Het Zwarte Schaap

Schuitendiep 52 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Het Zwarte Schaap

Eten, drinken en genieten

Ooit waren de turfschepen sfeerbepalend op deze plek. Nu is het de ideale plek om samen te komen met familie en vrienden om samen te drinken en genieten van heerlijke gerechten uit de internationale keuken. Daarnaast gaat er ook veel aandacht uit naar de 'vloeibare' kaart met de mooiste wijnen en de lekkerste biertjes.

Meer informatie over restaurant Het Zwarte Schaap

Jeep O.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Gegeten met de AH restaurantactie. Na ontvangst werd de reguliere kaart vervangen door een karig menukaartje met de keuze tussen vlees, vis of vega voor het hoofdgerecht, waarbij voor elke variant slechts 1 gerecht gekozen kon worden: varkenshaas, kabeljauw of geitenkaas in bladerdeeg. Dit doet wel een beetje af aan het idee van de restaurantactie om eens kennis te maken met de keuken van de restaurants. Het is jammer dat dit restaurant meedoet aan deze actie en vervolgens de klanten anders behandelt dan hun reguliere klanten. Doe dan niet mee!
Proeverij van voorgerechten en van nagerechten als eerste respectievelijk laatste gang. Erg lekker en wel weer exact waarmee je de klant laat proeven van het gehele aanbod van het restaurant. Top!
Conclusie: Lekker gegeten, maar beperkte keuze en je merkt aan de service ook dat je niet als volwaardige klant wordt behandeld. Net iets langer wachten en minder aandacht. Nogmaals, doe echt mee aan de actie als restaurant en laat klanten kennismaken met het volledige aanbod of doe gewoon niet mee.
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Zaterdag gegeten in ’t Zwarte Schaap. Ik ben niet meer van de eetcafés en zeker niet van de thematenten, maar deze toko is echt een goede uitzondering. Eindelijk weer een keer goed gegeten.
De speelse namen voor gerechten rond het thema Schaap? Kappen. Gewoon weghalen. Zonde. De kwaliteit van de keuken en zeker de wijnkaart overstijgt dit niveau.
Ik en mijn ‘culi-maat’ kregen zowaar een wijnverhaal van een dame die er verstand van had. Ze gaf uitleg over de wijnen in een speciale wijnkast en liet ons nog een restje Chateauneuf-du-Pape proeven. Was over van een wijnproeverij.
Mark nam als voorgerecht een mangosalade met gebakken gamba’s en ik een geitenkaassalade met appel en walnoten. Was dik in orde. Genoeg, goed gebakken gamba’s en een schitterende dressing bij de geitenkaas.
Als hoofdgerecht hadden we een gegrilde entrecote met Dijonmosterd en sliptongetjes. Ook weer dikke prima. Bediening vroeg hoe ik het vlees wilde hebben. Gebeurt niet vaak in een café-restaurant of eetcafé.
Ik heb nog aardbeienbavarois gegeten met een basilicumsausje. Volgens mij zat er ook mascarpone op. Weet ik niet meer: drank..
’t Zwarte Schaap is echt ok. Gezellig, je kleren stinken de volgende dag niet naar schnitzel of patat en de sfeer is gewoon prima. Ga er zeker weer heen.
Tanjas Z.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Afgelopen zaterdagavond zijn wij met kennissen even wat wezen eten in het Zwarte Schaap. Zelf mogen wij daar altijd graag even een hapje eten, voor onze kennissen was dit echter de eerste keer. Wij hadden namelijk onlangs vernomen dat ze sinds kort weer een nieuwe menukaart hebben bij het Zwarte Schaap. Na eerst even gezellig een hapje en drankje aan de bar gedaan te hebben werden we aan tafel geplaatst. Zelf had ik en torentje van gerookte zalm met geitenkaas en macademianoten vooraf, heerlijk gerecht!! En als hoofdgerecht had ik zelf de Hazenpeper met rode kool en aard.puree, wat echt een heerlijk winters gerecht is, echt een aanrader zeker voor in deze tijd van het jaar! Mijn vrouw en onze kennissen mogen graag vis eten en kregen van mijn vrouw het advies om voor zeebaars eens te proberen, dit keer was de witvis wederom weer overheerlijk! Onze kennissen vonden het een gezellig eetcafé met veel sfeer en gezelligheid! Ondanks dat het druk was zaterdagavond was het eten perfect en de bediening uitstekend. Zoals ik al zei mogen wij hier zelf altijd graag naar toe gaan, onze kennissen zullen hier ook zeker nog een keer weer komen! Kortom dit eetcafé is echt een aanrader om even een keer een hapje te gaan eten...
Tanjas Z.
Anika P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Helaas nog nooit verrast in het zwarte schaap. AH-menu was prima, voorgerechten waren het beste. Hoofdgerecht varkenshaas saai qua smaak en ietwat droog. Bijgerechten redelijk, veel zoutige kruiden over de patat. Nagerecht niet bijzonder, beetje bij elkaar geraapt. Het is niet slecht, maar vind de prijs-kwaliteit verhouding niet optimaal.
Sander T.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
- Al met al wel lekker gegeten maar de service liet echt te wensen over. Jammer, want dit was eenvoudig te verbeteren.

