Het Wapen van Willemstad

Benedenkade 12 4797 AV Willemstad Nederland Kaart

Over het restaurant Het Wapen van Willemstad

Het Wapen van Willemstad is statig, maar warm en vertrouwd tegelijk. Dit gerenoveerde hotel restaurant ligt aan de haven van deze bruisende vestingstad. Een parel aan het Hollands Diep. De kaart staat bekend om zijn fantastische oesters, kreeft- en visgerechten. Alles dagvers en te bewonderen in de opvallende visvitrine in het restaurant. Maar ook de vleesliefhebber wordt bediend met een tongstrelende lunch of diner. Onbezorgd genieten van mooie wijnen doe je met een comfortabele overnachting in het hotel.

Het is helaas niet mogelijk om op het terras plaats te nemen als u een AH reservering heeft. Excuses voor het ongemak.

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Willemstad

Maandag t/m zondag 11:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Het Wapen van Willemstad

Tanja P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Regelmatig eten wij bij het wapen en zowel de service als het eten is geweldig! De bediening is gezellig en op en top, dit geldt ook voor de gerechten die worden geserveerd.
Christel J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Wij hebben heerlijk genoten van de gerechten en de ambiance van het restaurant. Het restaurant adems een heerlijk sfeertje, de inrichting van het restaurant is passend en ook ruimtelijk van opzet. Een aanrader voor iedereen!
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Omdat het Wapen van Willemstad meedoet aan de actie die een grote kruidenier jaarlijks houdt zijn we eens gaan kijken hoe dit restaurant deelneemt aan die actie. Welnu, dit is een restaurant dat tijdens deze actie duidelijk reclame voor zichzelf maakt. Er valt te kiezen uit diverse gerechten en het ziet er heel goed uit. Wij hadden gekozen voor de carpaccio en de kreeftensoep en dat was smullen geblazen. Hetzelfde geldt voor de hoofdgerechten want ook de scholfilet en de rundersucade smaakten prima. Ook het nagerecht was mooi verzorgd en lekker. Dit was dus zonder meer een echte aha-erlebnis.
Margré D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Mooie lokatie aan de haven. Binnen sfeervolle verlichting en meubilair. Bediening kan wel wat vriendelijker, is een beetje afstandelijk
Gerard E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het eten was goed, maar we kregen het gevoel dat we ook weer snel plaats moesten maken.
Het eten werd in een rap tempo opgediend., de bediening gunde zich weinig tijd voor een kort gesprekje, het waren net wervelwinden.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
We komen er best vaak en nu een keer meet de AH actie en dat was een tegenvaller. Hier moeten ze maar mee stopppen en doe wat aan de bediening.
P. G.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Warme en sfeervolle inrichting en eten goed doch wel wat duurder dan bij de meeste restaurants die aan de AH actie meedoen. Ook weer een speciale menukaart wat ik niet klantvriendelijk vind. Laat mensen gewoon van de kaart kiezen en trek het goedkoopste menu eraf mbt 2e gratis!
Luppo S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Wij werden luidkeels ontvangen met "ah u komt voor de albert heijn kortingsactie. " We kregen een A4 tje met het logo van AH en het menu waaruit we een keuze konden maken tussen sucadelap of scholfilet.
Na ons kwamen twee gasten die eenzelfde begroeting kregen. Ook een familie met 7 gasten kreeg dezelfde begroeting. Al met al heeft ons dat erg gestoord. Het gastheerschap was onder de maat. We konden wel van de kaart eten maar dan verviel de AH kortingsbon. Al met al zaten er elf gasten die allemaal met een kortingsbon aten. De kok verdient alle lof. Prima gerechten en bijzonder smakelijk.
Martine C.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Via de AH actie hier terecht gekomen, 's middags voor 's avonds gereserveerd en dat verliep prima. De ontvangst door de ober was zeker niet gastvrij, deze beste man bediende ons de rest van de avond en wij vonden hem erg stug en kortaf, jammer..
