Het Witte Huis

Pastoor van Laakstraat 54 6663 CB Nijmegen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Witte Huis

RonaldvanHouten .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Gisteravond uitstekend en ontspannen gegeten. De chateaubriand was perfect. Het vlees was zacht en mals en de bearnaisesaus was heerlijk. De chocoladesaus bij de dame blanche was puur en voortreffelijk. Tom vond de meloen magnifiek. Keuken en bediening bedankt voor een geslaagde avond. Theo bedank voor het eten.

Liefs Ronald, Monique en Tom
Jacqueline G.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Vanavond spontaan gaan eten in "Het witte huis". We hebben gekozen voor het wild menu. Het wild was erg goed klaargemaakt en werd voortreffelijk aangevuld met de aanbevolen wijn. De spruitjes hadden iets knapperiger gemogen. De bediening is uitstekend! Je wordt warm ontvangen en de bediening is snel, vriendelijk en persoonlijk. Je krijgt veel aandacht zonder dat het personeel opdringerig is. De inrichting vinden wij, ondanks de mooie haard, een beetje kaal, maar dat is een kwestie van smaak.
Dit restaurant is een aanrader!

Bastiaan en Jacqueline.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Wat een prettige verrassing. Zondagmiddag vanuit Zwolle en Venlo afgesproken. Eerst koffie met gebak, daarna een paar uur gewandeld. Terug daar ook heerlijk gegeten. Wildemenu (3 gangen) een echte aanrader.
Fijn en behulpzame medewerkers, je voelt de prima sfeer.
We komen beslist en graag terug.
Bettie, Theo, Marij en Hans
Kalydna .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wij beiden hadden al ruim van te voren een voor ons bekende tafel gereserveerd. Dit i.v.m. onze trouwdag! Het meisje wilde ons daar plaatsen echter de eigenaar maakte direct duidelijk dat het voor iemand anders gereserveerd was. Dát was niet genoteerd in het boek! Oké, dat accepteerden we uiteindelijk echter we werden neergezet bij een tafeltje vlak voor de deur! Niet echt romantisch vonden wij! Een ander stukje kritiek is wanneer je één onderdeel uit de 3-gangenmenu kiest je net zoveel garnituur krijgt als wanneer iemand een 3-gangenmenu kiest. Dezelfde hoeveelheid 3 schaaltjes zoals friet, groente en salade, daar zit geen verschil in. Gevolg is dat je honger blijft houden! Er is dus duidelijk geen verschil wanneer je alleen het hoofdgerecht besteld en het driegangenmenu! Een vreemde zaak vinden wij! De prijsverhouding vinden wij niet kloppen t.a.v. wat je krijgt!

