Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Mariastraat 4 3511 LP Utrecht Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Pure smaken. Restaurant Het Zuiden is van oorsprong een restaurant dat zich gespecialiseerd heeft in visgerechten. Ons menu biedt een ruime keus aan schaal- en schelpdieren en buiten de kaart om dagelijks verse vis zoals tarbot of zeetong.
In 2016 (na aanschaf van een dry aged kast) is de kaart uitgebreid met mooi vleesgerechten. Het restaurant staat nu vooral bekend om zijn côte de boeuf dry aged vlees en tomahawk steak bereid op de green egg. Het gewicht is mooi voor een tafel van twee en zelfs voor de echte vleeseter een uitdaging!
De wijnkaart biedt keus uit 24 heerlijk wijnen, waarvan er 15 ook per glas te bestellen zijn. Informeer ook naar onze wijnen buiten de kaart.

Meer informatie over restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Utrecht CS
  • Kom je met de auto?
    Op loopafstand Utrecht CS, Beatrix Theater en TivoliVredenburg
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag Gesloten (geopend voor groepsaanvragen)
Dinsdag t/m Zondag

jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Met 2 personen gegeten bij Iens. Vooraf boter brood en tappenade. Voorgerecht zalm met bijpassend glaasje chardonnay. Smakelijk maar op de huid gebakken dus wel even snijden. Hoofdgerecht 1x ossenhaas, 1x mixed grill. Goed vlees en precies goed bereid. Daarbij glaasje rode wijn. Nagerecht 2x kaasplateau met glaasje port en calvados.
Al met al goed gegeten, mooie porties en goed tempo. Bediening legde niet uit wat voor kaas er in het kaasplateau zat. Verder geen opmerkingen, tafels en stoelen goed en voldoende ruimte.
Jessica L.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Op donderdag 15 juni bij Het Zuiden gegeten met mijn man. Vanwege het mooie weer hebben wij buiten gezeten. De tafeltjes staan in een straatje, waar veel winkelend publiek doorheen loopt. Vind ik erg gezellig die levendigheid. Onze ober sprak Engels, maar als je dat zelf niet spreekt krijg je een andere ober die wel Nederlands spreekt. Geen probleem dus. De bediening is erg vriendelijk en letten ook goed op. Wij hadden bijvoorbeeld een fles wijn op tafel staan. Als de bediening zag dat wij onze glazen leeg hadden, kwamen zij hem weer vol schenken. De kwaliteit van het eten is van hoge kwaliteit. Wij hadden als vooraf oesters en een avocado, walnootsalade. Als hoofdgerecht hadden wij de proeverijen, zowel de vis als de grillvariant. Er wordt bij het uitserveren netjes uitgelegd wat er op je bord ligt. Wij hebben bij de reservering gebruik gemaakt van de 20% kortingregeling op de eindnota. Dit scheelt toch weer. Wij raden dit restaurant zeker aan om te gaan eten
Herwin F.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ondanks dat ons programma uitliep en wij later arriveerden in het restaurant, was onze tafel nog beschikbaar en zijn wij heel gastvrij behandeld. Een heel fijn restaurant en we komen hier zeker terug.
mcvancampen V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het eten was oké, niet slecht maar kan beter. Had een goede tarbot, maar de groenten waren overgaar.
Een tafelgenoot had allergieën, dit was vooraf bij het reserveren doorgegeven, en bij het bestellen. Haar gerecht werd geserveerd met op het bord producten die ze niet mag. Het moest dus terug. De reactie van de ober was dat dit fout was gegaan in de keuken. Ja, klopt. Maar hij had het ook moeten zien voordat hij het meenam uit de keuken om het uit te serveren.
Claudia P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Leuk restaurant met ruime kaart en goede bediening.
Anita L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heel gezellig en mooi restaurant op een superleuke plek. Bediening prima. Eten viel enigszins tegen; we hadden net even een iets betere kwaliteit verwacht. Bij de fruits des mer was de kreeft niet gaar. Werd snel opgelost maar de kreeft die vervolgens geserveerd werd was een stuk kleiner en met een ander sausje. Bij de tapasschotel was de vis heerlijk maar het vlees erg doorbakken. Zeker niet slecht maar wel jammer.
Ray K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Leuk ingericht restaurant in gezellige straat. Het eten was lekker en de proporties precies goed. De bediening was jong, vriendelijk en attentvol. Het was behoorlijk druk en daardoor ook iets rumoerig. Wellicht dat de akoestiek iets verbeterd zou kunnen worden. Bij elkaar toch zeker een 7,5 waard.
