Het Zomerhuis

De Zwaanstraat 6 1949 BC Wijk aan Zee Nederland Kaart

Over het restaurant Het Zomerhuis

Het echte zomergevoel

In het hart van Wijk aan Zee vind je dit schattige restaurantje. Een knusse inrichting, glas-in-lood kozijnen, kroonluchters en een houten vloer. Deze combinatie staat garant voor een zeer huiselijk en charmant decor. Doordat het vlak aan zee ligt is het ideaal om een bezoek aan Het Zomerhuis te combineren met een dagje strand in de zomer. Wil je in de wintermaanden ook nog even dat zomergevoel vast houden? Bij Het Zomerhuis kun je jezelf door de zonnige sfeer heel goed een avond voor de gek houden.

Meer informatie over restaurant Het Zomerhuis

Maandag vanaf 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

Jouw recensie over het restaurant Het Zomerhuis

Frans J.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Je wordt naar binnen gelokt met een buitenbord met de mededeling "dag menu 19,50". Als je eenmaal binnenbent krijg je spontaan de kaart aangereikt met alle keuzes erin. O.a. een keuze menu voor 30,00eu. Bij navraag is er inderdaad het goedkope dagmenu. Met zijn gekomen konden we alle varianten van het menu uitproberen. Over het geheel genomen meer dan goed. Alleen was de vegetarische hoofdgerecht nogal een onbestendig iets. Prima te eten, maar wat eet je eigenlijk? Prachtig uitgebreid nagerecht.
Leuk en goed restauarant ontdekt middels het TATA schaaktoernooi.
Marion M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Met een dinerbon hebben we gezocht naar een lekker en gezellig restaurant in de buurt. Op zaterdagavond 30 december hebben we daar gegeten.
De bediening was heel vriendelijk en bereidwillig (kok zelf) maar de champignonsoep was niet echt eetbaar, zonder smaak met erg veel room erin. Als vervanging voor de soep konden we de paprikasoep proeven. Helaas was ook die zonder smaak en heel veel room. Alle andere vega voorgerechten waren er helaas niet meer, alles was op omdat het restaurant een paar dagen dicht gaat en ze alleen vers willen serveren.
Hoofdgerecht was redelijk, vega knolselderij met walnoten. Kalfssucade was halfrauw, werd helaas niet gevraagd hoe mijn partner het vlees wilde eten (medium, well done of rare!)
Hierbij werden patatjes geserveerd die warm en goed waren met een klein pannetje salade, met erg veel appel erin.
De soep werd keurig niet in rekening gebracht.
We gingen helaas teleurgesteld weg. Uit eten moet een feestje zijn en dat was het dit keer helaas niet.
Het viel me op dat de overige gasten ook niet echt heel tevreden waren. Onze tafelbuurvrouw liet ook haar champignonsoep staan.
Hoop dat de kok wat meer smaak gaat aanbrengen in zijn soepen!
Succes voor 2018!
Wim J.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Eten was matig
Bediening slordig
Duurde heel lang voordat de volgende gang opgediend werd
ronald N.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
2 dagen heerlijk vis gegeten. De service was goed en heel vriendelijk.
Ruud L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Is een gezellig ingerichte zaak met vriendelijke bediening.
De keuken is erg goed, geldt voor alle gerechten.
Prijs/kwaliteit verhouding is naar Nederlandse begrippen goed.
Wij zijn erg tevreden over het geheel.
AatjeD .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wij aten in Het Zomerhuis via de AH restaurantactie. Ze hebben een speciale kaart voor de actie, waaruit je een 3-gangenmenu kunt kiezen voor € 32,50 (waarvan dus het tweede menu gratis is). We namen als voorgerecht de carpaccio, als hoofdgerecht de varkenshaas en de visspies en het nagerecht bestond uit 3 bolletjes ijs. We vonden alles goed bereid, maar het zag er sober en saai uit en de groente bestond uit gestoofde appeltjes. Wij vonden daarom de prijs-kwaliteitsverhouding niet goed. De bediening was vriendelijk en alert.
anplug .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Senior:met partner heerlijk getafeld;goede keuze uit voor-en hoofdgerechten en ook nog een prima desert.kortom een erg goed restaurant met een persoonlijk tintje.
wijnand B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Een bijzonder restaurant in Wijk aan Zee waar je in een huiselijke sfeer lekker kunt eten en je gastvrije onthaal te wachten staat.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Lekker gegeten in een gezellige sfeer. En ook genoeg, al overeet je je niet.
Altijd wel wat verbeterpuntjes: het vlees was aan de buitenkant wat grijzig i.p.v. bruin en van binnen ook iets te gaar. Is ook niet gevraagd hoe je de gaarheid wilde
En de bombe was meer een grote hoeveelheid salade met een klein plakje gerookte zalm erop.
Maar voor wat wij ( nu ) betaald hebben eigenlijk heel erg goed!
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Afgelopen week in dit gezellige restaurantje gegeten. Als voorgerecht een super lekker proeferijbordje gegeten en wat zag die er super schattig uit! Als hoofdgerecht had ik sliptongen en mijn man biefstuk, beide gerechten waren echt heerlijk bereid en de appelcompote was ook erg lekker. In de bediending was een super entausiaste meid aan het werk die ondanks de drukte veel zorg voor ons had en zelfs de kok kwam aan tafel vragen of alles naar wens was. Wij komen hier zeker vaker!
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Het bleek dat er ondertussen een nieuwe eigenaar in het pand zat.
Gelukkig is alles nog steeds hoe het was: geweldig !
Wat een sfeervolle tent en wat een lieve bediening en het eten was weer super !
Wij zijn en blijven fan !
Kom je ook eens een keertje eten ?
Levensgenieter1974 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Het eten was lekker, maar lekker vinden wij net niet goed genoeg.....als we uit eten gaan willen we niet lekker eten maar een beleving hebben. Die beleving was er zeker niet, we moesten erg lang wachten en de biefstuk en varkenshaas leek wel gestoofd. Het had totaal geen kleur maar was erg bleek. De smaak van de biefstuk was door de (minimale hoeveelheid) champignonsaus wel lekker. De varkenshaas was te gaar en dus taai. De groenten waren te rauw, de friten heerlijk en meer dan voldoende. Het chocolade taartje, het ijs en de slagroom waren zalig! De irish coffees had meer whiskey mogen hebben, de smaak was ver te zoeken. Al met al maakte het toetje dat ik het een krappe voldoende geef, maar helaas voor ons geen volgende keer meer naar Het Zomerhuis. Wellicht iemand in de bediening erbij? Dan kan alles wat vlotter, en hoeven de 6 pers ( 1x 4en 1x 2) die werden weggestuurd omdat er niet gereserveerd was, de volgende keer niet de deur gewezen te worden. De zaak zat voor de helft niet vol.....
Wat jammer dat ik dit nu moet lezen op internet. Waarom heeft u niet tegen mij gezegd dat het niet naar wens was toen ik u er naar vroeg in het restaurant? Toen had ik er nog iets aan kunnen doen. Als een gast extra saus of wat dan ook wilt dan kan dat altijd.

