonnay, vriendelijke bediening en het prijsniveau voor dit eten is goed. Een prima adres!
Tomvanboekel .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
In dit restaurant krijg je wat je verwacht bij een goed restaurant.
Het is fraai koloniaal ingericht en een attente eigenaar/bediening.
Het eten is van prima kwaliteit, niets op aan te merken.
Huisgemaakt Zeeuws spek vooraf is een heuse aanrader!

Wij komen hier graag!

Marian K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Ligt in het centrum aan een gezellig pleintje. Hier gegeten samen met zes collega's. Inrichting redelijk modern. dat in combinatie met het oude metselwerk is niet helemaal mijn smaak. naast ons gezelschap waren er eigenlijk niet veel gasten. Wellicht hierdoor was het serveertempo redelijk goed. De bediening was wel onervaren. Wat bijschaven verdient aanbeveling..
Eten kwalitatief goed, ruime porties. Uiteraard vis op het menu, deze was ook goed. Redelijk standaard franse keuken, geen bijzondere of extreme dingen gezien. Prijsniveau redelijk.
Maikel37 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten in een woord SUPER!!
Een aanrader voor wie goed wenst te eten. Kwaliteit goed met een recht toe recht aan kaart. Vriendelijke bediening. Alert en niet opdringerig.
Asenden74 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Op het eten zelf niks aan te merken, het was lekker maar voor deze prijzen hadden we wat meer smaakbeleving verwacht. Het duurde erg lang voordat er wat te eten op tafel stond. Ook de porties zijn behoorlijk aan de kleine kant voor wat ze er voor vragen (kreeft met coquilles voor €13,50, ik heb amper kreeft geproefd en de garnering was een plukje sla). Er werd bij de keuze voor oosterscheldekreeft niet verteld dat een halve net zo duur is als een hele 'gewone' kreeft. De bediening was vriendelijk maar daar heb je dan ook alles mee gehad. We stonden geregeld droog, lege borden stonden veel te lang op tafel terwijl er vier dames achter de bar (een aantal met de rug naar ons toe) stonden te kletsen. Op de vraag of in de proeverij boerenjongens ijs zat, werd ontkennend geantwoord, maar je raadt het al... Al met al heel jammer, een hoop geld kwijt maar geen voldaan gevoel.
Roxanesuz .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten in dit restaurant.
Complimenten aan de bijzonder vriendelijke bediening die je oprecht in de watten willen leggen en een leuke avond willen bezorgen.
Ook al is het restaurant groot. Ze zijn er prima in geslaagd om een gezellige , intieme en warme sfeer te creëren . Een echte aanrader!!
Wil L.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Gisteravond gegeten bij Hildernisse, via een gesprek tussen de Gastheer en mensen aan het tafeltje naast ons, hoorden wij dat het restaurant de 1e avond open was na de Feestdagen. Wij hebben een 3-gangen menu genomen. Hier was niets op aan te merken, leuk opgemaakt, goed van smaak. Maar de sfeer was ver te zoeken. jammer, onze zoon is pas in Middelburg komen wonen, dicht bij dit restaurant, maar ik weet niet of ik qua sfeer nog een keer terug ga!
Teeponjee .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Samenstelling 4 gangenmenu is prima en met het mooie wijn arrangement van 3 glazen helemaal top. Prijs/kwaliteit is uitstekend.
Kortom: heerlijk gegeten, prima bediening en prettige sfeer.
Echt een avondje uit.
Adriana_R .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Matig.
Het restaurant ziet er aan de binnenkant echt super uit, heel sfeervol en warm.
De kaart ziet er in de eerste instantie ook goed uit. Prijs valt wel gelijk op; tussen de €18 en €28 voor een hoofdgerecht. Voor een 3 gangen menu betaal je €29 en voor een 4 gangen menu €34. Wat dan wel weer mee valt.

Eten was matig. Ik koos als voorgerecht de goed gevulde kreeftensoep. 'Goed gevuld' was in dit geval een paar Hollandse garnalen. Hoofdgerecht: Hertenbiefstuk die iets te lang in de pan had gezeten en als toetje de cheesecake die (klinkt heel on- respectvol) verdacht veel op de zelf-maak-taart van Dr. Oetker leek.

