Het Witte Paard

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
De keuken blijft onverminderd goed bij het Witte Paard. We eten het lamsribstuk en dat is werkelijk top. Ook de wijnkaart is mooi en sluit goed aan op de menukaart. Maar het is helaas niet allemaal goud wat er blinkt. De tafels staan te dicht op elkaar waardoor twee van ons de hele avond met hun stoel tegen die van hun achterburen aanschurken. En doordat het restaurant zo volgepakt zit, wordt het er veel te warm naarmate de avond vordert. Bovendien kan het personeel de drukte amper aan waardoor het moeilijk is om oogcontact met de bediening te leggen en de doorlooptijd teveel oploopt. Dus: iets minder tafels en stoelen in de beschikbare ruimte proppen, investeren in betere ventilatie, en een extra kracht oproepen op drukke dagen en het Witte Paard hervindt zijn vorige glorie. Niet ingewikkeld toch?
Arnoud H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
In de afgelopen jaren zo'n vijf keer hier gegeten en vijf keer goed. Mooie kaart, goed bereid, prima service en reële prijzen. Wat mij betreft zonder concurrentie het beste restaurant van Ameland.
Janet F.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Gisteravond hier heerlijk gegeten; het verassingsmenu was mooi afwisselend met verse producten en goede porties, heerlijke wijn! Ook de zeeduivel was mooi bereid. Heel vriendelijke bediening. Prijsprestatie goed. Kom daar maar eens om in het Gooi...
henk H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Het eten was er erg lekker, dagverse kabeljauw met garnalen. Vooraf lamspastrami (25-04-2017) Alle tafels vol, toch prettige bediening, verzorgd en niet te lange wachttijd. De dag ervoor zou het niet open zijn, maar toch weer wel, vanwege de meivakantie. Behalve ons tafeltje (2 personen) was er nog één tafeltje bezet. We kozen toen voor een verrassingsmenu met Amelander product. Het werd een zodanig prettige ervaring dat we de volgende dag opnieuw gingen.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Ontzettend lekker gegeten
Alle smaken van de gerechten waren heerlijk.
Ook de vriendelijke gastheer en de zalige wijn maakten de avond compleet!
Erg gezellig interieur.
Voor ons was dit het beste restaurant ban Ameland????
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Eten bij het Witte Paard is altijd een feestje, zeer attente en briendelijke bediening, sfeervolle inrichting, en heerlijk eten ! Blijft het beste restaurant van Ameland - heerlijk adres !
JL M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vanavond gegeten na een reservering, het Witte Paard doet weinig aan vernieuwing valt ons op. Enige tijd geleden hebben we er ook gegeten, de kaart is ongewijzigd. Sfeer is prima, bediening kan zeker beter. Het is niet geheel vol, toch heeft de bediening niet veel oog voor ons. Het is eten is niet goedkoop, geen probleem maar dan mag je ook wel iets meer van maken wat mij betreft! Jaren geleden was dit mijn top restaurant op Ameland, helaas niet meer.
Eddy S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Een erg goed restaurant. Niet super groot, maar het is net een kleine huiskamer met famillie. Het eten is er Super. Met veel lokale ingrediënten. De porties zijn prima aan de maat, smaakvol en op de juiste manier geserveerd. Er zit voldoende tijd tussen de gerechten om bij te komen. Niets dan lof. Zekere een aanrader om te gaan eten als U op Ameland bent. Een 9 plus waardig.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Verse en kwalitatief goede streekproducten voeren de boventoon, een gemoedelijke sfeer en een kindvriendelijke omgeving maken het geheel compleet. Alle ingrediënten voor een geslaagde avond waren dus ruimschoots aanwezig, wederom genoten van ouderwets vakmanschap en gastvrijheid!
Harold S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
De verwachting was hoog, jammer dat we zo teleurgesteld werden. De sliptongetjes erg mager, smaak ok maar niets bijzonders, de scampi/gamba creatie droog en de helft van de kokkels leeg (???) de tournedeau blue besteld en medium in een soepbord met veel te veel saus geserveerd. Sorry, maar dat kan echt beter.
beriwens .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk gegeten met ons vijven. Alle gerechten waren goed. Goede bediening en uitleg bij gerechten. Wij vonden de kaart zeer gevarieerd en creatief. Lekker op het terras buiten en dat zonder reservering!
