Het Witte Paard

31-519542209

Meer informatie over restaurant Het Witte Paard

J.L. M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vanavond gegeten na een reservering, het Witte Paard doet weinig aan vernieuwing valt ons op. Enige tijd geleden hebben we er ook gegeten, de kaart is ongewijzigd. Sfeer is prima, bediening kan zeker beter. Het is niet geheel vol, toch heeft de bediening niet veel oog voor ons. Het is eten is niet goedkoop, geen probleem maar dan mag je ook wel iets meer van maken wat mij betreft! Jaren geleden was dit mijn top restaurant op Ameland, helaas niet meer.
Eddy S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Een erg goed restaurant. Niet super groot, maar het is net een kleine huiskamer met famillie. Het eten is er Super. Met veel lokale ingrediënten. De porties zijn prima aan de maat, smaakvol en op de juiste manier geserveerd. Er zit voldoende tijd tussen de gerechten om bij te komen. Niets dan lof. Zekere een aanrader om te gaan eten als U op Ameland bent. Een 9 plus waardig.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Verse en kwalitatief goede streekproducten voeren de boventoon, een gemoedelijke sfeer en een kindvriendelijke omgeving maken het geheel compleet. Alle ingrediënten voor een geslaagde avond waren dus ruimschoots aanwezig, wederom genoten van ouderwets vakmanschap en gastvrijheid!
Harold S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
De verwachting was hoog, jammer dat we zo teleurgesteld werden. De sliptongetjes erg mager, smaak ok maar niets bijzonders, de scampi/gamba creatie droog en de helft van de kokkels leeg (???) de tournedeau blue besteld en medium in een soepbord met veel te veel saus geserveerd. Sorry, maar dat kan echt beter.
Beriwens .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk gegeten met ons vijven. Alle gerechten waren goed. Goede bediening en uitleg bij gerechten. Wij vonden de kaart zeer gevarieerd en creatief. Lekker op het terras buiten en dat zonder reservering!
"Het Witte Paard": wij bevelen jullie zeker aan bij vrienden en kennissen.
Marija B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijk gegeten op het terras gisterenavond. Niet gereserveerd, dus binnen zat vol.
Buiten op het terras gezeten met een heater. Leuk uitzicht op de kerk.
Heb je geen zin in het gewone eetcafe idee op t eiland. Dan moet je hier zijn! Absolute aanrader.
Vooraf coquilles en geitenkaassalde. Hoofd eendenborst en Gaasterland varken. Alles prima bereid. Goed op smaak. Goede porties. Zeer mooi opgemaakte borden.
Personeel vriendelijk, behulpzaam en kennis van zaken. Misschien net wat mankracht in de bediening te kort waardoor onze uiterst vriendelijke gastvrouw wel heel hard aan het werk was.
Wij komen nog een keer terug. Dat is zeker!
Ollie .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Een alleraardigst welkom in een prachtig ingericht restaurant . Sfeervol zoals de buitenkant doet verwachten . Ondanks de volle reservering toch nog een plek van 6 tot half negen . Drie soorten zalm op verschillende manieren bereid met radijs en andere lekkere dingen als hoofdgerecht en een tong die over het bord viel zo had ik hem lang niet gehad . Mijn vriendin asperges met zalm wat haar ook sterk in de smaak viel . De bediening is zeer vriendelijk en ervaren wat een prima sfeer brengt !
DeBij .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Een gemoedelijke zaak. Een fijn terras met een prima sfeer. We hebben wat van de kaart gekozen en drinken een drankje tot het voorgerecht klaar is en we een seintje krijgen dat we aan tafel kunnen. Binnen staat een bordje met "allergieën, meld dit". Dat geeft me vertrouwen en vraag om een melkloze pannenkoek voor onze dochter. Dit is geen enkel probleem. Ze heeft er heerlijk van gesmuld. Super service. Zowel de kelner als serveerster zijn uiterst vriendelijk en stellen zich gedienstig op. Ik had de, bisque, vegetarische lasagne en suikerbrood met bofferd toe. Het was allemaal even lekker en de porties zijn ruim! Dit restaurant werd ons aanbevolen, nou ik kan dit ook zeker aanbevelen!