Joke H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Vrijdag 9 okt met een groep van 80 mensen daar gegeten. Het menu bestond uit varkenshaas, deze was te ver doorgebakken en met minimale champignonsaus, de salade was erg grof geplukt verder weinig groenten erbij. De franse frietjes waren erg droog, de gebakken aardappels niet erg bruin en te vet. Het toetje was lekker. De soep was goed. De bediening liep chaotisch rond, waardoor sommige gerechten te koud op tafel stonden. Volgens ons te weinig personeel. De ambiance was stijlvol en gezellig.
Giny J.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Aan de buitenkant ziet het er niet zo aantrekkelijk uit, maar eenmaal aan tafel verandert je mening snel. Voortreffelijk eten, lekkere bijzondere biertjes, vriendelijk personeel. Wij komen graag terug!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Klassiek restaurant met klassieke gerechten. Ontvangen in huiselijke en gemoedelijke sfeer. Prima restaurant om eens bij te praten onder het eten. Het eten zelf was van prima kwaliteit. Hoewel ik voor de weinig spannende Entrecote had gekozen, toch zonder meer aan te raden.
Restaurant ondergaat momenteel zowel binnen als buiten (de straat) een verbouwing dus zal er zonder twijfel nog beter uitzien.
Klein minpuntje in de bediening: aan het eind van de maaltijd leken wij in de blinde hoek van de bediening te zitten was het lang wachten op aandacht en koffie.
Harriewillems .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Ons eerste bezoek aan deze gelegenheid. Al een paar jaar het voornemen om hier eens te gaan eten. Eindelijk is het er dan van gekomen. Prima ontvangst, een leuke inrichting. Voor het driegangenkeuze menu besloten.
Als voorgerecht beide de parde van voorgerechtjes genomen. Een kleine dwarsdoorsnede van de kaart. Erg smakelijk en goed bereid. Als hoofdgerecht trio van rundvlees, mijn vrouw hertenpeper.
Beide gerechten erg in de smaak gevallen bij ons. Nagerecht simpel gehouden, dame blanche.
Fijn een karafje water op tafel, een mooie wijn erbij, wat stokbrood. Een prima menu en het Witte Huis is echt een aanrader. Prijs/kwaliteit verhouding is prima.
Aljan V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Geweldig gegeten, alles keurig op tijd en goed gebakken. Goed opgemaakte borden. Prima prijs kwaliteit verhouding. Zeer vlotte en goede bediening. Bediening vroeg zelfs hoeveel tijd we hadden. Kaasplankje was heerlijk. Helaas verkeerd geserveerd maar is vergeven. Bij binnenkomt was het wel erg ongezellig verlicht gelukkig daarna snel het licht gedimd.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Na een traject van het Grote Rivierenpad weer neergestreken in een restaurant, dit keer met 14 personen in Het Witte Huis in Lent. We werden aangenaam verrast door het tempo van de bediening. Het restaurant was vol, maar ondanks dit werden we door 2 dames uitstekend en snel geholpen. Het eten was prima, met als garnituur lekkere groenten, rauwkost, aardappeltjes en frites. Voor het eten geen 9 gegeven omdat de "kip in het pannetje" een erg klein exemplaar betrof, met veel botjes. De kalfsschnitzel vond ik niet dun gesneden, zoals beloofd, en was niet op temperatuur. Maar dit zijn kleinigheden, de keuken had voor 14 man snel de diverse gerechten klaar. En prima geholpen bij de eindafrekening, zodat ik de rekening efficiënt kon verdelen onder de disgenoten. Goed gerund bedrijf!
Kalydna .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Eten in dit etablissement is een serieuze aanrader. De maaltijden zijn tot in details goed verzorgd. Het is in één woord héérlijk! Het is puur, de sfeer is prima en de bediening zoals het hoort! De groenten en de sauzen zijn vers en zelfgemaakt. Je proeft dat het eten niet vet is en dat er geen smaakstoffen worden gebruikt! Eén tien voor de huidige kok!
Emmy J.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Vorigeweek met 13 mensen wezen eten, zijn al vaker hier geweest ,en was dan ook goed.
maar deze keer viel het erg tegen , mijn voor gerecht met eendenborst was een bord rouwkost en de eendeborst waren bijna niet te vinden,en de tonijn als hoofd gerecht was net een stuk door gebakken varkensvlees en er zat geen smaak aan, net zoals het toetje coupe aardbeien in de hele coupe zaten twee aardbeien in stukjes.
En mijn man had een stuk vlees dat niet te kauwen was ,gewoon heel jammer dus even niet uiteten bij het wittehuis.
Cindy18 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Ik ben rond 18.45, samen met 7 vrienden/familie, naar "Het Witte Huis" geweest. 1 van hun zeiden dat daar lekker eten is. We stapten binnen en we werden gelijk vriendelijk geholpen door het personeel. We hadden ca. half uur geleden gereserveerd, maar onze tafel stond netjes klaar voor ons. Drinken kregen we snel en toen we onze voorgerechten en hoofdgerechten hadden doorgegeven, kregen we netjes 2 bordjes met stokbrood en knoflooksaus en boter. Voorgerecht kwam best snel. Ik had "Carpaccio". Was heerlijk, precies hoe carpaccio moet smaken. Iedereen had zijn bord leeg, op 1 persoon na. Maar die hebben we met z'n allen met smaak netjes opgemaakt.

Hoofdgerecht had ik "Croquetten van risotto, truffel en parmezaanse kaas". Wow, wat was dat lekker! Je kreeg er 2, met groente en salade. Voor ons achten kregen we van alles bijgerechten 2 keer. Dus salades, groenten, frietjes en gebakken aardappelen. Die laatste was heerlijk op smaak gebracht. Die was ook best snel op!

Nagerecht "Kletskop met pistache-ijs". Wederom weer lekker!
Maar daarna zaten we met z'n allen vol, na de 3-gangenmenu.

