Het Zwarte Schaap

Schuitendiep 52 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Het Zwarte Schaap

Eten, drinken en genieten

Ooit waren de turfschepen sfeerbepalend op deze plek. Nu is het de ideale plek om samen te komen met familie en vrienden om samen te drinken en genieten van heerlijke gerechten uit de internationale keuken. Daarnaast gaat er ook veel aandacht uit naar de 'vloeibare' kaart met de mooiste wijnen en de lekkerste biertjes.

Meer informatie over restaurant Het Zwarte Schaap

GJ D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Een eetcafe met een goede keuken. De uitstraling, tafels (hoog en laag), niveau bediening doet recht aan een eetcafe ipv restaurant. De kaart trouwens ook. Maar met de kwaliteit van het eten is echt helemaal niets mis. Zeer lekker gegeten voor een prima prijs.
frank S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Lekker gegeten, maar er waren wat kleinigheden: koude puree bij de lamsschenkel, de Dijon-mostersmaak ontbrak bij de gegrilde entrecote, de zuurkoolgarnituur was erg zout, en de uiensoep smaakte apart...
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gezellig eetcafé met lekkere gerechten, die wat spannender zijn dan de standaard saté en biefstuk. De mulfilet was heerlijk mals en werd geserveerd met een royale portie groenten, sla en lekkere frietjes. Alleen de tapas proeverij vonden wij wat tegenvallen omdat dit veel gefrituurde hapjes zijn.
Bediening was erg vriendelijk. We komen nog eens terug.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Lekker gegeten met een vriendelijke en vlotte bediening in een gezellige sfeer. Een aanrader, wij kunnen niets anders zeggen
adenali .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gezellig en levendig restaurant. Prima service en bediening! En lekker gegeten! Een restaurant om nog eens terug te komen!
Mirjam G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Hier heerlijk en gezellig gedineerd. De gerechten waren erg verrassend, super lekker en vers bereid. De wijn erbij maakte het af. Een aanrader.
wilmagron .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Een fijn restaurant, de gerechten worden mooi geserveerd op de borden. Enthousiaste bediening. Voor herhaling vatbaar. Tot de volgende keer!
gerieklomp .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
het voorgerecht was erg lekker zoals ik er van verwacht had het hoofdgerecht was varkenshaasje was super sappig niet droog patat en sla en warme groente was lekkere en het nagerecht was lekker echt een aan rader
sopra53 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Aangenaam ingericht (bruin) eetcafé, prima kaart en eten, ontvangst hartelijk, snel een tafel en drinken gekregen, idem voorgerecht, daarna bijna een uur wachten op hoofdgerecht en ook weer lang op dessert. Zelfs de koffie kwam pas ruim 15 min. na de bestelling, een medewerker had het te druk met praten met bekenden ..........
Een andere medewerkster aaide een hond en ging daarna tafels schoonmaken, later deed ze dat weer en ging de keuken in, beide keren zonder haar handen te wassen .... Tsja ..... Blijkbaar ongeschikt voor de horeca.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima verzorgd en ook mailen met IENS was goed terwijl wij ivm doofheid niet kunnen bellen. Daarom mailen is
ideaal.
rene W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Binnenkomst klantvriendelijk , wegens drukte omdat goed Restaurant is duurt even wat langer voor dat je drinken krijgt. Maar langzamer hand gaat het al vlugger perfect alles geregeld ,gezellige bediening vriendelijk niks op aan te merken eten perfect super complimenten aan kok.
Jannet K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
1 hoofdgerecht was lauw. Van 1 persoon was de bestelling vergeten. Terwijl 2 mensen gingen eten moest 1 persoon nog 15 minuten wachten :(
stefanhellema .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Warm welkom door eigenaar (?), gezellige zaak, glutenvrij was geen enkel probleem, leuke bediening. Heerlijk avondje uit!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
prijs kwaliteit verhouding was niet correct, €35,- voor een 3 gangen menu waarbij de porties zeer karig waren. gekozen gerecht : varkenshaas die te ver doorbakken was met daarnaast salade waar het zand nog in zat.

conclusie: nog niet eerder wezen eten, en zou er ook niet weer komen eten.
Roelf V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Bijdetijdse inrichting met gelakte tafels. Je krijgt ook voor de restaurantaktie de normale menukaart. Het voorgerecht was een originele proeverij en het dessert eigenlijk ook met ijs, chocola, fruit. Bij het hoofdgerecht van vis of vlees of vegetarisch waren leuke bijlagen zoals peer, wortel, boerenkool naast grote frites en salade. De bediening was snel, energiek en vrolijk. Gaan we weer es heen????
meelvoorpeter .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Het was heerlijk eten en erg gezellig. Niet super veel keuze, proeverij voor en na, en drie opties als hoofdgerecht. Vlees, vis en vegetarisch, dus voor ieder wel iets. Gelukkig erg lekker! Bediening was netjes en erg aardig.
Jack B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Met familie + koude kant gegeten met AH-actie. Het voelde als een warm bad. Leuke en vriendelijke meiden in de bediening en een uitstekend bereid stukje vlees. Voor en nagerecht waren een proeverij; verrassend en erg lekker. Bedienend personeel wist echt wat van de wijnkaart; goed advies. Kortom: zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar.
Sijbrand M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Geweldig leuk eetcafé welke echter het nivo van andere eetcafés overstijgd.

Wij komen híer met regelmaat, zomers een prachtig terras welke echter wel aan een drukke doorgaande weg ligt. Nu dus een bezoekje in januari, altijd vriendelijke ontvangst en vaak is setting rumourig maar immer gezellig.

Je kunt de standaard gerechten krijgen zoals bijvoorbeeld een saté echter deze keer kozen wij voor een fijne steak tartaar en een vegetarische risotto. Mooie variaties van de desserts na en tevreden naar huis.
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gisteravond hebben we erg goed gegeten bij Het schaap . Vooraf de gerookte steak tartaar, anders dan anders maar erg smakelijk, gevolgd door een aspergesoep met ham, ik had het vegetarische hoofdgerecht (risotto met een groentetaartje), de rest van het gezelschap had gekozen voor de volgens hen heerlijke eendeborst. Als dessert koos ik het kaasplankje, de anderen cheese cake. De cheesecake smaakte echt naar kaas, so hebben we hem nig nooit gegeten. Bij elk gerecht worden twee bieren voorgesteld, die goed met het gerecht gaan. Ik hield dat tempo niet bij, een flesje per gerecht is flink.
Tanja R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Afgelopen zaterdag wezen eten, uitstekend! Was nog nooit in Groningen geweest en was op zoek naar een gezellig restaurant. Via internet kwam ik dit restaurant tegen dat ik toevallig in de middaf van veraf heb kunnen zien.
Als voorgerecht een paddenstoelenbouillon genomen, apart, maar een goede sterke smaak. Daarna een tournedos 250 gr bestel, rood gebakken. Dit was de lekkerste die ik ooit heb gegeten. Wat een heerlijk stuk vlees was dit!
Een echte aanrader!