Het Wapen van Rijsenburg

Hoofdstraat 83 3971 Driebergen-Rijsenburg Nederland Kaart

Over het restaurant Het Wapen van Rijsenburg

De huiskamer van Rijsenburg

De eigenaren van Het Wapen van Rijsenburg noemen hun restaurant ook wel de huiskamer van Rijsenburg. Maar wat onderscheidt deze huiskamer van die van jezelf of die van je buurman? Hier krijg je, naast een warm en gastvrij ontvangst, een menukaart in je handen gedrukt waar het water je van in de mond loopt. Geniet van specialiteiten als het ‘Lazy Sunday Menu’ of de ‘Sushi Delight’ op woensdag. Hier is het hoe dan ook genieten!

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Rijsenburg

Gezellig en goed!
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Prima restaurant
Medewerkers doen heel erg hun best om je het naar de zin te maken.
Eten was uitstekend
Het was voor mij de eerste maar zeker niet de laatste keer !!
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Wederom goede sfeer en goed eten. Het blijft een bijzonder leuk restaurant met erg vriendelijke bediening. Keer op keer weer. Complimenten.
Bobbejaan V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Mijn disgenoten hebben lekker gegeten van eten wat goed was bereid, aantrekkelijk gepresenteerd en vriendelijk en hulpvaardig werd opgediend.
Het restaurant zelf heeft mooie hoge ruimtes en weinig kaarsjes waardoor de luchtkwaliteit de hele avond goed bleef (voor mij is dat een belangrijk element in een fijne avond).
Het geluidsniveau was op de drukke tijd levendig en uiteindelijk bleven we over in een ruimte met gesprekken op de achtergrond en met bedienend personeel wat zich niet opdrong maar ons discreet in de gaten hield.
Alles bij elkaar was het voor mij een uitstekend avond met vrienden in een gezellige open sfeer met goed eten en drinken, precies wat ik wilde.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij Het Wapen van Rijsenburg, erg aardige bediening die zeer allert reageren.
De ober die zeer veel van diersoorten af weet, herkende mijn man, waar hij al eerder een zeer enthousiast verhaal over biersoorten had gehouden, hij kreeg toen zelfs een heel apart biertje mee naar huis. Je begrijpt dat deze ober niet meer stuk kan bij mijn man. Wij komen graag bij dit restaurant een echte aanrader !
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Weer een prima avond in het Wapen van Rijsenburg (zoals altijd eigenlijk). De burger en saté waren goed bereid. Lekker saté-saus ook.
enbee .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Op 25 december aten mijn 2 zonen en ik het kerstmenu bij Het Wapen. We werden zeer gastvrij ontvangen en het was er gezellig met de vele lichtjes binnen en buiten. Het diner was erg lekker: 3 amuses, 3 kleine voorgerechtjes, een opmerkelijk lekkere soep, een glas scropino, een hoofdgerecht met wild en een heerlijk chocolade dessert. De bediening en het tempo van serveren vonden we prefect. De life music vonden we wat te hard en eigenlijk niet zo nodig, maar dat deed geen afbreuk aan de heerlijke avond.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Wederom leuke avond gehad in goede sfeer en geweldig eten. Dit keer gekozen voor het 3-gangenmenu. Top!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Wij hebben hier met een groep van 12 personen in de "Opkamer" gegeten. Een privé ruimte voor ons. De bediening stelde zich aan ons voor" Babs " en zij heeft ons zeer goed bedient, er werd uitstekend met onze wensen rekening gehouden. We hadden een 3 gangenmenu voor 29,75 daarbij watertjes en prima wijn. Ik had vooraf de zalm( heerlijk), vervolgens de bavet( alweer heerlijk) en als toetje 3 soorten chocoladedessert. Bij de rekening werd er een foutje gemaakt met de wijn maar werd prima opgelost. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. In Driebergen kan je dus prima eten in dit restaurant. Ook een fijn terras met uitzicht op vele exclusieve auto's die voorbij rijden en ook deze zaak aandoen.
wim B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
in de buurt een hapje eten voor mijn verjaardag. gebeld en er was een tafel vrij. eenmaal aangekomen netjes begeleid naar onze strak opgedekte tafel. lekker aperitief bubbels goede inbreng van de bediening. voor gerecht antipasti beetje veel maar wel erg lekker. hoofdgerecht tournedos mooi gebakken met als extra eendelever dit was top. 2 tafelgenoten namen nog een dessert dit was een bavarois met gezouten chocolade leuke combinatie. Al met al heerlijke avond gehad.
AmandaAchterberg .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Wat een teleurstelling deze avond!
Ken je dat, geen zin om te koken en dan even functioneel willen eten, twee kids en het niet te laat maken? Om 17.20 binnen en vrijwel direkt besteld. 18.40 komt dan eindelijk je hoofdgerecht. De vis van de dag drijft in het vocht, nu snap je waarom het zo lang moest duren, ontdooien!! Dat is toch geen vis van de dag, ik ga er dan van uit dat deze vers is. Voor de zoveelste keer is het gerecht gewoon anders dan omschreven op de kaart, vind ik slordig en een minachting voor je gast. Om dat we lang moesten wachten heb je wel extra veel tijd om om je heen te kijken. Gasten die ruim een half uur later dan wij arriveren zitten al vrolijk te eten!! Hoe kan dat nou?? De bediening is aardig hoor maar alles ademt een plichtmatigheid uit die je geen vreugde gevoel geeft, het gevoel dat er voor je gezorgd wordt. Slot conclusie, vergaande glorie en middelmaat, daar is vast een markt voor maar niet voor ons!
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het restaurant ligt er leuk en ziet er aantrekkelijk uit. Het ligt aan een wat drukke weg maar ook op het terras stoort dat nauwelijks. Het eten (lunch) is ok, maar wordt bij mij niet geserveerd zoals op de kaart beschreven. De bediening is nogal plichtmatig en na 2x helpen herinneren dat we jus de orange hebben besteld hebben we het maar opgegeven. De jus de orange hebben we niet meer gekregen, excuses ook niet.
Emma1993 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het is een prachtig restaurant en met het mooie weer zaten we ook heerlijk op het terras. Broodjes stelden helaas niks voor, niet erg lekker, met weinig zorg klaargemaakt, niet vers. Daarbij ook erg duur voor wat je krijgt. Geen aanrader. Er valt nog veel te verbeteren aan de prijs-kwaliteit verhouding!
cook .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gisteren geluncht in dit mooie pand, maar de keuken..........is een veredelde snackbar dat moet toch zo niet kunnen!

