Het Zwarte Schaap

Schuitendiep 52 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Het Zwarte Schaap

Eten, drinken en genieten

Ooit waren de turfschepen sfeerbepalend op deze plek. Nu is het de ideale plek om samen te komen met familie en vrienden om samen te drinken en genieten van heerlijke gerechten uit de internationale keuken. Daarnaast gaat er ook veel aandacht uit naar de 'vloeibare' kaart met de mooiste wijnen en de lekkerste biertjes.

Meer informatie over restaurant Het Zwarte Schaap

Jack B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Met familie + koude kant gegeten met AH-actie. Het voelde als een warm bad. Leuke en vriendelijke meiden in de bediening en een uitstekend bereid stukje vlees. Voor en nagerecht waren een proeverij; verrassend en erg lekker. Bedienend personeel wist echt wat van de wijnkaart; goed advies. Kortom: zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar.
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gisteravond hebben we erg goed gegeten bij Het schaap . Vooraf de gerookte steak tartaar, anders dan anders maar erg smakelijk, gevolgd door een aspergesoep met ham, ik had het vegetarische hoofdgerecht (risotto met een groentetaartje), de rest van het gezelschap had gekozen voor de volgens hen heerlijke eendeborst. Als dessert koos ik het kaasplankje, de anderen cheese cake. De cheesecake smaakte echt naar kaas, so hebben we hem nig nooit gegeten. Bij elk gerecht worden twee bieren voorgesteld, die goed met het gerecht gaan. Ik hield dat tempo niet bij, een flesje per gerecht is flink.
Tanja R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Afgelopen zaterdag wezen eten, uitstekend! Was nog nooit in Groningen geweest en was op zoek naar een gezellig restaurant. Via internet kwam ik dit restaurant tegen dat ik toevallig in de middaf van veraf heb kunnen zien.
Als voorgerecht een paddenstoelenbouillon genomen, apart, maar een goede sterke smaak. Daarna een tournedos 250 gr bestel, rood gebakken. Dit was de lekkerste die ik ooit heb gegeten. Wat een heerlijk stuk vlees was dit!
Een echte aanrader!
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Via de AH-actie '2e 3-gangenmenu gratis' konden we eten bij 't Zwarte Schaap. Het restaurant heeft echter een apart menu voor mensen die via een dergelijke actie komen, waardoor we niet de vrije keuze hadden: Voorgerecht en nagerecht stonden vast, bij het hoofdgerecht hadden we 3 opties.

