Het Witte Huis

Van Harinxmaweg 20 9246 TL Olterterp Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Witte Huis

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Buiten de kaart om bleek men mosselen te serveren. Die kozen we.
Perfect gekookte mosselen, goed op smaak en van prima kwaliteit en grootte. Dit gerecht werd geserveerd met goed gebakken frites, een salade en 3 sausjes. We genoten. Het kaasplankje daarna bestond uit en aantal Friese kazen met o.a., Tynjetaler en bleu de Wolvega met vijgenbrood met noten en bosbessen. Heerlijk.
Zeer tevreden gingen we weer huiswaarts.
Mwilting .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Prachtig weer, dus genoten we van onze lunch in de zon op het terras bij de vijver. Heel idyllisch. De kaart bood genoeg lekkers. Het 12-uurtje met diverse kleine gerechtjes is een echte aanrader. Personeel kwam niet echt alert over.
Midsbody M.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Vandaag weer naar het bekende adres in de categorie: altijd goed van eten en vriendelijke bediening. De verwachting is dan ook weer hoog. Weer gekozen voor het qua prijs/kwaliteit prima 3-gangen menu. Daar komen altijd brood en tapenades aan vooraf.
De start verrast ons echter: de Vitello Tonato is slechts heel spaarzaam voorzien van "tonato" en de beloofde groene asperges hebben we niet kunnen vinden. Niettemin toch smakelijk en de rest van het menu is van de ons bekende kwaliteit. Prettig dat er altijd apart bijlages met 2 groentes geserveerd worden. Vooral in de serre zit je voor je plezier. De bediening was heel vriendelijk en joviaal. Als 60-plusser ben je het niet gewend om structureel getutoyeerd te worden, maar het detoneerde niet.
Riette B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
In het witte huis is ons een paasmenu geserveerd door byzonder vriendelijke bediening. Prima kwaliteit voor 29,50. Na een goed glas port met brood met kruidenboter en een olijventapenade van het huis werd ons zalm en salade met een heerlijke mosterd-mayonaise geserveerd. Het hoofdgerecht was een medium beef met daarbij fijn gekruide en gebakken aardappeltjes, een salade en witlof met ham en een bechamelsaus. Hierbij werden volle glazen wijn geschonken van prima kwaliteit. Het toetje was een oogstrelend. We genoten van een cheesecake met ijs en bosbesjes.
2visjes .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Gisteren bij het witte huis: eten nieuw concept: glaasje, muziek, dansen. Superleuk. Menu was all you can eat street food. 10 voor de service, men had speciaal iets vegetarisch voor mij gemaakt. Hulde voor dit gebaar, ik was er erg blij mee. En dat street food lust ik elke dag wel. Het was vol, de andere gasten vonden het blijkbaar ook geslaagd. Deze formule is een aanrader.
Nagelman .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Met een gezelschap van 11 personen uitstekend gedineerd t.g.v. een verjaardag. Mooie, goed bereide gerechten, prima bediening terwijl het restaurant druk was bezet, onder meer nog met twee andere groepen.
En de jarige was achteraf bijzonder verrast toen de rekening voor deze leuke avond nogal meeviel.
Een gastvrije ambiance met personeel dat attent en toch ook met gepaste bescheidenheid een diner verzorgt met een hele goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijke gerechten in een mooie setting. Je merkt aan alles dat ze willen leveren. Top! Helaas was ons Crème Bruille niet goed. Terug an keuken gegeven en keurig excuus gekregen. " Het spijt ons maar u heeft helemaal gelijk." Netjes en van de categorie 'kan gebeuren'
Jammer dat hij wel volledig afgerekend werd .....
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Vriendelijk personeel, vlotte bediening maar het paasmenu beschreven op het schoolbord nam meer ruimte in beslag dan op het bord. Het was erg overzichtelijk. Als voorgrecht kafstartaar met cous-coussalade, we hebben geen cous-cous gezien noch geproefd. De kalfstartaar was een kloddertje verdwaald op het bijna lege bord en smaakte naar niets. Als hoofdgerecht 3 variaties lam met saliejus? Ik had me geschaamd als ik dat mijn gasten had voor gezet. Het toetje met rabarber? Nee, dit menu was een vulling voor een holle kies. Voor 29,50 had ik veel beter verwacht. Het was een grote teleurstelling in zo'n prachtig restaurant. Nooit weer!
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
We wilden even een hapje eten na een drukke dag en kozen voor de catch-of-the-day. Deze keer was dat gebakken heilbot met lemon grass en een saus van Noilly Prat. Perfect gebakken stukje vis, vergezeld door gebakken aardappeltjes, gemengde groente en salade. Als nagerecht kozen we het kaasplankje, 6 soorten kaas met vijgenbrood en walnoten. Het was een lekkere maaltijd in een gezellige omgeving.
Luutosinga .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Onlangs ben ik naar Het Witte Huis gestuurd door mijn zwager om zo'n lekkere kroket met een broodje te halen. Daar had hij nog zo'n zin in. Hij lag een aantal weken in het hospice, maar kwam voorheen altijd met de artsen lunch in het Witte Huis. Aan de manager uitgelegd waar het om ging. Als antwoord kreeg ik dat ze daar niet op waren ingericht, ik moest maar naar het cafetaria in het dorp gaan. Ik heb hem toen vriendelijk doch zeer dringend verzocht om het in orde te maken. En ja hoor, toen kon het wel. Even later kreeg ik de kroket met broodje keurig verpakt aan gereikt.Mijn zwager heeft er nog van gesmuld. Helaas inmiddels overleden.

