High 5 Wine Bistro

Dubbelebuurt 1 1811 KK Alkmaar Nederland Kaart
31-722203479

Over het restaurant High 5 Wine Bistro

Wijn en spijs

Hier zijn ze gespecialiseerd in de delicatessen van de oude wijnlanden Frankrijk, Italië en Spanje. Hier ga je terug naar de basis van wijn en leer je deze op sensationele manier te combineren met een bepaald gerecht. Sluit een gezellig dagje Alkmaar in stijl af en geniet van fantastische smaken en een goed glas wijn!

Meer informatie over restaurant High 5 Wine Bistro

• Af te huren , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant High 5 Wine Bistro

Paul H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Restaurant is hip en gezellig ingericht en staat in verbinding met het bargedeelte. Het uitzicht is ook grappig want in de serre is een muur beplakt met een poster van een wijngaard. Je waant je in de Bourgogne.
De bediening is het grootste struikelblok. Ze misten duidelijk aansturing. Feitelijk was er maar 1 druk aan het werk. Het meest bijzondere was dat de andere blijkbaar bezoek had gekregen en alle oog voor de klanten verloor. Buitengewoon irritant als je wacht op bediening. Er waren 3 man personeel op 4 bezette tafeltjes. Eén en ander resulteerde in niet of te laat geserveerde drankjes en eten. Het werd allemaal netjes opgelost als we er wat van zeiden, maar echt ontspannen was het niet. Jammer want de kwaliteit van het eten en vooral de wijn is écht goed. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Mijn advies: zorg voor een ervaren kracht die de bediening aanstuurt. Een ander advies is om wijn aan tafel in te schenken en wat over de wijn te vertellen. Zeker de Pouilly-Fuissé was voortreffelijk maar werd dus al aan de bar ingeschonken in plaats van aan tafel. De potentie is er, maar veel gemiste kansen.
Manonnetje .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken. Voor en nagerechtjes voor maar 3 euro super leuk concept. De hoofdgerechten zijn ook zeker niet duur tussen de 10 en 15 euro en het eten was ook echt goed. De wijntjes passen goed bij de gerechten en service was top. Er wordt veel verteld over de wijnen en je ziet dat er veel passie is. Ook zijn wij blijven slapen in het gezellige hotel wat er boven zit, echt top weekend gehad. Dankjewel!
Andrea Z.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
wij hebben in dit hotel geslapen.helemaal top!!!
we hebben er ook in de avond gegeten en dat was ook fantastisch.
Er word vaak gezeurd over het feit dat de kerk naast het hotel zijn klok elk half en heel uur laat luiden maar dan moet je niet midden in het centrum willen zitten want dan hoor je dat en het valt trouwens heel erg mee.Als je je best doet dan hoor je hem maar een hoop mensen moeten niet zeuren want voor die mensen bestaat het perfecte hotel nooit. high 5 is perfect!!!!
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Heerlijk gegeten met een geweldige wijn kaart. Mijn vrouw had de Dorade, wat een geweldig mooie vis, en lekker!!!. Een lach van oor tot oor. Ik had de Angus Steak, medium rare, geweldig mooi gebakken en vol van smaak, prachtig opgedient en meer dan genoeg, de frietjes niet eens allemaal opgegeten.!. We hadden een heerlijk rode Spaanse Reserva uit Catalonie. de voorafjes waren ook heerlijk met name de Spaanse Albondiga's, alsof we weer in zo'n local tapas dingetje heerlijk die kleine hapjes hadden met een Rioja . Alles uiterst betaalbaar!!! De hotelkamer welke we na de film voorstelling (The Post, must see) bij High5 hadden is zeer warm en landelijk Frans ingericht, heerlijke douche en bed. de oordopjes lagen al voor ons klaar voor die kerk carrillions die elke 15 minuten 24 uur klengelde. dat is wel bizar. enfin,al met al een heerlijkeavond gehad met een heerlijk eten en top wijntje
Gert W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Tijdens een weekendje in Alkmaar hier gegeten, onder andere omdat wij zin hadden in een goed glas wijn. In de middag hadden we al even door het raam gekeken en zagen we een mooie wijngaard afgebeeld op een muur achterin de zaak. 's Avonds bleek dat de afgebeelde wijngaard in de Bourgogne gelegen is en eigendom is van de eigenaar! Laatstgenoemde is een zeer sympathieke gastheer die met liefde een glas wijn uit eigen wijngaard serveert (maar ook andere wijnen).

De zaak is leuk gedecoreerd en het personeel is zeer behulpzaam. Gerechtjes smaken goed en worden doorgaans mooi geserveerd. Uiteraard serveert men graag een bijpassende wijn.

