Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Mariastraat 4 3511 LP Utrecht Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Pure smaken. Restaurant Het Zuiden is van oorsprong een restaurant dat zich gespecialiseerd heeft in visgerechten. Ons menu biedt een ruime keus aan schaal- en schelpdieren en buiten de kaart om dagelijks verse vis zoals tarbot of zeetong.
In 2016 (na aanschaf van een dry aged kast) is de kaart uitgebreid met mooi vleesgerechten. Het restaurant staat nu vooral bekend om zijn côte de boeuf dry aged vlees en tomahawk steak bereid op de green egg. Het gewicht is mooi voor een tafel van twee en zelfs voor de echte vleeseter een uitdaging!
De wijnkaart biedt keus uit 24 heerlijk wijnen, waarvan er 15 ook per glas te bestellen zijn. Informeer ook naar onze wijnen buiten de kaart.

Meer informatie over restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Anja S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Anneleen A.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Prima tafel in het restaurant; het terras was vol en warm. Samen één proeverij-voorgerecht delen was geen enkel probleem. Zowel de tongetjes als de entrecote en het lamsvlees waren uitstekend bereid. Toetjes ruim bemeten en verrassend fijn van smaak. De crème brûlée aan tafel onder de vlam gezet, meloenijs heerlijk fris en tiramisu als een taartje opgediend. Kraanwater in een fles op tafel. Prettige wijnen: sauvignon blanc, malbeck, merlot. Mijn vrienden komen terug met hún vrienden, dus het is goed bevallen.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Gezellige inrichting, zeer vriendelijke bediening maar prijs/kwaliteit eten viel helaas wel wat tegen. Carpaccio was taai en lamsvlees wat droog. Opmaak en hoeveelheid goed maar geen verse of mindere kwaliteit vlees. Lekkere rode wijn.
Astrid G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijk gegeten voor een heel mooie prijs.
Bijzonder vriendelijk personeel, niets is hen te veel.
Komen absoluut nog een keer terug.
De tafel van Romy V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Super avond gehad bij Het Zuiden! We konden heerlijk buiten zitten en de bediening was enorm gastvrij. Eten was verrukkelijk en ook de wijnen waren mooi. Vlees perfect gebakken en we kregen van de erg vriendelijke ober uitleg bij de verschillende gerechten. Hij liet ons ook de klimaatkast zien waar het vlees in hing met uitleg. Verder rook het binnen heerlijk! Helaas wist de ober niet te vertellen wat voor geur het was, anders zou ik het direct aanschaffen voor in huis!
Rik V.
Heerlijk eten voor een goede prijs, maar bovenal fantastische bediening die hun werk vol passie en liefde uitvoeren. Een hele leuke avond gehad!
rinske W.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Restaurant in één van de leukste straten van Utrecht, zeker als je op het terras of aan het raam zit. Restaurant ziet er gezellig uit, de bediening is vriendelijk en de wijn wordt gul geschonken. Alleen jammer dat als je klaagt over de vis van het hoofdgerecht, waarvan twee stukken te lang gebakken en daardoor droog waren, hier niets mee doet. Een gemiste kans.
Charles C.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Heerlijk gegeten en genoten van de goede service en de lekkere wijn???? #Malbec #TomahawkSteak
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Aardige bediening.
Hanneke K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Altijd gezellig thuiskomen. We komen hier heel graag
Alex B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Lekker gegeten!
Vincent S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
De inrichting van het restaurant is sfeervol en net. De service was erg goed met vriendelijk personeel dat net dat beetje extra moeite voor je neemt (vlees op maat, wijn proeven, bediening met een show). Ook over het eten waren erg tevreden. Mijn beenstuk was echt heerlijk en ik heb niet eerder zoveel (goed) vlees voor mijn geld gekregen. Qua drukte was het op de vrijdagavond dat wij er waren ook erg prettig. Het was rustig en toch sfeervol. Hierdoor had je echt tijd voor je gesprekspartner en zat je niet half op schoot bij andere tafels . Dit is mijn eerste IENS review, maar ik zou dit restaurant van harte aanraden 10/10!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Lekker gegeten, had iets meer groente/aardappelproducten bij de vis geserveerd kunnen worden. Wel erg lekker en vriendelijke bediening.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Heerlijk gegeten, sliptongetjes en eendenborst. Over het laatste gerecht is wel opvallend dat je erg veel (te veel) vlees krijgt en weinig groenten. Wijn (pinot grigio) is uitstekend.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Hoofdgerecht was niet erg warm
Aster A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Heerlijke fruit de mer gegeten, goede, vriendelijke, kundige bediening.
Lucas K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Leuke plek.

Erg vriendelijke bediening die voor ons spontaan nog een tafel buiten regeld ,

Super
Sytske B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Gisteren samen met mijn vriend erg lekker gegeten bij het Zuiden. De gerechten: bouillabaisse, carpaccio, lamskotelet & ossenhaas biefstuk. De gerechten waren erg goed op smaak en de porties ruim voldoende. De wijnen waren prima, maar niet bijzonder. Koffie na ook prima, wel jammer van het voorverpakte koekje.
Service prima, al was het wel storend dat de tafel naast ons aan de over vroeg wat voor gerechten wij aten en de ober vervolgens mijn de vissoorten in mijn bouillabaisse half boven mijn bord hangend aanwees voor de mevrouw aan de andere tafel. Dat was raar en onbeleefd.
Een mooi restaurant met prima eten, maar wel erg prijzig. Voor die prijs mag de gehele ervaring wel beter.
Merel J.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Heerlijk eten voor een goede prijs met hele vriendelijke en kundige bediening. Een van onze grote favorieten in Utrecht!
Kaspar V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Prachtige restaurant en heerlijk coquille en zeebaars gegeten. Aanrader.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Lekker gegeten buiten op 't terras.
De Bediening is vriendelijk en oké, eten is lekker maar niet bijzonder.. Antipasti als voorgerecht is minimaal voor €14.50. Crème Brulee wordt aan tafel gecarameliseerd.