Over het restaurant Het Wapen van Schotland

Schots diner in ruit en Schotse muziek toe!

Eten in Schots thema? Dat kan bij Het Wapen van Schotland. Hier vind je geen mannen in Schotse rokken, maar wel een prachtig Schots interieur, met inspiratie die de familie in de Schotse Hooglanden op heeft opgedaan. Geniet van de Drentse en Schotse gastvriendelijkheid en wordt verrast door Schots geklede muzikanten die aan je tafel komen zingen. Geniet!

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Schotland

MarS01 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wij hebben gegeten met bonnen van deleukstedeal.nl en dat was merkbaar helaas. Een aangepast menu is begrijpelijk wanneer je met bonnen gaat eten maar wanneer je het gevoel krijgt dat er geen aandacht aan zowel gasten als aan het eten wordt geschonken schiet je je doel als restaurant wat mij betreft voorbij. Het eten was koud, dit werd teruggestuurd naar de keuken waarna we vervolgens erg lang moeten wachten.. terwijl om ons heen iedereen wordt bediend (eten en drinken)
Het eten wat voor de tweede keer wordt geserveerd is 'oke' maar niet om over naar huis te schrijven..

Bij afrekenen wordt ons gevraagd of alles naar wens is geweest, WE WAREN VERBAASD! De (wat wij denken) bedrijfsleider van de avond wist zich geen raad met een klacht van onze kant en zei dus maar niets, keek verbaasd en leek ongemakkelijk.

