Het Wapen van Willemstad

Benedenkade 12 4797 AV Willemstad Nederland Kaart

Over het restaurant Het Wapen van Willemstad

Het Wapen van Willemstad is statig, maar warm en vertrouwd tegelijk. Dit gerenoveerde hotel restaurant ligt aan de haven van deze bruisende vestingstad. Een parel aan het Hollands Diep. De kaart staat bekend om zijn fantastische oesters, kreeft- en visgerechten. Alles dagvers en te bewonderen in de opvallende visvitrine in het restaurant. Maar ook de vleesliefhebber wordt bediend met een tongstrelende lunch of diner. Onbezorgd genieten van mooie wijnen doe je met een comfortabele overnachting in het hotel.

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Willemstad

Maandag t/m zondag 11:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
jammer dat we niet buiten konden eten,terwijl er genoeg plaats was.binnen was t erg warm,moesten lang wachten,een ober was erg bot en kortaf
Walter M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
reserveren middels deze app is totaal zinloos, het personeel gaf aan dat ze geen tijd hebben om dergelijke reserveringen bij te houden..gelukkig was er nog een tafeltje vrij...het eten was goed en de sfeer verder lekker ontspannen..
Carolien J.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
GIsteren heerlijk en gezellig buiten gegeten.Bediening erg vriendelijk.Mochten zelf tafeltje uitzoeken.
ETen goede kwaliteit,gangen niet te snel,precies goed.Hebben ook nog heerlijke haring gegeten bij aperitief,echt een lekker uitje.Gaan beslist nog eens terug.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
De ligging is fantastisch met uitzicht op de haven. Wij hadden pas de avond ervoor gereserveerd en konden helaas niet meer buiten zitten. Van de ober die ons bediende konden we niet echt hoogte krijgen. Hij was vrij stug en straalde niks vriendelijks uit. Misschien kwam het doordat wij er waren vanwege de AH actie maar later zag ik dat hij ook zo deed bij mensen die van de kaart aten. Het AH menu werd op nogal lulllige wijze gepresenteerd, gewoon op een wit A-4tje terwijl het restaurant best chique was. Desondanks hebben we echt ontzettend lekker gegeten. Het eten werd mooi gepresenteerd en smaakte heel erg goed. Dikke 10 voor het eten en de locatie.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Onvriendelijke ontvangst in eerste instantie werd later goedgemaakt door de rest van het bedienend personeel.
Opmerkingen als u ziet toch dat alle tafeltjes gereserveerd zijn,ik moest dit tafeltje nog opdekken en ja het is zaterdagavond is nou niet de gastvrijheid en servicegerichtheid die deze mijnheer op school zal hebben gehad.
Al met al hebben wij er verschrikkelijk om gelachen en toch lekker gegeten.
Freek V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Prima professionele en vriendelijke bediening. De gamba en zeebaars waren prima klaargemaakt. Heerlijk gegeten op het terras.
Robelien N.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
We zijn via de AH actie gegaan. De keuze was niet reuze en ook jammer dat ze dan geen kaart voor je hebben maar het gewoon zeggen wat er is. Het eten was op zich wel goed alleen jammer dat ze bij de spaghetti met garnalen er niet bij zeggen dat er 2 hele pepers doorheen zitten dus die was veel te scherp.
M N.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Heerlijk gegeten. Het menu dat is samengesteld voor AH actie is kostelijk. Het was dan ook moeilijk kiezen. Bediening was erg professioneel en attent. Presentatie van de voorgerechten was het beste te omschrijven als "kunstwerkjes" Goede fles huiswijn voor redelijke prijs. Mooi terras aan de haven,
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijke verse Oosterscheldekreeft gegeten zonder toeters en bellen....een aanrander!
Suze I.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk gegeten, alle gerechten waren goed verzorgd. Met een prachtig uitzicht over de haven! Vriendelijke bediening
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk Oosterschelde kreeft gegeten. Top klaar gemaakt. Zeker de rit er naar toe waard. Goede service en goede sfeer .
10chollemans .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
heel goed,lekker menu voor de A.H.actie,
flinke porties en alles super vers.
hier komen we vast terug zonder de actie,gewoon heer;ijk
gegeten!
FunFactory .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
ETEN
Het eten was goed en er was veel zorg aan besteed. Misschien is de prijs/ kwaliteitverhouding een beetje uit balans, het restaurant is met het type kaart aan de prijzige kant.
BEDIENING
We hadden een gezellige lunch in gedachten maar mijn tafelgenoten niet meegenomen was de gezelligheid ver te zoeken. Er was geen gesprek te voeren met het bedienend personeel . "chagrijnig" en "ongemotiveerd overkomen" zijn persoonlijke eigenschappen waarop het bedienend personeel op geselecteerd is.
DECOR
Het restaurant is kort geleden onderworpen aan een metamorfose. Het oogt fris, modern en sfeervol.
Cees Q.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Overnacht in de dorpshaven op ons zeiljacht, s'morgens proberen een ontbijtje te scoren op het mooie zonnige terras, het was inmiddels 9.30 uur, jammer joh, ontbijten kan pas vanaf een uur of 11, dan komt de bakker pas langs!! Uiteindelijk een bak koffie genomen en een Bossche bol, wel lekker, maar wat een afgang
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Mooi gelegen aan de haven. Serveerster deed het goed maar de mannelijke collega moest moeite doen om vriendelijk over te komen.
Eef S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Perfecte (uitgebreide) lunch met alledrie een uitstekend geprepareerde tong. Lentebokje, wijn en koffie prima de luxe. Bovendien, en dit gratis, een prachtig zonnige dag! Kortom genoten!! ????????????????
Gr. Eef Sterk
M. Lamper .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Service ver, heel ver onder de maat

