Het Wapen van Wijchen

Markt 10 6602 AM Wijchen Nederland Kaart
31-246419595

Over restaurant Het Wapen van Wijchen

Een mix van culinaire specialiteiten

Aan het gezellige marktplein van Wijchen vind je het Grand Café – Restaurant Het Wapen van Wijchen. Het is hier ons-kent-ons, ook vreemdelingen worden hier als vrienden onthaalt. Chefkok Phivos Christodoulides deelt zijn geheimen uit de keuken van Cyprus alleen met zijn witte brigade. Alles wordt smaakvol en dagvers bereid. Gelukkig weet hij ook je hart te veroveren met echte Hollandse snert.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Wijchen

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 10:00 - 1:00

• Amex , Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Anshelmink .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gezellig en lekker gegeten, de gerechten werden ook heel mooi opgediend, fijne avond gehad, vond wel toen het bijna vol zat erg rumoerig, je moet te hard praten om elkaar te verstaan. Bedankt, Ans.
Vening N.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Bij binnenkomst moesten we even wachten voordat we aan tafel konden. Jammer dat ze dit moment niet gebruikten om te vragen of we misschien met een drankje wilden wachten. Aan tafel wilde de dame die we naar brood vooraf hadden gevraagd ons na 10 minuten al maar meteen ons nagerecht brengen, wat we nog niet door hadden gegeven! :) Voor de rest harttikke gezellig en vooral ook goed gegeten. Vriendelijke bediening.
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De gerechten waren smaakvol echter, reserveren om 18.30 uur en dan om zeven uur voorgerecht, om acht uur hoofdgerecht en negen uur dessert, is een lange zit. Dit temeer omdat het vreselijk lawaaierig was. Met je partner tegenover je kon je geen gesprek voeren en de bediening had moeite je bestelling te verstaan.
Audrey W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een top avond gehad en zeker voor herhaling vatbaar!
De rust momenten tussen de gangen was prima opgebouwd, de opmaak van de gerechten was een palet van verschillende kleuren en het smaakte dan ook heel goed!
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Aandacht, gastvrijheid en uitstekend eten. Dat staat voor Het Wapen van Wijchen. Alle gerechten waren perfect.
Of ik nu schrijf over de Lamsfilet of de Parelhoen. Over de gehele breedte uitstekend. Afgesloten met een droomdessert. Probeer maar eens en u zult geen spijt hebben.
Ron P.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Het wapen van Wijchen ligt midden in het centrum, en is op loopafstand van de parkeerplaats te bereiken. Het restaurant is warm ingericht, tafels prima opgesteld. Vriendelijk personeel, sommigen nog wel wat jong. Menu kaart geeft een ruime keuze, alsmede een uitgebreide wijnkaart. Prijs/kwaliteit is prima. Het eten is van goede kwaliteit.
Ymarnette .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Met de AH actie gegeten. Je merkte geen verschil. Fijne bediening, Heerlijk eten en opmaak, goede sfeer. Voor herhaling vatbaar.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Ben helemaal tevreden. ambiance perfect. De sfeer was gemoedelijk; het eten was heerlijk en de wachttijden tussen de gerechten helemaal goed. IK ben zeer tevreden vanavond en voor herhaling vatbaar
Tfjoosten .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
We zijn hier al vaker geweest maar wat opviel het eten was
heerlijk kleine amuse vooraf na afloop bij koffie extra
aandacht met bonbons en wat lekkers dat was voorheen
niet zo complimenten voor herhaling vatbaar
JdeValk .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Vriendelijk personeel, eten was op zich lekker. Portie van het voorgerecht was wat klein. Hoofdgerecht was niet wat er op de kaart stond. Zodra we dit aangaven, werd alsnog alles gehaald wat er eigenlijk bij het gerecht had moeten zitten. Ook het dessert was niet wat er op de kaart stond. Dit hebben we maar niet meer aangegeven. Wij zouden normaal gesproken geen 32,50€ betalen voor wat we kregen, maar met de korting van AH was het prima te doen.
AnneMarieUitNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vandaag het 3 gangenmenu van de AH actie gegeten. Vooraf tonijncarpaccio. Die was aardig, maar niet heel bijzonder. Lang (45 - 55 minuten) moeten wachten op het hoofdgerecht, een salade met parelhoen. De parelhoen was droog en smakeloos. De rest van de salade was ok, maar ik had me meer van het parelhoen verwacht. Achteraf had ik spijt niet voor de scholfilet te hebben gekozen. Ik heb een opmerking over de droge, smakeloze parelhoen gemaakt, maar daar werd niets mee gedaan. Toetje, mango- en perenijs, fruit en slagroom was erg lekker. Het menu kost € 31 en het tweede menu is gratis.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Viergangenmenu met rauwe zalm en coquilles, moot kabeljauw, sukade en lamsvlees en toetje na. Allemaal erg lekker en perfect van smaak. We zaten in het achterste gedeelte van het restaurant. Leuk ingericht, attente bediening, een prima restaurant.
Bedankt voor de complimenten en tot gauw!
Darin W.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Prima geluncht. Diverse gerechten smaken allen prima. Niet hoogstaand, maar ruim een voldoende als lunch. Vriendelijke en hulpzame bediening. Locatie en kwaliteit van het restaurant is ruim voldoende.
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
afgelopen zaterdag gegeten , zag er van de buitenkant erg leuk uit...
eenmaal binnen gekozen voor de "klassieke " uiensoep , deze was echt alles behalve klassiek , ik heb nog nooit een groene uitvoering van deze klassieker gezien en de pesto smaak hebben we nog dagenlang "plezier" van gehad
het was de slechtste uiensoep die wij ooit gegeten hadden.
Ook bleek de bediening nog niet op de hoogte van de "handheld" zodat dit meisje 5 minuten naast onze tafel stond om dit uit te dokteren.
tevens hebben wij +/- 35 min moeten wachten op ons voorgerecht wat eenmaal gearriveerd absoluut benedenmaats was.
ook de bar stond helemaal afgeladen met vieze glazen wat niet echt een uitnodigend gevoel geeft voor de gast.
als laatste wil ik dit restaurant nog meegeven om eens naar nieuwe stoelen te kijken een gemiddelde tram heeft betere stoelen.
al met al was dit alles voor ons reden om het bij het voorgerecht te laten en weg te gaan.
echt geen aanrader.
PHCJHS .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Zaterdag 3 oktober met z'n vijven gaan eten bij Het Wapen van Wijchen. We zaten in de serre en hadden uitzicht over het plein. We hadden gekozen voor het verrassingsmenu van vier gangen. Op zich waren de gerechten uitstekend van smaak en kwaliteit, maar de porties waren gelijk aan die van een tapasrestaurant. Daar kun je nog eens nabestellen voor dezelfde prijs, maar dat is hier niet aan de orde. Bij het hoofdgerecht waren ze de gebakken aardappeltjes en de salade vergeten. Toen we ernaar vroegen, werd het met excuses nagebracht. Een behoorlijke tegenvaller want we hadden er veel van verwacht. Dergelijke kleine porties met de concurrentie om de hoek is een gewaagd concept. Wij zullen niet zo snel nog een bezoek brengen aan dit restaurant.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Centraal gelegen restaurant in centrum Wijchen. Groot terras voor de zaak, binnen de mogelijkheid te eten in de serre voorin of achterin in het meer aangeklede gedeelte. Gegaan voor een viergangen mediterrane proeverij. Aantal voorgerechten op kleine bordjes (o.a. ham, pulled pork, flensjes, salade), allemaal erg lekker. Hoofdgerecht o.a. zalm, garnalen met bijgerechten. Prima allemaal. Dessert verschillende gerechten, ijs, baklava. Erg leuk concept en volwaardige maaltijd. Vriendelijke en oplettende bediening. Erg lekker gegeten !!
Lynn C.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Gisteravond wezen eten bij het wapen van Wijchen. Bij binnenkomt meteen vriendelijk begroet door het personeel. Vervolgens plaats genomen in de serre. Er heerst een vriendelijke professionele sfeer. De inrichting van het restaurant is modern en smaakvol. In de serre heb je een leuk uitzicht over het terras en het marktplein. Wij hadden gekozen voor het verrassingsmenu. De bediening kwam vriendelijk vragen waar we niet van hielden en vervolgens hebben wij ons laten verrassen. Het werd uiteindelijk een 4-gangen menu met een variatie van vis en vlees. Heerlijk bereid en veel aandacht besteed aan de opmaak van de borden. Chef kok kwam nog langs de tafel om te vragen of alles naar wens was. Een onwijs leuke man die veel te vertellen heeft en die open staat voor vragen.
Na ons verrassingsdiner nog genoten van een lekker kopje thee. Al met al. .Een onwijs gezellige avond gehad die zeker voor herhaling vatbaar is!
Lynn, bedankt voor de complimenten!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
We waren met een grote groep (16) en het restaurant was redelijk vol. Eten was goed van kwaliteit en lekker zo ook de bijbehorende wijnarrangementen. Ondanks dat het restaurant onlangs is opgeknapt blijft de akoestiek slecht. We konden geen gesprek aangaan met degene die tegenover ons zat, te veel lawaai! Ook het personeel moet schreeuwen om kenbaar te maken wie voor welk gerecht heeft gekozen. Aan het eind van de avond was ik schor zo hard heb ik moeten praten. Jammer in de disco weet je dat dit je te wachten staat maar hier vond ik het zeer storend en vermoeiend.
J_vd_eerden .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Weer erg lekker gegeten ditmaal met groep vriendinnen. iedereen at zijn bordje leeg. heerlijke vis en kreeft. ambiance modern en chique. bediening was eenvoudiger dan paar jaar terug maar voldeed.
Jamemori .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Met een groep van 9 personen hebben we op 28 mei j.l. bij het Wapen van Wijchen gegeten.
We waren helaas niet tevreden. De kipfilet van de sate en de schnitzel hadden een vreemde smaak, het vlees/de kip van de souvlaki was niet gegrild, overcooked en taai. De mosselen waren melig. De voorgerechten (soep) waren wel ok. Net zoals de bediening. Maar dit weegt niet op tegen de slechte kwaliteit van het eten. Eens maar nooit meer. Nadien klacht ingediend. Niet serieus opgelost omdat deze recensie reeds op andere restaurantgids was geplaatst.