Lex L.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Mooi aangeklede zaak waarbij helaas de tafeltjes wel wat dicht op elkaar staan, maar doordat het een volle bak was (goed teken!) had je daar dan gek genoeg weer geen last van. Bediening was wat apart in de omgang, maar wij zagen er de humor wel van in. Verder mooie gerechten en het hoofdgerecht was voornamelijk een flinke portie. Qua voorgerecht en nagerecht viel het wat tegen maar voor de prijs van een driegangenmenu was het prima. Vooral de lamsrack was heerlijk. Prima wijnen bovendien!
Helen K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Restaurant was voorheen beter: Nu als voorgerecht proeverij mediterraan genomen, was erg weinig; paar schelpjes, 1 coquille, 1 gamba en dat voor 12,50!
Biefstuk was wel goed gelukkig.
Frites apart bijbestellen...
Hoezo? Hoort er toch gewoon bij!
Al met al geen succes om daar te eten.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Het voorgerecht was heerlijk: de bonbon van tonijn, rivierkreeftje (was er maar 1 helaas, staat in meervoud op de kaart), sinaasappel en couscous. De dagverse vis werd aan tafel voor mij gefileerd (kon beter, maar dan had ik het zelf moeten doen). De tonijnsteak is onze maatstaaf van restaurantwaardering: helaas, hij voldeed niet. De gevraagde 'medium-rare' was zowat 'well-done', maar omdat we naar een voorstelling gingen hebben we dit niet meer aangegeven, dus dit was onze eigen keuze. De inrichting is erg gezellig en de stoelen cq bank zitten goed. De muziek was prima qua soort en geluidssterkte en het personeel was erg vriendelijk.
Wouter02 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Prachtig restaurant in hartje Utrecht, goede sfeer, vriendelijke bediening en erg attent, gerechten(zeetong en lamsrack) waren overheerlijk. Top restaurant, echte aanrader.
antoinet W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Geweldig gegeten. Super vers, geweldig bereid en zeer vriendelijke en attente bediening.
Filiz D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Zeer goed restaurant. Ook geschikt voor een zakelijk diner. Bij het delen van de menukaarten werden de gerechten buiten de kaart verteld. Voor vanavond: oesters vooraf, zeetong en dry aged tomahawk. Dat klonk goed en dat werd het dus. Ik ben een visliefhebber en heb de vangst van de dag gekozen. Mooie zeetong (ruim 450 gr.) De heren waren zeer enthousiast over de (in mijn ogen gigantisch stuk vlees!!) tomahawk bereid op de green egg. Deze werd mooi gepresenteerd op een groot houten plank. De kelner vertelde netjes welk gedeelte van de rund het is en heeft de heren een mooie Italiaanse wijn geadviseerd; Amarone della valpolicella. Nette bediening.
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Vriendelijke en persoonlijke bediening en heerlijk eten! We hebben een tapasdiner besteld en het was afwisselend, ruim genoeg en heerlijke pure producten. Sfeervol ingericht en classy.
Jos D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
visvaria het zuiden is heerlijk
Jorien V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben hier lekker gegeten maar moesten wel erg lang wachten op ons hoofdgerecht. Ik vind de prijs wat hoog voor de kwaliteit.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
De kaart ziet er goed uit en als je gereserveerd hebt wordt je direct geholpen. Het eten valt wat tegen. Bij bestelling van een medium rare steak van 300gram krijg je een well done vn 150 gram, wordt direct zonder problemen teruggenomen en naderhand medium rare 150gr. Door deze fout krijgen we een drankje van het huis aangeboden, maar liever had mijn tafelgenoot gewoon zijn vlees. Uiteindelijk kreeg hij dit nog wel nageserveerd. Toetjes zijn aan de kleine kant, ijs was een keer ontdooid en bevroren geweest, fruit moest je echt zoeken. Matige ervaring, wel vriendelijk personeel.
Lia M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wij vonden de gerechten wat minder verfijnd dan in onze herinnering het geval was; daardoor vonden wij de prijs/kwaliteitverhouding niet helemaal in evenwicht. Jammer dat een als vegetarisch op de kaart vermeld gerecht vis en vlees bleek te bevatten , wat overigens wel van te voren werd uitgelegd. Het vlees werd vervangen door heerlijke kaas. Het ging om de Tapas.
De bediening beloofde dat dit aangepast zou worden.
rob B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Gezellig en goed restaurant midden in Utrecht
Dijkoever .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Zaterdag 10/12. Lopend door de immer gezellige binnenstad van Utrecht in kerstsfeer ontdekten we dit restaurant en besloten er een tafeltje te reserveren. De eigenaar ontpopte zich meteen als een uitstekende gastheer. 2 uur later gingen we er eten. Het liep snel vol en er hing een goede sfeer tussen de gezellig dicht op elkaar staande tafeltjes. De vissoep was smakelijk , er had wat meer schaaldier in gemogen. De Dorade was perfect zoals in goede restaurants in Spanje. Oesters uit Zeeland top. Coquille en gamba heerlijk klaargemaakt. Rekening prettig. Gaan we vaker doen!