Het Zomerhuis

De Zwaanstraat 6 1949 BC Wijk aan Zee Nederland Kaart

Over restaurant Het Zomerhuis

Het echte zomergevoel

In het hart van Wijk aan Zee vind je dit schattige restaurantje. Een knusse inrichting, glas-in-lood kozijnen, kroonluchters en een houten vloer. Deze combinatie staat garant voor een zeer huiselijk en charmant decor. Doordat het vlak aan zee ligt is het ideaal om een bezoek aan Het Zomerhuis te combineren met een dagje strand in de zomer. Wil je in de wintermaanden ook nog even dat zomergevoel vast houden? Bij Het Zomerhuis kun je jezelf door de zonnige sfeer heel goed een avond voor de gek houden.

Meer informatie over restaurant Het Zomerhuis

Maandag vanaf 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

Mmjdevries .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Edmée M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De beoordeling is goed qua keuken, bediening en inrichting, maar het heeft niet iets speciaals, waardoor wij niet de neiging hebben om daar een volgende keer naar toe te gaan
Robinkrab .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
We hebben hier op een rustige maandagavond gegeten. We konden de gerechten kiezen uit de volledige menukaart, dus niet een beperkte menukeuze. Het eten was prima en de bediening goed, dit alles in een gemoedelijke huiselijke omgeving.
Dijk790 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
De inrichting kan beter, houten stoelen geven op den duur wat ongemak, verder ging alles naar wens een rustige bediening en een prettige sfeer.

