Het Zwarte Schaap

Schuitendiep 52 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Het Zwarte Schaap

Eten, drinken en genieten

Ooit waren de turfschepen sfeerbepalend op deze plek. Nu is het de ideale plek om samen te komen met familie en vrienden om samen te drinken en genieten van heerlijke gerechten uit de internationale keuken. Daarnaast gaat er ook veel aandacht uit naar de 'vloeibare' kaart met de mooiste wijnen en de lekkerste biertjes.

Meer informatie over restaurant Het Zwarte Schaap

Vivian T.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Heerlijk driegangenmenu gehad op het zonnige terras. Niet lang hoeven wachten op ons eten, precies goed. Zeker aan te raden.
A.M. B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Goede bediening en service, eten was uitstekend (AH diner bon), jammer van het rumoer bijeenkomst boven van studenten. Locatie binnen wat donker, bij mooi weer buiten zitten!
Tanjs L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Afgelopen zaterdag voor de tweede keer in dit prachtige restaurant gegeten. Dit keer van de kaart. Vooraf kregen we een heerlijke amuse, het voorgerecht mooie gamba's in krokant jasje op een salade. Hoofgerecht een heerlijk bereidde rode mul met chorizo in een lekker sausje. Fantastische huiswijn voor een heel schappelijke prijs. Erg mooie entourage met goede vriendelijke bediening. Wij komen zeker nog een keer weer!
henklaan .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Bediening was erg prettig, alleen bij proeverij van voorgerecht werd niet vermeldt wat er allemaal op het bord lag.
Eten was goed en smakelijk maar de groenten konden iets langer gekookt.
Wel glazen op tafel maar moesten vragen om water om bij de wijn te drinken. Het peperglaasje was leeg op tafel.
Werd ook niet gevraagd of we een fles wijn willen i.p.v. glazen.
Handdoekjes waren op maar bij vermelding gelijk geregeld.
1 toilet voor dames erg weinig voor groot restaurant.
Sander T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Lekker gegeten, service liet erg te wensen over. 45 minuten wachten op hoofdgerecht, zelf vragen om je drankjes. Het werd uiteindelijk goed opgelost maar we wilden even gezellig uit eten en dan is dit niet hetgeen waar je op zit te wachten.
corriekoetje28 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Het was boven erg druk, daar door kregen wij ons vlees koud. En 1 schaal met wat wortelen en een strookje broccoli .+ schaaltje appelmoes. De andere kant van de tafel kreeg niets ( 6 pers) wij hadden dit kunnen vragen , maar zouden nog friet krijgen dus wij dachten dan komt dat ook. Later hebben wij wel om friet gevraagd en kregen toen een grote bak met hete fiet????????. Over het algemeen tevreden maar hadden er meer van verwacht.
Maria O.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
leuke lokatie, eten oke.. maar op een zaterdagavond.. we hebben tussen elk gerecht erg lang moeten wachten.. zelfs gevraagd waar het hoofdgerecht bleef.. en toen kwam er een verkeerd hoofdgerecht. Rode wijn ook zelf achteraan gegaan waar het bleef.. hoofdgerecht op.. wijntje kwam.. en nagerecht ook erg lang gewacht.. je zit dus lang tegen lege borden aan te kijken. Daarna nog foute wijn. Al met al matig, maar eten was lekker en we hebben heerlijk kunnen bijkletsen.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
moesten zelf elke keer aan de bel trekken om wat drinken te bestellen. zou veel beter kunnen .
personeel vroeg trouwens ook niet tussendoor of alles naar wens was enz.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Zeer vriendelijke bediening en service. Hoewel de keuze beperkt was via de ah actie (vlees,vis of vegatarisch) was het eten goed verzorgt, zeer smakelijk en de porties ruim voldoende. Ook erg leuke en levendige sfeer, zeker voor herhaling vatbaar.
kalsbeektessa .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk gegeten , leuke en aardige bediening. zeker voor herhaling vatbaar.
De gerechten zijn afwisselend en goed op smaak! Echt lekker gegeten. de wijn was matig.
post5 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Goede plek in de stad, centraal en loopafstand van theater. Terras is fijn. Verder niets aan toe te voegen. Bediening beetje rommelig maar sfeer was oke.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Door de AH actie kwamen we dit keer bij dit restaurant terecht. Zeker voor herhaling vatbaar. Het restaurant deed wat leeg aan, want de meeste mensen wilden van het mooie weer genieten en kozen een zitplaats buiten. Maar binnen was het desondanks goed vertoeven. De keuze was beperkt. Voorgerecht en dessert bestond uit een proeverij. Maar vooral het voorgerecht stelde niet teleur, want dit is heerlijk. Deze keuze voor het hoofdgerecht bestond uit vlees, vis op vegetarisch. Een prima keus verder voor deze AH actie en ook het hoofdgerecht was echt lekker.
Het personeel zorgt ervoor dat je je welkom voelt en heeft veel aandacht voor een wat persoonlijke aanpak. Het personeel lijkt het zelf ook leuk te vinden in het restaurant, want men blijft rustig hangen na werktijd of komt tijdens werkuren gewoon voor de fun even langs. Die gemoedelijk sfeer merk je en komt de gezelligheid ten goede. Bij het nagerecht was men ons even uit het oog verloren, maar dat werd snel weer goed gemaakt. Kortom, we hebben zeker geen spijt en komen nog eens terug.
RDM H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
op 2e Pinksterdag waren te gast bij het Zwarte Schaap voor een 3 gangen( iens) diner.
de ontvangst was aller hartelijkst,zo ook de bediening, het eten perfect.
als voorgerecht een proeverij, welke voor één van ons direct werd aangepast als vegetarisch voorgerecht.
het hoofdgerecht bestond uit een perfect gebakken varkenshaas/vegetarische quiche met heerlijke rauwkost en frites.
als dessert een proeverij van diverse lekkernijen.
kortom: een compliment waard, we komen zeker nog eens terug.