Wij zaten met een zieke medewerker en er is niet zomaar een andere medewerker die dan kan invallen. Wij hebben al meer dan een half jaar een vacature open staan net zoals bijna alle restaurants in Nederland.

Dat ik geen extra tafels aan nam heeft te maken dat wij een goede service willen leveren aan de gasten die er zitten en niet dat alles de soep in loopt. Wij weten wat we aankunnen met de mensen die er op dat moment staan. Wij vertellen gasten hoe lang het gaat duren en dan kunnen zij zelf bepalen of zij willen wachten of niet.

Dat u het zo lang vond duren vind ik vreemd, uw eerste bestelling is 18.27 opgenomen en om 19.57 heeft u afgerekend. 1,5 uur voor een 3 gangen diner vind ik een normale tijd.
Rens V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Lekker gegeten na een strandwandeling met mijn vriendin. Genoeg keus op de kaart en niet duur voor wat je krijgt. Leuke gezellige bediening.
Adriaan D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Het was heel weinig de vis ging wel maar de biefstuk was niet te eten, en er was totaal geen groente bij.
En dat voor die prijs!!
Toch erg jammer dat u in het restaurant helemaal tevreden was. Onze vis die wij serveren weegt minimaal 180 gram net als het vlees dat wij serveren. Op elk bord liggen bij ons groenten. Het kan echt niet zo zijn dat dit er niet bij is geserveerd. Ik heb u overigens zelf bediend. Groenten stonden ook op het plankje dat u krijgt bij de friet. Doordat u verkeerd had gereserveerd met een AH bon was het helaas niet meet mogelijk om met deze bon te eten bij ons. Ik heb u daarvoor als compensatie een kopje koffie aangeboden. U ging helemaal tevreden weg. Toch erg jammer dat ik dan deze recensie moet lezen.
MMW K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij het zomerhuis, ontvangst prima, konden van een aangepaste kaart kiezen voor de ah actie, maar voor elk wat wils. Gewoon een goed restaurant !
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Vriendelijk,gezellig,goede bediening,goede keuken.Dus TOP!!!!!!
Komen zeker terug,aanrader.
Personeel attent en gevoel voor humor .
Will O.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Goedemorgen allemaal. We hebben heerlijk genoten en komen graag weer terug. En daarna heerlijk uitgewaaid op het strand.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
We werden gastvrij ontvangen en vlot bediend. Op al onze suggesties werd ingegaan . Her eten was prima en de entourage was heel relaxed.
Houden zo.????
c.hendrickx .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Bombe vooraf zouden garnalen in zitten alleen appel en komkommer en veel sla iets te veel sla geen garnaal gezien.
Bediening erg jong vroeg of we nog iets wilden terwijl we AH menu hadden dus dessert hoorde erbij was meisje even vergeten
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Eten was goed. Service was ook prima.
Restaurant zag er netjes en gezellig uit. .heerlijk gegeten.