Het Witte Paard

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Het Witte Paard

Rob R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Gezellige inrichting, prima ontvangst.Gerechten zijn van goede kwaliteit en prima voorbereid.Betaalbare wijnen.
Annie T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Het is een feestje om in 'Het Witte Paard' te eten.
Liesbeth E.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Het eten was bijzonder er erg smaakvol.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Bediening was vriendelijk, prima. Hoofdgerecht Schol was lekker maar wat kaal opgediend. Risotto was lekker, maar nagerecht appel met ijs viel ons wat tegen. Inrichting moet je van houden was niet helemaal onze stijl maar kan me voorstellen dat met name Duitsers het wel leuk vinden.
Ilse S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Na bij menig restaurant op Ameland gegeten te hebben, vallen wij elke keer weer terug op Het Witte Paard. Ondanks dat wij onderhand de hele kaart kennen, beleven wij elke keer weer een verrukkelijke avond. Ook meerdere keren het verrassingsmenu inclusief bijpassend wijnarrangement gekozen, wat telkens weer een zeer positieve verrassing blijft. Het Witte Paard mag zich gerust het beste restaurant op Ameland noemen!
Kulienair ..
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Tip van anderen leidde ons hierheen. Kaart en prijzen beloven een top avond. Er wordt gewezen naar de garderobe waar je je jas mag ophangen, de kaart wordt gepresenteerd direct bij plaatsnemen aan de knusse tafelopstelling. De mousserende wijn die geschonken wordt heeft geen bubbel meer. Bij het melden hiervan blijkt dit ook het laatste te zijn; geen nieuwe fles. Broodje met kruidenboter is een ondermaats huistuinkeuken afbakbroodje.

De kaart ziet er prima uit. Leuke gerechten waar we extra veel zin krijgen in ons diner.

Eendenlever, eendenborst en tarte tartin voor mevrouw.
Lamspastrami, couquilles, kalfslende met zwezerik en dessert met suikerbrood voor mezelf.

Met bijpassende wijnen moet worden geïmproviseerd met, blijkt gaandeweg, de beperkte hoeveelheid open wijnen.

Eendenlever perfect! Smelt op de tong. Heerlijke saus.
Dit blijkt helaas dan ook het enige serieuze hoogtepunt van de avond.

Pastrami was dik gesneden, met net wat teveel pezen en/of zemen en erg zoet gemarineerd. De wortelmarmelade waren zoetgemarineerde blokjes wortel. Van smeuïge marmelade was geen sprake.

Coquilles nèt niet gaar en gek genoeg leken 2 van de 3 aan 1 kant gebakken. Buikspek was gortdroog. Presentatie was inspiratieloos geen eenheid.

Eendenborst niet op vetlaag gebakken (lag ook met vetlaag in jus, verkeerd om). Jus waar ik een hoog prefab gehalte verdenk.

Kalfslende was prima, de kalfzwezerik gortdroog. Behandeld alsof het een filelapje is. Ook de jus bij dit gerecht acht ik niet versgetrokken.

Desserts waren niet veel inspirerender.

Voor 150 euro met z'n tweeën met dit soort producten mag je verwachten dat het dik in orde is. Dit is een keukenbrigade dit graag wil koken met leuke producten en combinaties maar het (nog) niet kunnen.

