Over restaurant Het Zwarte Schaap

Eten, drinken en genieten

Ooit waren de turfschepen sfeerbepalend op deze plek. Nu is het de ideale plek om samen te komen met familie en vrienden om samen te drinken en genieten van heerlijke gerechten uit de internationale keuken. Daarnaast gaat er ook veel aandacht uit naar de 'vloeibare' kaart met de mooiste wijnen en de lekkerste biertjes.

Meer informatie over restaurant Het Zwarte Schaap

Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Eten was zeker goed, maar niet uitermate bijzonder. Bediening snel en vriendelijk. Goede wijn en goed gevulde glazen. Keurig etablissement.
Kim F.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het eten was erg lekker.
Veel variatie en verrassende smaken.
De beste man in de bediening deed het erg leuk, gezellig ongedwongen sfeer.
Gaan er zeker vaker eten.
Afieeleveldbos .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Leuke sfeervolle tent. Heerlijk gegeten en gedronken.Prima bediening. Kom zeker weer. Je voelt je welkom. Goed te belopen vanaf het station.
Rbrouwer_3003 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Gezellig en lekker gegeten, met de AH-actie.
Het voorgerecht en het desert bestonden uit een proeverij, wat erg lekker was!
Mooie presentatie en prettig dat er rekening gehouden werd met allergieën en smaakverschillen. Hier werden alle gerechten op aangepast.
Het hoofdgerecht konden wij zelf kiezen, uit een aantal geselecteerde gerechten. Ook dit was erg goed van smaak en mooi geserveerd!

Verder een relaxte sfeer en vriendelijke bediening!
Zeker aan te raden om de AH-bon hier te verzilveren!
Mieke M.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Een restaurant om een heerlijke maaltijd en een fijne avond te hebben met vrienden of familie. De bediening is uitstekend en de gerechten zijn heel goed verzorgt.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Hier geweest met de AH actie. Het eten leek allemaal zo van de groothandel te komen. De voorafjes smaakten allemaal hetzelfde. Behalve de gerookte zalm, die was oud en proefde en rook je er boven uit. Hoofdgerecht niks bijzonders en toetjes ook niet. Geen aanrader!
Laura Z.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Helaas een iets te koud soepje bij het voorgerecht, maar alles was heerlijk! De portiegrootte was iets kleiner dan we van het zwarte schaap gewend zijn, maar nog steeds ruim voldoende en overheerlijk!
Corien D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
We deden mee aan de actie van AH. Volgens de menukaart was de prijs 35,-. Voor dit bedrag was het niet veel eten. Het hoofdgerecht kon je kiezen. Voor en nagerecht waren proeverijen.
Eten was redelijk. Het was er ook erg koud. Op de vraag of de verwarming iets hoger kon worden gezet, is geen gehoor aan gegeven. Jammer, de kwaliteit van het Zwarte Schaap wat ik kende van vroeger, was er niet meer.
Ellenbrakel .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
THet menu uit de actie was prima. Voor- en nagerecht vast en drie keuzes voor een hoofdmenu. Leuk dat er ook een kaasfondu bij zat. Wij hebben een gezellige avond gehad!
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Heerlijk eten dat snel op tafel stond en vriendelijke bediening. Vond 35 euro erg duur voor één driegangenmenu maar het eten was dan ook zeer goed.
Frits T.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Het eten was redelijk, maar absoluut geen hoogstandje. Bediening deed erg onervaren aan. Een karaf voor water, evenals een brandertje voor de kaasfondue werd na lang zoeken gevonden. Ook was er geen fonduepannetje meer beschikbaar, dus dan maar in een andere pan... Alle tafels waren bezet en daardoor was het zeer rumoerig in de smalle ruimtes. Het lawaai werd versterkt doordat op de achtergrond muziek (pardon alleen de bassen...) te horen was. Op mijn vraag aan de serveerster, of zij de indruk had of er ook maar iemand naar de muziek luisterde, keek ze mij onbegrijpend aan. Of het dan misschien uit kon? 'Dat gaat waarschijnlijk niet lukken, maar ik zal vragen'... Vervolgens gebeurt er niets: geluidsniveau blijft hetzelfde, geen terugkoppeling naar ons en als ik, op de vraag of alles naar wens is, antwoord dat we tevreden zijn over het eten, maar dat de bonkende muziek voor ons een reden is om niet terug te komen, volgt geen reactie.
Onbegrijpelijk, dat de uitbater wel noppen-schuimrubber onder de tafels en de stoelen heeft geplakt om het geluid te dempen, maar het blijkbaar toch nodig vindt om de muziek op de achtergrond te laten meedreunen. Alsof dit sfeerverhogend zou kunnen werken....
Miriam P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Samen met een vriendin met de AH actie hier gegeten. Vooraf een proeverij hoofd varkensmedaillions en nagerecht chocolade proeverij. Alles van prima kwaliteit. We hebben er beide wijn bij gedronken en dat was heerlijk. Geen goedkope hoofdpijn wijn.
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Was een gezellig restaurant bediening was erg vriendelijk en het eten was lekker! Het was druk en toch had de bediening alle aandacht voor ons! Ik zou nog eens gaan!
T H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Goed en prima gegeten , op de albert Heijn restaurant zegels actie zegels.
Vriendelijke bediening, kwamen keurig en beleefd vragen als het naar wens was.
Keuze uit 3 hoofdgerechten. Voor en na gerecht stond vast.
Huub D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Gisteravond geprobeerd uit eten te gaan bij dit restaurant. Om 19:00 namen wij buiten plaats op het terras, hier zijn wij voorzien van een drankje en een voorgerecht. Na het voorgerecht hebben wij besloten om binnen te gaan zitten, omdat het fris begon te worden. Wij hebben dit doorgegeven aan de serveerster. Vervolgens hebben wij minstens 45 minuten binnen gezeten waar wij werden genegeerd door het personeel, geen hoofdgerecht hebben gekregen en ook op een nieuw drankje hebben zitten wachten. Na deze aanfluiting hebben wij maar besloten, om na anderhalf uur in deze zaak, er vandoor te gaan. Op dat moment werden we wel opeens opgemerkt door het personeel, maar dat was toen al te laat...

