Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Mariastraat 4 3511 LP Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

De veelzijdige mediterrane keuken

Geniet van de veelzijdige Zuid-Europese keuken. De chef kookt met de meest mooie producten en presenteert zijn gerechten op eigentijdse wijze. De hoofdmoot is vis; van de lekkerste schaal- en schelpdieren tot een prachtig stuk tonijn. Buiten de kaart om zijn er ook altijd heerlijke specialiteiten van het seizoen. Ook vleesliefhebbers zijn hier op het juiste adres. Proef de botermalse vleesgerechten uit de Maas-Driehoek

Meer informatie over restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag

Voordelig
ivan D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
W Ilto N O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Op 30 september 2016 ben ik hier geweest, met z'n drieën. Ik was wel eens eerder in dit restaurant geweest, dacht ik. Maar ik herkende de ligging wel, maar het interieur niet. Dat bleek te kloppen, las ik later. Er was verbouwd.

Die verbouwing was heel goed gelukt, het restaurant zag er superstrak uit. Maar het meest beviel me de bediening, zo'n vriendelijke mevrouw is echt een enorme reclame voor de zaak. Attent, snel, vriendelijk, het plezier in haar werk spatte ervan af. En daar wordt je als bezoeker dan ook weer vrolijk van.

Ook het eten was om vrolijk van te worden, superlekker, maar ook supervoordelig. Per persoon 30 euro afgerekend, en niet bezuinigd op de gerechten of het drinken. Absolute aanrader!
Royaal .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Afgelopen dinsdag hier gegeten. Leuke sfeer, goede service en lekker eten.
We waren erg verrast door de grootte van de portie van de Cote de Boeuf; een gigantisch stuk vlees! Naar ons idee hadden hier in plaats van 2 wel 4 personen van kunnen eten, terwijl wij niet per se kleine eters zijn.
We vonden het vlees wat taai, maar dit werd direct perfect opgelost door het nog even terug op de grill te leggen.
Terwijl wij hier op wachtten kregen we een drankje van de zaak en bruchetta, top! Alles smaakte (hierna) super. De gerechten werden leuk opgemaakt geserveerd.
Erg tevreden met hoe alles verliep.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
De gerechten waren zeker smakelijk, service was attent en vriendelijk. De locatie is natuurlijk heel goed bereikbaar per OV en fiets.
2 minpuntjes:
Een ober sprak geen Nederlands en kon geen vragen beantwoorden. Erg vreemd.
Daarnaast klopte de rekening niet. Het is toch vreemd als de gasten de het personeel moeten herinneren aan wat we conform kaart besteld hebben. Dit werd uiteindelijk wel volledig gecorrigeerd.
Lesley E.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Dit vernieuwde restaurant maakt het helemaal waar.....elk gerecht is zeer goed bereid, met name de gerechten van de grill, vers en puur. De bediening is erg attent en hebben een goede overzicht.

Dit is een echte aanrader!
CharlotteA .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteravond lekker buiten op het terras gezeten bij Het Zuiden. Mijn man ging voor vis: als voorgerecht een bijzondere proeverij met coquilles en gamba's, als hoofdgerecht een uitstekende dorade (zo lekker hebben wij dat alleen eerder in Spanje gegeten!). Ik ging zelf voor vlees: als voorgerecht een malse carpaccio (wel redelijk veel kaas erop) en als hoofdgerecht een prachtig rose stuk lamsrack. Als nagerecht hebben we een chocolademousse gedeeld. Ook deze was weer fantastisch, met kleine stukjes pure chocola erin. De gerechten zagen er daarnaast ook nog eens prachtig uit!! Het eten werd geserveerd met bijpassende wijnen, aangeraden door de serveerster. Bediening was erg vriendelijk en attent. Kortom: wij komen hier zeker weer snel terug!!
Marie-José R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Ik heb hier met mijn schoondochter gegeten. Zij ging voor het vlees menu: carpaccio, biefstuk en tiramissu en ik ging voor de bouillabaisse en gegrilde tonijnbiefstuk. De bouillabaisse werd geserveerd met stukjes toast en een schaaltje geraspte kaas. De toast werd niet door de soep opgenomen en ze bleven daardoor hard en ik zou eerder zachtere toast aanraden. De soep was verder goed op smaak. De tonijn werd medium geserveerd en dat is zo zonde omdat alleen het dikste gedeelte zacht was. Ik kreeg direct excuses en nieuwe tonijn die prachtig rood was. En ik kreeg de koffie van de zaak aangeboden. Het is een eerlijk restaurant met prachtige gerechten op de kaart en ik wil hier graag terugkomen om deze te ontdekken.
Taiem C.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Eten okay. Niets bijzonders. Menu alleen gedeeltelijk vertaald in Engels. Service erg aardig en attent, maar niet goed getraind.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De bediening is attent, vriendelijk en snel.
De verschillende gerechten hebben goed gesmaakt. De porties zijn ook ruim.
De prijs is zeker een reden om terug te komen. Locatie is ook erg goed.

