Het Witte Huis

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Het Witte Huis

Loeky .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
Hier een aantal weken geleden wezen lunchen. Het is een knus restaurant met een mooi terras. De bediening was snel en vriendelijk terwijl het terras toch behoorlijk vol zat. De lunchkaart zag er simpel maar goed uit en de gerechten waren erg lekker, vooral gezien de prijs/kwaliteit. Heerlijke soep, frisse salades en goed belegde broodjes. Voornamelijk de ambachtelijke kroketten waren echt iets bijzonders! Het Witte huis is een hele fijne plek om lekker te lunchen na een boswandeling. Ik zou hier zeker ook nog eens terugkomen voor een diner.
Bertus B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
We hadden al een tijdje geleden besloten een (schoon-)familielunch in Friesland te organiseren. Schoonfamilie woont allemaal in Friesland en met het Witte Huis is er nog een band vanuit het verleden. Vandaar dat we voor dit mooie restaurant (en ook hotel blijkt) kozen. We troffen 6 juni prachtig stralend weer en daarom vroegen we of de lunch met 10 personen op het mooie terras aan het water georganiseerd kon worden. Van de voor ons bestemde ronde tafel (prachtig gedekt in de serre) hebben we dus geen gebruik gemaakt. Het was voor de bediening allemaal geen enkel probleem. We hebben dus een aantal uren heerlijk buiten geluncht. Een warme 3-gangen lunch van een voortreffelijke kwaliteit. Mooi opgemaakte borden (de meesten kozen voor een aspergevariant). Iedereen zat te genieten. We kregen niets dan lof. De gekozen desserts waren ook heel verrassend. Het ijs in een weck-potje (heel creatief) en vooral heel goed gecomponeerd. Top.Dit adres is een aanrader. Mooi gelegen in de bossen van boswachterij Lauswolt. Geweldig om zo ruim te kunnen parkeren. Wat hebben we allemaal daar genoten. Is er dan geen minpuntje op te merken. Jawel maar van zeer ondergeschikt belang: de voortreffelijke bediening (altijd op het juiste moment aanwezig; zeer attent en vriendelijk) was gekleed in een niet bij dit mooie restaurant passende kleding. Iets van een schort aan met bretels (dames...) en een afrekentas om de middel. Dat moet echt anders, moet echt wat chiquer en zeker voor zulke knappe dames. Maar al met al het was genieten daar in Olterterp. Het omrijden zeker waard.
peter B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Goede keuken. Manager (oudere meneer) iets te aanwezig. Zo gaat hij bij verschillende gasten aan tafel zitten en het gaat er dan ook luidruchtig en amicaal aan toe. Wij vonden dit storend en het leidde ons tijdens ons etentje erg af. Het voorgerecht was metname erg goed, het hoofdgerecht viel wat tegen, nagerecht daarentegen was weer erg goed. Het restaurant is onlangs verbouwd. Het lijkt erop dat er niet gewerkt is met interieuradvies, het is het allemaal net niet en het straalt helaas geen eenheid uit. Het enige wat wij een verbetering vonden was de nieuwe foto wand . Voor de rest is de inrichting nog vrij gedateerd, zoals deze al was voor de verbouwing.
Rein A.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We hadden iets te vieren en hebben dat in Het Witte Huis gedaan, heerlijk gegeten met super vriendelijke bediening. De baas Gerben kwam ook nog even vragen hoe het er mee ging.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Buiten de kaart om bleek men mosselen te serveren. Die kozen we.
Perfect gekookte mosselen, goed op smaak en van prima kwaliteit en grootte. Dit gerecht werd geserveerd met goed gebakken frites, een salade en 3 sausjes. We genoten. Het kaasplankje daarna bestond uit en aantal Friese kazen met o.a., Tynjetaler en bleu de Wolvega met vijgenbrood met noten en bosbessen. Heerlijk.
Zeer tevreden gingen we weer huiswaarts.
Marja W.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Prachtig weer, dus genoten we van onze lunch in de zon op het terras bij de vijver. Heel idyllisch. De kaart bood genoeg lekkers. Het 12-uurtje met diverse kleine gerechtjes is een echte aanrader. Personeel kwam niet echt alert over.
Riette B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
In het witte huis is ons een paasmenu geserveerd door byzonder vriendelijke bediening. Prima kwaliteit voor 29,50. Na een goed glas port met brood met kruidenboter en een olijventapenade van het huis werd ons zalm en salade met een heerlijke mosterd-mayonaise geserveerd. Het hoofdgerecht was een medium beef met daarbij fijn gekruide en gebakken aardappeltjes, een salade en witlof met ham en een bechamelsaus. Hierbij werden volle glazen wijn geschonken van prima kwaliteit. Het toetje was een oogstrelend. We genoten van een cheesecake met ijs en bosbesjes.
2visjes .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Gisteren bij het witte huis: eten nieuw concept: glaasje, muziek, dansen. Superleuk. Menu was all you can eat street food. 10 voor de service, men had speciaal iets vegetarisch voor mij gemaakt. Hulde voor dit gebaar, ik was er erg blij mee. En dat street food lust ik elke dag wel. Het was vol, de andere gasten vonden het blijkbaar ook geslaagd. Deze formule is een aanrader.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijke gerechten in een mooie setting. Je merkt aan alles dat ze willen leveren. Top! Helaas was ons Crème Bruille niet goed. Terug an keuken gegeven en keurig excuus gekregen. " Het spijt ons maar u heeft helemaal gelijk." Netjes en van de categorie 'kan gebeuren'
Jammer dat hij wel volledig afgerekend werd .....
