Het zusje van André Dokter

• Af te huren , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Het zusje van André Dokter

Hofko .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
In de tuin van het zusje van André Dokter is het heerlijk vertoeven in de zon. Gestart met een drankje en een versnapering, waarna een doorstart naar een smakelijk voorgerecht en een prachtig mals hoofdgerecht welke goed van smaak was. Het personeel is vriendelijk en heeft tijd voor de klant.
Wietse B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Vrijdagavond jl. gegeten. Het was er erg druk. Hetgeen niet afdeed aan kwaliteit (heerlijk gegeten) en gastvrijheid (je weet je gezien en gehoord). Uitermate vriendelijke en deskundige bediening. De kok informeert 'himself' naar de bevindingen. Wordt zeer gewaardeerd. Komen zonder meer weer terug !
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Volle zaak op zaterdagavond, dus alleen plaats aan de bar maar dat blijkt een onverwacht succes. Vlak voor je neus maakt kok Martijn allerlei kleine gerechtjes klaar op de Green Egg: gamba's, haloumi, zeewolfilet, sparerib en varkensbuik. Afgesloten met een lekker dessert met ijs van seroendeng, kokosschuim en ananas. Het van de zaak aangeboden glaasje Limoncello maakte het een zeer geslaagde avond.
Anika P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Vooraf brood met smeersels; allemaal erg lekker. Hoofdgerecht gamba's en sliptong waren ook lekker, de bijgerechten ook en meer dan genoeg. De tiramisu is echt een aanrader! Attente bediening en heel vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.
Manon K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Heerlijk gegeten aan de bar. Het is een verrassing welke gerechten je krijgt en de chef maakt alles aan de bar klaar. Super leuke beleving! Top smaken en heerlijke wijn!
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Sinds de opening van dit restaurant is het Zusje een hit en wat ons betreft terecht.

Goed gelegen in het centrum van Groningen met parkeerfaciliteiten op loopafstand. Vaak druk en wat ons betreft terecht dus, reserveren is vaak gewenst.

Wij aten de laatste keer een fijne carpaccio met wellicht iets teveel tierelantijnen en maar het hoofd, het dry aged vlees was top. Verder betaalbare en een gezellige ambiance. Houden zo!
Monique3010 D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hadden een mooie tafel beetje in
het midden. Het restaurant is mooi ingericht. Vriendelijk personeel. Voorgerecht Carpaccio...jammer...beetje te dik ..En teveel poespas erop. De olijven hadden absoluut niet gehoeven... Hoofdgerecht vis.....was prima...alleen de groenten op het bord echt te hard...weinig smaak.
Patat te slap en wij vinden kruiden erover niet lekker. Nagerecht was de suikerlaag van de Crème Brulee zo vreselijk hard...Dat als je erop sloeg met je lepel nog niet brak ...Erggg jammer! Wij vonden...Wat je vaker hier leest...Ook de prijs/kwaliteit verhouding niet oké! Het is echt te duur!

