Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

Mariastraat 4 3511 LP Utrecht Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

De veelzijdige mediterrane keuken, pure smaken Geniet van de veelzijdige Zuid-Europese keuken. Op ons menukaart vindt u zowel vis als vleesgerechten. Het restaurant staat vooral bekend om zijn côte de boeuf dry aged vlees en tomahawk steak bereid op de green egg. Het gewicht is mooi voor een tafel van twee en zelfs voor de echte vleeseter een uitdaging! Van oorsprong een restaurant dat zich gespecialiseerd heeft in visgerechten. Ons menu biedt een ruime keus aan schaal- en schelpdieren en buiten de kaart om dagelijks verse vis zoals tarbot of zeetong.De chef kookt met de meest mooie producten en presenteert zijn gerechten op eigentijdse wijze. De wijnkaart biedt keus uit 24 heerlijk wijnen, waarvan er 15 ook per glas te bestellen zijn. Informeer ook naar onze wijnen buiten de kaart.

Ons menu biedt een ruime keus aan schaal- en schelpdieren en buiten de kaar

Meer informatie over restaurant Het Zuiden Fish&Wine - Beef&Beer

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag Gesloten (vanaf 1 april ook geopend op maandagen)
Dinsdag t/m Zondag

Monique R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Het voorgerecht was heerlijk: de bonbon van tonijn, rivierkreeftje (was er maar 1 helaas, staat in meervoud op de kaart), sinaasappel en couscous. De dagverse vis werd aan tafel voor mij gefileerd (kon beter, maar dan had ik het zelf moeten doen). De tonijnsteak is onze maatstaaf van restaurantwaardering: helaas, hij voldeed niet. De gevraagde 'medium-rare' was zowat 'well-done', maar omdat we naar een voorstelling gingen hebben we dit niet meer aangegeven, dus dit was onze eigen keuze. De inrichting is erg gezellig en de stoelen cq bank zitten goed. De muziek was prima qua soort en geluidssterkte en het personeel was erg vriendelijk.
Wouter02 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Prachtig restaurant in hartje Utrecht, goede sfeer, vriendelijke bediening en erg attent, gerechten(zeetong en lamsrack) waren overheerlijk. Top restaurant, echte aanrader.
antoinet W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Geweldig gegeten. Super vers, geweldig bereid en zeer vriendelijke en attente bediening.
danisf .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Zeer goed restaurant. Ook geschikt voor een zakelijk diner. Bij het delen van de menukaarten werden de gerechten buiten de kaart verteld. Voor vanavond: oesters vooraf, zeetong en dry aged tomahawk. Dat klonk goed en dat werd het dus. Ik ben een visliefhebber en heb de vangst van de dag gekozen. Mooie zeetong (ruim 450 gr.) De heren waren zeer enthousiast over de (in mijn ogen gigantisch stuk vlees!!) tomahawk bereid op de green egg. Deze werd mooi gepresenteerd op een groot houten plank. De kelner vertelde netjes welk gedeelte van de rund het is en heeft de heren een mooie Italiaanse wijn geadviseerd; Amarone della valpolicella. Nette bediening.
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Vriendelijke en persoonlijke bediening en heerlijk eten! We hebben een tapasdiner besteld en het was afwisselend, ruim genoeg en heerlijke pure producten. Sfeervol ingericht en classy.
Jos D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
visvaria het zuiden is heerlijk
Jorien V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben hier lekker gegeten maar moesten wel erg lang wachten op ons hoofdgerecht. Ik vind de prijs wat hoog voor de kwaliteit.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
De kaart ziet er goed uit en als je gereserveerd hebt wordt je direct geholpen. Het eten valt wat tegen. Bij bestelling van een medium rare steak van 300gram krijg je een well done vn 150 gram, wordt direct zonder problemen teruggenomen en naderhand medium rare 150gr. Door deze fout krijgen we een drankje van het huis aangeboden, maar liever had mijn tafelgenoot gewoon zijn vlees. Uiteindelijk kreeg hij dit nog wel nageserveerd. Toetjes zijn aan de kleine kant, ijs was een keer ontdooid en bevroren geweest, fruit moest je echt zoeken. Matige ervaring, wel vriendelijk personeel.
Lia M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wij vonden de gerechten wat minder verfijnd dan in onze herinnering het geval was; daardoor vonden wij de prijs/kwaliteitverhouding niet helemaal in evenwicht. Jammer dat een als vegetarisch op de kaart vermeld gerecht vis en vlees bleek te bevatten , wat overigens wel van te voren werd uitgelegd. Het vlees werd vervangen door heerlijke kaas. Het ging om de Tapas.
De bediening beloofde dat dit aangepast zou worden.
rob B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Gezellig en goed restaurant midden in Utrecht
Dijkoever .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Zaterdag 10/12. Lopend door de immer gezellige binnenstad van Utrecht in kerstsfeer ontdekten we dit restaurant en besloten er een tafeltje te reserveren. De eigenaar ontpopte zich meteen als een uitstekende gastheer. 2 uur later gingen we er eten. Het liep snel vol en er hing een goede sfeer tussen de gezellig dicht op elkaar staande tafeltjes. De vissoep was smakelijk , er had wat meer schaaldier in gemogen. De Dorade was perfect zoals in goede restaurants in Spanje. Oesters uit Zeeland top. Coquille en gamba heerlijk klaargemaakt. Rekening prettig. Gaan we vaker doen!
ivan D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Eten viel erg tegen. We hadden samen het tappas 2 gangen diner, maar daarvan zou ik haast zeggen, haal het van de kaart af. tappas koelkast koude gerechtjes met zeer weinig smaak waaronder een hoopje couscous. Warme tappas hoofdgerecht waren 4 bakjes met aardappelpartjes, groente, vis en vlees. Had allemaal zeer weinig smaak en niets te maken met mediterrane gerechtjes. Kreeg er een vd Valk gevoel bij. Hebben er nog friet bij besteld, maar die kwam ongeveer 30 min later. Misschien zijn de andere gerechten wel goed, maar tappas niet doen hier!
W Ilto N O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Op 30 september 2016 ben ik hier geweest, met z'n drieën. Ik was wel eens eerder in dit restaurant geweest, dacht ik. Maar ik herkende de ligging wel, maar het interieur niet. Dat bleek te kloppen, las ik later. Er was verbouwd.