Ricardo D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Mijn vriendin en ik zijn vanavond voor het eerst bij het witte paard geweest.
Verwachtingen waren hoog.
Door al het goede wat we gehoord hadden.
Het was boven verwachting goed.
Heb zelden zo lekker gegeten.
De bediening was top.
Een aanrader voor een gezellige en cullinaire avond.
Wij gaan zeker weer terug. Bedankt
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Goede sfeer, een leuke zaak met aardig personeel. Eten was prima zonder poespas. De rode huiswijn was uitstekend en de witte wijn ook. De wijn glazen waren wel van een vreemd formaat.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
De bediening was aardig en behulpzaam ivm allergieën, 6 desserts waarvan er maar 2 omgetoverd konden worden zonder noten. De slibtongetjes waren mager maar goed van smaak. De glazen wijn erg klein. Bij het raam erg koud. Ik had er meer van verwacht gezien de score bij Iens.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Het voelt exclusief maar ook gemoedelijke om het restaurant, in het kleine huisje, verscholen in Nes, te bezoeken. Naast de aankleding vonden we het eten goed. Het eten op Ameland is vaak vers en erg lekker, zo ook hier. We aten de eend, die had voor ons iets meer rare gemogen, maar was verder prima bereid. De bediening was ook prima, niet opdringerig.
Tvegter .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Verassingsmenu van de chef met bijbehorend wijnarrangement. Groot succes bij 5 leden van het gezelschap. Nummer 6 koos a la carte en was zo mogelijk nog meer verast. Prima keuken in een mooie ambiance en met een professionele, vriendelijke bediening. Wij komen terug!
M-R .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Een klein restaurant in nes, verscholen achter de kerk. Het is wat klein en tafels staan hier en daar wat dicht op elkaar. Het eten is goed, wij hebben er in een week Ameland drie keer gegeten en het was drie keer top. Huiswijn wit en rood waren prima.
Egbert .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Laat gereserveerd, dus alleen nog plaats na 21.00 uur op deze laatste zonnige oktoberdag. Zeer intieme sfeer in dit kleine restaurant, met attente en gastvrije bediening. Geen fratsen, zelf je jas ophangen. De wijnkaart is klassiek, met voorspelbare keuzes en redelijke prijzen. De kaart is gevarieerd met een goede prijs-kwaliteit verhouding. De rund met Wolvega was uitstekend; zacht rundvlees met een mousse van wolvegakaas. De grande salade van de hoofdgerechten werd op ons verzoek ook als voorgerecht gereserveerd. Heerlijke dressing op een rijke salade met verse vijgen en Amelander kaas. Het hoofdgerecht werd een regelrechte misser. De beloofde gebakken scholfilet was slap en dreef in veel teveel witte wijn saus. Serveer de saus separaat van de vis, zo hoort het. Het kaasplankje met een mooi glas port was een prima afsluiter. Wij komen hier graag terug.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gisterenavond rond 19 uur binnen komen lopen zonder reservering. Het zat al helemaal vol. Een reservering geplaatst voor dezelfde avond om 21 uur. Zeer gastvrij ontvangen. We hebben een voorgerecht gedeeld. Combinatie van coquilles, tonijn en gerookte meerval erg lekker! Gevolgd door een spook. Als hoofdgerecht had ik de eendenlever met gebakken appeltjes. Dit was zeer lekker en met drie grote stukken eendenlever zeker niet zuinig. Mijn man had gekozen voor de zeebarbeel, en was ook zeer tevreden over dit gerecht. De bereiding was erg goed. Wij hebben geen nagerecht genomen. De gastheer was erg prettig in omgang. Als wij weer naar Ameland komen, komen wij hier zeker terug!
