Het Wapen van Willemstad

Benedenkade 12 4797 AV Willemstad Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Willemstad

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
FunFactory .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Restaurant staat in de regio bekend om zijn kreeft; en dat bleek terecht te zijn.
De bediening bestond alleen uit mannen; wat mijn partner erg op viel
Het decor is ongedwongen maar straalt toch luxe uit.

Aanrader als je in de buurt bent.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Lunch met 2 man. Club sandwich en een uitsmijter. Lekker. Personeel is vriendelijk en klantgericht zonder opdringerig te zijn. Restaurant ziet er mooi en verzorgd uit.
Jack1957 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Vandaag heeft men net een Japanse witte tonijn binnen gekregen. De chef nodigde ons uit om te kijken hoe de tonijn werd gefileerd. Dit op zich was al een bijzondere gebeurtenis. We hebben erg genoten van de overheerlijke Japanse witte tonijn een echte aanrader voor liefhebbers. Overigens zien alle gerechten er zeer appetijtelijk uit. P.S. Het witte wijntje erbij maakt het helemaal compleet. We zullen hier zeker nog vaker terugkomen!!!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Geweldig gegeten in het Wapen van Willemstad,Ribeye met verse friet smaakte geweldig.Mijn vriendin was zeer te spreken over de salade met geitenkaas.Wij komen hier zeker terug in de zomer.17-1-2015
Chanel V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Echt een supper restaurant!! Vooral het eten vis of vlees alles is erg lekker. Ook de gastvrijheid is erg goed en heel vriendelijk. Houd u van goed eten zou ik zowiezo dit restaurant zeer aan reden. Vooral met de kerst!
L V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Midden in het centrum van Willemstad, gelegen aan de overkant van de haven ligt "het wapen van Willemstad". Wij zijn hier wezen lunchen. De inrichting van dit restaurant is vol met aandacht voor details en erg modern. Het is een kwestie van smaak maar ik vindt het prachtig en stijlvol.

Het restaurant staat bekend om "de vis" en dat hebben wij dan ook genomen. Als voorgerecht hebben we garnalen kroketten en coquilles gegeten en als hoofdgerecht een hele griet van 2 kilo. Uiteraard hebben we dit gedeeld met meerdere personen. Het hoofdgerecht was echt een feestje! Op het eten heb ik niks aan te merken. Het is goed bereid, heerlijk van smaak en mooi opgemaakt. Echt een aanrader voor de liefhebber.

Bediening en service is prima en correct.

Echt een van de betere gelegenheden en voor herhaling vatbaar.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Wanneer je in Willemstad bent en je lust een visje kan je hier uitstekend terecht maar ook voor een vleesgerecht uiteraard. Schitterende plek met uitzicht op de haven
F. V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Voor de derde maal dit restaurant bezocht. Evenals vorig jaar per boot. Zelfde menu het luxe tableau fruites des mère. Voortreffelijk, prachtige geserveerd en van goede kwaliteit. Voor twee personen een kreeft, enige krabscharen, enige oesters, een schelp met ongepelde grijze garnalen, en een veelheid van schelpdieren. Alles van goede kwaliteit.

Buiten gegeten met de historische haven van Willemstad als decor. Bediening was vlot en correct, maar zou iets betrokkener kunnen zijn. Bij een van de meest luxe gerechten van de kaart zou enige uitleg over alle schelpdieren niet hebben misstaan.

De prijzen zijn fors, maar de kwaliteit is ook goed. In verhouding met andere restaurants liggen de prijzen van de wijnen relatief hoog.
Jsico .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
We waren 1 uur te vroeg, was geen probleem.Heerlijk gegeten, tournedos, div.sate en gebakken paling.goede wijnkaart. Bediening was perfect! We hebben genoten en hopen hier zeker nog eens terug te komen.
robbert B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Gezellig restaurant met een (verwarmd) terras met uitzicht op de haven. Hier wordt met overgave gekookt. Met name de visgerechten (vers uit de koelvitrine) zijn uitstekend. Oosterschelde kreeft, schol, tarbot, slibtongetjes, mosselen allemaal van hoge kwaliteit en super klaargemaakt. Mooie wijnkaart. Feestje. Ook de lunch en de pannenkoeken zijn heerlijk. Value for money. Bijzondere service van een meer dan gastvrije, ontspannen en professionele crew. De omweg meer dan waard: blijf slapen!
Arm .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Er was alleen nog binnen plek maar omdat we na een regenachtige dag varen wel kleumig waren vonden we dat prima. Prettige attente bediening, bordje met lekker brood , kruidenboter , olijven en tonijnsalade. Als voorafje oesters samen gedeeld, daarna de kreeften proeverij en partner de pittige kreeft. Heerlijk gegeten, voor herhaling vatbaar.
Jeannette54 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Wij zijn op een zaterdagavond naar dit restaurant gegaan. Ruim 40 jaar geleden was ik er voor het laatst binnen geweest ( wel heel vaak de afgelopen jaren in de zomer buiten op het terras gezeten) en ik kon mij nog de donkere meubels herinneren die de ruimte sierden. Wat een belevenis om hier anno 2015 nu binnen te stappen. Lichte meubels en muren, heerlijk zittende stoelen, prachtige lichtarmaturen....echt goed ingespeeld op de restaurantbezoeker die luxe wilt.

