Het Wapen van Willemstad

Benedenkade 12 4797 AV Willemstad Nederland Kaart

Over het restaurant Het Wapen van Willemstad

Het Wapen van Willemstad is statig, maar warm en vertrouwd tegelijk. Dit gerenoveerde hotel restaurant ligt aan de haven van deze bruisende vestingstad. Een parel aan het Hollands Diep. De kaart staat bekend om zijn fantastische oesters, kreeft- en visgerechten. Alles dagvers en te bewonderen in de opvallende visvitrine in het restaurant. Maar ook de vleesliefhebber wordt bediend met een tongstrelende lunch of diner. Onbezorgd genieten van mooie wijnen doe je met een comfortabele overnachting in het hotel.

Het is helaas niet mogelijk om op het terras plaats te nemen als u een AH reservering heeft. Excuses voor het ongemak.

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Willemstad

Maandag t/m zondag 11:00 - 21:30

bramdouw .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Heerlijke gerechten was waar voor zijn geld. Bediening vriendelijk. Niets op aan te merken. Gezellig terras. Eigenlijk met AH menukaart dient men binnen te dineren. Maar wij mochten buiten op terras dineren.
leonnevanmelle .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Gezien het door Iens aangegeven prijsniveau had ik een wat hogere kwaliteit en wat minder Sligro-prefab verwacht. Jammer ook dat men op de kosten heeft willen besparen door geen brood te serveren terwijl de a la carte tafeltjes om ons heen dat wel kregen.
John D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Gewoon goed restaurant. We moesten wel even wachten voordat ze ons vroegen wat we wilden drinken en het duurde ook even voordat ze met de "menukaart" kwamen. Dit was een simpel A4 tje met daarop een keuzemenu. De gerechten waren prima klaargemaakt en alles verliep zeer vlot. Omdat we ervoor gekozen buiten te zitten, deed iemand een straalkacheltje aan. HEERLIJK!
F. V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Dit restaurant bezoek ik jaarlijks met een goede kennis als wij een korte zeiltocht vanuit Willemsdorp naar Willemstad maken. Helaas was de traditionele fruits de mer van de kaart verdwenen. Nu 6 oesters, die prima waren. Een grote zeetong, voortreffelijk gebakken, maar met erg weinig groenten en alleen patat er bij en geen gebakken aardappelen, en een heel goede crème brulé toe.
De kwaliteit van het eten was prima. De garnituur bij een (duur) gerecht als een hele zeetong zou beter kunnen, wat meer groenten en keuze uit frites of gebakken aardappelen.
De locatie blijft fraai. De bediening was wisselend, letterlijk en figuurlijk. Letterlijk omdat er steeds een andere bediende aan tafel kwam, figuurlijk omdat de ene bediende duidelijk meer service gericht was dan de andere. Jammer dat men onderling niet communiceerde waardoor dingen nog al eens herhaald moesten worden.
kees P.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Verzorging en kwaliteit van gerechten was goed. Wij gingen eten via de Albert Heijn actie. Het leek wel of ze liever niet meededen aan de actie. Gerechten voor de actie op een los a-4 tje. Kan toch ook bij een restaurant van die klasse in een map. In een rap tempo werden de gerechten geserveerd en binnen een uur stonden we weer buiten. Als ze meedoen om hun restaurant te promoten via deze actie dan is dit toch een gemiste kans.
José R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel. De moeite waard. Willemstad is een leuke plaats en met het mooie weer een heerlijkheid om op het terras te zitten.
kous .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Bediening goed in een ontspannen sfeer. Lekker gegeten. De opmaak van de gerechten was uitstekend verzorgd. Als we weer in de buurt zijn, zullen we zeker weer gebruik maken van dit restaurant.
lenie H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk eten, aardige bediening, mooie ambiance, iets te rumoerig maar nog net goed, zeker een aanrader voor iedereen die lekker en met aandacht bereid eten wil, daarbij ook nog eens op een leuke manier geserveerd wordt.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
jammer dat we niet buiten konden eten,terwijl er genoeg plaats was.binnen was t erg warm,moesten lang wachten,een ober was erg bot en kortaf
Walter M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
reserveren middels deze app is totaal zinloos, het personeel gaf aan dat ze geen tijd hebben om dergelijke reserveringen bij te houden..gelukkig was er nog een tafeltje vrij...het eten was goed en de sfeer verder lekker ontspannen..
hage011 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Op het terras met uitzicht op de jachthaven genoten van een verrukkelijk 3 gangen diner. We kregen er ook een amuse bij.
Carolien J.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
GIsteren heerlijk en gezellig buiten gegeten.Bediening erg vriendelijk.Mochten zelf tafeltje uitzoeken.
ETen goede kwaliteit,gangen niet te snel,precies goed.Hebben ook nog heerlijke haring gegeten bij aperitief,echt een lekker uitje.Gaan beslist nog eens terug.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
De ligging is fantastisch met uitzicht op de haven. Wij hadden pas de avond ervoor gereserveerd en konden helaas niet meer buiten zitten. Van de ober die ons bediende konden we niet echt hoogte krijgen. Hij was vrij stug en straalde niks vriendelijks uit. Misschien kwam het doordat wij er waren vanwege de AH actie maar later zag ik dat hij ook zo deed bij mensen die van de kaart aten. Het AH menu werd op nogal lulllige wijze gepresenteerd, gewoon op een wit A-4tje terwijl het restaurant best chique was. Desondanks hebben we echt ontzettend lekker gegeten. Het eten werd mooi gepresenteerd en smaakte heel erg goed. Dikke 10 voor het eten en de locatie.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Onvriendelijke ontvangst in eerste instantie werd later goedgemaakt door de rest van het bedienend personeel.
Opmerkingen als u ziet toch dat alle tafeltjes gereserveerd zijn,ik moest dit tafeltje nog opdekken en ja het is zaterdagavond is nou niet de gastvrijheid en servicegerichtheid die deze mijnheer op school zal hebben gehad.
Al met al hebben wij er verschrikkelijk om gelachen en toch lekker gegeten.
Freek V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Prima professionele en vriendelijke bediening. De gamba en zeebaars waren prima klaargemaakt. Heerlijk gegeten op het terras.
Robelien N.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
We zijn via de AH actie gegaan. De keuze was niet reuze en ook jammer dat ze dan geen kaart voor je hebben maar het gewoon zeggen wat er is. Het eten was op zich wel goed alleen jammer dat ze bij de spaghetti met garnalen er niet bij zeggen dat er 2 hele pepers doorheen zitten dus die was veel te scherp.
M N.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Heerlijk gegeten. Het menu dat is samengesteld voor AH actie is kostelijk. Het was dan ook moeilijk kiezen. Bediening was erg professioneel en attent. Presentatie van de voorgerechten was het beste te omschrijven als "kunstwerkjes" Goede fles huiswijn voor redelijke prijs. Mooi terras aan de haven,
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijke verse Oosterscheldekreeft gegeten zonder toeters en bellen....een aanrander!
Suze I.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk gegeten, alle gerechten waren goed verzorgd. Met een prachtig uitzicht over de haven! Vriendelijke bediening
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk Oosterschelde kreeft gegeten. Top klaar gemaakt. Zeker de rit er naar toe waard. Goede service en goede sfeer .