Het Weeshuys

Markt 52-56 Geertruidenberg Nederland Kaart

Over het restaurant Het Weeshuys

Thuis in het Weeshuys.

Voel je vrij en voel je thuis in een ongedwongen sfeer. Samen genieten. Samen delen.
Neem alle tijd voor een opwindende ontdekkingstocht langs authentieke smaken van kwaliteitsproducten uit de regio.
Proef de pure en eerlijke ingrediënten
Bekijk de rijke, volle kleuren op je bord.
Ruik hoe de geuren zich vermengen.
Culinaire kunst en creativiteit. Maar dan zonder poespas. Gezellig en sfeervol.
Ons restaurant bevindt zijn in de oude binnenstad van Geertruidenberg. Dit ligt tussen Gorinchem en Breda. Neem afslag Raamsdonksveer en volg de borden Geertruidenberg.

Glas champagne

9,2

Jouw recensie over het restaurant Het Weeshuys

Elma D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Het Weeshuys is een restaurant voor de perfecte avond uit. Mooie ambiance, fijne bediening, heerlijk eten, goede bijpassende wijnen en een leuke agenda met wisselende thema's. We hebben weer genoten.
S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Fijne en goede plaats om te gaan eten! Erg sfeervol! Alles goed uitgeserveerd en oog voor detail. Ook het wijnarrangement was heerlijk!
L.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Het Weeshuys is een mooi restaurant met mooie gerechten met goede bijpassende wijnen. De sfeer is ontspannen en toch wordt er correct met de gasten omgegaan. Kortom, zeker een mooie gelegenheid om goed te kunnen dineren/lunchen.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Prima eten in een erg mooie en rustige sfeer. Geen grote porties. Wel hoog op smaak. Bij 5 gangen-menu wel voldoende. Drankjes wel erg duur tov andere restaurants.
Bij vergelijkbare restaurants ongeveer €150 kwijt inclusief 1 wijnarrangement. Hier €200 voor 2x 5 gangen menu en 1 wijnarrangement. Kwaliteit van het eten dus niets op aan te merken, maar wel aan de dure kant.
Erg enthousiaste sommelier. Gaf goede begeleidende wijnen. Bediening vriendelijk. Kwam vragen of het tempo (wat wel erg hoog lag voor een avondvullend diner) bijgesteld moest worden. Dit was erg attent. Om half 10 was de keuken al aan het soppen nml, terwijl er nog mensen om 20.00 uur binnen kwamen.
Wel leuk dat er een open keuken was. Met drie man sterk werd het gehele restaurant bediend. Dit geeft wel blijk van een goede organisatie in de keuken. Complimenten!
Wij houden van lekker eten, dus zullen hier waarschijnlijk toch nog wel een keertje komen dineren.
E.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Fantastische "Hemelse proeverij" op, met zeer fijne, bijpassende wijnen!!
Aanrader om dit te proeven in het Weeshuys!!!!
Leon R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Zoals we gewend zijn: Voortreffelijk !!!
Dit keer, i.v.m. Hemelvaartsdag, stond de "Hemelse Proeverij" op het menu.
En hemels was het.
Wij komen maar wat graag terug.
Maria Clara e Giacomo S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Evenwichtige opbouw, smaakvolle harmonie. Wat ons wel verwonderde dat het water van het merk Spa is. Past niet bij het hoge niveau van dit restaurant. BRU, chaudfontaine, sourcy, peregrino e.a. zijn stijlvoller (en ook lekkerder...).
Jeske V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Heerlijk gegeten!
Oog en tongstrelende gerechten.
5 gangen surprise menu met wijn arragengement is een echte aanrader.
Super vriendelijke bediening en uitleg van de wijnsoort .
Heerlijke avond gehad!
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel
David T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Heerlijk genoten van het speciale Asperge menu wat die week aangeboden werd. Tezamen met een wijnarrangement die ook zeer in de smaak viel. Door het fantastische weer werd het eten geserveerd in de tuin wat zeer aangenaam was.
W.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Pure verwennerij en heerlijke wijnen.
Als je indruk wil maken op je gast(en) is dit restaurant helemaal geweldig.
Wij hadden bovendien het geluk dat het mooi weer was en konden daardoor extra genieten in de prachtige tuin van dit luxe restaurant. Ook dank en complimenten voor de professionele en vriendelijke bediening. Top.
V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Lekker gegeten, heerlijk buiten gezeten op het gezellige terras. Duurde voor ons nét iets te lang, maar we hebben niet gevraagd om het sneller te leveren.
L.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Goed restaurant, uitgebalanceerd menu met mooie bijpassende wijnen. Afspraken kunnen maken over de tijd tussen de gangen.
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
heb er een feest gevierd en het restaurant afgehuurd. Uitstekend en Mooie complimenten van mijn gasten onzettend genoten. Top lokatie
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Met familie weer een keer op bezoek bij 't Weeshuys geweest. Was alweer ruim 3 jaar geleden. Het voelde als thuiskomen. Een zeer prettige ambiance, gedreven mensen en bovenal een uitstekende keuken. We hadden het 4 gangen verrassingsmenu en alle gangen waren heel goed. Prachtige amuses, een voorgerecht van tonijn met krabsalade en citrus, een voortreffelijk stukje schelvis als warm tussengerecht en lamsrug als hoofdgerecht met in alle gerechten een goed uitgebalanceerd smaakrepertoire. Soms kom je wel eens na een paar jaar bij een restaurant terug om vervolgens te concluderen dat het in de tijd achteruit is gegaan. Dit is bij 't Weeshuys absoluut niet het geval. Het is daar top, zoals we gewend zijn en waren. Fijn om te concluderen.
Brechtje T.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
We hebben genoten, zowel van het eten als van de ambiance. Allergie is geen enkel probleem voor de keuken.
Personeel is heel vriendelijk.
D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Mijn gasten en ik hebben het verblijf als zeer prettig ervaren. Gerechten i.c.m. wijnarrangement waren mooi in balans. Een van mijn gasten was beperkt met hoeveelheden vooedsel. De porties werden mooi proportioneel aangepast zodat ze toch van alle gerechten kon genieten.
hans V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Mooie, lekkere gerechten. Heerlijke sfeer. Kennis van geschikte wijnen bij de gerechten , met goede achtergrondkennis.
tine R.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
zo gauw als mogelijk weer eens een afspraak maken, het was de moeite waard.
Piet S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Sinds dat deze kok het eten verzorgt vind ik dat de kwaliteit van het eten danig vermindert is.In vergelijking met de vorige kok; die vond ik top. Helaas is het nu een stuk minder. Ook met het opgeven van de dingen die wij niet lusten ging de bediening heel knullig mee om. Voor ons een reden om niet zo snel meer terug te komen.