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Wat een verrassing! We waren een middagje op de bonnefooi op Ameland. En dan zomaar Het Witte Paard. Ik heb een heerlijke dish met gamba's, Jacobs schelpen en kokkels gehad. Wat het super maakte voor mij was de gemberrisotto en venkel. Wat een prachtige combinatie. En dat alles in een gezellige entourage met een goed publiek. Absoluut een aanrader en reden voor mijn eerste recensie.
Hartelijke groet van Niels
Rick M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
In het begin van de maand juli hebben wij gegeten bij Het Witte Paard te nes op ameland. 4 gangen plus een wijnarrangement. Van te
Voren op de website gekeken en de menukaart zag er veel belovend uit! Na de eerste 2 gangen vonden wij het menu al een beetje onderdoen vergeleken met de gerechten die op de menu kaart staan maar de wijn was lekker en het eten ook. Na de 2e gang hadden wij een mooie verwachting voor de rest van het diner. Als piece kregen we runderbavette en eendenborst filet met volgens de bediening een jus van ster.. Na 2 keer in de keuken gevraagd te hebben bleek dit steranijs te zijn. De jongeman die ons de laatste 2 gangen heeft bedient kwam erg onzeker over en wist niks over de wijn te vertellen. Het dessert was een domper. Een bavroise van berghemot met sorbet van framboos welke ontzettend veel ijskristallen bevatte. Een mega toef slagroom en een grote tak munt bedroefde dit nog meer. De dessertwijn paste er ook totaal niet bij. Na dit hebben aangegeven zouden ze het meenenem voor de volgende keer. Al met al een prima restaurant om niet met een te hoge verwachting heen te gaan. Voor 140 euro voor 2 personen hadden wij meer verwacht.
Wimpie1946 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Zondagavond gezellig gegeten met mijn vrouw bij het witte paard, voorgerechten prima (gebakken eendenlever en coquilles met kleine gebakken tomaatjes) hoofdgerecht dikke gebakken schol in roomboter gebakken, erg lekker in combinatie met de rabarber en gebakken krieltjes. Als toetje een combinatie van suikerbrood en vanille-ijs met een vleugje room, heerlijk.
Dit alles in combinatie met een goede huiswijn.
Wim van Eeden Hillegom
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
We hadden een vier gangen menu. De 1e twee gangen waren veel belovend. Maar.. dry aged steack was te snel gegaard waardoor het vet niet goed was gesmolten. De venkel te hoog op smaak. Nagerecht was alleen zoet en mouse was deels nog bevtoren (en nee t was geen parfait) miste een hartig en zuurtje. Wijn arrangement was duur betaald van 5 euro wijntjes. Bijv. Een cabernet is te vlak voor bij stevig vlees. Bij dit prijspeil mag je gewoon meer verwachten. Had meer verwacht t is t net niet.
Wij als team van het Witte Paard betreuren de gang van zaken dat uw avond blijkbaar en achteraf niet naar wens was. Wij hadden liever dat u gelijk had gemeld dat er iets niet naar wens was in plaats van achteraf te reageren. Uw wens om een dry-aged in te passen in het menu was mogelijk en is op de juiste manier bereid en op lage temperatuur. Al het vet smelt inderdaad niet weg en zal ook nooit weggaan op welke manier dan ook(behalve uitsnijden). Uw vermelding dat u er meer van had verwacht en misschien aan uzelf lag hebben wij meegekregen.
Uw dessert was wel een parfait van pruimen en geen bevroren mousse.
Ook de cabernet heeft u niet van ons gekregen maar een carmenere gran reserva.
Over smaak valt niet te twisten. Echter om producten neer te halen, had ik als chef u graag te woord gestaan.
Toch hopen wij u nog eens in ons restaurant te ontmoeten en dat u dan met een goed gevoel naar buiten loopt.