Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Mariastraat 4 3511 LP Utrecht Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Pure smaken. Restaurant Het Zuiden is van oorsprong een restaurant dat zich gespecialiseerd heeft in visgerechten. Ons menu biedt een ruime keus aan schaal- en schelpdieren en buiten de kaart om dagelijks verse vis zoals tarbot of zeetong.
In 2016 (na aanschaf van een dry aged kast) is de kaart uitgebreid met mooi vleesgerechten. Het restaurant staat nu vooral bekend om zijn côte de boeuf dry aged vlees en tomahawk steak bereid op de green egg. Het gewicht is mooi voor een tafel van twee en zelfs voor de echte vleeseter een uitdaging!
De wijnkaart biedt keus uit 24 heerlijk wijnen, waarvan er 15 ook per glas te bestellen zijn. Informeer ook naar onze wijnen buiten de kaart.

Meer informatie over restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Emile C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Fantastische plaats. Wij zijn vaak kritisch over het eten en de bediening, maar hier was helemaal niets op aan te merken. Bij aankomst word je direct netjes geholpen en de bediening is zeer vriendelijk (beste wat ik in jaren heb gezien). Het vlees was erg mals.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Goed gegeten: oesters en visgerechten goed bereid en fraai opgediend.
Bediening was weinig informatief, gaf geen gastvrij gevoel.
JanBMdN B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Lekker gegeten aan de Fish kant van Het Zuiden. Bediening heel correct en snel. De kreeft was wel iets aan de zoute kant, maar verder perfect klaar gemaakt. Tiramisu nagerecht apart met her en der verse vruchten.
Stefan S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
We zijn met zes man hier uit eten geweest. De ontvangst was zeer gastvrij en vriendelijk. De bediening wekte een vrolijke en opgewekte indruk en was zeer goed geïnformeerd over de gerechten en de inhoud ervan. Allergieën waren geen probleem en andere vragen werden geduldig en vakkundig beantwoord. Drankjes wisselen in kwaliteit, de huiswijn was zeer goed maar de keuze voor een gin & tonic was beperkt tot één gin en een royal club tonic. Niet erg, maar in vergelijking met de rest leek het karig.
Het eten; Ik deelde een dry-aged Tomahawk steak (2 persoons gerecht) die we van voren mochten vergelijken met de eveneens dry-aged côte de boeuf. Heerlijk en veel, maar uiteindelijk bleek het toch peziger dan verwacht.

In het kort: heerlijke avond gehad maar de prijs voor het vlees vond ik aan de hoge kant.
Bonne D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Wat een heerlijk eten hier, visfeest!
Kris N.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Goede uitgebreide keuken zowel wat betreft visgerechten als vleesgerechten. Extra is dat je ook een bijpassend biertje kan bestellen.
Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Eten was redelijk. Tijd tussen de verschillende gangen was echt te lang. Zeker met drie jonge kinderen had ‘t allemaal wel ietsje vlotter gemogen. Sfeer in het restaurant was prima!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten en goede bediening! Prima restaurant en hopelijk kom ik hier nogeens.
Akke V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Kaart was zeer gevarieerd en de gerechten waren over het algemeen prima (de tong wat saai, de tiramisu voortreffelijk en de meeste andere gerechten er tussenin). Lokatie is zeer centraal, binnen is het er knus rumoerig en ondertussen ook netjes (leuke combi). Onze vrouwelijke ober gedroeg zich wat bizar (ogen vielen steeds dicht en ging langzaam weer open, spraak en reacties waren vertraagd), we fantaseerden dat ze stoned was of teveel pammen slikte. Sfeer en bediening was verder prettig.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
We hebben hier heerlijk met z'n drieën gegeten. Het eten is goed verzorgd en de smaken zijn puur. De wachttijd tussen voor en hoofdgerecht was lang. Maar daarvoor kregen we een extra drankje aangeboden. Er is veel personeel maar je hebt wel je 'eigen' ober. Dat is altijd prettig. Ook de 20% korting op de rekening was aangenaam. Kortom een leuke en lekkere avond bij Het Zuiden.
Pauline S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Lekker eten maar niet bijzonder. Jammer dat de gerechten die wij kozen net op waren, geen tonijn en geen crème brulee . Bediening heel aardig, we moesten lang wachten op het hoofdgerecht maar kregen een gratis wijntje.
Marly V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Heerlijk gegeten met enthousiaste bediening. Een echte aanrader!
JacquelineMarie N.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Een fijn, gezellig en goed restaurant met eerlijk, simpel en puur eten, dat perfect is bereid ! De bediening was uitstekend. De prijs kwaliteit verhouding is perfect. De wijn was heerlijk. Echt een aanrader ! Wij hebben een top avond gehad.
Thomas A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Lekker eten en aardige bediening voor een goede prijs!
Helaas door grote groep in dezelfde ruimte was er veel geluid waardoor het moeilijk was om elkaar te verstaan.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Lekker eten, maar de bediening kan echt beter.
Coby T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
vanavond weer heerlijk gegeten bij restaurant het zuiden.Heerlijk eten ,zeer vriendelijke bediening en plezierige entourage. wij zeggen tot gauw.
Andrea H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Op zich lekker eten. Allen waren de tomaatjes uit de oven al koud. Jammer
Ap V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Heerlijk gegeten in dit restaurant zondagavond, het hoofdgerecht was zeer goed voorbereid en kwam met heerlijke belgische frietjes, zeker nog een keer heen als we hier weer zijn! Groetjes de Volendammers.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
hartelijk ontvangen, jassen werden voor ons weggehangen. vrijdagavond en het was helemaal vol. we waren met vier personen. hoofdgerecht duurde iets langer dan voorgerecht, wat voor ons geen probleem was, maar tweemaal kwamen ze aan tafel om te verontschuldigen dat we moesten wachten, keurig! twee personen hebben de ribeye/tommahawk genomen, die uistekend was, andere twee hadden eend. Eend was zeer ruime portie, maar tikkeltje droog, en zonder saus kon ik een deel helaas niet op. hier via iens gereserveerd met 20% korting, die ze helaas vergeten waren op de bon te zetten. Dit werd na melding gecorrigeerd. Ik zou teruggaan vanwege keus goed vlees en ruime keus vis.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Goede ontvangst, leuke bediening en het eten was goed. Komen zeker nog eens terug.