Over het restaurant Het Wapen van Schotland

Schots diner in ruit en Schotse muziek toe!

Eten in Schots thema? Dat kan bij Het Wapen van Schotland. Hier vind je geen mannen in Schotse rokken, maar wel een prachtig Schots interieur, met inspiratie die de familie in de Schotse Hooglanden op heeft opgedaan. Geniet van de Drentse en Schotse gastvriendelijkheid en wordt verrast door Schots geklede muzikanten die aan je tafel komen zingen. Geniet!

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Schotland

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
tondesiree P.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wesleij .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Super lekker gegeten en alles kwam mooi opgediend op tijd aan tafel. Bediening was ook goed en al om een goed restaurant.
johan231 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. Het restaurant was vol maar alles werd goed afgehandeld. Vriendelijke bediening op een mooie locatie. WE komen er vast nog wel een keer weer terug.
famvanhal .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
We hebben een fantastische avond gehad! Een kaart met verrassende gerechten, die je nou eens niet overal tegenkomt, maar wel overheerlijk bereid. Absolute aanrader van de voorgerechten zijn de groene asperges in rookspek gewikkeld en dan voorzien van een krokant laagje met verrukkelijke kaassaus (hele jaar door te bestellen). Daarnaast hebben we een super smakende lamsbout met honing-tijmsaus mogen verorberen: wat een feestje! Tot slot: de suggesties bij elk gerecht voor een bijpassende whisky zijn voor de liefhebben werkelijk fenomenaal. Eeen absolute aanrader dus, het Wapen van Schotland en wij komen zeker weer terug!!
Rein R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Gezellig restaurant in schotse sfeer en muziek. Goede bediening, niet te pusherig, op de juiste momenten aanwezig. Lekker eten.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Gewoon een goed restaurant, goede prijs-kwaliteitverhouding. Veel aandacht voor de presentatie. Minpuntje was het extra betalen van de mayonaise bij de frites. Dat kan toch geen verdienmodel zijn. Bovendien was het met 1 euro teveel betaald.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Op grond van de goede recensies hier gaan eten, en dat was teleurstellend. Bij de salade met zalm en whiskydressing was de whisky nauwelijks te proeven. Het hoofdgerecht spareribs zag er smakelijk uit goed van kleur en lekker gaar zodat het vlees makkelijk van de rib loskomt. Maar de smaak viel erg tegen. Ik eet vaker spareribs, maar zo flauw/smakeloos heb ik ze niet eerder gehad. Daarnaast is het bijkomende garnituur eenvoudig/eenzijdig: gebakken aardappeltjes, frietjes, ronde bolletjes wortel en een klein bakje salade. Weinig creatief.
Voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Bertil V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
jammer genoeg was de venison een beetje taai maar de surf en turf was uitmuntend. De muziek (stereo) mocht wel iets harder.
Christa J.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Het restaurant ontdekt via Strunen (een programma van TV-Drenthe). Zeker geen spijt van deze eerste kennismaking. Het eten was heerlijk en ruim voldoende - ook voor grote eters. Een echte aanrader.
Rijnder H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Héérlijke avond gehad met vrienden. Prima gegeten en genoten van de live muziek. Ruime keuze op de menukaart, alles is aan te passen aan de wens van de gast. Zeker voor herhaling vatbaar.
Marjan N.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij het Wapen van Schotland. Bij binnenkomst "proef" je de Schotse sfeer, inrichting heeft veel Schotse accenten, bediening is heel vriendelijk en heeft tijd voor een praatje. Het eten was echt voortreffelijk. Prijs/kwaliteitsverhouding erg goed. We hadden het geluk dat er live muziek was, echt gaaf (helaas hebben ze dit niet elke zaterdag). Echt een aanrader om naar toe te gaan.
Groetjes,
M&M te Pesse
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Echt heerlijk eten, met vriendelijk personeel. Je kan er ook met bijna alle soorten diner bonnen betalen. Was voor ons de eerste keer, maar zeker niet de laatste!
wijgaanuiteten .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Op een donkere doordeweekse dag is het wapen van Schotland toch gezellig druk en worden we warm ontvangen.
We aten allemaal wat anders en de algemene conclusie was: lekker, voldoende, goed bereid ook de bijgerechten en goede prijs-kwaliteit verhouding, ook de vegetariërs onder ons waren enthousiast. Daarnaast prima huiswijn voor een redelijke prijs en prettige bediening. Voor herhaling vatbaar.
Monique741 T.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
we zijn hier al een aantal keren geweest en het verveeld nooit en blijft altijd even lekker !! gezellige sfeer, vlotte bediening en heerlijk eten !! We komen dus ongetwijfeld nog een keer.
Leonard F.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Leuke ambiance, vrolijk en klantgericht personeel. Muziek sprak ons aan.
Eten was prima. Dit was onze eerste keer. Komen beslist weer!
tondesiree P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
smaak was prima maar voor ons iets te veel patat en aardappeltjes..
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het was een gezellige avond. Dat kan alleen als alle ingrediënten kloppen.Eten, bediening, drank en sfeer in het restaurant waren goed.
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
we hebben beiden het driegangenmenu (zonder whisky) genomen: carpaccio, heek en cheesecake. De heek net iets anders toebereid dan twee maanden geleden, heeft het menu opnieuw heerlijk gesmaakt. We'll come back.
Roelfina W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Het was reuze gezellig en erg goed. De sfeer was zoals het eigenlijk ook moet zijn. Het eten was heerlijk. De bediening dik in orde . Alles bij elkaar genomen , een aanrader.
corinne N.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Lekker gegeten met vriend,alleen de kippensoep was niet te eten ...veel te zout.Er wat van gezegd en andere soep gekozen,de mosterdsoep was heerlijk.Na afloop kregen we beiden een koffie van het huis aangeboden,dus prima geregeld.Optie is eerst voorproeven!