Olga H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We zijn hier zonder een bepaald plan terecht gekomen en het was een goede keuze! Het 3-gangen menu was heerlijk, alleen van het nagerecht (tiramisu) was ik niet zo onder indruk. De carpaccio was lekker, hoofdgerecht heerlijk waarbij vooral de seizoensgroenten opvielen. Aan alles was veel aandacht besteed en prijs/kwaliteitsverhouding uitstekend.

Over de ambiance binnen kan ik weinig zeggen omdat we lekker buiten zaten.

Voor herhaling vatbaar.
Cathja M.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Dat was een verrassing. Op een zondagmiddag op zoek naar een volwaardige lunch in Utrecht. Het Zuiden bood die. We werden hartelijk welkom geheten, er was een uitgebreide lunchkaart en we mochten indien gewenst ook kiezen uit de dinerkaart. En er werd ongevraagd een fles simpel water (uiteraard gratis) op tafel gezet. Kom daar nog eens om! Heerlijke coquilles en een fijne zeetong, die net een half minuutje minder had gemogen, maar dan gaan anderen weer zeggen dat het net iets gaarder had gekund. Een bijzonder fijne lunch. Helaas was de crème brulee nog niet klaar, dus een reden om terug te komen. Mooi garnituur ook bij de vis. Dus als de volgende keer de vis iets korter in de pan mag, dan wordt ook het eten een 9 en heb ik een nieuw stamrestaurant. Goed bezig! mensen van het Zuiden.
René L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Perfect gevoel te gast te zijn. Eten prima van kwaliteit. Zeer ruime porties. Bediening super. Ronde tafel voor 5 aan het raam gezellig.
Annaxx .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Eten is prima, al vonden wij het niet erg bijzonder. Gerechten komen ook niet overeen met wat er op de kaart staat (bijv andere groente dan vermeld). Bediening is vriendelijk maar kan eigenlijk een drukke zaterdagavond niet aan, vergeten je, zien dingen over het hoofd, rekening die niet klopt. Voor ons niet direct een plek om terug te komen, jammer!
WouterJdV .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Prima restaurant waar je heel gezellig en comfortabel kan eten, we hadden niets besproken volgens iens gebruik maar dit was absoluut geen enkel probleem.
Zeer vriendelijke bediening en ook uitermate professioneel.
Zeker een restaurant om terug te keren om wederom te genieten van deze Oase.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Super verjaardagsdiner voor de 30ste verjaardag van mijn vriend, we hebben samen echt zitten genieten! Het begon al met een mooie tip voor onze wijnkeuze (Custoza wit) door Lotte. Gevolgd door de Proeverij Mediterrane (vooral de zeer goed bereide coquille) en met volle teugen genoten van onze hoofdgerechten (Lamsrack en biefstuk van ossenhaas). Afsluiter was bij ons de tiramisu en 3 soorten ijs, ik heb stiekem het bord met m'n vingers afgelikt ;). Gisteravond ook de bediening en keuken persoonlijk bedankt maar mooie complimenten mogen gedeeld worden. Dus bij deze: Dank Team Het Zuiden!
nogmaals dank voor de mooie complimenten!
FloortjeBakker .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Gevarieerde kaart , grote porties & een leuke plek en super terras ! Zeer vriendelijke bediening. Wij hebben alleen in het visrestaurant gegeten .
Janet K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gezellig ingericht restaurant op loopafstand van het station. Prettig welom, met 3 personen aan tafel voor 6 gezet. Overige servetten en glazen werden niet weggehaald pas veel later.
Goede menukaart met voor iedereen wat te kiezen, vlees, vis, vegetarisch Wij kozen voor 5 verschillende stukjes vis en de ossenhaas. Alles prima klaargemaakt en mooi op het bord. De verse groente was wel erg beetgaar ( bijna rauw). Bediening was na opmerking wel bereid andere groente te serveren. Porties ruim. De chocolademoes met sinaasappelsaus werd geserveerd met een rode saus. De sinaasappelsaus was op. Jammer want wij zijn dol op die combinatie. Keuze aan vers fruit erbij, lekker.
Conclusie lekker gegeten voor een goede prijs.
Schmeklich .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten met z'n vieren bij Het Zuiden. Lekker coquilles en zalige tonijnsteak. De porties zijn ook nog 's behoorlijk groot. Jammer dat de Surf&Turf toch niet met kreeft was zoals op de kaart stond, maar met gamba's. En de opeenvolging van de gangen ging niet heel snel, maar we hadden genoeg te bespreken. Fijn dat er een ruime fles water op tafel stond, die ook gewoon bijgevuld wordt.
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Tapas menu gegeten. Bijzondere hapjes zowel warm als koud. Niet klassiek wel lekker. Bovendien zag alles er heel mooi uit.
Satish K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Bediening goed, laat geen steken vallen.
Proeverijen van vis waren heerlijk. Surf en turf aangepast voor ons.
Ben hier vaker geweest en zal dit vaker doen.