Wel hebben we heerlijk gegeten, mooie porties en goede smaakcombinaties. De prijs / kwaliteit vonden wij zeker in verhouding!
De inrichting van het restaurant ziet er hip en gezellig uit, erg mooi!
bramdouw .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Heerlijke gerechten was waar voor zijn geld. Bediening vriendelijk. Niets op aan te merken. Gezellig terras. Eigenlijk met AH menukaart dient men binnen te dineren. Maar wij mochten buiten op terras dineren.
leonnevanmelle .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Gezien het door Iens aangegeven prijsniveau had ik een wat hogere kwaliteit en wat minder Sligro-prefab verwacht. Jammer ook dat men op de kosten heeft willen besparen door geen brood te serveren terwijl de a la carte tafeltjes om ons heen dat wel kregen.
John D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Gewoon goed restaurant. We moesten wel even wachten voordat ze ons vroegen wat we wilden drinken en het duurde ook even voordat ze met de "menukaart" kwamen. Dit was een simpel A4 tje met daarop een keuzemenu. De gerechten waren prima klaargemaakt en alles verliep zeer vlot. Omdat we ervoor gekozen buiten te zitten, deed iemand een straalkacheltje aan. HEERLIJK!
F. V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Dit restaurant bezoek ik jaarlijks met een goede kennis als wij een korte zeiltocht vanuit Willemsdorp naar Willemstad maken. Helaas was de traditionele fruits de mer van de kaart verdwenen. Nu 6 oesters, die prima waren. Een grote zeetong, voortreffelijk gebakken, maar met erg weinig groenten en alleen patat er bij en geen gebakken aardappelen, en een heel goede crème brulé toe.
De kwaliteit van het eten was prima. De garnituur bij een (duur) gerecht als een hele zeetong zou beter kunnen, wat meer groenten en keuze uit frites of gebakken aardappelen.
De locatie blijft fraai. De bediening was wisselend, letterlijk en figuurlijk. Letterlijk omdat er steeds een andere bediende aan tafel kwam, figuurlijk omdat de ene bediende duidelijk meer service gericht was dan de andere. Jammer dat men onderling niet communiceerde waardoor dingen nog al eens herhaald moesten worden.
kees P.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Verzorging en kwaliteit van gerechten was goed. Wij gingen eten via de Albert Heijn actie. Het leek wel of ze liever niet meededen aan de actie. Gerechten voor de actie op een los a-4 tje. Kan toch ook bij een restaurant van die klasse in een map. In een rap tempo werden de gerechten geserveerd en binnen een uur stonden we weer buiten. Als ze meedoen om hun restaurant te promoten via deze actie dan is dit toch een gemiste kans.
José R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel. De moeite waard. Willemstad is een leuke plaats en met het mooie weer een heerlijkheid om op het terras te zitten.
kous .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Bediening goed in een ontspannen sfeer. Lekker gegeten. De opmaak van de gerechten was uitstekend verzorgd. Als we weer in de buurt zijn, zullen we zeker weer gebruik maken van dit restaurant.
lenie H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk eten, aardige bediening, mooie ambiance, iets te rumoerig maar nog net goed, zeker een aanrader voor iedereen die lekker en met aandacht bereid eten wil, daarbij ook nog eens op een leuke manier geserveerd wordt.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
jammer dat we niet buiten konden eten,terwijl er genoeg plaats was.binnen was t erg warm,moesten lang wachten,een ober was erg bot en kortaf
Walter M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
reserveren middels deze app is totaal zinloos, het personeel gaf aan dat ze geen tijd hebben om dergelijke reserveringen bij te houden..gelukkig was er nog een tafeltje vrij...het eten was goed en de sfeer verder lekker ontspannen..
hage011 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Op het terras met uitzicht op de jachthaven genoten van een verrukkelijk 3 gangen diner. We kregen er ook een amuse bij.