Het Wapen Van Reeuwijk

Notaris D'aumerielaan 17 2811 HS Reeuwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Wapen Van Reeuwijk

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Prima zakelijke lunch genuttigd. Bediening is vriendelijk en het uitzicht is mooi over de Reeuwijkse plassen. In het verleden hier ook een sloep gehuurd met lunch op de Reeuwijkse plassen. Dit is een aanrader op een zonnige dag.
Idaatje .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Zoals altijd weer prima gegeten in dit restaurant . Mixed grill was heerlijk !Leuke sfeer. En gezellige bediening , komen hier graag.
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Prima korte lunch aan het water en een drankje;
Daar is het wapen een mooie plaats voor.
Bediening was vriendelijk en de de lunch smaakte zoals hij moest zijn.
Beste MarcAlexander,

Dank je wel voor je recensie. Altijd goed te horen!
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Zondagmiddag, prachtig weer, vol terras en een geweldig uitzicht over de Reeuwijkse Plassen. Aan het terras worden er als nevenactiviteit, zeer mooie en ruime, electro sloeps verhuurd wat ook wat gezellige reuring geeft. Leuke bierkaart met voldoende keuze en ook de lunchkaart biedt voor ieder wat wils. Mijn lunch bestond uit oma's frieten met stoofvlees en piccalilly, het is als lunch bedoeld en zeker ook voldoend, en de kwaliteit was zonder meer goed. Vriendelijk en zeer correct personeel. Op het terras een gezellige buiten bar en verschillende overkapte gedeeltes die ook allen voorzien zijn van kachels. We hebben de dinerkaart ook nog even bekeken en we gaan deze zeker binnenkort proberen, ook hier staan zeer leuke gerechten in. Een absolute aanrader.
Beste Deroxa, dank je wel voor je complimenten! Fijn te horen dat de lunch gesmaakt heeft en dat je genoten hebt op ons terras. We zien je graag een volgende keer voor het diner :-)
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Eten was ok, maar de porties karig. Gebeurt me niet vaak dat ik na de lunch denke dat ik het zelfde nog wel een keer op zou kunnen. Vond het behoorlijk oubollig, maar dat heeft ook wel weer zijn charme. Leuk om een keer geweest te zijn. In de zomer denk ik aan het water ook een keer leuk!
Mark W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Heerlijk gegeten op 1ste Kerst. Ontvangst was goed professioneel.
Wij hebben met ons 3en een voor en hoofdgerecht gegeten. Voorgerechten waren prima, heerlijk wild goed klaargemaakt. Hoofdgerecht december chateaubriand en dry age maaltijd. Jongens jongens echt perfect. Vlees heerlijk mals. Stroganoff saus briljant.... zelfs onze dochter had een saus bij dry aged ladysteak. Pepersaus....heerlijk.
Al met al chapeau in al die drukte zulk goede bediening en gerechten. Een 8 voor decor omdat het zo druk dus lawaaierig was....
Lof.....
Jeandixke .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Een lunchafspraak op zondagmiddag. Het was heel erg rustig in het Restaurant, we hadden een ronde tafel aan het raam. Het restaurant is niet heel groot, heeft een beetje huiskamergevoel.
De bediening was attent.
Gekozen werd voor soep, gevolgd door de Proeverij van Voorgerechten.
De mosterd- en voor anderen de truffelsoep was heerlijk, de truffelsoep werd in een groot rode wijn glas geserveerd.
De proeverij was een pláátje en bestond uit zo'n 5 onderdelen. En allemaal even lekker.
(Zalm bonbon, toast met paling, soepje, carpaccio en nog iets). Het was een gezellige manier van eten.
Als toetje, Dessert van het Wapen, een evenzo heerlijk Grand Dessert.
Al met al een aanrader!
Nina G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Weer heerlijk gegeten bij het Wapen. Zijn er de laatste tijd vaak geweest en keer op keer heerlijk. Top service en dat maakt het zeker leuker! Vanavond de Lady Steak gegeten, zeker een aanrader!
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Zondag 4 oktober bij Het Wapen gegeten. We waren hier voor de derde of vierde keer en kozen (weer) voor de Chateaubriand. Eeen specialiteit van Het Wapen. De saus wordt aan tafel klaar gemaakt en naar de wems van de klant op smaak gebracht. Een absolute topper, zowel m.b.t. de saus als de kwaliteit van het vlees. Daarnaast is de bediening vriendelijk en de ligging van het restaurant aan de Reeuwijkse plassen biedt je het zicht op een mooie zonsondergang.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Natuurlijk voor het decor een 10.....we zaten buiten op het terras aan het water, en de zon scheen volop. Hierdoor (lekker weer en veel gasten) was de service ietwat minder....we moesten te lang wachten voor dat we aandacht kregen van de (overigens bijzonder vriendelijke) dames.
Het eten (we lunchten hier met een 12-uurtje) was echt voortreffelijk, alleen maar complimenten daarvoor!