met vriendelijke groet,

Roelinda Hesselink-Sinkgraven
Genieten 1.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Een speciaal menu in het kader van de restaurantweek. Vlotte bediening met een voorgerecht en dessert beide met verschillende onderdelen en een zeer smakelijk stukje vlees als hoofdgerecht. Daarbij prima frietjes en een helaas wat erg kale salade. Kwaliteit-prijs verhouding was boven verwachting.
Gemma L.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Top avond gehad,goede sfeer,heerlijk op terras gegeten van een zeer goed menu!
Wij zullen zeker op herhaling komen!
Complimenten voor bedienend personeel en koks!
Louis H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Jammer dat we achterin in een hoekje gedrukt werden. Het was druk en alles was gereserveerd. We hebben daar tijdens ons verblijf echter niets van gemerkt. Een gemiste kans. Het AH menu was verder prima verzorgd. Daar was niets mis mee. Ook de bediening was vlot en vriendelijk. Omdat onze eerdere ervaringen ook positief waren, komen we vast nog eens terug.
Annemarie C.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Taaie frieten, geitenkaas in bladerdeeg leek opgewarmd en taai en droog. Spinazie ontbrak, werd later alsnog geserveerd, echter wat blaadjes in een kommetje zonder enige bereiding. Door miscommunicatie wel een extra drankje aangeboden gekregen.
Smaakmaker1234567 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Was erg druk bij restaurant. Via de Ah actie gereserveerd. We waren om 19.45 binnen. Het duurde lang voordat de drankjes werden opgenomen. Vervolgens was het wachten op de 1e gang die tegen 20.20 werd geserveerd. Deze week af van de kaart zoals op Iens gepresenteerd. Daarna volgde het lange wachten op het hoofdgerecht. Deze kwam tegen 21.30. De champignonroomsaus was ingedroogt en de salade ontbrak. Die kwam toen wij het eten al op hadden. Om het goed te maken kregen we een verse muntthee. Vervolgens kwam het toetje, een proeverij rond 22.30. Deze was erg lekker, maar week ook weer af van de kaart. Al met al prima gegeten. Geen hoogstaande cuisine. Je moet wel de tijd hebben. Met mooi weer kan je op het terras eten.
Voornh .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
De bediening was prima en de gerechten heerlijk! De wachttijd tussen de eerste en tweede gang was helaas meer dan een uur. Het was terrasweer dat scheelde maar niet in de rekening natuurlijk ;)
elbert3 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Je kan lekker op het terras zitten bij het zwarte schaap, Eten is in de sfeer van een echt eetcafe, en de maaltijden zijn goed. Je moet wel rustig aan doen hier, dus als je de tijd wilt nemen zit je goed. Aardige bediening, leuk adres. Een echt eetcafe voor goed eten en drinken in een onstpannen sfeer