"Het Witte Paard": wij bevelen jullie zeker aan bij vrienden en kennissen.
Marija B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijk gegeten op het terras gisterenavond. Niet gereserveerd, dus binnen zat vol.
Buiten op het terras gezeten met een heater. Leuk uitzicht op de kerk.
Heb je geen zin in het gewone eetcafe idee op t eiland. Dan moet je hier zijn! Absolute aanrader.
Vooraf coquilles en geitenkaassalde. Hoofd eendenborst en Gaasterland varken. Alles prima bereid. Goed op smaak. Goede porties. Zeer mooi opgemaakte borden.
Personeel vriendelijk, behulpzaam en kennis van zaken. Misschien net wat mankracht in de bediening te kort waardoor onze uiterst vriendelijke gastvrouw wel heel hard aan het werk was.
Wij komen nog een keer terug. Dat is zeker!
ollie .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Een alleraardigst welkom in een prachtig ingericht restaurant . Sfeervol zoals de buitenkant doet verwachten . Ondanks de volle reservering toch nog een plek van 6 tot half negen . Drie soorten zalm op verschillende manieren bereid met radijs en andere lekkere dingen als hoofdgerecht en een tong die over het bord viel zo had ik hem lang niet gehad . Mijn vriendin asperges met zalm wat haar ook sterk in de smaak viel . De bediening is zeer vriendelijk en ervaren wat een prima sfeer brengt !
DeBij .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Een gemoedelijke zaak. Een fijn terras met een prima sfeer. We hebben wat van de kaart gekozen en drinken een drankje tot het voorgerecht klaar is en we een seintje krijgen dat we aan tafel kunnen. Binnen staat een bordje met "allergieën, meld dit". Dat geeft me vertrouwen en vraag om een melkloze pannenkoek voor onze dochter. Dit is geen enkel probleem. Ze heeft er heerlijk van gesmuld. Super service. Zowel de kelner als serveerster zijn uiterst vriendelijk en stellen zich gedienstig op. Ik had de, bisque, vegetarische lasagne en suikerbrood met bofferd toe. Het was allemaal even lekker en de porties zijn ruim! Dit restaurant werd ons aanbevolen, nou ik kan dit ook zeker aanbevelen!
Ricardo D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Mijn vriendin en ik zijn vanavond voor het eerst bij het witte paard geweest.
Verwachtingen waren hoog.
Door al het goede wat we gehoord hadden.
Het was boven verwachting goed.
Heb zelden zo lekker gegeten.
De bediening was top.
Een aanrader voor een gezellige en cullinaire avond.
Wij gaan zeker weer terug. Bedankt
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Goede sfeer, een leuke zaak met aardig personeel. Eten was prima zonder poespas. De rode huiswijn was uitstekend en de witte wijn ook. De wijn glazen waren wel van een vreemd formaat.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
De bediening was aardig en behulpzaam ivm allergieën, 6 desserts waarvan er maar 2 omgetoverd konden worden zonder noten. De slibtongetjes waren mager maar goed van smaak. De glazen wijn erg klein. Bij het raam erg koud. Ik had er meer van verwacht gezien de score bij Iens.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Het voelt exclusief maar ook gemoedelijke om het restaurant, in het kleine huisje, verscholen in Nes, te bezoeken. Naast de aankleding vonden we het eten goed. Het eten op Ameland is vaak vers en erg lekker, zo ook hier. We aten de eend, die had voor ons iets meer rare gemogen, maar was verder prima bereid. De bediening was ook prima, niet opdringerig.
tvegter .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Verassingsmenu van de chef met bijbehorend wijnarrangement. Groot succes bij 5 leden van het gezelschap. Nummer 6 koos a la carte en was zo mogelijk nog meer verast. Prima keuken in een mooie ambiance en met een professionele, vriendelijke bediening. Wij komen terug!
M-R .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Een klein restaurant in nes, verscholen achter de kerk. Het is wat klein en tafels staan hier en daar wat dicht op elkaar. Het eten is goed, wij hebben er in een week Ameland drie keer gegeten en het was drie keer top. Huiswijn wit en rood waren prima.