Vincent R.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Ik heb met twee vrienden bij het Wapen van Reeuwijk gegeten. Er kan voor de deur goed geparkeerd worden. Bij binnenkomst zijn we vriendelijk begroet en werd ons een tafel gewezen.
De service is goed bij het Wapen van Reeuwijk. Snelle, vriendelijke en beleefde bediening. In afwachting van het voorgericht werd al een mandje brood geserveerd. Dit stokbrood was niet erg bijzonder. Ook de kruidenboter en de vermoedelijk huisgemaakte tomatentapenade waren niet uitzonderlijk, de kruidenboter zelfs een beetje flauw. Mijn voorgerecht, de salade 't Wapen was erg goed. Wat nog beter zou kunnen is het vermelden van de herkomst van de tonijn. Mijn hoofdgerecht, kipsaté, was goed. De bijgeserveerde aardappelsalade is wel veel saus en weinig aardappel en ik betwijfel hoe verse deze is geweest. Als desert heb ik apfelstrudel gekozen. Een prima keuze met goede vanillesaus bijgeserveerd.
Al met al gewoon lekker gegeten en goede service.
JELTD .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Heerlijk gegeten. We kwamen speciaal voor de chateau briand en onze verwachtingen werden wederom waar gemaakt. Het smaakte voortreffelijk Vooral 't klaar maken van de Stroganoffsaus aan tafel is 'n aanrader. Verder hebben we van de heerlijke Pinot Grigio genoten. Daarna nog 'n dessert en kaasplankje met port.
De bediening was goed. Het interieur was erg gezellig ingericht in kerstsfeer.
Een geslaagde avond in een gezellige sfeer, met heerlijk eten!
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Lekker gegeten bij 't Wapen van Reeuwijk. Helaas was het restaurant maar half vol. De inrichting was gezellig en duidelijk was dat Kerst in aantocht is. Jammer van de chateaubriand van onze achterburen. Deze werd (wel heel gezellig) aan tafel klaargemaakt, maar de knoflooklucht was dermate overheersend, dat de volgende dag onze kleren gelijk de was in konden.
Voorgerechten (carpaccio en Reeuwijkse paling) en hoofdgerechten (dry aged steak, ossehaassaté en hertenrugfilet) waren heerlijk. De steak had iets malser gemogen, maar zeker voor herhaling vatbaar.
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Ongeveer een maand geleden hier gegeten met collega's van het werk. We werden in een hoek neergezet met zijn zessen , met recht in een hoek want we werden vaak vergeten. Constant zelf vragen of we aub iets mochten drinken . Bij t wachten op het hoofdmenu werd er door de serveerster gevraagd of we misschien nog koffie of thee wilde ? Uhhhhhhh
Hoofdgerecht, de twee personen die vis hadden kregen lauwe vis en vd mensen die saté hadden was ook niet denderend warm. Kortom geen succes voor ons bedrijf om daar te eten
Annabel07 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
vandaag in het restaurant gegeten. Kaart en sfeer klassiek, een beetje achterhaald.
Ik had gekozen voor een Caesarsalade. Als ik een salade kies, verwacht ik salade. Wat ik geserveerd kreeg was een heleboel kip, gepaneerd en gefrituurd, een ei, twee cherrytomaatjes, vijf(!) blaadjes minisalade, twee eetlepels ijsbergsalade met nauwelijks te proevende dressing en (Parmezaanse?) kaas. Heel veel kip, niet lekker en bijna geen salade! Voor wie een oorspronkelijke Caesarsalade kent, dit moet je hier absoluut niet bestellen! Op mijn opmerking dat het niet okay was, trok men de schouders op en discussieerde over de vervelende klant. Niet eens een “het spijt ons dat het niet aan uw verwachtingen voldeed”, gewoon niets. Een portie patat was zo groot dat het zonder is om überhaupt het vet ervoor te verhitten. Pompoensoep was okay, maar ook niet om over naar huis te schrijven. Wij hadden een late lunch op een fantastische plek, maar de volgende keer wel met ons eigen picknickmandje, dit restaurant is het geld dat het vraagt echt niet waard!!
Beste mevrouw Annabel07, wij betreuren het ten zeerste dat uw lunch niet naar behoren is verlopen. We hebben bewust gekozen voor een caesarsalade met kiphaasjes en little gem sla zoals deze op onze menukaart staat, maar hadden ook met alle liefde een andere caesarsalade voor u gemaakt. Blijft staan dat de bediening adequaat had moeten reageren op uw klacht, wat duidelijk niet gebeurt is. Hiervoor bieden wij u dan ook onze welgemeende excuses aan.
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Afgelopen weken hebben we hier drie keer de mosselpan gedaan. En weer was het heel lekker, Marcel is een aanwinst in de bediening, zeer attente aandacht voor de gasten. Hij kan uitstekend aan de wensen van de gasten voldoen.
Overig personeel, met name op het terras, mag wel alerter zijn.
De locatie blijft natuurlijk prachtig zo aan de Reeuwijkse plassen.
Nelinevangrieken .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Afgelopen week met twee vriendinnen gegeten bij het Wapen van Reeuwijk. De ligging aan de plas is geweldig en we troffen het, het was mooi weer dus we hebben heerlijk buiten gezeten.