G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Lekker lunchen op zaterdagmiddag. Leuke locatie, haast on-fries, zeker als je de klei gewend bent! Een club sandwich met tomatensoep. Erg luchtig witbrood en wat karig belegd. Lekker getoast, maar weinig smaak. Het leek meer dan het was. Dan de soep. Wat kan er mis gaan met tomatensoep? Nou ja, dit. Het leek eerlijk gezegd wel een pakje Honig-soep met wat stukjes stokbrood. Dat kan beter! En zeker voor die prijs. Kortom: leuke plek, maar meer aandacht voor het eten graag!
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Tijdens onze vakantie een paar dagen gelogeerd. Wat een vriendelijke ontvangst, bediening. Hotelkamers net gerenoveerd en prima. Enkel het ontbijt mag een upgrade naar 2014, hoewel de kwaliteit ook goed was en voldoende om de dag mee te beginnen. Tikje hipper mag. De menukaart is afwisselend en wat er op je bord komt straalt liefde en bezinning uit. Heerlijke mosterdsoep met stukjes droge Friese worst, zalmtartaar met gerookte zalm, salade (versierd met blaadjes goudsbloemen en bernagie... mooi) met gekonfijte eend en mangosaus, mosselen van correct formaat, warme borden. Lekkere slibtongen, sappig en snel van de graat. Top en
leuk zitten buiten aan een parkachtige view met vijver.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Dit restaurant straalt in alle opzichten professionaliteit uit. De ontvangst is correct en vriendelijk. Binnen de prijsstelling wordt een aantrekkelijk 3- of 4-gangen menu aangeboden. Wij kiezen het 3-gangen menu. Carpaccio, zalmtaartje, sliptongetjes, varkenshaas en tonijn smaken goed evenals de desserts kaasplankje, dame blanche en vruchtencoupe. Ook de rode merlot is aangenaam. De bediening door verschillende personen is goed georganiseerd en vriendelijk. Buiten eten was mogelijk, wij zitten in de fraaie serre. De prijs-kwaliteit verhouding is hier uitstekend. Hier dineren is voor herhaling vatbaar.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Het Witte Huis in Olterterp ligt in het prachtige gebied de Beetsterzwaag. Mooie ambiance, goede menukaart en deze worden uitstekend klaargemaakt. De prijs/kwaliteit hier is goed in verhouding. Op het terras zit je veelal uit de wind en in de zon aan het vijvertje en binnen in de serre zijn ruim opgezette plaatsen. Vriendelijke bediening.
Lekkerbekje74 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Hier gegeten met een grote groep mensen. Eten prima verzorgd en allemaal tegelijk op tafel.
Als voorgerecht gerookte heilbot die prima smaakte.
Het hoofdgerecht was een enorme biefstuk van black angus met een verrassende saus met sjalotjes.
Speciale kinderkaart aanwezig met niet alleen de patat met frikandel maar ook kipfilet en scholfilet. De kinderkaart is tevens teken en kleurboekje waardoor jongste zich aan tafel prima vermaakt heeft. Voldoende garnituur.
Een leuke locatie midden in de bossen. Goed restaurant om een beetje voor om te rijden.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Wegens omstandigheden hadden we onverwacht op korte termijn een tafel nodig voor 12 personen. Het was geen probleem, er was zelfs gelegenheid gereserveerd om te borrelen en er was gezorgd voor een speciale menukaart met keuze uit 3 voor-, hoofd- en nagerechten, de gerookte heilbot viel erg in de smaak, iedereen was tevreden over de hoofdgerechten, biefstuk, Roodbaars en 2 bereidingen van varkenshaas. Van de nagerechten was de brandende crème brulee het klapstuk van de avond, ook voor het aanwezige kind was er een menukaartje. Alles prima verzorgd.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Het was al lang geleden dat we hier aten. Het is ons goed bevallen. Mijn man koos het weekmenu voor €28. Vooraf gerookte paling en haring,gevolgd door een goed gebakken entrecote, als dessert een ijsgerecht. Zelf nam ik het keuzemenu voor €30. Als voorgerecht had ik lamsrouleau, mijn hoofdgerecht was gebakken forelfilet met een saus van gepofte paprika,gevolgd door een kaasplankje dat bestond uit 4 hollandse kazen en een stukje mooie rijpe brie de Meaux, gegarneerd met druiven en walnoten. Ook op het garnituur bij het hoofdgerecht was niets aan te merken. Een succesvol etentje dus.