Vooraf kregen mijn partner en ik een broodplankje van het huis welke gewoon goed was. Beiden hebben de kreeftensoep met lobbige room genomen welke heerlijk was. Het garnituur van schelpdieren hebben wij niet erbij genomen, omdat wij hier niet van houden en dit was geen enkel probleem.
Na dit voorgerecht kwam er voor mijn partner een prachtige tournedos op tafel, zelf heb ik de gebakken paling genomen die goed van smaak was. Misschien een idee om de volgende keer bij paling een vismesje en een bakje met citroenwater neer te zetten? Hoewel het redelijk van de graat af te eten was had een vismesje net iets handiger geweest, wil je het met de handen van de graat eten had het prettig geweest om je handen even te dopen in het citroenwater uiteraard met een doekje erbij. Wat heel leuk was om te zien was dat de patat in een klein frituurmandje op tafel gezet werd met daarnaast een saladegarnituur.
Jammer genoeg was er voor ons geen gaatje meer vrij om uit de dessertkaart te kiezen, maar hier komen wij zeker nog een keertje voor terug.
De bediening was vriendelijk, maar niet opdringerig wat altijd prettig is.

Als je hier gaat eten moet je rekening houden met vrij dure gerechten......Denk zelf dat het wapen van Willemstad de prijzen een tikkeltje lager moet gaan aanhouden, omdat dit kostenplaatje voor de meeste mensen toch wel een drempel zou kunnen zijn om hier te gaan eten.

Willemstad is een hele leuke vestingplaats - zeker in de zomer - , maar het Wapen van Willemstad zouden wij absoluut willen aanraden bij andere restaurantbezoekers.

Gegeten op 24 januari 2015
Joke-en-aad .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
heerlijk gegeten. En de bediening was geweldig. We werden echt welkom geheten en ook daarna bleef de bediening heel attent en adequaat. De uitleg over de visspecialiteiten was heel goed. Als voorgerecht hadden wij de Nigeriaanse reuzengarnaal. Echt zalig. Het hoofdgerecht gebakken zeetong was precies goed gegaard. Ook het andere hoofdgerecht, een proeverij van hert, was top. En de nagerechten, kaasplankje en chocoladetaartje, maakten de maaltijd mooi af. Een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Leo K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Oesters, gamba, verse vis!
Alles uit de visbak!

Top gegeten, Meursault en Rioja reserve gedronken.

We komen terug om meer te proeven!
Fransmargreet .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Nou, geweldig dus. Na negen uur varen heb je natuurlijk honger, maar dat was zeker niet de belangrijkste reden waarom wij enthousiast zijn over dit restaurant. Na twee goede voorgerechten (vooral de lobbige tomaten soep is een aanrader) hebben wij alle twee genoten van ossehaaspuntjes op Oosterse wijze bereid. Heerlijk sappig vlees in een lekkere saus, knapperige groente, en goede frietjes. De desserts waren in kwaliteit ver boven wat je gemiddeld tegenkomt. Bavaroise met boerenjongens en advocaatijs (zij) en Bastognekoek met frangelico en ijs (hij) Zie voor de juiste omschrijving de dessertkaart. Door de leuke bediening was het een feestelijk avondje.
Bartdon .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Zaterdag 25 oktober gegeten in deze prachtige zaak. Ontvangst in de lounge bij open haard. Op het gemak de wijn en spijskaarten erbij ondersteunt door een rondleiding langs de visvitrine en het homarium. Wij gingen voor de huisgemaakte kreeftensoep, gevolg door Kingcrab en reuze gamba,s. Mooie presentatie van de gerechten, alles mooi op smaak bereid. Chocolade taartje en stukje kaas na maakte het prima af. Jeroen en team, dank voor een top avond !!
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Wij hebben 22 oktober bij Het Wapen van Willemstad onverwachts een High-tea gehad. Door omstandigheden van het restaurant waar we hadden gereserveerd, heeft de eigenaar, voor ons geregeld dat we alsnog deze middag hier terecht konden.
We werden super goed ontvangen en er werd voor ons alsnog een high-tea klaargemaakt, omdat dit ter gelegenheid van mijn zus haar 50ste verjaardag was. Met een glaasje prosecco van de eigenaar van De Rosmolen.
In één woord, we hebben een geweldige middag gehad en heerlijk gegeten. De high-tea was van culinair hoogstaande kwaliteit. Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Onze complimenten voor jullie team en restaurant. Alsnog bedankt. Jolanda van Vuuren en familie (Zeeland)
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Zondagavond hier heerlijk op het mooie terras gegeten, heerlijke stoelen, ruime tafels, vriendelijke ontvangst door het attente personeel, mooie menu kaart aangepast voor het seizoen, wij kozen voor een heerlijke Fruit de Mers, met alles wat de zee brengt, heerlijke oesters, krab,kreeft, kingcrab en allerlei anders heerlijk uit de zee, alles kraak vers en mooi reserveert. heerlijke Sancerre erbij.Kortom een heerlijk avondje uit.
Rosemarie H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Tijdens het jazz weekend gekozen om ons te laten verwennen met een fruit de mer. En of we verwend zijn... Heerlijke oesters, garnalen, boulots, amandes, kreukels, krab,....Kortom, al het lekkere uit de zee. Wij hebben genoten. Goed klaargemaakt, attente bediening, mooie entourage. Kortom een absolute aanrader
F. V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Prachtige locatie, zowel goed bereikbaar over de weg, maar vooral over het water. Bijna voor de deur aangelegd. Perfecte schotel met zeevruchten. De extra grote € 59= pp., met kreeft, oesters en king-crab. Uitstekend, zeer vers, en mooi geserveerd. Goede wijnkeus, goede chablis. Service is heel attent. Men is bereid iets extra's te doen. Voor de gerechten is de prijs-kwaltiteitsverhouding uitstekend, de wijnkaart is goed, maar hier zijn de marges wat ruim