Zet er eens een goede kok in die het snapt, de opmaak van de gerechten daar krijg je tranen van in je ogen en neem eens een Vinoloog in de arm die wat meer van wijnen af weet dan deze te zure 'rommel' huiswijnen.
hans.bekkers.2011 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Ik heb daar gisteren geluncht. Hoewel het een mooie locatie is (zowel binnen als buiten), en de lunchgerechten wel smaakten, kan nog erg geinvesteerd worden in de presentatie van het eten. Helaas had ik het gevoel dat ik deze maaltijd ook in het bedrijfsrestaurant had kunnen eten.

Ook de bediening leek er niet veel zin in te hebben.
berendjan.hoekman .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Prima kaart, uitstekende keuze in eten en wijn, kwaliteit prima op orde. Dit alles in prima sfeer. Ideaal voor zowel zakelijke als prive aangelegenheden.
restaurant_proever .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Met 3 personen wezen eten. Heerlijk op terras, prima.
De bediening was functioneel en niet echt best.
Er was Kip besteld en er kwam rund...
Het eten was best aardig maar niet zoals je zou verwachten gezien de uitstraling.
De smaak was vlak en niet echt verfijnd.
Nikki T.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Ik kom hier geregeld om een drankje te nuttigen, en heb er laatst ook heerlijk geluncht. Ik had bruin brood met tonijnsalade besteld, en ondanks dat het heel erg druk was, was het eten er vlug en heel mooi opgediend. Het is er altijd gezellig en de bediening is heel vriendelijk. Ik heb hier nog nooit een negatieve ervaring meegemaakt. De prijs was ook goed: 9,75 voor mijn rijk belegde broodje. Ik kan het Wapen aan iedereen aanraden!
johanvanengelen .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Het was in een woord geweldig! De bediening en het eten was zeer goed, we hebben met de kinderen en kleinkinderen heerlijk gegeten en genoten van de zeer goede sfeer.