koopmansjelte .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Eten met vrienden dat wil je anders beleven dan thuis zoals; ambiance, sfeer, smaakpapillen strelende wijnen en gerechten die een niveau hoger liggen dan uit eigen keuken. We hebben van het totale plaatje een plus overgehouden maar tekenen op dat de sfeer bovenmatig werd beïnvloed door rumoer van de vele gasten. De tafel waaraan we zaten was strategisch niet plezierig vanwege loopverkeer in/uit de keuken en toilet. De gerechten waren goed van smaak maar in het licht gezien van prijs-kwaliteit te duur. Compliment voor de bediening we hadden een gevoel van welkom te zijn.
Joelie .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ik had meer van het hoofdgerecht verwacht. Garnalen waren koud en het vlees was niet bijzonder maar wel aan de prijs. Die verhouding maakt dat het voor mij niet voor herhaling vatbaar is.
henk B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Gisteren gegeten met een aantal vrienden. Fijn welkom, leuke entourage en lekkere ruime tafel waar we zaten. We hebben prima gegeten. Heb zelf de T-bone gegeten. Was erg lekker. Prijs kwaliteit was ik het niet helemaal mee eens. Voor deze prijs moet het echt wel perfect zijn en vond dat er toch wel wat te veel vet en zenen in zaten. Spareribs en slibtong ook geproefd. Erg lekker. Prima gegeten, lekkere wijn erbij gedronken maar vond ea wel aan de prijs.
JosRietveld R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Entree hartverwarmend: zo heet je je gasten welkom!
Uitstekende cava, niks prosecco.
Mijn dry aged-ribeye was om te zuigen. Zelf geen sparerib-fanaat maar na kleine proeverij van tafelgenoot wist ik wat ik voor het eerst in mij leven ga bestellen, de volgende keer (die vast snel komt)! Zweigelt aan de spareribs kant, temperanillo voor mij.
Frieten en mayo onvergelijkbaar, salade is salade, met ongeveer vijf ingrediënten, prima. Geen gedoe met 28 sliertjes en schaafsels en prutjes en kiemen, gewoon sla! Weinig tijd daarom was toetje koffie met chocololly als aangename verrassing.
Anniek D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Erg vriendelijk ontvangen, ontzettend lekker gegeten in een mooie gezellige inrichting. Zeker de moeite om te bezoeken, wij komen hier zeker terug.
liza V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Geweldige avond gehad met gezin met vier kinderen van leeftijd van 3 jaar tm 18 jaar. Mooi stuk vlees, heerlijke mayonnaise en zeer (kind) vriendelijk personeel. Ik ben geen sparerib liefhebber, maar deze kon ik zelfs niet laten staan.
Enige maar die ik heb is dat het aan de prijzige kant is.
Rick H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Heerlijk gegeten op de binnenplaats van dit prachtige restaurant. Het 4-gangen verassingsmenu met zorgvuldig geselecteerde wijnen was top met mooie verrassende smaken. De bediening straalt rust uit en vertelt met kennis en passie over de gerechten. Met het tropische weer van deze dag waanden we ons zowaar in mediterrane sferen!
Patricia M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Heerlijk gegeten super malse ribeye zelf gedroogd! Het eten ziet en mooi opgemaakt uit en de bediening is erg attent. Het toetje vonden wij iets minder maar dit werd uitstekend opgepakt door de bediening en de chef kwam later nog even bij ons aan tafel om te informeren! Lekker eten maar wel iets aan de prijzige kant.
grietje H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wij hebben al enkele keren in dit restaurant gegeten. Ze hebben een mooie kaart met veel keuze. Favoriet is bij mij de surf en turf, royale portie, met lekkere groente, garnalen en heerlijk mals vlees. Afgelopen keer ook een voorgerecht genomen, zalm, heerlijk gerecht en het ziet er prachtig opgemaakt uit, maar met daarna een hoofdgerecht is het wel veel. Met name de bijlage mag voor ons iets minder, naar keuze friet of aardappelgratin, en één soort groente. Nu blijft er heel veel over, dat is ons inziens wat jammer. Bediening is vlot, gezellig en heeft verstand van zaken. De zaak is groot, heeft veel tafels, welke op sommige plekken wel heel dicht op elkaar staan. Het stoort niet, brengt je zelfs spontaan met anderen in gesprek, maar voor een rustig etentje niet heel erg geschikt.
NJanssen .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij liepen op vrijdagavond ff de stad in om spontaan een hapje te eten. En kwamen uiteindelijk uit bij Het Zusje. Hoewel de zaak aardig vol zat konden we nog een tafeltje krijgen. Gezellige ambiance, leuk ingericht, attente bediening: een goed begin!
Als voorgerecht namen we de tartaar. Vers en zelfgesneden! Pluspunten! Helaas naar onze smaak wel wat te grof gesneden en ook de wat zurige dressing viel tegen. Als hoofdgerecht hadden we ribeye uit de droogkast. Zou extra smakelijk en botermals moeten zijn, aldus de (piepjonge) ober. Nou, kom maar op dus! Het was niet slecht, maar ook dit viel helaas een beetje tegen. Het vlees was best taai en vlak van smaak en de kant-en-klaar saus hadden ze wat mij betreft weg mogen laten. Wel ruime porties, met ook een ruime portie aan groentengarnituur. Daar zaten dan wel weer slecht schoongemaakte worteltjes bij en een kwak spinazie (precies 1 deelblokje als je het mij vraagt); jammer.
Ipv een toetje hebben we koffie genomen en vervolgens de, naar onze mening (te) stevige, rekening betaald.
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Sinds enige maanden geopend en met recht aanwinst voor Groningen.

Het concept van erg goed vlees, goede garnituren en een aparte bier en wijnkaart is uiteraard niet nieuw maar bijna nergens zo goed uitgevoerd als hier. Vlees komt een dry aging kast en dat proef je echt.

De biefstuk was de beste die ik in tijden gegeten had en ook de spareribs van 1 van mijn tafelgenoten waren boven gemiddeld goed. Plezierige en vrolijke bediening dus echt een aanrader.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten met 7 vrienden. Leuke ontvangst en keurig naar onze tafel begeleid.
Wat een enthousiast en vakkundig jong personeel. Wij waren onder de indruk van onze gastheer,
Attent en deskundig. Mijn eendenborst was prima gebakken en fraai gepresenteerd. Mooie verrassende garnituren op een aparte schaal. Paksoi,quiche, puree en rabarber. Heerlijke frieten met goede mayonaise. De spareribs van enkele tafelgenoten waren meer dan voldoende en ook prima. De karaf met water werd regelmatig bijgevuld. De kaasplank is uitgebreid en vonden wij een aanrader! Mijn verrassing desserts bestond uit carpaccio van ananas en groene thee ijs, Beiden zeer smakelijk. Een ongedwongen ambiance met prettige prijzen. Een groot nadeel vonden wij de slechte akoestiek. Wat jammer daar moeten jullie echt wat aan gaan doen, dan komen we graag terug.
Renroz .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gewoon super. Leuke sfeer, gezellige obers met kennis en oog voor de klant, heerlijk eten en voor een nette prijs. Misschien wat duurder dan een elke doorsnee restaurant maar dan krijg je ook wat!