Heterij Twente

Woensdag t/m Zondag 10:30 - 18:00

6,8
Jameni .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Via groupon had ik een bon voor een high tea. De ambiance was mooi en de bediening vriendelijk. We moesten wel wat lang wachten op de thee. Toen kwam de etagere met de lekkernijen....
Teleurstellend, allemaal soort van cake/ zoete platte vlaai achtige puntje waar geen smaak aan was.
Slechts 1 hartig stukje quiche van 3 bij 3cm.... Niks van sandwiches of wrapjes of andere hartige dingen
Het was echt jammer en we zijn niet van plan om nog eens weer te komen!
Mauricee .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Via goede vrienden van ons te horen gekregen dat een high tea bij Herterij Twente zeer goed moest zijn, dus met volle moed naar Geesteren. Eenmaal aan gekomen werden we direct met veel Twentse gastvrijheid ontvangen, in een mooie ambiance door Tiny (de gastvrouw). Op de thee kaart staan veel lekkere soorten thee, vooral de rooibos vanille is zeer lekker. we kregen vooraf een lekker soepje met verse kruiden (uit de tuin). ook de hapjes waren zeer lekker, alles smaakte goed en de verhouding hartig en zoet was ook goed, vooral het magisch appelgebak met walnoten is aan te raden.

in tegenstelling van andere reacties, waren bij ons bezoek het servies en de toiletten wel keurig en schoon, en verschillende soorten thee kopjes is toch juist mooi? Dit past goed bij de sfeer.

Al met al kunnen we zeggen dat dit een aanrader is en we zeker terug komen!
Zandbergen64 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Over het geheel genomen viel het ons tegen met name de prijs/kwaliteit verhouding
Het was meer boeren high thea , met soort kringloop thermo kan en boeren servies.

Op de site staan de leuke engelse koppen en met luxere etageres , doordat we buiten zaten vonden we de tafel te klein, ook geen vruchten op het gebak gezien of een bonbon , het waren allemaal dezelfde soort cakes met weinig smaak verschil
De sandwiches zijn gewoon door 3 tijgerbroodjeste stapelen dus ook niet lux .

Annemieke J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Via een bon konden we een high tea afnemen bij de HeRterij in Geesteren. Afgelegen in Twente, in een prachtige omgeving ligt de locatie.
Bij binnenkomst werden we niet direct opgemerkt, we konden zelf een tafel uitzoeken. Op de tafel lagen al pepermuntjes en koekjes (die zouden later ook bij de high tea horen).
De theekaart was prima; we konden kiezen uit verschillende soorten thee en van 2 soorten thee kwam er een theepot op tafel; lekker!

Verder was de high tea een grote mislukking. Veel zoete etenswaren; een heel erg hoog kant en klaar gehalte, als dieptepunt een krakeling met suiker en chocolade heel duidelijk kant en klaar!
Hartige dingen waren er niet veel; een kleffe, niet gare, klein stukje quiche; een klein beetje eiersalade. En 'vooraf' een kop runderbouillon. De high tea is z'n prijs niet waard! Wat een blamage!

Het personeel eet in het restaurant, zo onprofessioneel. Het restaurant ziet er prima uit, maar de high tea komt hier niet uit de verf. Waarom geen verse scones, broodjes, iets meer luxe? Op deze manier is het z'n geld absoluut niet waard!

In het restaurant hangen een aantal papieren met daarop de tekst 'er is weer heerlijk hertenvlees te koop'. Misschien een tip om wat hertenvlees toe te voegen aan de high tea? Een stukje ham/paté of iets dergelijks?

De theepotten waren viezig en plakten aan onze handen. De kopjes waren rafelig. Overal was het servies ook anders, geen duidelijke lijn; jammer!

Op het toilet hangt een grote (gore) handdoek. Erg onhygiënisch!

Al met al was dit voor ons een grote teleurstelling! Na de high tea voelden we ons lichamelijk niet fit en wijten dit aan het slechte eten. Hier komen we niet snel nog eens
Bedankt voor jullie complimenten en feedback. Hier en daar gaan we uw tips in praktijk brengen en de puntjes op de i zetten. Er ligt een attentie voor u klaar, als tegemoetkoming in dit teleurstellend bezoek. Bij de vraag of alles naar wens is, had u deze punten gewoon tegen ons kunnen noemen. Hadden we gelijk actie kunnen ondernemen.

Reactie van proever:

Bedankt voor jullie reactie! We wonen niet in de buurt van Geesteren en kunnen de attentie dus ook niet persoonlijk in ontvangst nemen.
Succes met jullie bedrijf en hopelijk is de high tea over een tijdje beter dan nu.
Basia T.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Via Groupon hadden we voor twee personen een high tea bij de herterij gereserveerd. Eigenlijk was de bon (1 dag) verlopen maar gelukkig konden we toch terecht, erg schappelijk. De locatie was goed te vinden maar erg afgelegen en tevens zag de ingang er niet heel uitnodigend uit. Binnengekomen (nogal oubollige inrichting) werden we vriendelijk ontvangen en naar ons tafeltje gebracht. Slechts twee andere tafeltjes waren bezet, beide via Groupon of vakantieveilingen. Allereerst werd de thee gebracht. Je kunt zelf smaakjes uitzoeken maar het geheel ziet er nogal samengeraapt uit; theezakjes van verschillende merken en daarnaast nog wat losse thee. Vervolgens werd de soep gebracht: wel ok maar onduidelijk of dit zelfgemaakt was. Niet veel later kwam de etagère met hapjes waar we niet erg enthousiast over waren. We kregen een lachwekkende uitleg over de hapjes ("eiersalade, want eieren zijn de symbool van de vruchtbaarheid, pepermuntjes, want die zijn het symbool van de gastvrijheid") en het merendeel leek kant en klaar. De taaitaai popjes uit zak waren het hoogte (of diepte) punt. De sandwich (beter gezegd: boterham met ham, komkommer en tomaat) was ook niet echt een groot succes. Al met al de slechtste high tea ooit waar de andere gasten het ook over eens waren. Beter iets meer betalen en waar voor je geld krijgen, hoewel het geheel dan wel weer komisch was...
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Onlangs een hele gezellige high tea gehad, zag er allemaal goed uit en er waren lekkere dingen bij,vooraf een soepje, scones met jam en clottedCream hartige en zoete producten op een etagere.vollop verschillende soorten thee.wij hebben er van genoten.Een aanrader!
Jolanda N.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Via Groupon hadden we een High Tea. Midden in de landerijen kwamen we terecht bij een soort bruiloftslocatie. We waren eerst alleen in een middelgrote zaal, later kwamen er nog anderen bij. Gelukkig was de service erg persoonlijk en goed en voelden we ons prima op ons gemak. We kregen een leuk verhaal over de omgeving en de ingrediënten die gebruikt waren in het eten. Alles zag er ambachtelijk uit en smaakte ook erg goed. De smaak van diverse salades en taartjes verraste ons positief! Na de High Tea hebben we een mooie wandeling gemaakt. Wij vonden het absoluut een aanrader!