De medewerker die onze tafel verzorgde kwam nors op ons over en was niet erg vriendelijk. Ik voelde me hierdoor niet welkom. We moesten ook meermalen zelf aangeven dat wij nog drinken wilden bijbestellen. Er werd niet echt naar ons omgekeken.
Jurrie M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima gegeten, een proeverij als voorgerecht en ook ruimte voor een eigen wens! Keuze uit 3 hoofdgerechten, de vis was zeer goed! En tot slot een proeverij als toetje! Het diner werd in een goed tempo geserveerd! Leuke en vrolijke bediening, met gevoel voor humor! Kortom geslaagde avond!
kooij01 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
De coördinatie tussen bar en keuken verloopt niet helemaal soepel. We hadden al eten, maar nog geen drinken.
Ook bij de tweede keer drinken bestellen, moesten we dat twee keer doen, voordat we iets kregen.
Voor en nagerecht waren prima, de frieten waren helaas veel te zout.
Tanjas B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Gisteren hier heerlijk gegeten samen met m'n vrouw carpaccoo van ossenhaas en een heerlijke t-bone! Super vriendelijke bediening en aandacht voor de gast! Als we weer in Groningen zijn komen we hier zeker terug
Johannes N.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten. aanleiding waren de restaurantbonnen van AH. Je moet dus wel van te voren reserveren. De kaart voor AHactie was beperkt maar wel veelzijdig van opzet.
Bijzonder vonden wij het voorgerecht, een variatie aan smaakmakers. HEERLIJK.
De bediening was vlot en zeer correct. Hartelijk dank.
P. J.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Na vele jaren weer eens gegeten bij het Zwarte Schaap. Een enigszins teleurstellende ervaring :-(. Het eten was goed (garnalenkroketjes, proeverij van voorgerechten, varkenmedaillons, burger, chocolade proeverij), de bijgerechten niet zo warm (wel lekker) en erg summier, die waren eerder voor 1 persoon dan voor 3. We moesten extreem lang wachten tussen voor- en hoofdgerecht (meer dan 3 kwartier) dus het leek ons weinig zinvol nog bijgerechten bij te bestellen. Ook op drankjes moesten we erg lang wachten, de ober kwam niet uit zichzelf vragen of we nog wat wilden, dat moesten we zelf doen. We zaten boven, en daar was het net erg vol, gelukkig, want de akoestiek is niet geweldig, het rumoer viel nu wel mee. Al met al niet een geweldige ervaring, het eten was lekker, maar het lange wachten niet waard.
b G.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Kerstversiering was heel mooi maar achter de stoel staat veel stekker dan kan mijn goede vriend niet goed zitten. En ober zit lekker de Lol en wijn erbij ik vond geen profisoneel .
logima .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Als ultieme afsluiting van een best wel moeilijk jaar 2016 (voor wie eigenlijk niet?) boekten we via NS Spoordeel uitjes een arrangement in NH Hoteles Groningen. Dineren in Het Zwarte Schaep bleek een perfecte keus. Heerlijke couverts, mooie en vooral hoog opgeleide serveersters en een bruine kroeg achtige gezellige sfeer zorgden voor een qua prijs en beleving alleszins acceptabele afsluiting. Voor herhaling vatbaar !

Logima Advies Arkel
Joost Schoondermark
sijke J.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het eten ( 3 lekkere keuzes uit vlees, vis en vega.) was prima. Goed warm en zag er verzorgd uit en vooral erg lekker. De bediening was aardig en vlot. Wij komen weer.
Stephan K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten op een donderdagavond, leuke bediening die met veel enthouisasme alles uitlegt over het eten, eten dikke voldoende, qua sfeer is het leuk aangekleed alleen wel veel lawaai in de tent door hoog plafond, miste nog wel de wijnkaart, maar voor een eetcafé echt een prima zaakje
Stephan K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijke avond gehad, eten was goed, wel heel veel. Miste alleen wijnkaart en er is veel lawaai als de tent volmzit, maar voor een eetcafé is het een prima tent
Rene T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Aangetrokken door de zeer sfeervolle kerstversiering afgelopen zaterdag met drie vriedinnen gaan eten in het Zwarte Schaap, voorgerechten waren mooi van opmaak en de smaak prima, de hoofdgerechten waren idem dito mooi en heerlijk, helaas geen toetje gehad hadden we geen tijd meer voor. Prima bediening en gezellige sfeer en muziek. Aanrader!!
Andrew P.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Goed gegeten in t Schaap. Drie gangenmenu van de AH restaurantactie was prima. Enig minpuntje was de erg lange wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk gegeten
Saté is om te smullen
Kitty S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Helaas was het voor ons niet zo'n succes. Moesten lang wachten op de gerechten. In het voorgerecht met allerlei proeverij was de geitenkaas helaas bevroren, nadat we dat gemeld hadden kregen we keurig een nieuw bordje met goede geitenkaas. De groente bij het hoofdgerecht vonden nog iets te hard. Hoofdgerechten (vlees en vis) waren iets te lauw, smaak is goed. Brownie in nagerecht was droog. Al met al vonden wij de prijs/kwaliteit verhouding te hoog.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Eten was zeker goed, maar niet uitermate bijzonder. Bediening snel en vriendelijk. Goede wijn en goed gevulde glazen. Keurig etablissement.
Kim F.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het eten was erg lekker.
Veel variatie en verrassende smaken.
De beste man in de bediening deed het erg leuk, gezellig ongedwongen sfeer.
Gaan er zeker vaker eten.