Het Zielhoes

• Per boot te bereiken , Terras
7,2
Jembee .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het Zielhoes is vooral een prachtig plekje als je op het terras kunt zitten.
En dat konden we door het mooie weer.
Alle vier bestelden we een tosti, welke er prachtig verzorgd uitzag en ook heel lekker was.
We hebben er ruim een uur gezeten met ook tee consumpties. Het personeel gaf ons op geen enkele wijze het gevoel dat we te lang bleven plakken.
En Noordpolderzijl is altijd weer genieten.

Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Met z'n drieën op pad gegaan om mijn 80y oude moeder eens kennis te laten maken met het markante oude sluiswachterstorentje alias Zielhoes. De locatie en de uitstraling van het gebouw zijn erg mooi. Uniek in z'n soort is het ook binnen, met tapijtjes op tafel en een echt oudbollige sfeer. Leuk, alleen bleef het daar voor ons een beetje bij. De koffie is slecht, het lokale gebak was niet de moeite en als klap op de vuurpeil kwamen de poffertjes uit de magnetron. Jammer, geen aanrader. Met mooi weer kan je hier prima aanwaaien voor een biertje (flesje) op het buitenterras, maar de kaart laten we verder liever links liggen.
Johanna64 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het Zielhoes is de oude sluiswachterswoning onder aan de dijk bij Noordpolderzijl, op zich al een prachtige plek om te bezoeken.
We hadden hier afgesproken met 15 familieleden maar verder niets gereserveerd. De bediening ging hier heel flexibel en vriendelijk mee om.
De één wilde wat drinken, de ander iets eten en sommigen van ons wilden even niks en het kon allemaal.
Aanrader is de Groningse poffert, en ook het broodje garnalen van 't Zielhoes komen sommigen voor terug.
Kortom een mooie plek en een fijn (lunch)café.
Wim R.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Een restaurant is het niet en dat ambieert het ook niet te zijn. Voor een lunch een geschikte plek. Geen hoge eisen stellen dan stelt het niet teleur. Bediening ok als je even laat weten dat je er bent. Sfeer van een huiskamer café zolang popmuziek op de radio maar uitblijft en de te moderne telefoon met hard belvolume stil blijft. De plek onderaan de zeedijk is mooi maar de laatste paar jaar is door de gemeente een hoop schade toegebracht in haar drang deze toeristische trekpleister in de vaart der volkeren op te stomen. Niets blijft wat het ooit was.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Na de helft van de Antiekroute te hebben gereden, hadden we onze pitstop bij het Zielhoes. Eerst lekker een bakkie koffie en vervolgens een lekkere uitsmijter. Alles prima verzorgd. Een leuke pleisterplaats en je kunt ook nog even een blik werpen op de Waddenzee.
Mir45 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Met 19 personen geprobeerd te lunchen. Voor 4 personen bestelling niet doorgekomen, opnieuw moeten bestellen, daarna alsnog niet geserveerd zoals besteld. Op de rekening 2 tosti's teveel berekend, maar moesten we toch betalen?? Geen discussie... Erg onvriendelijk behandeld