Het voorgerecht was lekker, maar de service was afgrijselijk!
Amyz .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren tijdens een heerlijke zomeravond bij dit leuke eetcafe gegeten op het verwarmde terras. Vooraf een perentartaar met gedroogd vlees, een echte smaaksensatie. Als hoofdgerecht een heerlijk gegrilde zalm met diverse bijgerechten. Er werd goede huiswijn bij geserveerd en zeer vriendelijke bediening. Een echte aanrader!
Michel Z.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het restaurant is knus en gezellig. Het restaurant is goed te bereieken en heeft een leuk terras. Het personeel is vriendelijk en professioneel en de service is uitstekend. Het eten is lekker en de kaart is uitnodigend en bevat zowel vegetarische lekkernij als vlees gerichte lekkernij. Wees voorbereid, want je eten en drinken staat op je tafel voor je het door hebt!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Volgens de beoordelingen was het Zwarte Schaap in Groningen een treffer. Voor ons was het een dikke tegenvaller! Enige positieve : mooi terras aan het water even weg uit de drukte van de binnenstad en de serveersters waren vriendelijk. Negatieve : Ik had slibtong, mijn man tonijn, beiden uitgedroogd en absoluut niet vers( buikloop in de nacht tot gevolg) de bijgerechten, frieten en groenten waren aan iedere tafel hetzelfde, wortelen recht uit het conservenblik en potje sla. De man die gastheer was,(oudere man, kaal) kwam zeer arrogant over en tegen ons (misschien omdat we toeristen waren) zeker niet vriendelijk, had het idee dat hij tegen vast cliënteel wel vriendelijk was. Dus: bij een bezoek aan Groningen kies je best een ander restaurant uit.
Elke F.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Mosterdsoep en Boeuf Bourgignon + entrcote met pepersaus. Allemaal zeer smaakvol. Alleen wachttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht duurde wat lang. Maar het was ook erg druk. Zeer vriendelijke bediening. Gastvrij ontvangen
Linda2512 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vandaag bij het Zwarte Schaap gegeten. Wat een aardige mensen! We werden allerhartelijkst ontvangen. Omdat het vol was hebben we 10 minuutjes aan de bar gewacht. We kregen een amuse van rauw rundvlees met gefrituurde kappertjes. Mijn tafelgenoot vond het lekker, ik eet geen rauw vlees. We namen allebei gamba's als hoofdgerecht. Deze werden geserveerd Op een berg van couscous en veel saus. De saus was pittig, met veel rode peper en nog meer knoflook. Wij houden daar wel van! Daarbij kregen we een grote bak met koolsla en heel veel mayo en rozijnen. Vonden wij niet zo passen bij gamba's met een Aziatische saus en couscous. Daarbij kregen we ook nog frietjes met mayo en een schaaltje beetgare broccoli en kleine worteltjes. Allemaal vreemde combinaties! We hebben de couscous opzij geschoven en genoten van de frietjes ( heel vers vet: dat proef ik!) en de beetgare groentes. Wat wij hebben gegeten was top. De koolsla met de berg rozijnen vind ik echt niet kunnen. De combinaties die wij bij elkaar geserveerd kregen, vond ik geen culinaire uitdaging maar gewoon niet passen. Maar wat wij ervan hebben gegeten, smaakte heerlijk! Voeg daar het enthousiaste en supervriendelijke personeel en ik zou hier bij een volgend bezoek aan Groningen best nog een keer gaan eten.