Tijdens het kerstdiner kreeg ik een vol dienblad met champagne over me heen. Ik was van top tot teen doorweekt. Een ongeluk(je) kan overal gebeuren, het is gewoon pech hebben als het je overkomt.

Het minst wat je dan mag verwachten is dat het leidinggevende personeel even naar je toekomt
met excuses en om te vragen of ze iets voor je kunnen doen. Informeren naar eventuele schade aan kleding.
Maar niets van dat alles.

Het personeel gaf geen krimp, recht vooruit kijkend alsof er niets gebeurd is. Ook de onervaren serveerster werd door de stijve collegas totaal aan haar lot over gelaten.
Op onprofessionele manier, met blote handen en een theedoekje, probeerde zij de met drank en glas bezaaide vloer schoon te maken. Niemand stak verder een hand uit. En ik stond daar in mijn natte pak te staan.
Echt niet te geloven voor een dergelijk restaurant. Dit maak je zelfs in een snackbar niet mee.

Ook bij de rekening geen spoortje van coulance uit eigen beweging!
We hebben uiteindelijk zelf aangeven dat we een coulanceregeling wel op zijn plaats vonden. Er kon toen op een rekening van € 600,- een flesje drank af.

Nog iets positiefs? Ja, het eten was goed.
FunFactory .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Restaurant staat in de regio bekend om zijn kreeft; en dat bleek terecht te zijn.
De bediening bestond alleen uit mannen; wat mijn partner erg op viel
Het decor is ongedwongen maar straalt toch luxe uit.

Aanrader als je in de buurt bent.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Lunch met 2 man. Club sandwich en een uitsmijter. Lekker. Personeel is vriendelijk en klantgericht zonder opdringerig te zijn. Restaurant ziet er mooi en verzorgd uit.
Jack1957 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Vandaag heeft men net een Japanse witte tonijn binnen gekregen. De chef nodigde ons uit om te kijken hoe de tonijn werd gefileerd. Dit op zich was al een bijzondere gebeurtenis. We hebben erg genoten van de overheerlijke Japanse witte tonijn een echte aanrader voor liefhebbers. Overigens zien alle gerechten er zeer appetijtelijk uit. P.S. Het witte wijntje erbij maakt het helemaal compleet. We zullen hier zeker nog vaker terugkomen!!!