Het Weeshuis

- Ontbijt 08:00 - 10:00
Zondag Gesloten

M. B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Sinds enige tijd alweer een dagelijks wisselend driegangen menu. Nu al enkele keren van genoten. Bijvoorbeeld eendenpootje met parelcouscous, verrukkelijk! Leuke inrichting en vlotte attente bediening. En vergeet niet de heerlijke espresso. Redenen genoeg om het Weeshuis te bezoeken. Ze hebben ook diverse hotelkamers in het gebouw, zodat terugrijden niet direct noodzakelijk is.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Op een regenachtige zaterdagavond bruist Bolsward niet meteen van het leven, maar op zoek naar een leuk restaurant kwamen wij bij het Weeshuis uit. Het restaurant behoort bij het gelijknamige hotel, en serveert een vast menu met voor-, hoofd- en nagerecht. Dit was ons niet meteen duidelijk geworden, en omdat we geen zin hadden in een volledig driegangenmenu waren we aanvankelijk niet erg enthousiast. Na overleg kon er echter ook voor twee gangen worden gekozen, en we zijn heel blij dat we gebleven zijn: heerlijk gegeten (varkenshaas in portsaus, gevolgd door cheesecake), het geld meer dan waard, en ook een heel lekkere rode huiswijn erbij (en een glaasje Friese whisky na). Verder is het Weeshuis mooi ingericht, zit op een prachtige locatie, en nodigt uit om wat langer te blijven zitten, dus zeker een aanrader. Alleen zou het beter zijn om het concept duidelijker uit te leggen aan gasten die spontaan komen binnenvallen - en misschien ook zorgen dat vegetariërs wat te kiezen hebben.
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Met zijn tweeen afgelopen zaterdag er gegeten. Een mooie kleine kaart. We kozen als voorgerecht ieder een salade met eend en een blauwe Wolvega kaas,met een heerlijke roodfruit saus. Als hoofdgerecht had mijn partner de portobello in bladerdeeg ,gevuld met spinazie en ik de omwikkelde kabeljauw met erwtenpuree. De huiswijn was zalig.
De gastheer was attent en heerlijk los. Mooie achtergrondmuziek, prachtige foto's aan de muur,kaarsen aan en mooie afgestemde kleuren. Kortom een geslaagd diner! Ga zo door,vooral met het enthousiasme van de gastheer!
TrD .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Met 34 dames van het KVG Bolsward hebben wij , na een stadswandeling, een koud en warm buffet genoten in het Weeshuis. De geserveerde tomatensoep was heerlijk met een toefje room erin om het af te maken en duidelijk zelfgemaakt.
De koude gerechten zagen er smakelijk uit en waren dat ook en ook het warme gedeelte viel in de smaak. De bediening was zeer vlot en vriendelijk en er werd een lekker glas wijn geschonken.
Al met al een geslaagde afsluiting van ons KVG seizoen.
MD1 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Tweede kerstdag hebben we met de hele familie, 20 personen, gedineerd bij het weeshuis. Goed uitgebalanceerd 5-gangenmenu, het allerlekkerst vond ik het kopje mosterd-tomaten-truffel soep. Hoofdgerecht was goed, overige gangen ook. Van het wijnarrangement was de Spaanse rode wijn werkelijk verrukkelijk. De bediening en service was, ondanks de grootte van de groep, vlot en goed afgestemd. Voor vegetariërs was er een aangepast menu en op onverwachte wensen werd adequaat gereageerd.
Meijerengalema .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
We hebben op de genoemde zondag met een gezelschap van zo'n 85 mensen genoten van de gastvrijheid van Het Weeshuis, vanwege een familiefeest. Al voor de lunch gearriveerd en rond 18:30 geeindigd. Intussen tweemaal gegeten, van koffie met gebak genoten en gezellig geborreld. Het eten bestond uit een goede en smakelijke lunch met broodjes en soep, terwijl aan het einde van de middag quiche, en diverse broodsoorten werden geserveerd (volgens de gemaakte afspraken). Dit alles zowel binnen als buiten, waarbij het personeel heel flexibel binnen en buiten serveerde. Alles was eenvoudig te overleggen en dat maakte dat er een heerlijke ongedwongen sfeer op het feest was, waarbij de bediening nauwelijks opgemerkt werd, maar wel duidelijk de verzorging goed in de peiling had. Prachtige locatie dus, lekker eten en een onvergetelijke partij!