Het Weeshuys

Assendorperstraat 6 8011 KA Zwolle Nederland Kaart

Over restaurant Het Weeshuys

Wisselende seizoenen, dus een wisselende kaart

Het Weeshuys bevindt zich net buiten het centrum van Zwolle en staat garant voor een avond heerlijk eten en drinken. Hier kom je eventjes helemaal tot rust. Benieuwd naar de keuken? De kookstijl van dit industrieel ogende restaurant laat zich omschrijven als ambachtelijk en bourgondisch, maar tegelijkertijd verfijnd. Er wordt hier met de seizoenen mee gekookt, dus kijk niet gek op van de wisselende kaart!

Meer informatie over restaurant Het Weeshuys

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 16:00 - 01:00
Zaterdag en Zondag 13:00 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
MarcelHattem .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten. Ontvangst erg leuk en gastvrij. Goed advies over de speciaalbieren en er werd rustig de tijd voor je genomen. Wijnen zijn top ! Prijs van het eten is aan de hoge kant, echter de kwaliteit is ook op hoog niveau en dus goed in balans. Voor € 14,50 eten zoals bij een traditioneel eetcafé gaat hier dus niet lukken maar daar is het eten ook zeer zeker naar. Tijd tussen voor en hoofd was iets te ruim, zeker gezien de drukte die op dat moment wel meeviel. Tafeltjes waren waren iets aan de krappe kant, inrichting is leuk en stoelen zitten goed. Aanrader als je zin hebt in goed en lekker eten. Wil je een snelle en goedkope caféhap, dan moet je even een deurtje verder.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Voor het eerst gegeten bij het Weeshuys. Leuke uitstraling, lekker eten, vriendelijk personeel, maar.... prijzen zijn echt veel te hoog. Beperkte kaart (keuze uit 3 gerechten, op zich prima) nagenoeg geen groenten geserveerd, en dan € 18,00 rekenen waarbij de frietjes apart moeten worden betaald. Porties erg weinig, wij hadden niet genoeg gegeten met ons hoofd -en nagerecht. Daarbij moesten we wel € 70,00 afrekenen, voor 2 personen. Prijs/kwaliteit verhouding is scheef. Jammer, want de kok kan het écht!
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk! Voor de tweede keer gegeten. Wederom heel erg lekker. Leuke sfeer, goede service. Echt een aanrader in Zwolle!
Galois .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
De zaak ziet er erg leuk uit. Moderne inrichting, erg netjes. Mooi restaurant.

De service is standaard, ik had niet het gevoel dat er nou voldoende tijd voor mij was. Het was dan ook een vrijdagavond en druk. Maar dat vind ik geen excuus eigenlijk, zorg dan voor voldoende personeel op de drukke avonden. Want aan de andere kant is de prijs daar wel naar... Het zijn zeker geen eetcafé-prijzen. Overigens lekker eten en keurig opgediend. Wel een kleine kaart (keuze uit 3 of 4 voor-/hoofdgerechten?). De coquilles waren overigens heerlijk! Ook wel grappig is het kleine 'frituurelement' waar de frietjes in worden geserveerd. Over het 'decor' en de details ben ik erg positief.

Ik zou dit eetcafé zeker niet afraden, maar aanraden ook niet echt. Misschien als de prijzen wat meer richting eetcafé-prijzen zouden zijn wel.
Simone O.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Na veel goede verhalen gehoord te hebben toch maar eens uitproberen! Wat hebben wij een fijne avond gehad met super service en lekker eten! Ik ben niet zo dol op spareribs maar die van het Weeshuys kan ik iedereen aanraden, het vlees was zo mals. De bediening maakt het persoonlijk door echt even het gesprek met je aan te gaan, dat hebben wij als heel prettig ervaren. Bedankt voor de fijne avond en tot snel!
Janny M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten bij het Weeshuys. Het Weeshuys is een hippe tent net buiten de binnenstad van Zwolle. De inrichting is industrieel, de bediening attent, vriendelijk en toegankelijk. De kaart is modern en de keuze is beperkt, maar dat maakt ons niets uit, zeker als alles even lekker is! Mijn man had een sukadesteak die supermals en lekker gekruid was en ik had een heerlijk stamppotje. Het is dat Zwolle voor ons niet naast de deur ligt, anders zouden we hier zeker terugkomen!
Stijn W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wat een ontzettend leuke plek in Zwolle. Ze hebben een maandelijks nieuwe menu kaart. Het enige dat altijd geserveerd wordt zijn de lekkerste spare-ribs van Zwolle!
De bediening weet op een leuke manier van alles te vertellen over de verschillende dranken die geserveerd worden. Ze zijn altijd vriendelijk en denken graag met je mee.
Het decor is modern en industrieel. Gezellige ambiance en leuke sfeer.
WimOmloop .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Ziet er uit als eetcafe met hipster invloeden. Heerlijk eten, wellicht beter dan verwacht. Echt heerlijk en zeker niet duur voor deze kwaliteit. Ook nog eens hele vriendelijke bediening.
Marijn79 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Lekker eten en drinken, vond de prijs wel wat hoog, sfeer is heel goed, inrichting voor Zwolle vernieuwend, personeel is heel vriendelijk.
Ziezazebra .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Eten gaat het ermee door, prijs kwaliteit is de prijs zeker aan de hoge kant, te hoog, zeker met zo'n kleine kaart en buiten het centrum gelegen, ook drankjes aan hoge kant, apart betalen voor wat patatjes vindt ik helemaal slecht, aanrader voor eten....nee er is beter.
YPI .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Vandaag zin om Het Weeshuys te proberen! Al over gelezen, hoog tijd voor een eigen ervaring, met m'n kinderen van 12 en 9. Rond 18:00 uur al gezellig druk, ontvangst hartelijk! Nog plek aan de stamtafel voorin: leuke plek! Echt lekker gegeten en gedronken: ribeye, snoekbaars, tempranilo, chocoladetaart, cheesecake, goede koffie. Kunstwerkjes op het bord. Puur en (h)eerlijk eten, geen fratsen. Inrichting stoer en industrieel, smaakvol en warm. Het klopt!
Wat een lekkere plek, wij komen terug!
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Donderdagavond geen zin om te koken en op naar de nieuwe aanwinst in Zwolle. Super inrichting, relaxte sfeer door verhouding bar en zitruimte. Vooraf wat brood, daarna de entrecote. Erg lekker, met name de saus erbij. Prima garnituren en de verse friet erbij maakt de maaltijd compleet. Afgesloten met panna cotta. Goede prijs voor wat je krijgt!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Zondag met heel de schoonfamilie een borrel gedaan inclusief hapjes,daarna blijven hangen tot en met de koffie !
Heerlijk gemoedelijke zondagmiddag besteding met overheerlijk eten voor een eerlijke prijs
Zeker een aanwinst voor Zwolle/Assendorp !