Het Zwarte Schaap

Schuitendiep 52 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Het Zwarte Schaap

Eten, drinken en genieten

Ooit waren de turfschepen sfeerbepalend op deze plek. Nu is het de ideale plek om samen te komen met familie en vrienden om samen te drinken en genieten van heerlijke gerechten uit de internationale keuken. Daarnaast gaat er ook veel aandacht uit naar de 'vloeibare' kaart met de mooiste wijnen en de lekkerste biertjes.

Meer informatie over restaurant Het Zwarte Schaap

Jouw recensie over het restaurant Het Zwarte Schaap

Thijs R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Lekker gegeten en erg leuke en vriendelijke bediening.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk en dus voor herhaling vatbaar.
Enigste minpuntje was , dat het nogal frisjes was waar wij zaten en dat vooral nabij het raam en ingang, waar het nogal tochte.
Heb dus geruime tijd met een jas aan het diner gezeten, hoorden dit van meerdere gasten die daar zaten.
Heb het doorgegeven aan de bediening en die heeft toen de thermosaat wat hoger gezet, maar veel hielp het niet en dat helaas wel jammer, maar voor de rest geen klagen.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Met de AH bon genoten van een driegangen diner! Zeer gevarieerd door een proeverij!
Met als hoofdgerecht een uitstekend gebakkken varkenshaas.
Annemieke R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Vooral voorgerecht, de proeverij, erg lekker. Vooral de gefrituurde dadels met vijgensaus waren heerlijk! De minder gewenste tartaar werd bij één van ons netjes omgeruild voor geitenkaas.
Gezellige sfeer en goede bediening, prima!
Detty H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het eten was er heerlijk, bediening vriendelijk maar beetje chaotisch. Inrichting gezellig. Al met al een goede ervaring!
Agnes L.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Eten was lauw en de zalm was niet gaar en koud van binnen.
De serveerster was erg aardig en deed goed haar best. Zij verontschuldigde zich, maar eigenlijk hoorde de kok dat te doen. Er was te weinig personeel.
Jeanine V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gisteren via de AH-actie (tweede driegangen menu gratis) bij Het Zwarte Schaap gegeten. Aparte proeverij van voorgerechten gehad. Twee van de vijf gerechtjes vonden we tegenvallen (ik ben niet eens aan de rauwe tartaar begonnen, maar dat is een persoonlijke afkeer denk ik). Onze hoofdgerechten waren erg goed bereid: vlees was mals, vis eveneens en lekkere aardappelpuree erbij. Ook sla, frietjes en wat groenten. Klein minpuntje: de frietjes waren wat te hard gebakken en de groenten en puree waren wat slordig geserveerd. Ons toetje bestond eveneens uit een proeverij en die was werkelijk goddelijk: heerlijke cheesecake, chocolademousse met slagroom, bosbessenijs en hangop. Wel erg weinig hangop: het was één hapje, te weinig om het echt te proeven, maar we hebben genoten van alle heerlijke smaken.
De bediening was vriendelijk en er hangt een leuke sfeer in het restaurant.
Wij komen zeker nog eens terug!
Willem N.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten mijn compliment voor het aanpassen van sommige gerechten zodat mijn vrouw ook glutenvrij ervan kon genieten. Het gebeurd maar zelden dat er een warm glutenvrij broodje bij het voorgerecht word geserveerd. Een opmerking echter mbt de wijn naar mijn mening de prijs is aan de forse kanten gaatca 4/5 over de kop
Naomi L.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
We waren een weekendje in Groningen en streken neer bij het zwarte schaap met de ah restaurantactie. Ontvangst was echt top, waren meteen op de hoogte van alle dingen die we niet aten etc. Kregen een heerlijke proeverij vooraf met bijzondere dingetjes, hoofdgerecht geitenkaas in bladerdeeg met spinazie en cashewnoten was echt heerlijk en ook alle garnituur die we erbij kregen! ook de proeverij van nagerechten was top, vooral de cheesecake was echt heel lekker! Al met al een super gezellig restaurant met heerlijk eten en een gezellige sfeer en fijn personeel!
IJsbrand V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
We hadden besproken om 18:30 uur voor een AH-arrangement. Het eten was prima zowel kwaliteit als kwantiteit. Alleen vonden we het wel heel erg lang duren voor een drie gangen menu. We kregen uiteindelijk vlak voor 21:00 uur ons dessert na meer als 45 minuten wachten. Daardoor moesten we ons haasten om de bus naar huis te halen. We hebben nog wel een koffie van het huis gehad voor het lange wachten. Dat was netjes.
H.J. S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
We hebben met de AH bon mogen dineren in 't Zwarte Schaap. Goede ontvangst, heerlijk voorgerecht, het hoofdgerecht viel tegen, de varkensmedaillons waren droog en van de frites leek het of ze voor de tweede keer het vet hadden gezien, jammer.
Op het nagerecht moesten we ruim een half uur wachten, ook spijtig, gelukkig smaakte het heerlijk.
a-sportel .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Met AH-actie. Alles was goed. Gezellig en ondanks drukte liep de bediening vlot. Met keuze-menu heb je de kans om via de proeverij van voor- en na-gerechten diverse smaken te ervaren. Hoofdgerechten: vlees, vis en vegetarisch dat voorkomt keuze-stress. In 1 woord : prima!
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Erg lekker en een goede service. Kom hier zeker nog een keer langs. Goede en ruime keuze uit speciaalbieren, zowel van de fles als tap.
vanpolen .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wij hebben een heel gezellige avond gehad. Vriendelijke ontvangst en bediening. Ruimte voor een andere keuze (meerprijs) dan de aangeboden menu's. Ondanks dat het restaurant erg veel gasten kende verliep de bediening rustig en prettig. Zeker de moeite waard om terug te keren.
Cindy T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Het eten was lekker, de bediening was zeer vriendelijk, maar de wachttijd voor ons nagerecht was behoorlijk lang. We wilden bijna al weggaan. Dat was wel teleurstellend.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
zeer alerte bediening, eten prima en korte wachttijd. Perfect eigenlijk. Ook de inrichting is prettig. We gingen met de AH actie, kregen een drie gangen menu met proeverij van diverse gerechten vooraf en diverse nagerechten achteraf. De prijs was niet duidelijk maar voor twee personen met AH inclusief drank en koffie waren we 42 euro kwijt. Super dus
Antoine C.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
We hebben een geweldige avond gehad. Hele goede bediening, er stond een goede Kok in de keuken! Smaakvol en boven verwachting. We durven bijna niet terug te komen wat was dit goed!!!
Antoinette M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
uitermate vriendelijke bediening en adequaat inspelend op ons verzoek om nagerecht snel uit te serveren ivm afspraak elders
Ludie T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
De bediening was prima, hij vroeg geregeld of er meer nodig was .
De gerechten die bij de a.h. actie hoorden waren niet op de site van het Zwarte Schaap te vinden, ik was daartoe in de veronderstelling dat je de keuze had ook van de menukaart.en dat viel een beetje tegen!
Het hoofdgerecht was prima maar de proeverijtjes vielen tegen, er zat een soepje bij wat lauw tot koud was, dat was jammer. De volgende keer liever van de kaart iets bestellen, want daar staan de echte toppers op van het Zwarte Schaap.
Andrea L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Waren hier al zo'n 15 jaar niet geweest; veel te lang dus.
Sfeer was weer goed, bediening gezellig en eten erg smakelijk.
Ook een aanpassing op het menu was geen probleem.