Die verbouwing was heel goed gelukt, het restaurant zag er superstrak uit. Maar het meest beviel me de bediening, zo'n vriendelijke mevrouw is echt een enorme reclame voor de zaak. Attent, snel, vriendelijk, het plezier in haar werk spatte ervan af. En daar wordt je als bezoeker dan ook weer vrolijk van.

Ook het eten was om vrolijk van te worden, superlekker, maar ook supervoordelig. Per persoon 30 euro afgerekend, en niet bezuinigd op de gerechten of het drinken. Absolute aanrader!
Royaal .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Afgelopen dinsdag hier gegeten. Leuke sfeer, goede service en lekker eten.
We waren erg verrast door de grootte van de portie van de Cote de Boeuf; een gigantisch stuk vlees! Naar ons idee hadden hier in plaats van 2 wel 4 personen van kunnen eten, terwijl wij niet per se kleine eters zijn.
We vonden het vlees wat taai, maar dit werd direct perfect opgelost door het nog even terug op de grill te leggen.
Terwijl wij hier op wachtten kregen we een drankje van de zaak en bruchetta, top! Alles smaakte (hierna) super. De gerechten werden leuk opgemaakt geserveerd.
Erg tevreden met hoe alles verliep.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
De gerechten waren zeker smakelijk, service was attent en vriendelijk. De locatie is natuurlijk heel goed bereikbaar per OV en fiets.
2 minpuntjes:
Een ober sprak geen Nederlands en kon geen vragen beantwoorden. Erg vreemd.
Daarnaast klopte de rekening niet. Het is toch vreemd als de gasten de het personeel moeten herinneren aan wat we conform kaart besteld hebben. Dit werd uiteindelijk wel volledig gecorrigeerd.
Lesley E.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Dit vernieuwde restaurant maakt het helemaal waar.....elk gerecht is zeer goed bereid, met name de gerechten van de grill, vers en puur. De bediening is erg attent en hebben een goede overzicht.

Dit is een echte aanrader!
CharlotteA .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteravond lekker buiten op het terras gezeten bij Het Zuiden. Mijn man ging voor vis: als voorgerecht een bijzondere proeverij met coquilles en gamba's, als hoofdgerecht een uitstekende dorade (zo lekker hebben wij dat alleen eerder in Spanje gegeten!). Ik ging zelf voor vlees: als voorgerecht een malse carpaccio (wel redelijk veel kaas erop) en als hoofdgerecht een prachtig rose stuk lamsrack. Als nagerecht hebben we een chocolademousse gedeeld. Ook deze was weer fantastisch, met kleine stukjes pure chocola erin. De gerechten zagen er daarnaast ook nog eens prachtig uit!! Het eten werd geserveerd met bijpassende wijnen, aangeraden door de serveerster. Bediening was erg vriendelijk en attent. Kortom: wij komen hier zeker weer snel terug!!
Marie-José R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Ik heb hier met mijn schoondochter gegeten. Zij ging voor het vlees menu: carpaccio, biefstuk en tiramissu en ik ging voor de bouillabaisse en gegrilde tonijnbiefstuk. De bouillabaisse werd geserveerd met stukjes toast en een schaaltje geraspte kaas. De toast werd niet door de soep opgenomen en ze bleven daardoor hard en ik zou eerder zachtere toast aanraden. De soep was verder goed op smaak. De tonijn werd medium geserveerd en dat is zo zonde omdat alleen het dikste gedeelte zacht was. Ik kreeg direct excuses en nieuwe tonijn die prachtig rood was. En ik kreeg de koffie van de zaak aangeboden. Het is een eerlijk restaurant met prachtige gerechten op de kaart en ik wil hier graag terugkomen om deze te ontdekken.
Taiem C.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Eten okay. Niets bijzonders. Menu alleen gedeeltelijk vertaald in Engels. Service erg aardig en attent, maar niet goed getraind.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De bediening is attent, vriendelijk en snel.
De verschillende gerechten hebben goed gesmaakt. De porties zijn ook ruim.
De prijs is zeker een reden om terug te komen. Locatie is ook erg goed.