Entourage is oké, service matig en eten (voor dit geld) onvoldoende.
A.P. K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Teleurstelling. Nog veel bezoekers voor de 1e week van september maar helaas maar 2 in de bediening. Deze deden hun best maar het was duidelijk teveel voor hen. Om te beginnen kregen we stokbrood met kruidenboter. Duidelijk een voorgebakken stokbrood maar helaas niet echt afgebakken, kruidenboter met zoveel knoflook dat je smaakpapillen dichtslaan. Het hoofdgerecht van het verrassingsmenu bestond uit 'zomerhert'. In de zomer verwacht je geen wild. Vlees zag er mooi rood uit maar was erg taai. De carpaccio als voorgerecht was goed maar het warme voorgerecht: lam met geitenkaas, was droog en vreemde combinatie. Kortom ik zou niet terug gaan of het restaurant aanbevelen
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
De keuken blijft onverminderd goed bij het Witte Paard. We eten het lamsribstuk en dat is werkelijk top. Ook de wijnkaart is mooi en sluit goed aan op de menukaart. Maar het is helaas niet allemaal goud wat er blinkt. De tafels staan te dicht op elkaar waardoor twee van ons de hele avond met hun stoel tegen die van hun achterburen aanschurken. En doordat het restaurant zo volgepakt zit, wordt het er veel te warm naarmate de avond vordert. Bovendien kan het personeel de drukte amper aan waardoor het moeilijk is om oogcontact met de bediening te leggen en de doorlooptijd teveel oploopt. Dus: iets minder tafels en stoelen in de beschikbare ruimte proppen, investeren in betere ventilatie, en een extra kracht oproepen op drukke dagen en het Witte Paard hervindt zijn vorige glorie. Niet ingewikkeld toch?
Arnoud H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
In de afgelopen jaren zo'n vijf keer hier gegeten en vijf keer goed. Mooie kaart, goed bereid, prima service en reële prijzen. Wat mij betreft zonder concurrentie het beste restaurant van Ameland.
Janet F.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Gisteravond hier heerlijk gegeten; het verassingsmenu was mooi afwisselend met verse producten en goede porties, heerlijke wijn! Ook de zeeduivel was mooi bereid. Heel vriendelijke bediening. Prijsprestatie goed. Kom daar maar eens om in het Gooi...
henk H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Het eten was er erg lekker, dagverse kabeljauw met garnalen. Vooraf lamspastrami (25-04-2017) Alle tafels vol, toch prettige bediening, verzorgd en niet te lange wachttijd. De dag ervoor zou het niet open zijn, maar toch weer wel, vanwege de meivakantie. Behalve ons tafeltje (2 personen) was er nog één tafeltje bezet. We kozen toen voor een verrassingsmenu met Amelander product. Het werd een zodanig prettige ervaring dat we de volgende dag opnieuw gingen.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Ontzettend lekker gegeten
Alle smaken van de gerechten waren heerlijk.
Ook de vriendelijke gastheer en de zalige wijn maakten de avond compleet!
Erg gezellig interieur.
Voor ons was dit het beste restaurant ban Ameland????
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Eten bij het Witte Paard is altijd een feestje, zeer attente en briendelijke bediening, sfeervolle inrichting, en heerlijk eten ! Blijft het beste restaurant van Ameland - heerlijk adres !
JL M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vanavond gegeten na een reservering, het Witte Paard doet weinig aan vernieuwing valt ons op. Enige tijd geleden hebben we er ook gegeten, de kaart is ongewijzigd. Sfeer is prima, bediening kan zeker beter. Het is niet geheel vol, toch heeft de bediening niet veel oog voor ons. Het is eten is niet goedkoop, geen probleem maar dan mag je ook wel iets meer van maken wat mij betreft! Jaren geleden was dit mijn top restaurant op Ameland, helaas niet meer.
Eddy S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Een erg goed restaurant. Niet super groot, maar het is net een kleine huiskamer met famillie. Het eten is er Super. Met veel lokale ingrediënten. De porties zijn prima aan de maat, smaakvol en op de juiste manier geserveerd. Er zit voldoende tijd tussen de gerechten om bij te komen. Niets dan lof. Zekere een aanrader om te gaan eten als U op Ameland bent. Een 9 plus waardig.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Verse en kwalitatief goede streekproducten voeren de boventoon, een gemoedelijke sfeer en een kindvriendelijke omgeving maken het geheel compleet. Alle ingrediënten voor een geslaagde avond waren dus ruimschoots aanwezig, wederom genoten van ouderwets vakmanschap en gastvrijheid!
Harold S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
De verwachting was hoog, jammer dat we zo teleurgesteld werden. De sliptongetjes erg mager, smaak ok maar niets bijzonders, de scampi/gamba creatie droog en de helft van de kokkels leeg (???) de tournedeau blue besteld en medium in een soepbord met veel te veel saus geserveerd. Sorry, maar dat kan echt beter.
beriwens .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk gegeten met ons vijven. Alle gerechten waren goed. Goede bediening en uitleg bij gerechten. Wij vonden de kaart zeer gevarieerd en creatief. Lekker op het terras buiten en dat zonder reservering!
"Het Witte Paard": wij bevelen jullie zeker aan bij vrienden en kennissen.
Marija B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijk gegeten op het terras gisterenavond. Niet gereserveerd, dus binnen zat vol.
Buiten op het terras gezeten met een heater. Leuk uitzicht op de kerk.
Heb je geen zin in het gewone eetcafe idee op t eiland. Dan moet je hier zijn! Absolute aanrader.
Vooraf coquilles en geitenkaassalde. Hoofd eendenborst en Gaasterland varken. Alles prima bereid. Goed op smaak. Goede porties. Zeer mooi opgemaakte borden.
Personeel vriendelijk, behulpzaam en kennis van zaken. Misschien net wat mankracht in de bediening te kort waardoor onze uiterst vriendelijke gastvrouw wel heel hard aan het werk was.
Wij komen nog een keer terug. Dat is zeker!
ollie .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Een alleraardigst welkom in een prachtig ingericht restaurant . Sfeervol zoals de buitenkant doet verwachten . Ondanks de volle reservering toch nog een plek van 6 tot half negen . Drie soorten zalm op verschillende manieren bereid met radijs en andere lekkere dingen als hoofdgerecht en een tong die over het bord viel zo had ik hem lang niet gehad . Mijn vriendin asperges met zalm wat haar ook sterk in de smaak viel . De bediening is zeer vriendelijk en ervaren wat een prima sfeer brengt !