Het Witte Paard

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Het Witte Paard

Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Mijn partner en ik hebben erg genoten van het eten en de gastvrijheid. Zalm zalm zalm en de risotto is heerlijk. De spoom vond ik niet bijzonder, De gemiddelde prijs ligt eerder rond 45 pp, in tegenstelling tot wat bij iens aangegeven staat. Maar daar krijg je veel kwaliteit voor terug!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Wil je lekker eten op Ameland dan ben je hier op het goede adres. Grappige zaak ook wat inrichting betreft. De bediening leek erg onervaren en zou wat scherper moeten. Ook het niet beschikbaar hebben van een mobiel pinapparaat is niet van deze tijd. Maar: prima gegeten voor een redelijke prijs.
Leni D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Eten was goed Prijs kwaliteit verhouding te duur .
Niet culinair voor de prijs hadden we wat meer bijzonders verwacht .
Is miste in zijn geheel de passie zowel bij de keuken als bij de bediening .
Jammer
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Heerlijk dineren in een gezellige, knusse locatie. De menukaart bevat een keur aan originele combinaties van ingrediënten waarbij ook de specialiteiten van het eiland niet worden vergeten. Een aanrader voor wie op Ameland heerlijk wil eten.
Arend K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Een knus en kwalitatief hoogstaand restaurant dat door ons 35 jaar geleden voor het laatst was bezocht.
Nog steeds tot in het detail uitstekend verzorgd! Heerlijk voorgerecht van eend en gans met bijpassende smaken en een prachtig hoofdgerecht van lamsribstuk dat botermals was. Opgediend in een hoog bord waardoor de sappen goed bewaard bleven. Heerlijke groenten en goed bijpassende aardappeltjes met tijm.
Zeker voor herhaling vatbaar en niet weer met een tussenpoos van tientallen jaren!
Manja H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk gegeten!
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Knus restaurant, bijzondere kaart, vriendelijk personeel met kennis van zaken
Emmi V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Heerlijk gegeten.
Talitha H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Heel lekker eten! Het voorgerecht was heel goed, het hoofdgerecht nog lekkerder. We hadden het verrassingsmenu - dat is echt een aanrader. Het kalfsvlees met de gamba (surf en turf nieuwe stijl, wat mij betreft), mag zo op de kaart. Mijn twee kleine nichtjes (2 en 3) hebben zich ook vermaakt en lekker gegeten. Oh en: de bediening is top! Dank en tot volgende keer weer :-)
Riekie B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
De salade met geitenkaas was heerlijk. Het hoofdgerecht hoen met hete bliksem was een beetje taai. De service was uitstekend. Venkel en rabarber waren goed. De aardappeltjes konden een beetje beter geserveerd worden.
sasja V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Gister bij het Witte Paard gegeten, wat een aanfluiting. Op het moment van binnenkomst werd ons de garderobe gewezen waar we onze jassen konden ophangen. Deze was vol dus geen andere keus dan deze mee te nemen naar de tafel. Na een kwartier kwamen ze aan met de menukaart terwijl er nog geen drank opgenomen was. 3 van de 4 personen dronken wijn waar we een fles van hadden besteld en de vierde persoon heeft iedere keer 20 minuten moeten wachten op zijn drankje. Ze hadden totaal geen aandacht voor onze tafel. Hoofdgerecht gamba’s, coquilles, en scampi heb ik laten staan omdat er een zeer vissige smaak aan zat. Ik meld dit aan de bediening en vervolgens komt de kok aan tafel om nog even en publique een discussie beginnen. Een grote teleurstelling waarbij de gastvrijheid ver te zoeken is. Voor ons eens maar ook nooit weer
karin H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Alles voortreffelijk !
De tafeltjes staan dicht bij elkaar, wij konden t gesprek achter ons horen , meneer met luide stem.
Bert-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
We komen al jaren op Ameland. Voor het eerst in Het Witte Paard gegeten. Hadden we eerder moeten doen! Was geweldig!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Lekker gegeten.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Gezellige inrichting, prima ontvangst.Gerechten zijn van goede kwaliteit en prima voorbereid.Betaalbare wijnen.
Annie T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Het is een feestje om in 'Het Witte Paard' te eten.
Liesbeth E.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Het eten was bijzonder er erg smaakvol.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Bediening was vriendelijk, prima. Hoofdgerecht Schol was lekker maar wat kaal opgediend. Risotto was lekker, maar nagerecht appel met ijs viel ons wat tegen. Inrichting moet je van houden was niet helemaal onze stijl maar kan me voorstellen dat met name Duitsers het wel leuk vinden.
Ilse S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Na bij menig restaurant op Ameland gegeten te hebben, vallen wij elke keer weer terug op Het Witte Paard. Ondanks dat wij onderhand de hele kaart kennen, beleven wij elke keer weer een verrukkelijke avond. Ook meerdere keren het verrassingsmenu inclusief bijpassend wijnarrangement gekozen, wat telkens weer een zeer positieve verrassing blijft. Het Witte Paard mag zich gerust het beste restaurant op Ameland noemen!
Kulienair ..
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Tip van anderen leidde ons hierheen. Kaart en prijzen beloven een top avond. Er wordt gewezen naar de garderobe waar je je jas mag ophangen, de kaart wordt gepresenteerd direct bij plaatsnemen aan de knusse tafelopstelling. De mousserende wijn die geschonken wordt heeft geen bubbel meer. Bij het melden hiervan blijkt dit ook het laatste te zijn; geen nieuwe fles. Broodje met kruidenboter is een ondermaats huistuinkeuken afbakbroodje.

De kaart ziet er prima uit. Leuke gerechten waar we extra veel zin krijgen in ons diner.

Eendenlever, eendenborst en tarte tartin voor mevrouw.
Lamspastrami, couquilles, kalfslende met zwezerik en dessert met suikerbrood voor mezelf.

Met bijpassende wijnen moet worden geïmproviseerd met, blijkt gaandeweg, de beperkte hoeveelheid open wijnen.

Eendenlever perfect! Smelt op de tong. Heerlijke saus.
Dit blijkt helaas dan ook het enige serieuze hoogtepunt van de avond.

Pastrami was dik gesneden, met net wat teveel pezen en/of zemen en erg zoet gemarineerd. De wortelmarmelade waren zoetgemarineerde blokjes wortel. Van smeuïge marmelade was geen sprake.

Coquilles nèt niet gaar en gek genoeg leken 2 van de 3 aan 1 kant gebakken. Buikspek was gortdroog. Presentatie was inspiratieloos geen eenheid.

Eendenborst niet op vetlaag gebakken (lag ook met vetlaag in jus, verkeerd om). Jus waar ik een hoog prefab gehalte verdenk.

Kalfslende was prima, de kalfzwezerik gortdroog. Behandeld alsof het een filelapje is. Ook de jus bij dit gerecht acht ik niet versgetrokken.

Desserts waren niet veel inspirerender.

Voor 150 euro met z'n tweeën met dit soort producten mag je verwachten dat het dik in orde is. Dit is een keukenbrigade dit graag wil koken met leuke producten en combinaties maar het (nog) niet kunnen.

Entourage is oké, service matig en eten (voor dit geld) onvoldoende.