- Biertje was half getapt, laatste biertje van de tap. Maar wel op de rekening gezet. Erg ongastvrij. Geef het dan gewoon weg.
- Voorgerecht duurde heel lang, moest er zelf om vragen
- Hoofdgerecht, cashewnoten vergeten, moest er zelf om vragen
- Hoofdgerecht opgediend, lege glazen --> nieuwe rondje vragen? Nee hoor, gewoon neerzetten en weer doorlopen. Onbegrijpelijk..
-Kwaliteit van het eten vond ik wel goed..
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gezellig en een heerlijke 3 gangen menu genuttigd , voorgerecht proeverij van verschillende hapje , hoofdgerecht varkenshaas medaillons en na weer een heerlijke proeverij
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Vooraf een proeverij, was aardig. Daarna kabeljauw en varkensmedaillons. Lekkere frites erbij en verrassend veel groentjes. Nagerecht bestond weer uit een proeverij, was niet spectaculair. Typisch een eetcafe met bijbehorend sfeertje. Wijn was relatief ( te) duur, water was gratis. Alles bijelkaar een simpel, maar geslaagd dinner.
GJ D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Een eetcafe met een goede keuken. De uitstraling, tafels (hoog en laag), niveau bediening doet recht aan een eetcafe ipv restaurant. De kaart trouwens ook. Maar met de kwaliteit van het eten is echt helemaal niets mis. Zeer lekker gegeten voor een prima prijs.
frank S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Lekker gegeten, maar er waren wat kleinigheden: koude puree bij de lamsschenkel, de Dijon-mostersmaak ontbrak bij de gegrilde entrecote, de zuurkoolgarnituur was erg zout, en de uiensoep smaakte apart...
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gezellig eetcafé met lekkere gerechten, die wat spannender zijn dan de standaard saté en biefstuk. De mulfilet was heerlijk mals en werd geserveerd met een royale portie groenten, sla en lekkere frietjes. Alleen de tapas proeverij vonden wij wat tegenvallen omdat dit veel gefrituurde hapjes zijn.
Bediening was erg vriendelijk. We komen nog eens terug.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Lekker gegeten met een vriendelijke en vlotte bediening in een gezellige sfeer. Een aanrader, wij kunnen niets anders zeggen
adenali .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gezellig en levendig restaurant. Prima service en bediening! En lekker gegeten! Een restaurant om nog eens terug te komen!
Mirjam G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Hier heerlijk en gezellig gedineerd. De gerechten waren erg verrassend, super lekker en vers bereid. De wijn erbij maakte het af. Een aanrader.
wilmagron .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Een fijn restaurant, de gerechten worden mooi geserveerd op de borden. Enthousiaste bediening. Voor herhaling vatbaar. Tot de volgende keer!
gerieklomp .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
het voorgerecht was erg lekker zoals ik er van verwacht had het hoofdgerecht was varkenshaasje was super sappig niet droog patat en sla en warme groente was lekkere en het nagerecht was lekker echt een aan rader
sopra53 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Aangenaam ingericht (bruin) eetcafé, prima kaart en eten, ontvangst hartelijk, snel een tafel en drinken gekregen, idem voorgerecht, daarna bijna een uur wachten op hoofdgerecht en ook weer lang op dessert. Zelfs de koffie kwam pas ruim 15 min. na de bestelling, een medewerker had het te druk met praten met bekenden ..........
Een andere medewerkster aaide een hond en ging daarna tafels schoonmaken, later deed ze dat weer en ging de keuken in, beide keren zonder haar handen te wassen .... Tsja ..... Blijkbaar ongeschikt voor de horeca.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima verzorgd en ook mailen met IENS was goed terwijl wij ivm doofheid niet kunnen bellen. Daarom mailen is
ideaal.
rene W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Binnenkomst klantvriendelijk , wegens drukte omdat goed Restaurant is duurt even wat langer voor dat je drinken krijgt. Maar langzamer hand gaat het al vlugger perfect alles geregeld ,gezellige bediening vriendelijk niks op aan te merken eten perfect super complimenten aan kok.
Jannet K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
1 hoofdgerecht was lauw. Van 1 persoon was de bestelling vergeten. Terwijl 2 mensen gingen eten moest 1 persoon nog 15 minuten wachten :(