Over het restaurant Het Wapen van Schotland

Schots diner in ruit en Schotse muziek toe!

Eten in Schots thema? Dat kan bij Het Wapen van Schotland. Hier vind je geen mannen in Schotse rokken, maar wel een prachtig Schots interieur, met inspiratie die de familie in de Schotse Hooglanden op heeft opgedaan. Geniet van de Drentse en Schotse gastvriendelijkheid en wordt verrast door Schots geklede muzikanten die aan je tafel komen zingen. Geniet!

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Schotland

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Christa J.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Het restaurant ontdekt via Strunen (een programma van TV-Drenthe). Zeker geen spijt van deze eerste kennismaking. Het eten was heerlijk en ruim voldoende - ook voor grote eters. Een echte aanrader.
Rijnder H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Héérlijke avond gehad met vrienden. Prima gegeten en genoten van de live muziek. Ruime keuze op de menukaart, alles is aan te passen aan de wens van de gast. Zeker voor herhaling vatbaar.
Marjan N.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij het Wapen van Schotland. Bij binnenkomst "proef" je de Schotse sfeer, inrichting heeft veel Schotse accenten, bediening is heel vriendelijk en heeft tijd voor een praatje. Het eten was echt voortreffelijk. Prijs/kwaliteitsverhouding erg goed. We hadden het geluk dat er live muziek was, echt gaaf (helaas hebben ze dit niet elke zaterdag). Echt een aanrader om naar toe te gaan.
Groetjes,
M&M te Pesse
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Echt heerlijk eten, met vriendelijk personeel. Je kan er ook met bijna alle soorten diner bonnen betalen. Was voor ons de eerste keer, maar zeker niet de laatste!
wijgaanuiteten .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Op een donkere doordeweekse dag is het wapen van Schotland toch gezellig druk en worden we warm ontvangen.
We aten allemaal wat anders en de algemene conclusie was: lekker, voldoende, goed bereid ook de bijgerechten en goede prijs-kwaliteit verhouding, ook de vegetariërs onder ons waren enthousiast. Daarnaast prima huiswijn voor een redelijke prijs en prettige bediening. Voor herhaling vatbaar.
Monique741 T.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
we zijn hier al een aantal keren geweest en het verveeld nooit en blijft altijd even lekker !! gezellige sfeer, vlotte bediening en heerlijk eten !! We komen dus ongetwijfeld nog een keer.
Leonard F.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Leuke ambiance, vrolijk en klantgericht personeel. Muziek sprak ons aan.
Eten was prima. Dit was onze eerste keer. Komen beslist weer!
tondesiree P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
smaak was prima maar voor ons iets te veel patat en aardappeltjes..
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het was een gezellige avond. Dat kan alleen als alle ingrediënten kloppen.Eten, bediening, drank en sfeer in het restaurant waren goed.
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
we hebben beiden het driegangenmenu (zonder whisky) genomen: carpaccio, heek en cheesecake. De heek net iets anders toebereid dan twee maanden geleden, heeft het menu opnieuw heerlijk gesmaakt. We'll come back.
Roelfina W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Het was reuze gezellig en erg goed. De sfeer was zoals het eigenlijk ook moet zijn. Het eten was heerlijk. De bediening dik in orde . Alles bij elkaar genomen , een aanrader.
corinne N.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Lekker gegeten met vriend,alleen de kippensoep was niet te eten ...veel te zout.Er wat van gezegd en andere soep gekozen,de mosterdsoep was heerlijk.Na afloop kregen we beiden een koffie van het huis aangeboden,dus prima geregeld.Optie is eerst voorproeven!
hwiers .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Van binnenkomst tot aan ons vertrek hebben de medewerkers/sters aandacht aan ons besteed.
Het eten was goed en voldoende. Het toetje (Black&White) was uitstekend en lager in prijs dan bij overige horeca gelegenheden. We hebben de avond als prima ervaren.
Kolientje .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Gezellig, hoede bediening en meer dan lekkere gerechten. Ook de prijs is passend bij de kwaliteit. wij komen zeker terug.
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
prima avond gehad.
eten goed, sfeer goed, prijsverhouding ook goed.
Een puntje van kritiek zijn de stoelen. Zitten niet echt comfortabel. Harde zitting en geen armleuningen.
verder alles prima
MarS01 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wij hebben gegeten met bonnen van deleukstedeal.nl en dat was merkbaar helaas. Een aangepast menu is begrijpelijk wanneer je met bonnen gaat eten maar wanneer je het gevoel krijgt dat er geen aandacht aan zowel gasten als aan het eten wordt geschonken schiet je je doel als restaurant wat mij betreft voorbij. Het eten was koud, dit werd teruggestuurd naar de keuken waarna we vervolgens erg lang moeten wachten.. terwijl om ons heen iedereen wordt bediend (eten en drinken)
Het eten wat voor de tweede keer wordt geserveerd is 'oke' maar niet om over naar huis te schrijven..

Bij afrekenen wordt ons gevraagd of alles naar wens is geweest, WE WAREN VERBAASD! De (wat wij denken) bedrijfsleider van de avond wist zich geen raad met een klacht van onze kant en zei dus maar niets, keek verbaasd en leek ongemakkelijk.

Het excuus kwam toen ik de deurklink in mijn handen had, veel te laat dus!!! Wij gaan hier niet nog eens naar toe, geen van onze verwachtingen kwam uit.. helaas!
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten. We hebben een gezellige avond gehad. Echt een aanrader. Het restaurant zat vol met gasten. Er heerst een gezellige sfeer.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We hebben alweer een heel gezellige avond gehad. Het eten was heerlijk. Echt een aanrader.
J.J. B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten hier, zowel voorgerecht als hoofdgerecht. Ook weer ruim voldoende.
Met de AH actie gewoon keuze van de hele kaart, zoals het hoort. Wel een 3 gangen menu kiezen. Prima !
aanrader.
Qua inrichting nu even goed opgelet, mag wel iets intiemer. Foute spaarlampen in de hanglampen. Te wit, geen gezellig licht. De grote hoge ruimte kan gezelliger.
Maar desondanks komen we vast terug.
grapje .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Met een overgebleven kaart van de AH-actie hier gegeten tijdens een korte vakantie in Drenthe. Vriendelijke ontvangst. De mosterdsoep was minder pittig dan we gewend waren, de komkommer erin detoneerde enigszins, de kippensoep met prei was prima. De hertenbiefstuk was niet echt mals en de gegrilde kalkoen was aan de droge kant. De haggis die er bij geserveerd werd was lekker. Wat wij zeer waardeerden was de grote hoeveelheid groenten (lekker klaargemaakte bloemkool), een uitzondering in restaurants. De chocolate madness was erg lekker, wel veel. De drunken sailor vooral veel, het ijs was erg zoet.
De inrichting was aardig met veel muziekinstrumenten aan de muur en afbeeldingen van Schotland. Wat ons wel erg stoorde was de overduidelijke bedompte lucht van oude tabaksrook. Dit sloeg me behoorlijk op mijn keel! De koffie daarom maar laten zitten.