Tip.
Geen kraanwater in rekening brengen.
H.verveen .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
We misten de groente(n) bij de gerechten.
De vorige keer, dat we hier hebben gegeten, waren we meer enthousiast.
Toch blijft het een leuk adres om heen te gaan.
Lhandjes .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Lekker met de familie uit eten denk je. Dat je het Zomerhuis binnenkomt en gelijk rioollucht ruikt is dan al een begin waarvan je denkt....hmmmm!!
Maar goed, kan gebeuren denk je dan. Vervolgens aan tafel en bestellen.
Voorgerechten waarvan 1 niet meer leverbaar blijkt na 10 minuten wachten. Oke, ander voorgerecht. Klacht gegeven over 7 fruitvliegen om tafel. Antwoord bediening: Helaas kunnen we niets aan doen. Hoofdgerecht besteld. Weer een gekozen menu niet aanwezig. Erg jammer, ander gerecht. Vervolgens de biefstuk te doorgebakken en droog. De varkenshaas spies niet gaar. Geen groenten geserveerd. Weer een klacht gegeven maar helaas weer nul op het bord. Uiteindelijk toetje met fruitvliegen en al in de Irisch Coffee!!!! Onbestemde koffie en lauw. Kortom niet echt lekker van kunnen genieten. Als dan na een 30 minuten de chef zich nog niet heeft laten zien en je hem gaat opzoeken aan de bar/kassa en gewoon de rekening gepresenteerd krijgt. Tja, dan als besluit ook nog nog eens te horen krijgt dat je genoeg korting hebt gekregen omdat je aan de AH actie, waarvoor het restaurant echt geld krijgt voor hetgeen aangeboden denk ik: Nu is de maat vol. Dit verdient geen schoonheidsprijs!!!!!
Lee V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
De serveersters waren behoorlijk slecht. Geen respect voor de klant, na 3 keer vragen om mijn drankje.. bijna 20 minuten verder.. gewoon louwe koffie geserveerd.. tenslotte was ons ijs helemaal gesmolten .. en was het excuus dat ze geen tijd hadden ..
Dan was er later nog een slap excuus dat ze geen bier kon tappen.. in en in slecht koud eten.. bij elkaar wel 50 minuten gewacht. Ik heb van mijn leven nog nooit zo slecht restaurant meegemaakt! Bier met alleen schuim ...
Ik kom hier nooit van mijn leven meer terug!!!!!!!!
Herman R.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie hier! We mochten van de hele kaart kiezen, maar dat was misschien beter geweest van niet, want alles was op voorhand al lekker. Als voorgerecht dus een proeverij gedaan. Dat was super, overheerlijke truffelmayonaise erbij.Biefstuk met champignonsaus gekozen als hoofdgerecht, niet overdreven veel, maar wel lekker en heerlijke huisgemaakte patat erbij. Mijn vrouw vond het jammer dat er geen verse groente bij was, maar dat heb ik.niet gemist! Als nagerecht een crème brulee wat altijd lekker is, zo ook hier. Vrouwlief koos voor een chocoladetaartje en die was verrukkelijk, echt een aanrader dus dit zomerhuis!
Rosa_Jim .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We mochten gewoon van de kaart bestellen en hebben heerlijk gegeten. Uiteindelijk waren we 41 euro kwijt in totaal, wat zeer voordelig is, dankzij de AH spaaractie.
Iwanna S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Met ah restaurant actie gegeten. Prima gerechten, goed klaargemaakt. Maar 2 meisjes in de bediening wat de wachttijden tussen de gerechten enigzins te lang maakte. Dessert was heerlijk, vooral de limoen cheesecake was super.
Ssherry .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Intieme, romantische locatie met erg vriendelijke bediening en lekker eten. Je mag hier van de kaart bestellen, geen samengesteld menu wat bij vele restaurants wel zo is. Dit vind ik een groot pluspunt.
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wat een geweldige sfeer in dit restaurant, heerlijk al die lichtjes en leuke oude spulletjes.
Ook het eten en de bediening waren super.
Wij hebben het wild menu gegeten en dat was werkelijk perfect.
Als voorgerecht een dun gesneden plakjes eend op een bedje sla met sinaasappelsaus, als hoofdgerecht hertenbiefstuk met rode kool en aardappelpuree en als dessert een aardbeienparfait met zure appeltjes ijs en slagroom. Daarbij friet en appeltjes op oma's wijze.
Wij hebben hier heerlijk gegeten en komen zeker terug.
S. W.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Het was weer heerlijk. Een lekker drie gangen menu. Goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening is ook erg goed. Ontspannen en vriendelijk. Heerlijke wijnen. We komen zeker een keer terug.
Patrick68 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
De ambiance van het restaurant is erg leuk.
Verrassingsmenu's besteld. Ik zag op de kaart al dat er voor brood moest worden betaald en dat kregen we dus ook niet. Ook geen andere amuse o.i.d.
Voorgerecht kwam al snel. Was een klein bergje sla met daarover een paar plakjes kip vleeswaar er overheen gedrapeerd. Erg simpel en erg weinig en was dus snel op.
Vervolgens meer dan drie kwartier moeten wachten en nog steeds geen teken van een hoofdgerecht, terwijl het restaurant voor de helft leeg was.
Doordat het voorgerecht zo klein was en er geen brood werd geserveerd begon mijn maag behoorlijk te knagen, dus maar eens gevraagd waar het eten bleef. Ondertussen vlogen de gerechten om ons heen op de grond door de nogal onhandige bediening.
Na 5 minuten werd dan het hoofdgerecht geserveerd: een spies van gemarineerde diamanthaas met friet en een compote. Was op zich prima maar erg fantasieloos.
Het dessert, een aardbeien romanoff was wel erg lekker. Alhoewel ik vind, dat ook bij een verrassingsmenu je toch wel enigszins keuze moet hebben voor een dessert.
Maar geen koffie genomen, want als het tafeltje naast je koffie van het huis krijgt aangeboden en jij er gewoon voor moet gaan betalen terwijl je toch ook lang hebt moeten wachten vind ik wat irritant.
Al met al zou ik niet nogmaals hier naar toe gaan. Jammer, want met een beetje meer inzet en gastvrijheid zit er best wel potentieel in.
Ro3ad .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gezellige brocante sfeer met veel kaarsjes.
Bediening vriendelijk.
Voorgerecht van de proeverij vonden wij niet zo n aanrader.
Hoofd- en na gerecht uitstekend: kipsate en chokotaartje met brownie ijs.Heerlijk!
Boerjel .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Voorgerecht prima, hoofdgerecht wat weinig groente, helemaal geen salade/verse groente. Bediening was aardig en correct.
Dzevenboom59 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Sfeer is geweldig! Enige inrichting! Personeel is top, vriendelijk,vlot niets is te gek! Varkenshaas met brie was wat aan de flauwe kant, vis was heerlijk.kregen als groenten cougette erbij was niet onze smaak maar dat is persoonlijk. Voorgerecht het proevenrijtje is een aanrader .
Onsjet .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Zeer gezellige sfeer en ambiance in het Zomerhuis, lekker gegeten en mogen kiezen uit alles van de kaart. Prima bediening en niet opdringerig, erg goed gegeten. Top!
Renaterovers .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Mooi ingericht; strandjutters stijl. Bediening heel klant vriendelijk. Ongedwongen sfeer waar je tot rust komt. Zeker een aanrader!
Miketeraar .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wat een gezellig leuk en goed restaurant is dit. Hele leuke bediening en een hele mooie kaart met voor iedereen wel iets lekkers op de kaart. De aardbeien Romanov als dessert is een echte aanrader.