Dit restaurant is voor ieder wat wils! En je wordt super geholpen door het personeel.
Kortom: "Dit restaurant is geweldig!"
Mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Hemelvaartsdag. Besloten met ons gezelschap (8 pers.) na een gezellige dag ergens uit eten te gaan. Goede verhalen gehoord over Witte Huis in Lent. Proberen maar. Op het laatste moment een tafel gereserveerd. Kon geregeld worden. Gelukkig maar, want het was goed druk. Vriendelijke ontvangst en jassen werden netjes aangenomen.
Voorgerechten o.a. champignons, tomatensoep en gamba’s.
Hoofdgerechten o.a. varkenshaasje, asperges, zalm, kroketten van risotto.
Desserts o.a. kaasplankje, aardbeien, Monte Scroppino.
Onze hele groep had totaal geen klachten. Zeer vriendelijke bediening en we hebben heerlijk gesmuld. We komen terug.
Marcelenmarlies .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Erg simpele kaart, bediening matig.... De tournedos niet goed gegrild bij ons allebei, heel jammer. Aan de buitenkant leek hij in orde, maar van binnen te rauw.... Typisch geval van te snel willen opdienen ipv iets goeds op het bord serveren. Ook de tafel stond te dicht bij de deur, waardoor er elke keer een koude wind voorbij kwam. Jammer maar voor ons geen tweede keer meer.
Lienla .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Afgelopen vrijdag, 7 maart met man en volwassen zonen heerlijk gegeten en bovendien erg gezellig gezeten in het Witte huis. Onze jassen werden aangenomen en een tafel werd toegewezen. Een heel vriendelijk en net begin van de avond. We kozen voor het 3-gangen keuze menu. Keus te over daarin. Ik nam zelf een salade van geitenkaas, evenals de ene zoon. De ander nam drie bereidingen van het rund en wadaarover heel erg enthousiast en mijn man nam Vitello Tonato. De geitenkaas had er misschien iets ruimer op mogen liggen maar...we waren allemaal enthousiast. 1 van ons nam een 2e voorgerecht (en geen toetje) nl. gebakken champignons met spekjes. Erg lekker maar naar zijn smaak wel iets te zout. De hoofdgerechten: Wienerschnitzel van het Livar varken met pepersaus, 2 maal varkenshaas met champignonroomsaus en een trio van rund en kalf met een sjalottenjus. Die laatste was heerlijk en vooral de sjalottenjus (jammer dat er niet meer jus bij werd gegeven) Bij dit alles, lekkere frietjes, iets te slap gebakken (eerlijk is eerlijk) aardappelpartjes en lekkere gemengde sla en heerlijke warme groenten (wortel, bloemkool en spruitjes). Als nagerecht kozen we allemaal een grand dessert. Echt heerlijk. De bediening was top! Al met al hebben we hier een heerlijke avond gehad. We kenden het niet maar komen zeer zeker terug.
Bj1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Op een dinsdagavond besloten ik en een neef van mij om eens lekker bij het witte huis in lent te gaan dineren. Bij binnenkomst werd onze jas door een vriendelijke jongedame in ontvangst genomen en werden wij naar een leuk tafeltje aan het raam begeleid. De kaart die spreekt voor zich, lekker eten zonder al te veel liflafjes, dit bleek ook zo te zijn. Ikzelf besloot voor de gebakken duivenborst te gaan en mijn compaan voor de vitello tonato. Qua smaak en versheid 2 vooruitstrevende gerechtjes, simpel en eenvoudig maar zeker goed op smaak. Als hoofdgerecht besloten wij voor de hazenrug en de hertenfilet te gaan. Allebei gerserveerd met rode kool en aardappelpuree, vooral de keuze van de jus bij beide gerechten waren ronduit voortreffelijk. Ook qua wijnen zit dit restaurant in de goede richting. Achterin de menukaart zit een wijnkaartje met daarbij de suggesties qua wijn en spijs combinatie. Hier werden wij door verrast want dit hadden wij in eerste instantie niet verwacht. Na het hoofdgerecht besloten wij samen een 'grand dessert' te delen. Dit was een goede keuze aangezien wij beide bijna vol zaten na het proeven en eten van al het lekkers wat ons voorgeschoteld werd. Na dat wij betaald hadden werden onze jassen weer tevoorschijn getoverd en konden wij met een vol maar zeker tevreden gevoel weer huiswaarts vertrekken
Een tip voor dit bedrijf; ga vooral zo door. Het witte huis is echt een aanraden voor iedereen, zowel jong als oud.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2013
Waarom zou je als hip, jong -kuch- stel bij het Witte Huis gaan eten?
De vraag is: waarom niet?!
Het was lekker druk voor een dinsdag, leuke bediening, goede wijnen en het belangrijkste: geweldig eten! Zonder fratsen mooie gerechten met goede producten op tafel zetten, dat is waar het om draait! De vitello tonato was precies zoals het hoort, de scampi salade heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we trio van kalfs- en rundvlees en de varkenhaas met champignonroomsaus. Supermals allemaal. Ook de ijsdesserts waren voortreffelijk. Wij zijn fan!
Barrykah .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Op een mooie locatie gelegen tussen Nijmegen en Arnhem. Drie-gangen keuzediner goede optie. Heerlijk eten voor weinig geld. Tevens een uitgebreide en heerlijke lunchkaart. We hebben er nu al twee keer gegeten en gaan zeker binnenkort nog een keer.
Esther74 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Een leuk restaurant waar de prijs/kwaliteit goed is. De bediening is vriendelijk en vlot. Het terras is lekker in de zon, echter wel aan een heel drukke weg. Overigens heb je hier geen last van.
Kortom, de moeite waard om hier vaker een hapje te eten.