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Vriendelijk personeel, vlotte bediening maar het paasmenu beschreven op het schoolbord nam meer ruimte in beslag dan op het bord. Het was erg overzichtelijk. Als voorgrecht kafstartaar met cous-coussalade, we hebben geen cous-cous gezien noch geproefd. De kalfstartaar was een kloddertje verdwaald op het bijna lege bord en smaakte naar niets. Als hoofdgerecht 3 variaties lam met saliejus? Ik had me geschaamd als ik dat mijn gasten had voor gezet. Het toetje met rabarber? Nee, dit menu was een vulling voor een holle kies. Voor 29,50 had ik veel beter verwacht. Het was een grote teleurstelling in zo'n prachtig restaurant. Nooit weer!
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
We wilden even een hapje eten na een drukke dag en kozen voor de catch-of-the-day. Deze keer was dat gebakken heilbot met lemon grass en een saus van Noilly Prat. Perfect gebakken stukje vis, vergezeld door gebakken aardappeltjes, gemengde groente en salade. Als nagerecht kozen we het kaasplankje, 6 soorten kaas met vijgenbrood en walnoten. Het was een lekkere maaltijd in een gezellige omgeving.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Lekker lunchen op zaterdagmiddag. Leuke locatie, haast on-fries, zeker als je de klei gewend bent! Een club sandwich met tomatensoep. Erg luchtig witbrood en wat karig belegd. Lekker getoast, maar weinig smaak. Het leek meer dan het was. Dan de soep. Wat kan er mis gaan met tomatensoep? Nou ja, dit. Het leek eerlijk gezegd wel een pakje Honig-soep met wat stukjes stokbrood. Dat kan beter! En zeker voor die prijs. Kortom: leuke plek, maar meer aandacht voor het eten graag!
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Tijdens onze vakantie een paar dagen gelogeerd. Wat een vriendelijke ontvangst, bediening. Hotelkamers net gerenoveerd en prima. Enkel het ontbijt mag een upgrade naar 2014, hoewel de kwaliteit ook goed was en voldoende om de dag mee te beginnen. Tikje hipper mag. De menukaart is afwisselend en wat er op je bord komt straalt liefde en bezinning uit. Heerlijke mosterdsoep met stukjes droge Friese worst, zalmtartaar met gerookte zalm, salade (versierd met blaadjes goudsbloemen en bernagie... mooi) met gekonfijte eend en mangosaus, mosselen van correct formaat, warme borden. Lekkere slibtongen, sappig en snel van de graat. Top en
leuk zitten buiten aan een parkachtige view met vijver.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Dit restaurant straalt in alle opzichten professionaliteit uit. De ontvangst is correct en vriendelijk. Binnen de prijsstelling wordt een aantrekkelijk 3- of 4-gangen menu aangeboden. Wij kiezen het 3-gangen menu. Carpaccio, zalmtaartje, sliptongetjes, varkenshaas en tonijn smaken goed evenals de desserts kaasplankje, dame blanche en vruchtencoupe. Ook de rode merlot is aangenaam. De bediening door verschillende personen is goed georganiseerd en vriendelijk. Buiten eten was mogelijk, wij zitten in de fraaie serre. De prijs-kwaliteit verhouding is hier uitstekend. Hier dineren is voor herhaling vatbaar.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Het Witte Huis in Olterterp ligt in het prachtige gebied de Beetsterzwaag. Mooie ambiance, goede menukaart en deze worden uitstekend klaargemaakt. De prijs/kwaliteit hier is goed in verhouding. Op het terras zit je veelal uit de wind en in de zon aan het vijvertje en binnen in de serre zijn ruim opgezette plaatsen. Vriendelijke bediening.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Wegens omstandigheden hadden we onverwacht op korte termijn een tafel nodig voor 12 personen. Het was geen probleem, er was zelfs gelegenheid gereserveerd om te borrelen en er was gezorgd voor een speciale menukaart met keuze uit 3 voor-, hoofd- en nagerechten, de gerookte heilbot viel erg in de smaak, iedereen was tevreden over de hoofdgerechten, biefstuk, Roodbaars en 2 bereidingen van varkenshaas. Van de nagerechten was de brandende crème brulee het klapstuk van de avond, ook voor het aanwezige kind was er een menukaartje. Alles prima verzorgd.
Lekkerbekje74 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Hier gegeten met een grote groep mensen. Eten prima verzorgd en allemaal tegelijk op tafel.
Als voorgerecht gerookte heilbot die prima smaakte.
Het hoofdgerecht was een enorme biefstuk van black angus met een verrassende saus met sjalotjes.
Speciale kinderkaart aanwezig met niet alleen de patat met frikandel maar ook kipfilet en scholfilet. De kinderkaart is tevens teken en kleurboekje waardoor jongste zich aan tafel prima vermaakt heeft. Voldoende garnituur.
Een leuke locatie midden in de bossen. Goed restaurant om een beetje voor om te rijden.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Het was al lang geleden dat we hier aten. Het is ons goed bevallen. Mijn man koos het weekmenu voor €28. Vooraf gerookte paling en haring,gevolgd door een goed gebakken entrecote, als dessert een ijsgerecht. Zelf nam ik het keuzemenu voor €30. Als voorgerecht had ik lamsrouleau, mijn hoofdgerecht was gebakken forelfilet met een saus van gepofte paprika,gevolgd door een kaasplankje dat bestond uit 4 hollandse kazen en een stukje mooie rijpe brie de Meaux, gegarneerd met druiven en walnoten. Ook op het garnituur bij het hoofdgerecht was niets aan te merken. Een succesvol etentje dus.