Het prijspeil is zéér vriendelijk, waardoor de prijskwaliteitverhouding meer dan goed is. Absoluut een aanrader voor een ontstpannen en gezellig avondje uit in Alkmaar. Ik kom hier graag nog eens terug.
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Het eten was prachtig opgediend, waardoor de verwachtingen ook hoog waren. Bij het voorgerecht viel dat wat smaak berteft wat tegen. Bij het hoofdgerecht en het dessert was het prima. Met name de combinatie van de wijn met het eten was erg goed gevonden!! Ook de uitleg daarover was uitnodigend!!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Wel iets te grote porsjes.
Rita F.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Hier gegeten met het AH menu. Je krijgt het tweede menu niet helemaal gratis, afhankelijk van welk gerecht je bestelt . Er wordt voor sommige gerechten een supplement gerekend van 2,50. I.v.m. coeliakie heb ik hier glutenvrij gegeten en dat is prima gegaan. Lekker gegeten, prijs voor sommige gerechten iets aan de hoge kant.
D209 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten, de gerechten waren erg lekker en heel mooi opgemaakt. Het wijnarrangement is zeer goed bevallen. Zeker een aanrader!
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Verfijnde gerechten, mooi opgemaakt, heerlijk van smaak. Bijpassend wijnarrangement met leuke uitleg erbij. Kortom: aanrader!
Willy L.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Voor gerecht was heerlijk entreco vol met zeen wij hadden de indruk dat het geen entreco was . Erg opdringerig met de wijn. We hadden gezegd dat we voor de huiswijn gingen maar toch bleven ze vragen. En ze werken met supplementen. Extra betalen voor sommigen gerechten.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Heerlijk gegeten, goeie en vriendelijke bediening en goeie wijnen! Wij hebben er geen erg in gehad dat we "anders" zijn behandeld omdat wij met AH restaurant zegels kwamen. Top!
L D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Heerlijk gegeten, het enige minpuntje was dat de rivierkreeftjes nergens naar smaakte, alsof ze uit de diepvries kwamen, waterig en smaakloos. Verder heerlijk gegeten en het wijnarrangement was ook heerlijk bij het eten en vriendelijk personeel!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
lekker gegeten, leuke bediening gezellig restaurantje op een goede locatie de sfeer was erg ontspannend komen zeker nog een keer terug ondanks dat wij in Belgie wonen is het de reis zeker waard
Greyhound59 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Leuk, ongedwongen, gezellig, leuke bediening. Leuke invulling van de AH-actie. Geen indruk '2e rangs klant' te zijn wat je wel eens hebt als je met deze actie komt eten. Van mij krijgen ze een pluim!
MarjanenOcke .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gezellig en lekker gegeten met de zegeltjes van AH. Lekkere gerechten, leuke bediening en gezellige entourage. Wat wil je nog meer.
koendersh .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Uitstekende lunch met een perfecte bediening. Jammer van de op dat moment beperkte aantal gasten. Het was perfect genieten, we gunnen ze veel meer klandizie. Een echte aanrader
Patricia I.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Even bijpraten is er niet bij in dit restaurant. De ober maakte veel haast bij het opnemen van de bestelling terwijl.wij nog even wilde wachten. Zelfs zo dat al het bestek al ruw werd neer gelegd. Ook kwam er tijdens het eten steeds een oudere man aan onze tafel staan die maar met ons in gesprek wilde terwijl wij met elkaar in gesprek waren! Dit bleek de eigenaar te zijn. Heel ongemakkelijk .
Andreas N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Onverwacht hoogstaand gegeten bij High Five aan de Dubbele buurt in Alkmaar. In dit fraai vorm gegeven
(industrieel vorm gegeven) restaurant bleek het ene gerecht nog lekkerder dan het ander. Bij de voorgerechten was de gazpacho (koude soep) met rivierkreeft en knolselderij onnavolgbaar lekker. Mijn partner koos een ingelegde geitenkaas met bietencake en die sloeg uitstekend aan. , De hoofdgerechten verdienden ook hoge cijfers. Hoewel de zeewolf filet wellicht iets meer smaak ( peper?) had verdiend maakten de verse tuinboontjes , cassave en rissoto weer veel goed. Het andere hoofdgerecht (een canelloni, ricotto met gegrilde paprika met heel veel verse groenten) verdiende een buitengewoon goed. De nagerechten tenslotte sloegen ook weer prima aan. De zelf gemaakte magnum was teer, voorzichtig en maar ook weer diep van smaak. Superbe...De cremeux van bloedsinaasappel met rozenparels, harde wener, framboos en zacht vanille ijs was ook top. Mag niet onvermeld blijven het BOB-wijnarrangement. Dat speelde via persoonlijke toelichtingen door sommelier Jeffrey een aparte rol. Elke wijn apart was een goede toevoeging op het andere culinaire genot Bijzonder was daarbij de Franse rabarberwijn, die van een aparte klasse kan worden genoemd. Al met al een forse aanrader dit restaurant in Alkmaar, dat nu sedert 2015 een rol speelt daar aan het Alkmaarse horecafirmament. Wat mij betreft is High Five een flonkerende ster aan de vaak zo duistere restaurant-hemel. Bedankt chef kok Teun de Haas, sommelier Jeffrey en vader Pieter Vader die de wijnen inkoopt. Andreas Naber, Verdronkenoord, Alkmaar
Atija K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijk gegeten en gedronken! Vriendelijk personeel!