Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Mariastraat 4 3511 LP Utrecht Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Pure smaken. Restaurant Het Zuiden is van oorsprong een restaurant dat zich gespecialiseerd heeft in visgerechten. Ons menu biedt een ruime keus aan schaal- en schelpdieren en buiten de kaart om dagelijks verse vis zoals tarbot of zeetong.
In 2016 (na aanschaf van een dry aged kast) is de kaart uitgebreid met mooi vleesgerechten. Het restaurant staat nu vooral bekend om zijn côte de boeuf dry aged vlees en tomahawk steak bereid op de green egg. Het gewicht is mooi voor een tafel van twee en zelfs voor de echte vleeseter een uitdaging!
De wijnkaart biedt keus uit 24 heerlijk wijnen, waarvan er 15 ook per glas te bestellen zijn. Informeer ook naar onze wijnen buiten de kaart.

Meer informatie over restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Sytske B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Gisteren samen met mijn vriend erg lekker gegeten bij het Zuiden. De gerechten: bouillabaisse, carpaccio, lamskotelet & ossenhaas biefstuk. De gerechten waren erg goed op smaak en de porties ruim voldoende. De wijnen waren prima, maar niet bijzonder. Koffie na ook prima, wel jammer van het voorverpakte koekje.
Service prima, al was het wel storend dat de tafel naast ons aan de over vroeg wat voor gerechten wij aten en de ober vervolgens mijn de vissoorten in mijn bouillabaisse half boven mijn bord hangend aanwees voor de mevrouw aan de andere tafel. Dat was raar en onbeleefd.
Een mooi restaurant met prima eten, maar wel erg prijzig. Voor die prijs mag de gehele ervaring wel beter.
Merel J.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Heerlijk eten voor een goede prijs met hele vriendelijke en kundige bediening. Een van onze grote favorieten in Utrecht!
Kaspar V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Prachtige restaurant en heerlijk coquille en zeebaars gegeten. Aanrader.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Lekker gegeten buiten op 't terras.
De Bediening is vriendelijk en oké, eten is lekker maar niet bijzonder.. Antipasti als voorgerecht is minimaal voor €14.50. Crème Brulee wordt aan tafel gecarameliseerd.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Sinds lange tijd niet zo lekker gegeten als vandaag hier. Uitstekend geserveerd en heerlijk gaar / doen. Precies zoals gewenst. Aanrader!!!
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Heel gezellig restaurant heerlijk gegeten en vriendelijke bediening.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Gezien de overwegend goede recensies voor het eerst gegeten in Het Zuiden. Het was aangenaam druk, maar dat betekende tegelijkertijd dat we lang op het doorgeven van onze bestelling moesten wachten. Verder was de bediening uitermate vriendeljk. Het voorgerecht was oke, maar op de hoofdgerechten valt wel wat aan te merken. Het hoofdgerecht van de dag bestond uit drie kleine sliptongetjes (dun en bijna ondermaats) en de ossehaas was te lang gegrild waardoor de buitenkant voor een deel aangebrand was. De hoeveelheden waren in zijn totaliteit ook niet om over naar huis te schrijven. Twee van de vijf toetjes waren niet meer op voorraad. De toetjes die wij namen (niet onze eerste voorkeur) waren oke, maar zeker niet bijzonder. Al met al een tegenvaller voor een restaurant dat qua prijsstelling boven het Utrechtse gemiddelde uitstijgt (voor 2 personen drie gangen plus fles (huis)wijn: €120).
Timo G.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Hier weer heerlijk gegeten in Cyprus kunnen we lekker vis eten maar hier is het elke keer weer een feest en ook de Sancerre smaakt perfect
Lennart K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
we hebben heerlijk gegeten vlotte en vriendelijke service.gewoon op dezelfde voet doorgaan
Petra L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Gastvrij, servicegericht, goede kaart, mooie ingrediënten, weinig creatieve gerechten, mag meer op smaak, wijnen koe
P. S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Vanwege hoog Iens-cijfer hier gereserveerd. Waren iets te vroeg, maar dat was geen punt. We kozen voor een hoofd- en nagerecht (lams- en visschotel / chocolademousse en tiramisu). Alles was heerlijk en het zag er prachtig opgemaakt uit. Omdat wij al aan het eind van de middag kwamen was het er rustig, maar het liep wel vol. Wij vonden dat de tafeltjes dan wel dicht op elkaar stonden. De 20% korting werd keurig verrekend. Uiteindelijk betaalden we €56 voor bovenstaande gerecht en 2 (fris)drankjes. Dat is een gunstige prijs voor de kwaliteit die je krijgt!
Chris T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Prima restaurant. Lekker gegeten.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Heerlijk gegeten, goede kwaliteit, goede vriendelijke bediening.
Niels F.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Heerlijk gegeten. Zeer gevarieerde gerechten allemaal goed en lekker. Met een kortings actie van 20% op de rekening via iens was de rekening zeer schappelijk voor een lange en gezellige avond met 5 personen.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
We hebben prima gegeten, ter gelegenheid van een verjaardag. De bediening was flexibel in wat we mochten bestellen, wat erg prettig was, omdat de dinerkaart op de site wel een salade bevatte, maar de dinerkaart ter plekke niet. Dus een van ons toch de salade met vis gekozen, en de ander de dorade. Beide gerechten waren on point klaargemaakt. Misschien dat de salade nog wel gebaat was geweest bij een dressing, of wat meer dressing, want die konden we nu niet bespeuren. Verder was de sla wel lekker vers. De dorade werd geserveerd op gemixte groenten, die precies met voldoende beet waren gekookt. Wat ons betreft had er wel wat meer groente bij gemogen, voor een meer evenwichtige maaltijd. Maar verder was alles goed op smaak. Vriendelijke en snelle bediening. Een fijne ambiance, en wat daaraan heel fijn was; we konden elkaar gewoon verstaan zonder luid te hoeven praten. Wel een van de meer prijzige adressen, maar gelukkig is een keuze menu voor een iets kleiner prijsje ook mogelijk.
Jeanette J.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Gastvrije ontvangst, lekkere maaltijd met goed stukje vlees en heerlijke vis. Fijn dat er royaal groente bij geserveerd wordt.. de creme brulee is een aanrader!
karin D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Heerlijk gegeten en uitleg over de kaart
joyce H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
ALLES klopt! Sfeer, gastvrijheid, inrichting, en vooral: het eten en de wijze waarop het opgediend word; een plaatje!
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Mooie smaakvolle gerechten.
David S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Vispalet met meerdere soorten smaakte goed, maar de service was wat slordig/rommelig (drinken vergeten, ijs half gesmolten, vergeten dat ik een Iens actie had). De ligging is leuk: zeker als je buiten zit en de kaart ziet er ook gevarieerd uit.