Het Zwarte Schaap

Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Het Zwarte Schaap

Op de plek waar ooit turfschepen sfeerbepalend waren, aan het Schuitendiep in Groningen, is sinds 1999 eetcafé 't Zwarte Schaap gevestigd. De uitgebreide menukaart die regelmatig door de Chef-kok wordt vernieuwd, geeft u als gast een ruime keuze uit diverse gerechten. Naast de gerechten van de vaste kaart serveren we dagschotels en weekmenu's.

Meer informatie over restaurant Het Zwarte Schaap

Jouw recensie over het restaurant Het Zwarte Schaap

Sander W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Gewoon zoals uiteten hoort te zijn
Klaas J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Prima gegeten
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
De 65e verjaardag van mijn schoonmoeder hier gevierd. En ze maakten er een echt feestje van. Wilde iemand net iets anders dan op de kaart? Geen probleem! Heerlijke plek
Paul I.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Gezellig, zeer gevarieerde kaart, voldoende eten maar niet teveel, aandacht van het personeel maar net overdreven, vriendelijk en behulpzaam.
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Prima ontvangst, goede prijs-kwaliteit verhouding. veelheid aan menukeuzes, aanrader!
PWM S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Goede kwaliteit van het diner. Wachhtijd kan iets korter. Temperatuur van het eten was vrij laag. Maar alles bij elkaar een fijn diner
Alie Z.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Weer prima gegeten, vriendelijke bediening en de prijs/kwaliteit was erg goed mede vanwege de 20% korting via De Iens-app.
Ellen R.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Altijd gezellig en prima verhouding van de prijs en de kwaliteit van het eten. Personeel is er attent.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Lekker gegeten en een leuk restaurant
Pia W.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
We hebben gegeten, vriendelijke bediening, en geen lange wachttijden. Zeker een aanrader
Onno S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Prima eten, meer dan genoeg. De spareribs en de medaillons waren heerlijk.
Het was te lawaaierig, je kon elkaar moeilijk verstaan.
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
we hadden de luxe plank vooraf, deze beviel ons zeer goed. als hoofdgerecht tournedos en varkenshaas medaillons. patat en sla daarbij waren niet bijzonder. Bediening vonden wij wat formeel. deed wel overigens wel zijn best!
Thijs R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Lekker gegeten en erg leuke en vriendelijke bediening.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk en dus voor herhaling vatbaar.
Enigste minpuntje was , dat het nogal frisjes was waar wij zaten en dat vooral nabij het raam en ingang, waar het nogal tochte.
Heb dus geruime tijd met een jas aan het diner gezeten, hoorden dit van meerdere gasten die daar zaten.
Heb het doorgegeven aan de bediening en die heeft toen de thermosaat wat hoger gezet, maar veel hielp het niet en dat helaas wel jammer, maar voor de rest geen klagen.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Met de AH bon genoten van een driegangen diner! Zeer gevarieerd door een proeverij!
Met als hoofdgerecht een uitstekend gebakkken varkenshaas.
Annemieke R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Vooral voorgerecht, de proeverij, erg lekker. Vooral de gefrituurde dadels met vijgensaus waren heerlijk! De minder gewenste tartaar werd bij één van ons netjes omgeruild voor geitenkaas.
Gezellige sfeer en goede bediening, prima!
Detty H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het eten was er heerlijk, bediening vriendelijk maar beetje chaotisch. Inrichting gezellig. Al met al een goede ervaring!
Agnes L.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Eten was lauw en de zalm was niet gaar en koud van binnen.
De serveerster was erg aardig en deed goed haar best. Zij verontschuldigde zich, maar eigenlijk hoorde de kok dat te doen. Er was te weinig personeel.
Jeanine V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gisteren via de AH-actie (tweede driegangen menu gratis) bij Het Zwarte Schaap gegeten. Aparte proeverij van voorgerechten gehad. Twee van de vijf gerechtjes vonden we tegenvallen (ik ben niet eens aan de rauwe tartaar begonnen, maar dat is een persoonlijke afkeer denk ik). Onze hoofdgerechten waren erg goed bereid: vlees was mals, vis eveneens en lekkere aardappelpuree erbij. Ook sla, frietjes en wat groenten. Klein minpuntje: de frietjes waren wat te hard gebakken en de groenten en puree waren wat slordig geserveerd. Ons toetje bestond eveneens uit een proeverij en die was werkelijk goddelijk: heerlijke cheesecake, chocolademousse met slagroom, bosbessenijs en hangop. Wel erg weinig hangop: het was één hapje, te weinig om het echt te proeven, maar we hebben genoten van alle heerlijke smaken.
De bediening was vriendelijk en er hangt een leuke sfeer in het restaurant.
Wij komen zeker nog eens terug!
Willem N.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten mijn compliment voor het aanpassen van sommige gerechten zodat mijn vrouw ook glutenvrij ervan kon genieten. Het gebeurd maar zelden dat er een warm glutenvrij broodje bij het voorgerecht word geserveerd. Een opmerking echter mbt de wijn naar mijn mening de prijs is aan de forse kanten gaatca 4/5 over de kop