Het excuus kwam toen ik de deurklink in mijn handen had, veel te laat dus!!! Wij gaan hier niet nog eens naar toe, geen van onze verwachtingen kwam uit.. helaas!
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten. We hebben een gezellige avond gehad. Echt een aanrader. Het restaurant zat vol met gasten. Er heerst een gezellige sfeer.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We hebben alweer een heel gezellige avond gehad. Het eten was heerlijk. Echt een aanrader.
J.J. B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten hier, zowel voorgerecht als hoofdgerecht. Ook weer ruim voldoende.
Met de AH actie gewoon keuze van de hele kaart, zoals het hoort. Wel een 3 gangen menu kiezen. Prima !
aanrader.
Qua inrichting nu even goed opgelet, mag wel iets intiemer. Foute spaarlampen in de hanglampen. Te wit, geen gezellig licht. De grote hoge ruimte kan gezelliger.
Maar desondanks komen we vast terug.
grapje .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Met een overgebleven kaart van de AH-actie hier gegeten tijdens een korte vakantie in Drenthe. Vriendelijke ontvangst. De mosterdsoep was minder pittig dan we gewend waren, de komkommer erin detoneerde enigszins, de kippensoep met prei was prima. De hertenbiefstuk was niet echt mals en de gegrilde kalkoen was aan de droge kant. De haggis die er bij geserveerd werd was lekker. Wat wij zeer waardeerden was de grote hoeveelheid groenten (lekker klaargemaakte bloemkool), een uitzondering in restaurants. De chocolate madness was erg lekker, wel veel. De drunken sailor vooral veel, het ijs was erg zoet.
De inrichting was aardig met veel muziekinstrumenten aan de muur en afbeeldingen van Schotland. Wat ons wel erg stoorde was de overduidelijke bedompte lucht van oude tabaksrook. Dit sloeg me behoorlijk op mijn keel! De koffie daarom maar laten zitten.
Jaclyn001 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij het Wapen van Schotland. Zeer smakelijke gerechten en alles ruim voldoende.
We werden op een prettige manier geholpen en de service was uitstekend! We komen graag terug.
wroeters .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Geweldig dat we met de ah kortingsacties gewoon van de kaart konden kiezen. Van voorgerecht tot nagerecht het smaakte fantastisch. De bediening vriendelijk niet opdringend. Bijlagen als aardappelen en groente bij bestellen geen probleem. Binnen de kortste keren stond dit weer op tafel. We waren met z'n vieren maar waren unaniem in ons oordeel. We komen zeker terug.
Sita D.
Heerlijk gegeten prima bediening
Hopbier .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Via de IENS-AH-actie gereserveerd voor een lunch. Maar het tijdstip 16.30 u. was zo laat voor een lunch dat we besloten maar vroeg te gaan dineren. De meeste tafeltjes waren leeg, maar de meesten raakten uiteindelijk toch bezet.
Vooraf een lekkere kippensoep en een eveneens smakelijke tomatensoep. De kruidenboter en het broodje waren erg smakelijk. Daarna nam mijn vrouw de Surf 'n Turf (varkenshaas gevuld met gerookte zalm, gerold door de havermout) een combinatie die ze nog niet kende maar die erg goed beviel.
Ik koos voor de Bubble Jock (gegrilde kalkoenfilet met een warme whiskysaus begeleid door Haggis). In Schotland had ik de originele Haggis een paar keer gegeten en vond die lekker. In dit restaurant was de Haggis aangepast, wat ik jammer vond. De bijgaande salade, frites, gebakken aardappeltjes en groente waren voldoende. Het nagerecht, ijs met chocoladesaus, was lekker.
De bediening was vlot en vriendelijk. Ik moest wel uitleggen dat het “Schotse” bier Gordon Finest Scotch geen echt Schots bier is omdat het in België wordt gebrouwen.
Al met al een aanrader om te gaan eten.
Knotsandpots .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
De inrichting vonden we niet erg knus. Het eten was lekker, op de kabeljauw na, die was te gaar. De prijzen zijn alleszins schappelijk.
Reina Z.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
De ontvangst was heel hartelijk. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was zeer vriendelijk. Zeker een restaurant om terug te komen!
Lammert M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
De ontvangst en bediening was heel vriendelijk. We werden ook vlot bediend hoewel het redelijk druk was. Ik had spare ribs en mijn vrouw een "surf 'n turf": een varkenshaas gevuld met in huis gerookte zalm. Ik heb het ook even geproefd. Beide gerechten waren top! Zeer smakelijk. Ook voldoende groente en zo. De nagerechten waren ook heerlijk. Kortom, we hebben een prima avond gehad. We komen vast eens terug.
Het aardige van eten met de AH-rest.actiebon is hier dat je gewoon van de kaart 3 gangen kunt bestellen en de duurste gerechten betaal je. Veel verschil in prijs zit er overigens niet tussen de gerechten. Wij vinden dit veel gastvrijer dan een 'speciaal menu' voor de AH-actie. Daarover heb ik vaak gemengde gevoelens...
Kortom, alleen positieve punten.
hugo48 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Een maaltijd in balans.
Lekkere soep: cock a leekie.
Kabeljauw met mosterd een beetje droog.
Frieten en salade okay.
Lemon cheese cake met veel slgroom erg lekker.
klm73074 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Rustig restaurant met attente bediening, die een klein foutje snel en attent op lossen. Eten was erg lekker en smaakvol. Misschien een heel klein min puntje, je voelt erg snel dat de deur open gaat waardoor er een koude over de vloer komt. Maar over het algemeen een restaurant dat we kunnen aanbevelen
YvonnevtO .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijke lunch genoten! Een 12-uurtje op zn "Schots" en een gerookte kipfilet salade. Als extraatje de whiskysaus bij het 12-uurtje geserveerd gekregen, omdat we zo benieuwd waren. Huisgemaakte kruidenboter viel in de smaak. Het was er niet druk voor lunchtijd op zaterdag, maar door de sfeervolle aankleding van het restaurant toch erg gezellig.
anke G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
heerlijk gegeten; de prijs/kwaliteitsverhouding is zeer goed; lekkere en ook bijzondere gerechten! Zeer smakelijk , mooi en creatief opgediend! Lekkere whiskey's!!
Trienke V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Leuk enthousiast personeel! Heerlijk eten! Leuke aankleding! Echt super! Een echte aanrader! Veel keuze, voor ieder wat wils!
YvonnevtO .
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Met AH restaurantactie gegeten van de kaart. Duurste gerecht (van de drie gerechten) te betalen. Goede keuzemogelijkheden, prima eten en goede presentatie. Bediening goed. Prijstechnisch OK. Populair restaurant want er moet ruim van tevoren worden gereserveerd. Inrichting Scotch, dus veel houten meubilair waardoor navrante akoestiek. Echter geen restaurant waar je gedurende 4 uur gaat tafelen. Aparte ingang voor afhalers van cafetariaproducten. Zeker een herhaling waard!
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Smakelijk driegangenmenu: Carpaccio, Heek en Lemon Cheesecake. Redelijk geprijsd (ahrestaurantactie). Plezierige bediening. We hebben het naar de zin gehad en komen zeker terug in Het Wapen van Schotland.