Hete Kolen

Krankeledenstraat 7 3811 BN Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Hete Kolen

Lekkere barbecue

Ben je gek op barbecue? Dan zit je zeker goed in restaurant Hete Kolen. Het restaurant biedt er namelijk de lekkerste barbecuegerechten in Amersfoort.
Culinair team Jimmy, Aaron en Sander komen voor de dag met de meest creatieve en lekkerste gerechten. Voor de heerlijkste barbecuegerechten kan je dus zeker terecht in dit originele restaurant.
Het interieur van Hete Kolen is bijzonder gezellig en aangenaam. Het personeel is er vriendelijk en zorgt ervoor dat je je onmiddellijk thuis voelt. Wanneer je Hete Kolen bezoekt, krijg je dus zeker een totaalervaring, zowel op het gebied van eten als op het gebied van gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Hete Kolen

Joost G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Gezellig restaurant met gezellige open keuken. Eten was lekker, niet super onder de indruk, maar wel smakelijk.

Enige 'echt vervelende' puntje was een grote groep die binnenkwam en zo ong. aan het schreeuwen was door het restaurant; niet iets wat ik Hete Kolen echt kan aanrekenen (los van dat ze de groep er toch wel op hadden mogen wijzen of ze wat zachter wilden doen).
Francis S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een super gezellige setting. Het personeel is spontaan, authentiek vriendelijk en goed op elkaar ingespeeld. Mijn crab meat burger was in een mum van tijd verdwenen, en ik vind het een fijn idee dat ze bijna alles zelf maken (inclusief de sausjes bij de frieten). Mijn enige tip is: reserveer een tafel.
Wij komen zeker weer terug.
pim V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
een zeer fijn restaurant om eens lekker te eten, charmante en effectieve bediening, Goede sfeer.
hier komen we zeker nog eens terug
jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
prima locatie met vriendelijk personeel en heerlijk eten TOP
Leone S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Fijne overzichtelijke en beperkte kaart, voorgerecht op plank is prima, hoofdgerechten ook goed alleen de nagerechten kunnen wat extra aandacht krijgen. Cheesecake was erg koud waardoor de bodem echt te hard was. Verder was de service goed. Erg fijn dat jassen ergens anders worden opgehangen, blijven vrij van bbq-geur. Prima restaurant en het zal goed vol
Ed K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Het vooraf-plankje was heerlijk en afwissellend. Van het hoofdgerecht was ook de groente en bijgerechten goed. Alles(ook de mayo, andere sauzen, de mintsnoepjes bij de rekening ..) door hun zelf was gemaakt en lekker!
Jan-Willem H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het was heerlijk en 'duidelijk' eten, je krijgt waar je om vraagt en betaald. Geen opvul rauwkost en dat soort extra's waar je niks aan hebt: Vlees, passende groente en lekkere patat! Gezellige sfeer en erg prettige bediening! Top avond gehad!
Marieke R.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Evelien O.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten, kleine kaart met heerlijk gegrild vlees van de Josper. Zeer vriendelijke bediening en altijd weer verrassende voorafjes op het plankje. De pittige spareribs hadden wat ons betreft wat pittiger gemogen maar er werd ons uitgelegd dat andere klanten een vorige versie te pittig vonden. Maar het vlees was van een geweldige kwaliteit. We komen weer terug!
Tim W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gisteravond voor het eerst gegeten bij hete kolen. Ruim van te voren gereserveerd (bijna 2 weken). Kwamen om half 20 aan, toen moesten ze nog afrekenen met de mensen die tot half 20 zouden zitten en werd ons aangeboden om met een drankje even tegenover te wachten. Was de eerste dag met hun nieuwe kaart. Plankje vooraf was goed, leuke verzameling van 4 kleine hapjes. Hoofd was echt top, colakippetje was erg lekker en de ribs ook. Na, cheesecake, qua smaak erg lekker, alleen een tikkie droog. Al met al een erg goede ervaring en een bijzonder goede prijs/kwaliteitverhouding.
Sanny30 S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Klein restaurant, maar wel sfeervol. De gerechten waren simpel, maar daardoor heerlijk. Zeker met de heerlijke BBQ smaak. En het was ook helemaal niet duur.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Net zoals voorgaande keren weer heerlijk gegeten bij Hete kolen. Bediening was vriendelijk en gastvrij en de gerechten waren weer top. Het blijft een feestje om hier naar toe te gaan.
Bauwina D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Leuk kleinschalig restaurant met heerlijke verse producten op een beperkte kaart. Overzichtelijk en diverse menukaart. Heerlijk gegeten!
cees B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Wij hebben er heerlijk gegeten en de bediening was heel attent,aardig en gaf veel informatie die wij zeer waarderen.wij zullen het zeker aanbevelen bij andere.
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Restaurant met karakteristieke eigen sfeer en uitstraling. Fijne bediening. Komen er zeker eens terug.
Valérie U.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Leuk, knus restaurant. Oprecht vriendelijk personeel. Lekker gegeten, maar we hadden er meer van verwacht. Mede door de verhalen (via via) en de recensies. De spareribs waren lekker, maar zeker niet de lekkerste die ik ooit heb gehad.
joest .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
De mannen van Hete Kolen serveren heerlijk vlees en ook de groenten smaken fantastisch.
Ik zou graag wat meer groenten eten en iets minder vlees, of iets meer betalen, zodat er met biologisch of scharrelvlees gewerkt kan worden.
De bediening was een jonge scholier. Dat kan beter.
JohnieM .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Gezellig en niet te groot restaurant met heerlijke, goed geprijsde gerechten.
Bediening is erg aardig! Reserveren wordt aangeraden
Kees Jan V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Heerlijk gegeten - vriendelijk personeel en leuke locatie (want wie verwacht een restaurant in de Krankeledenstraat!?
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Ik kwam hier met hoge verwachtingen, mede door de vele goede recensies. De ontvangst was hartelijk, leuk en enthousiast, maar het bleek lastig om de aandacht erbij te houden. Zowel het opnemen als het uitserveren van bestellingen duurde erg lang. Vier jonge mannen in een grill-restaurant drinken meer dan één biertje...
Het "plankje" als voorgerecht: niet goed. De rosbief was ijskoud en ceviche in combinatie met huisgemaakte kimchi (is Koreaans en niet Chinees) is een slechte combinatie. Persoonlijk vond ik de kimchi vies smaken.
De ribey met gegrilde groenten waren daarentegen super! Het hasselback aardappeltje was erg klein en niet gaar... Het ijs van Ruitenbeek was echt heerlijk en werd leuk en lekker gepresenteerd. De koffie was lekker, warm, pittig, dus prima.
Toen vier grote mannen de kleine zaak verlieten was er niemand van de brigade die dat opmerkte.... Voor-, hoofd-, nagerecht, bier, koffie, cognac, een groet en/of bedankje was op z'n plaats geweest.