Het Zwarte Schaap

Schuitendiep 52 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 32.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Proeverij van voorgerechten:
      Tartaartje van rivierkreeften met bleekselderij
      Pulled pork met barbequesaus
      Mosterdsoep met uitgebakken spekjes, oude kaas en lente ui
      Salade van parelcouscous
  • Hoofdgerechten
    • Varkenhaasmedaillons omwikkeld met spek, geserveerd met champignon-roomsaus
      Gebakken kabeljauwfilet geserveerd met een romige saus van chardonnay
      Risotto met bospaddenstoelen, gekonfijte cherrytomaatjes, jonge erwten, rucola en parmezaanse kaas
  • Nagerecht

Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Het Zwarte Schaap

Op de plek waar ooit turfschepen sfeerbepalend waren, aan het Schuitendiep in Groningen, is sinds 1999 eetcafé 't Zwarte Schaap gevestigd. De uitgebreide menukaart die regelmatig door de Chef-kok wordt vernieuwd, geeft u als gast een ruime keuze uit diverse gerechten. Naast de gerechten van de vaste kaart serveren we dagschotels en weekmenu's.

Meer informatie over restaurant Het Zwarte Schaap

Jouw recensie over het restaurant Het Zwarte Schaap

Juliet V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Mogelijk ben ik te verwend maar we hebben lang op ons eten moeten wachten en ondanks gereserveerd op een barkruk moeten zitten. Het eten was wel oke. Helaas kies ik een volgende keer niet weer voor deze tent.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Prima gegeten. Prima bediend.
Renate K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Lekker gegeten, goede bediening. Gebruik gemaakt van de ah actie, en lekker gegeten. Het menu komt echter niet overeen met die van iens.... Dat was wel jammer.
Fleur D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Lekker gegeten via de AH actie. Buiten gezeten op het terras waar de heater ons heerlijk warm hield.
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Drankjes erg duur en AH arrangement duur in verhouding
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Wij werden vriendelijk ontvangen en het aangeboden menu was prima.
Voor elk wat wils.
Erna U.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Het was helemaal prima. Maar....Iens heeft niet het juiste menu op de site staan.
Jesse Z.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Degelijk eten. Hadden verkeerd hoofdgerecht doorgegeven, maar dat heeft de bediening goed gemaakt met een drankje van het huis. Leuke setting voor een eetcafe verder.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Kleine AH menukaart! Hebben verder niet kunnen ervaren wat dit restaurant meer te bieden heeft!
Hilde W.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Een fantastisch AH menu! We hebben heerlijk gegeten! Leuke bediening!
Berthan S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Heerlijk gegeten en goede attente bediening
Familie O.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Heerlijk gegeten, we hadden gereserveerd via de AH/restaurant actie, het menu waaruit we konden kiezen was beperkt maar heerlijk. De bediening was erg vriendelijk en een snel. We komen graag nog eens terug.
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Heerlijk gegeten, goede vriendelijke bediening en ook goede locatie en prijs/prestatie verhouding! Echt een aanrader! Minpuntje is dat er flink gerookt wordt op het terras, als je pech hebt (en dat was het geval) zit je een groot gedeelte van de tijd in de rook.
Esther P.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Heerlijk gegeten ,zeer gezellig restaurant en goede bediening.zeker een aanrader.
Suzanne S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Wij en de kinderen hebben heerlijk genoten
Richard L.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Zaterdag even met de ouders gegeten, die weer vanuit het westen langs waren gekomen. Van een vriendin de tip gekregen om naar het Zwarte Schaap te gaan.Door de goede verhalen hebben we besloten om het een keer uit te proberen.

Na een leuk onthaal hebben we eerst rustig een broodje gegeten en daarna een mosterdsoep, die heel goed beviel, vooral de kaasblokjes erin waren erg lekker.

Als hoofdgerecht ging mijn vader voor de eendenborst, mijn moeder voor de slibtongetjes en ik de rumpsteak. Alles beviel ons goed en zeker de rumpsteak is een aanrader! Heerlijk sausje en goed vlees.

Het fijne was dat er goede wijnsuggesties voor bij het eten werden gegeven door het meisje uit de bediening.
Na ons hoofdgerecht nog genoten van een crème brulee en vervolgens weer de ouders uitgezwaaid.

Het leuke aan het schaap is het georganiseerde, doch ontspannen sfeertje dat er hing, het vlotte personeel en de goede timing met het serveren.

Kortom, het zwarte schaap is zeker een aanrader als je een leuk restaurantje zoekt in het centrum van Groningen
Anna W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
We hadden gereserveerd met de AH/actiebon en aten op maandagavond met z´n vieren. Het was een rustige avond en we waren zeer tevreden over zowel het eten als de bediening.
Ajhschutte S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
We hadden een gezellige avond maar er waren een paar minpuntjes, van de totaal 20 mosseltjes ind
De prove erbij waren er 3 dicht en een leeg. De wijn was eigenlijk nog niet op smaak, garder 5 ans en hij was 3 jaar oud, de koolvis was droog gebakken maar daar werd een malse opnieuw voor geserveerd, dus + en het stuk brownie in de desert "proeverij" was erg groot. De bediening was zeer correct en Vriendelijk, dus daar lag het Niet aan,
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
We hebben heerlijk gegeten. top
J. T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel.