Het Wapen van Voorschoten

Voorstraat 16 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Voorschoten

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
7,2
Erg lang
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
eten 4
service 4
decor 4
Bij binnenkomst wilden we eigenlijk alweer rechtsomkeert maken, wat een lawaai! Maar we bleken in het kroeggedeelte zijn en voor het restaurant moesten we dus door de kroeg langs de wc's. Daar was het iets minder rumoerig, maar nog steeds af en toe lastig om elkaar te verstaan. Het restaurant groter dan ik vooraf dacht, zat helemaal vol. Met maar 2 serveersters was dat dus niet te doen. En begon het lange wachten op drankje, het broodje, de kaart etc. Broodje vooraf kan niet veel mis aan gaan, net als aan de tomatensoep van mijn tafelgenote. Mijn bestelde gamba's waren echter niet goed schoongemaakt, 1 smaakte zelfs naar zand waardoor ik er met de rest ook wel klaar mee was. Mijn bestelde medium biefstuk was rood, erg rood. Maar bij gebrek aan bediening toch maar wat van gegeten. Een toetje bestellen durfde ik dus niet meer aan. Dit was niet voor herhaling vatbaar en blijft bij eenmalig bezoekje.
Debus .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Mooi, sfeervol eetcafé met een gezellig terras, fijne bediening en lekker. Het duurde wel even voordat het op tafel stond, maar het smaakte goed.
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wij waren eigenlijk voor een restaurant er naast gekomen, maar vergeten te reserveren. Hier was nog plek. De bediening had wat vertraging waardoor we wat langer op drankje zaten te wachten. Maar daarna ging alles vlot. Verrassend goed gegeten als je bedenkt dat dit een eenvoudig eetcafe is. Mooie kwaliteit, goed klaargemaakt. Partner had een goed gebakken schnitsel, ik een perfect gegaarde zalm. Keus uit diverse wijnen. Wij komen hier zeker terug.
Ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
De hamburger is prima, redelijk basic maar een flinke portie. Het duurt wel erg lang voordat je, je eten krijgt zeker als je met meer bent.
De sfeer is er goed, zeker ook leuk voor een drankje tussendoor.
Robbertblom .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Na me werk op een woensdag avond ben ik met een vriend gaan borrelen bij het wapen van voorschoten. Voor mij blijft het wapen een leuke gelegenheid voor Voorschoten. Uiteindelijk zijn we ook blijven eten en heb ik gekozen voor de sliptong. Het eten was goed.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Gegeten bij het wapen op een donderdagavond. Het is goed druk en veruit de meeste tafeltjes zijn bezet. De bediening is vriendelijk, maar alles duurt wel erg lang en ook een verkeerd hoofdgerecht bezorgd. Het wordt netjes opgelost en een drankje van het huis als goedmaker, prima. Verder is het eten prima; het indiase dagmenu en smakelijke spare ribs met prima frieten. Het dagmenu is een hele smakelijke indiase soep, prima kip hoofdgerecht en lekker nagerecht.
Later op de avond wordt het goed druk, vooral het cafe deel en wordt het ook best wel lawaaierig, met elkaar praten aan tafel wordt moeilijk.
Overall geen vlekkeloze avond, maar wel gezellig en lekker gegeten
Angélique W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
met een 10 personen gegeten. Wat een tegenvaller. Ruim een uur meten wachten op de gamba's in knofllookolie en die waren smakeloos, het leek of de knoflook er net ingedaan was. Weer ruim een uur moeten wachten.Daarna lamsvlees, dit was erg vet met grote brokken vet aan alle stukjes vlees. Beiden mensen die dit hadden besteld hebben dit laten staan. Spinazietaart was een veel te goot stuk. Ze bleven allemaal voor de helft staan. De verse ravioli was ook veel te veel en gevuld met iets dat niet in de omschrijving stond, iets van vega gehakt. de bediening was ronduit slecht, Hoeveel moeite is het om even borden uit te serveren ipv door te moeten laten geven door de mensen zelf. Nee , dit is geen aanrader.
Lekkerbek-Jos .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Met broers en zussen gezellig gegeten bij het Wapen. Ik kom er al jaren omdat het zo'n heerlijk ongedwongen restaurant (service en decor een 8) is waar je vooraf iets drinkt aan de bar, maar dit keer was de kok helaas niet in vorm. De pittige gamba's in knoflook waren vrij smakeloze grote garnalen, drijvend in ruim knoflookolie/boter die beter zou passen bij goed gezouten slakken. De varkenshaas daarna was perfect gegaard, nog net een beetje rosé van binnen, maar de daarbij geserveerde saus met blauwe aderkaas was nog dikker dan kaasfondue; niet echt verfijnd. Al met al dus wat tegenvallend deze keer, dat heb ik eerder beter ervaren. Maar ja, de prijs valt dan ook best mee, dus toch een 7 gegeven.
En de bediening die avond was zondermeer een extra bonuspunt waard :)
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Uiensoep, vitello Tonato en allebei een Bavette! Pepersaus ok! Stroganoffsaus zanderig! Werd erkend door het restaurant, rode wijn van het huis! Ambiance gemoedelijk! Prijs/ kwaliteit ok!
Bart14 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Alhoewel we regelmatig borrelen in Het Wapen van Voorschoten hadden wij al lang niet meer gegeten in het restaurant. Het 'Wapen' lig in de Voorstraat, een van de mooiste straten van Zuid-Holland. Onder de monumentale kap kan je ook in de winter (met heaters) buiten zitten. De zaak laat zich het beste typeren als een gezellig en ruim opgezet bruin-café / grand-café, met een separaat restaurant in dezelfde sfeer. De kaart bleek net vernieuwd, daarop veel gekozen gerechten als saté en kaasfondue. Wij kozen voor uiensoep, Hollandse garnalen cocktail, Vitello Tonato en Bavette. We hebben een leuke avond gehad en lekker gegeten. De combinatie tonijn mayonaise en Vitello Tonato was erg smakelijk, en de Bavatte heel erg goed (met 16 euro een gerecht met goede prijs/kwaliteit verhouding). Een restaurant op mooie locatie zonder poeha, losse bediening en lekker betaalbaar eten. Wat ons betreft zeker een aanrader om een keer te gaan eten. Eigenlijk het enige verbeterpunt, de site en menukaart bekijken kan niet zonder flash (Apple).
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Top gegeten, niet teveel pretenties, en heel ontspannen sfeer , vooral de borrel in het bar gedeelte was super gezellig! Topavondje
Euskadi .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Elke stad/dorp heeft ongeveer een wapen. In Voorschoten het wapen ook maar eens uit proberen. Begonnen met een borrel. De bediening was echter totaal niet attent naar onze mening, of er was geen terras bediening, dus bij de bar maar een drankje bestellen. Daarnaast koude bitterballen. tweede ronde waren ze wel warm. Ook het eten geprobeerd. Simpele eetcafe kaart. Dus maar sate en spare ribs besteld. Sate was een de gare kant, de saus niks bijzonders aan, de friet nog bleek en slap. Spare ribs waren koud en de marinade was niet onze smaak. Leek het personeel niet veel uit te maken. Zaak ziet er verder netjes en schoon uit. Onze conclusie ga voor een kleine kaart met huisgemaakte producten en niet voor de halfproducten
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Al een aantal keer hier gegeten in verschillende samenstelling, voornamelijk met vrienden. Bediening is zeer kundig en vriendelijk, en het eten is altijd goed. Afgelopen vrijdag heerlijke bavette op het menu, aangeraden door de chef. Fantastisch bereid en heerlijk gegeten. Zeker een aanrader, met een goede prijs-kwaliteit verhouding
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Mooi weer, neergestreken in Voorschoten bij het Wapen op het overdekte terras om even bij te komen van een druk weekend. Helaas zat dat er niet in. Allereerst moesten we ondanks dat het niet druk was vrij lang op de kaart en de eerste drankjes wachten. Wel werd de buiten-televisie hard gezet en dat was voor ons reden om een ander plekje te zoeken. Van de kaart heb ik de kalfsoester uitgekozen en gevraagd om rare, mijn partner de biefstuk medium gebakken. Op het bord bleek dit omgedraaid. Mijn kalfsoester was duidelijk medium terwijl het bloed uit de biefstuk stroomde. Gelukkig waren de smaken van zowel het vlees als de groenten goed. De couscous smaakte daarentegen nergens naar en had dan ook wel weggelaten kunnen worden. Nogmaals voor beide een drankje besteld en net als bij onze buren werd dit vergeten. Ook op de kaart voor het dessert moesten wij weer lang wachten. De rekening kwam echter vrij snel, maar hier klopte weinig van. Gerechten en drankjes die we niet gehad hadden prijkten op de bon. Een tweede bon volgde waar ons dessert als excuus niet gerekend werd. De koffie die ook nog op de tweede bon stond en die we niet gehad hadden was van het huis..... Een ervaring rijker, maar zeker geen om nog een keertje te doen.
René K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Het is gezellig druk hier, maar vinden het wel wat donker (qua sfeer) . Vandaag alleen een voor- en hoofdgerecht. Niet heel speciaal (Soep), wel lekker brood en sausjes.
Ruim voldoende Spareribs met lekker marinade, jammer dat ze wel aan de koude kant was .
Hou je van het idee "bruin Café"dan zit je hier wel goed.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Na een borrel op dezelfde locatie hier blijven eten. Leuke locatie midden in voorschoten in een mooi pand. Eten was lekker en een goede prijs-kwaliteit. Vooraf koos ik voor een salade met gamba's en die was rijk gevuld en goed van smaak. De tournedos was prima, maar al iets teveel afgekoeld toen deze aan tafel kwam. Voor het dessert gekozen voor een klein ijsje. Bediening was erg vriendelijk.
Lekkerzeg .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Prijs-kwaliteit is hier dik in orde. Voornamelijk klassiekers op de kaart, maar die zijn gewoon goed bereid. Bediening zou net wat attenter mogen zijn, je zit soms wat lang te wachten voordat je de aandacht hebt. Zowel binnen als buiten is het een leuke setting om te eten.
Suus J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Wij hebben hier gisteravond gegeten en zaten heerlijk op het terras. Mijn tafelgenoot had een kip sate voor een prijs van 12.50 en die was prima. Mijn slibtongetjes (14.50) waren ronduit afschuwelijk. Ik heb mijn bord afgegoten omdat er zoveel vet op lag, daarnaast was de vis niet goed schoongemaakt en hadden de resterende ingewanden veel smaak afgegeven aan de vis en de visjes waren zompig. Het bergje groente waar de vis op lag zag er onsmakelijk uit. De huisgebakken friet waren weer prima.
Er liep voldoende bediening echter ze zien je niet zitten. Bij het afruimen werd gevraagd hoe het eten was en toen heb ik aangegeven dat het niet heel smakelijk was, waarbij de bediening mij niet serieus nam door te zeggen dat ze dit nog niet eerder had gehoord en dat de visboer de vis schoon maakt. Geen excuses. Het is wel doorgegeven aan de keuken, ik had alleen niet het gevoel dat die er wat mee doen.
Voor mij geen plek op terug te komen.
Frieda V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
De afgelopen jaren heeft Het Wapen nogal gevarieerd in soort en kwaliteit eten. De laatste maanden zijn we er drie keer geweest, en we zijn tevreden!

Avontuurlijke gerechten zijn er niet vaak, da's een minpuntje, maar het eten is wel gewoon behoorlijk klaargemaakt en niet te duur: Een lamsspiesje, eendenborst, ribeye, dat aten we er onder andere. Er is ook varkenshaas en saté . Vooraf tomatensoep, gamba's of carpaccio. En zelfs een keer zwezerik!

De bediening vonden wij prima. Jong, vrolijk en attent. Echt niks mis mee in onze ervaring. Het terras is ook een fijne plek om te eten.

Ruth1987 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Wow! Er staat een nieuwe chef achter de kachel. Hij kwam aan tafel een praatje maken en showde vol trots de nieuwe menu-kaart. Eerdere ervaringen hier van ruim een jaar geleden waren sterk wisselend, maar vanavond hebben we prima gegeten. Een kwalitatief goed stuk vlees, met een heerlijke saus. Vooraf gebakken camembert (die had iets warmer gemogen) en een prima vitello tonato. De prijzen waren overigens ook een stuk lager dan bij vorige bezoeken. Wij komen terug!