Hete Kolen

Krankeledenstraat 7 3811 BN Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Hete Kolen

Lekkere barbecue

Ben je gek op barbecue? Dan zit je zeker goed in restaurant Hete Kolen. Het restaurant biedt er namelijk de lekkerste barbecuegerechten in Amersfoort.
Culinair team Jimmy, Aaron en Sander komen voor de dag met de meest creatieve en lekkerste gerechten. Voor de heerlijkste barbecuegerechten kan je dus zeker terecht in dit originele restaurant.
Het interieur van Hete Kolen is bijzonder gezellig en aangenaam. Het personeel is er vriendelijk en zorgt ervoor dat je je onmiddellijk thuis voelt. Wanneer je Hete Kolen bezoekt, krijg je dus zeker een totaalervaring, zowel op het gebied van eten als op het gebied van gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Hete Kolen

Eva M.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Nu ik er eenmaal heb gegeten, weet ik waarom je op tijd moet reserveren bij Hete Kolen. Niet alleen omdat er maar weinig tafels zijn, maar vooral om je er héérlijk kunt eten. En dan ook nog eens voor heel schappelijke prijzen. Ik heb echt genoten van het 'plankje' vooraf, de rib eye met heerlijke groenten en een afsluitende cheese cake. De porties zijn precies goed: klein voorgerecht en klein dessert, met een goed stuk vlees als hoofdgerecht.
Als de bediening zich weet aan te passen aan de individuele klant en als ze ook nog eens goede timing kennen, dan dragen ze echt iets bij aan een positieve beoordeling. Ik kom zeker nog eens terug, want er stonden nog zoveel andere lekkere dingen op de kaart....
Tineke J.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Claudia M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Rianne R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Je krijgt hier een stuk vlees zoals een stuk vlees hoort te zijn! Mals en smaakvol. Kleine kaart maar daardoor is de kwaliteit goed. Voor herhaling vatbaar!
Ppetra .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Goede kwaliteit tegen een prima prijs. Dit aangevuld met leuke ontvangst en uitleg + vriendelijke kok doen mij mijn eerste 10 uitrreiken. Top!
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
We hebben weer genoten van al het huisgemaakte lekkers! Het enige nadeel is dat je op tijd moet reserveren om een plekje te bemachtigen. Maar dat is eigenlijk wel iets positiefs voor Hete Kolen ????
Scholletje P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Na het lezen van alle goede recensies, zijn we op goed geluk binnengelopen. We hadden een uurtje voordat de andere gasten werden verwacht. Geen spijt dat we deze kans hebben gegrepen. Vriendelijk en vlot personeel, klein maar gezellig restaurant en super leuk zo'n open keuken. De kaart is niet groot, maar geeft voldoende keuzes. Plankje vooraf en als hoofdgerechten: steak vd week, een soort biefstuk, maar dan wat steviger (naam vergeten) en de ribs. Heerlijk vers en mals. Ook de bijgerechten, patatjes, aardappeltjes, groente e.d. smaakten ons goed. Als we weer eens in de buurt zijn, komen we zeker terug.
Dieke H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Alle vier uitzonderlijk lekker gegeten! Mals en smaakvol vlees met mooie garnering. Ook het plankje en toetje waren heurlijk. Lekkere biertjes!
Anton B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Gister avond met z'n vieren aangeschoven bij Hete Kolen.

Het is een leuke tent met aardige bediening, leuke sfeer, hip en je kan zo de keuken inkijken. De kaart is wat klein maar de gerechten spreken aan en we hebben alle vier voor iets anders gekozen. Het hoofdgerecht was goed, een lekker stukje vlees of vis en ook aan de groente was gedacht. De bediening was vlot, soms iets te vlot (leeg glas nog niet neergezet en je kreeg alweer de vraag of U nog wat te drinken wou).

Dan naar de toetjes, 3 maal ijs en een maal de chocolade mousse. De ijssmaken waren erg hip maar lekker, de chocolade mousse was echter een doodzonde.

Leuk gepresenteerd in een glaasje met wat koekkruimels erboven zag de Chocolade mousse er lekker uit. Echter met de eerste hap begon het. De mousse had een consistentie ergens tussen stopverf en klei. Dus dat was kauwen geblazen. Zo zwaar en vet dat het gerecht na de eerste drie happen je begon tegen te staan. Naderhand een dag misselijk geweest en ik schat dat het glaasje 1000 calorieen bevatte. Zoals U zult begrijpen raad ik dit toetje aan niemand aan en zou Hete Kolen sieren om het van de kaart te halen of met een luchterige variant te komen. De huidige vorm is wat mij betreft een schending van de universele rechten van de mens.

Afgesloten met een kop koffie en daarna de rekening voldaan.

Al met al een gezellige avond gehad.
Ingeborg E.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Echt heerlijk gegeten! Leuke sfeer vriendelijk personeel! Enigste min puntje is dat ze vaker aan onze tafel hadden mogen komen of we nog wat wilde drinken! Maar verder zeker een aanrader. En wel reserveren want de zaak is klein en zit altijd vol.
Malou V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Super vriendelijke bediening, erg lekker eten. Vooraf het plankje, lekkere gerechtjes. Als hoofdgerecht hadden we de ribs, spies en ribeye. Allemaal lekker. Geen toetjes genomen, want de porties zijn zeker niet klein te noemen ;)
De sfeer is ook erg gezellig, leuk ingericht en knus.
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellig kleine setting. Fijne open keuken en prettige bediening die verstand van zaken heeft. Lekker tapbiertje van Brouwerij 't IJ.
Grace F.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Vanmorgen nog een laatste plekje weten te reserveren, wat een geluk. Leuke en gezellig ingericht, heel smaakvol eten. Ze zorgen voor een belevenis. Ondanks dat ze de tafels wel 4 keer vol kunnen krijgen, zetten ze er geen druk op en houden ze aandacht voor de gast. Heel fijn. Helaas zat er wat meer tijd tussen het voor en hoofd gerecht dan we ingeschat hadden en konden we geen toetje meer nemen, maar het was echt geweldig!
Ida M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Gezellig restaurant met aandacht voor de klant. Goede bediening en heerlijke gerechten. Komen hier zeker nog een keer terug
pragati .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
In een woord "TOP!" Heerlijk gegeten, leuke sfeer. Mooie porties en een vriendelijke rekening... :) Aanrader dus, wij komen zeker nog een keer terug!
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, top gerechten, top bediening en een geweldige sfeer! Voor herhaling vatbaar!! Echt een aanrader!
Sven B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Na de zoveelste keer hier gegeten te hebben, vraagt iens wéér om een review. Alsof het nog niet genoeg benadrukt is door mij en - zo te zien vele andere - bezoekers; Hete Kolen is echt een aanrader. Wil je een intiem etentje met vrienden of een date, voor enerzijds fantastisch lekker eten en anderzijds schappelijke prijzen, dan is dit tentje hét adres voor de perfecte avond. Nogmaals m'n complimenten aan de crew voor het eten en de service dus! Fijne avond en groetjes.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Tsja, er is niets teveel gezegd. Vriendelijke bediening, goede sfeer, prima eten voor een zeer betaalbare prijs. Kortom, een aanrader. 1 kleine tip, een metalen vorkje bij het "plankje" is net even wat handiger. Wij hebben een top avond gehad bij Hete Kolen!