Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Mariastraat 4 3511 LP Utrecht Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Pure smaken. Restaurant Het Zuiden is van oorsprong een restaurant dat zich gespecialiseerd heeft in visgerechten. Ons menu biedt een ruime keus aan schaal- en schelpdieren en buiten de kaart om dagelijks verse vis zoals tarbot of zeetong.
In 2016 (na aanschaf van een dry aged kast) is de kaart uitgebreid met mooi vleesgerechten. Het restaurant staat nu vooral bekend om zijn côte de boeuf dry aged vlees en tomahawk steak bereid op de green egg. Het gewicht is mooi voor een tafel van twee en zelfs voor de echte vleeseter een uitdaging!
De wijnkaart biedt keus uit 24 heerlijk wijnen, waarvan er 15 ook per glas te bestellen zijn. Informeer ook naar onze wijnen buiten de kaart.

Meer informatie over restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Maandag diner - 17:00-22:00
Dinsdag t/m Zondag

willem V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Heerlijk gegeten en goede bediening

heel lekker gegeten in dit restaurant.
Mooie opmaak van de borden,gerechten zagen er goed uit.
Bediening scherp en snel.
Irene H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Ik had de ossenhaas besteld maar het was zeker géén ossenhaas. Ik kan daar slecht tegen, verkoop dan gewoon kogelbiefstuk! Garnituur was matig in hoeveelheid en kwaliteit, smaakloze aardappeltjes en de gegrilde groenten waren eentonig.
De cappuccino was koffie met melk. Al met al dus een plek waar wij in ieder geval niet meer terugkomen!
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Fijn gegeten bij het Zuiden. Mooie visgerechten besteld. Ik had de tonijnsteak die voortreffelijk smaakte! Mijn tafelgenoot had de tarbot, die eveneens erg smakelijk was.
Eva H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Vrij prijzig voor wat we geserveerd kregen. Eten was redelijk tot goed, service goed.
Anja W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Lekker gegeten, vriendelijke bediening. Jammer wel dat we geen broodjes kregen bij de bouillabaisse en de tomatenpuree op de aardappelgratin vond ik er te veel aan..... Maar verder prima!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Zondag 30 juli hebben we er met zijn tweetjes gegeten.
Het eten was super goed en de bediening ook.
Voor iedereen die er nog nooit heeft gegeten, dit moet je dan toch maar eens doen. Het restaurant is gezellig en de bediening besteed genoeg aandacht aan je. Heerlijk, super goed. Tot de volgende keer.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Heerlijk gegeten, zeker aan te raden bij andere mensen.
vriendelijk personeel
top avond.
Anja L.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Gezellig en lekker met z'n drieën gegeten op het terras. Surf en turf is aanrader, en de tiramisu uit eigen keuken is heerlijk! We hadden via Iens gereserveerd dus kregen ook nog eens 20% korting op de rekening. Onze avond is geslaagd!
Marije E.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Helaas was de vis aangebrand en ook het voorgerecht was redelijk smaakloos.
Aniek H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
We werden vriendelijk ontvangen en het eten was heerlijk! De eigenaar had daarnaast opgevangen dat mijn vriend jarig was en heeft toen op eigen initiatief een verrassing gebracht. Erg attent! Wij komen hier zeker terug!
Karim G.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Met 2 personen gegeten bij Iens. Vooraf boter brood en tappenade. Voorgerecht zalm met bijpassend glaasje chardonnay. Smakelijk maar op de huid gebakken dus wel even snijden. Hoofdgerecht 1x ossenhaas, 1x mixed grill. Goed vlees en precies goed bereid. Daarbij glaasje rode wijn. Nagerecht 2x kaasplateau met glaasje port en calvados.
Al met al goed gegeten, mooie porties en goed tempo. Bediening legde niet uit wat voor kaas er in het kaasplateau zat. Verder geen opmerkingen, tafels en stoelen goed en voldoende ruimte.
Jessica L.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Op donderdag 15 juni bij Het Zuiden gegeten met mijn man. Vanwege het mooie weer hebben wij buiten gezeten. De tafeltjes staan in een straatje, waar veel winkelend publiek doorheen loopt. Vind ik erg gezellig die levendigheid. Onze ober sprak Engels, maar als je dat zelf niet spreekt krijg je een andere ober die wel Nederlands spreekt. Geen probleem dus. De bediening is erg vriendelijk en letten ook goed op. Wij hadden bijvoorbeeld een fles wijn op tafel staan. Als de bediening zag dat wij onze glazen leeg hadden, kwamen zij hem weer vol schenken. De kwaliteit van het eten is van hoge kwaliteit. Wij hadden als vooraf oesters en een avocado, walnootsalade. Als hoofdgerecht hadden wij de proeverijen, zowel de vis als de grillvariant. Er wordt bij het uitserveren netjes uitgelegd wat er op je bord ligt. Wij hebben bij de reservering gebruik gemaakt van de 20% kortingregeling op de eindnota. Dit scheelt toch weer. Wij raden dit restaurant zeker aan om te gaan eten
Herwin F.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ondanks dat ons programma uitliep en wij later arriveerden in het restaurant, was onze tafel nog beschikbaar en zijn wij heel gastvrij behandeld. Een heel fijn restaurant en we komen hier zeker terug.
MC V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het eten was oké, niet slecht maar kan beter. Had een goede tarbot, maar de groenten waren overgaar.
Een tafelgenoot had allergieën, dit was vooraf bij het reserveren doorgegeven, en bij het bestellen. Haar gerecht werd geserveerd met op het bord producten die ze niet mag. Het moest dus terug. De reactie van de ober was dat dit fout was gegaan in de keuken. Ja, klopt. Maar hij had het ook moeten zien voordat hij het meenam uit de keuken om het uit te serveren.
Claudia P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Leuk restaurant met ruime kaart en goede bediening.
Anita L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heel gezellig en mooi restaurant op een superleuke plek. Bediening prima. Eten viel enigszins tegen; we hadden net even een iets betere kwaliteit verwacht. Bij de fruits des mer was de kreeft niet gaar. Werd snel opgelost maar de kreeft die vervolgens geserveerd werd was een stuk kleiner en met een ander sausje. Bij de tapasschotel was de vis heerlijk maar het vlees erg doorbakken. Zeker niet slecht maar wel jammer.
Ray K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Leuk ingericht restaurant in gezellige straat. Het eten was lekker en de proporties precies goed. De bediening was jong, vriendelijk en attentvol. Het was behoorlijk druk en daardoor ook iets rumoerig. Wellicht dat de akoestiek iets verbeterd zou kunnen worden. Bij elkaar toch zeker een 7,5 waard.
Lex L.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Mooi aangeklede zaak waarbij helaas de tafeltjes wel wat dicht op elkaar staan, maar doordat het een volle bak was (goed teken!) had je daar dan gek genoeg weer geen last van. Bediening was wat apart in de omgang, maar wij zagen er de humor wel van in. Verder mooie gerechten en het hoofdgerecht was voornamelijk een flinke portie. Qua voorgerecht en nagerecht viel het wat tegen maar voor de prijs van een driegangenmenu was het prima. Vooral de lamsrack was heerlijk. Prima wijnen bovendien!
Helen K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Restaurant was voorheen beter: Nu als voorgerecht proeverij mediterraan genomen, was erg weinig; paar schelpjes, 1 coquille, 1 gamba en dat voor 12,50!
Biefstuk was wel goed gelukkig.
Frites apart bijbestellen...
Hoezo? Hoort er toch gewoon bij!
Al met al geen succes om daar te eten.