Jammer, ik had van Hildernisse meer verwacht!
Mieke A.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Een mooie zaak, waarin meerdere hoekjes weer een andere warme sfeer creëert. Een warm onthaal door de gastheer, gevolgd door een keuze uit de prachtige kaart leverde een aantal gerechten op die zowel oogstrelend zijn alsook de tong en het gehemelte van onze monden prachtige momenten opleverde
Arcticgirl .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
We hebben heerlijk gegeten, zeetong was ook erg lekker. Jammer dat een half struikje witlof de groente was. Zo kom je echt niet aan je dagelijkse portie vitaminen.
Ludonderdog .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
we zijn al zo vaak in Middelburg geweest en nu pas dit leuke restaurantje ontdekt. Attente maar niet opdringerige bediening. lekkere parelhoen met calvadossaus. dessert proeverijteje, voor wie niet kan kiezen ook topie ! Lekkere huiswijn. komen zeer zeker nog terug !Beschrijf je bezoek aan het restaurant. Welk gerecht vond je het lekkerst? Hoe was de bediening? Hoe zou je de sfeer omschrijven? We willen alles over het restaurant weten, vertel het ons!
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
We hebben het wijnarrangement uitgeprobeerd. Heerlijke wijnen!! De ambiance is top, erg gezellig en de tafels staan niet "hutje mutje" zodat je ook nog privacy hebt voor een goed gesprek. We kregen er een bittergarnituur bij wat fijn gevarieerd was en de bediening was supervriendelijk. Een aanrader dus!
Ilsekoen .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Heerlijk gegeten in deze gezellige zaak tijdens de wijn en spijswandeling. De bediening was vriendelijk en spontaan. We komen regelmatig in Middelburg eten. Hildernisse is voor ons een 'fijne ontdekking'.
Carobronzwaer .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Super lekker gegeten. We hebben met z'n allen het zomermenu gegeten. We eten hier regelmatig en waren zeer verrast dat er tegenwoordig iedere twee weken een nieuw menu is.
Mijn vader had de zeetong en deze was ook heel lekker.
Lekker buiten in de tuin gegeten. Gezellige verlichting en een hele leuke bediening. Complimenten
Naomidoorn86 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Ik heb hier in juni samen met mijn vriend gegeten. We hebben een hele leuke avond gehad. De zeetong was fantastisch, mijn vriend had de zeebaars en deze was ook top en het zag er prachtig uit. De bediening was erg aardig en kon veel uitleg geven over het wijnarrangement. De zaak is echt heel mooi en er hangt een goede sfeer. Wij komen zeker terug.
Huib H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Heb je basisschoolkinderen, verwacht je een uitgebreide, standaard menukaart en wil je binnen 1,5 uur weer buiten staan? Ga dan niet hierheen. In alle andere gevallen: dit restaurant biedt een compacte, verfijnde menukaart en men neemt hier de tijd voor je. Een aanrader dus als je geen haast hebt en voor een aangename verrassing voor je smaakpapillen gaat.
Reishein .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Vakmanschap is meesterschap. En de -tig jaar ervaring in de horeca van Paul Sanders betaalt zich duidelijk uit in zijn nieuwe (mei 2012 geopend) restaurant. Het restaurant is smaakvol ingericht, eigentijds maar ook weer niet te trendy, met veel natuurlijke materialen en kleuren. Mooie houtvloer, houten tafels maar dan wel met een linnen servet en zilver (!) bestek. Belangrijk: prettige verlichting, comfortabel zitten en een goede akoestiek! Daar kunnen veel andere restaurants nog een hoop van leren. Tafels en stoelen staan prettig ver uit elkaar, zodat je niet ongewild mee zit te luisteren met het gesprek van je buren. De begroeting is persoonlijk en gastvrij en de kaart wordt desgewenst deskundig toegelicht. Op die kaart veel regionale ingredienten (Baarlands rund = een aanrader) en we proeven zelfs een staaltje 'slow food' (zachtgegaard buikspek). Van de desserts is het 'lopend chocoladetaartje' echt een reden om terug te komen. De kaart is niet te uitgebreid, maar biedt voldoende keus. En dat je na 3 gangen met een paar glazen wijn en koffie voor zo'n 40 euro pp buiten staat is gezien de kwaliteit meer dan redelijk. We hebben in soortgelijke restaurants vaak genoeg een schep meer uitgegeven. Wij wonen helaas niet om de hoek - in Den Haag - maar komen graag een keer terug. Middelburg heeft er een prima restaurant bij. Op de dag van ons bezoek had er net een zeer positieve recensie in de Prov Zeeuwse Courant gestaan (Paul Sanders liet 'm ons trots lezen). Terecht!
Jacomine81 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Redelijk. Mooie kaart, maar de prijs/kwaliteit verhouding is niet in orde. Mooie inrichting en locatie is ook zeker top, in het hart van Middelburg.
De bediening was echter niet bijzonder attent, en nam behoorlijk de tijd. Matige porties, die afwijkten van wat ons beloofd was door de bediening en wat op de menukaart vermeld stond.
Niet voor herhaling vatbaar, althans niet door ons...
Paulinek .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Dit restaurant heeft voor ons een aantal positieve en een paar aandachtspunten. Positief was; amuse (verse tonijn)en voorgerecht (gelakte)zalm was erg smaakvol en goed van kwaliteit. Ook het toetje was ok. Verder was de bediening erg attent en zeer vriendelijk. Aandachtspunten; bij binnenkomst geen ontvangst (en bij weggaan geen uitgeleide) wellicht door grote groep die aan de bar stond. Door deze grote groep en ook door slechte akoestiek waren onze gesprekken aan tafel moeilijk te volgen. Hoofdgerechten;varkensvlees (erg droog), tongschar (met saus uit een pakje)was voor de prijs die je betaald erg matig. Wij vinden de prijs/kwaliteit niet in verhouding. Tip;Wellicht is een plaats aan het raam rustiger.