De bediening was niet onvriendelijk maar daarmee is ook alles gezegd. Het was heel druk, ze waren erg gehaast en hadden weinig tijd voor de gasten. Na het eten en een kopje koffie hebben we nog een uur op het terras gezeten zonder dat er nog gevraagd werd of we iets wilden gebruiken.

Het eten begon veelbelovend. De voorgerechten 1x geitenkaas en 2x salade rib-eye waren heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we 2x slib-tong en 1x tonijn. De slib-tong was goed, de tonijn veel en veel te droog. Garnituur was minimaal, één schaaltje met gebakken krieltjes (geen salade of groente). Het nagerecht 3x het wapen (een bord vol lekkernijen) à € 9,50 viel tegen. We hadden iets anders verwacht dan een bolletje mango ijs, een bolletje chocolademousse, slagroom en wat aardbeien en mandarijn. Bij de koffie bestelden we een bonbonnière ook dat viel tegen. Wat omschreven stond als een: Carrousel met een likeurtje en diverse (chocolade)lekkernijen was een etagère met inderdaad een likeurtje en laat ik het noemen choco fruits (gesuikerde fruitsnoepjes en sinaasappelsnoepjes met een laagje chocolade). Hierover hebben we een opmerking gemaakt. Het antwoord was dat veel mensen dit wel lekker vinden en dat alle chocolade gesmolten was en daarom ontbrak... Overigens stond de bonbonnière maar één keer i.p.v. drie keer op de rekening.

Uiteindelijk hebben we € 50,-- p.p. betaald. Wij vonden het een hoop geld voor wat we hebben gekregen. Dus een volgende keer een drankje op het terras prima maar wij gaan er niet zo snel nog een keer eten.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Super leuke locatie om op het terras aan het water wat de drinken met een borrelhapje.
Binnen redelijk inspiratieloos, maar functioneel.
Betreft het personeel, ronduit onbehoorlijk, ongeïnteresseerd en niet vriendelijk.
Karinalberda .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Mooie lokatie aan het water, terras heeft niet veel uitstraling. Maaltijdsalades vielen tegen. Aan de prijs, harde boter, druiven met in plaats van zonder pit. Een paar pijnboompitten worden omschreven als ' notengarnituur'. Koude geitenkaas op de salade is ook niet smakelijk. Ik zou terug gaan voor de lokatie, maar voor het eten zeker niet. Te standaard.
N1ck .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Vandaag wezen eten bij Het Wapen Van Reeuwijk voor de eerste en laatste keer.
De oomgeving en de looks zijn prima.
Maar de service en het eten waren niet naar wens.
we kwamen aan en namen eerst een drankje buiten na de menu kaart te hebben gekregen en alles hadden besteld was het voorgerecht er na 15min wat prima is.
Daarna hebben we meer als 2uur moeten wachten voor het hoofdgerecht kwam.
Tijdens het serveren liet iemand van het personeel de mayonaise vallen dit ruimde hij netjes op. Alleen na 10 min was er nog steeds geen nieuwe..
Dan over de sate die ik had besteld. Deze was KOUD nog net niet uit de koelkast.
Dus als u het niet erg vind lang te wachten en koud te eten dan is dit de plek voor u.

Ik moet wel zeggen dat ze uit eindelijk de sate van de rekening hebben gehaald