Het Wapen Van Poortugaal

9,4
9,1

Jouw recensie over het restaurant Het Wapen Van Poortugaal

• Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Vaker geweest maar het viel me op dat de inrichting wat gewijzigd is. De garderobe is een stuk ruimer en de gang naar de toiletten ook. Mooie oplossing. Ook de decoraties voor de ramen iets minder waardoor je gezelliger naar buiten/binnen kan kijken. Waren er op 2e Paasdag en het was gezellig druk. Gelukkig gereserveerd met groep van 8 en kregen een mooie tafel in het voorste gedeelte. Met een mooie Lentebock op de "bier van de maand"-tap en heerlijk kasteelbrood begonnen. Daarna een schotel met allerlei lekkernijen vooraf. Je kan zien dat de kok hier plezier aan beleeft. Daarna had iedereen vlees behalve 1 vegetariër. Mijn favoriet van de huidige kaart is toch wel de shortrib . Wat de vegetarische dame uit ons gezelschap precies gegeten heeft weet ik niet maar ze was erg enthousiast over haar eten!. Als dessert ook weer een plateau met van alles, begeleidt door gezellig vuurwerk en leuke muziek. Absolute aanrader nog steeds deze zaak. Leuk jong team en de keuken weet waar ze mee bezig zijn!
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Lekker wijntje gedronken en heerlijk gegeten met mijn moeder. Super aardig personeel en geweldige koks. Hier wordt echt en vers gekookt! Ik kom er graag ;)
Suze V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Na een tijdje niet te zijn geweest toch weer geprobeerd. Decor is zeer goed. Wij hadden als voorgerecht kasteelbrood. Wij vonden het klef en slap en vrij prijzig. Hoofd gerecht en nagerecht waren van een goede kwaliteit. Wat ons toen en nu weer opviel was dat de bediening vaak moet worden geroepen en er tussendoor niet wordt gevraagd of iemand nog wat te drinken wil hebben. De klanten zijn een beetje zoekende naar het personeel. Ze zijn erg druk achter de bar met elkaar en letten niet op bewegingen van mensenhandel de zal. Wanneer iemand rondkijkt zoekende naar de bediening moet dit toch opvallen. En wij waren niet de enige die dit overkwam.Moeten maar een tijdje overslaan en hopen dat dit dan is verbetert. Wanneer niet dan houden wij het voor gezien.
John V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Hier kan je zeer lekker eten, zeker de short rib is een aanrader. Plus punt is dat er niet meer zoveel kinderen zijn. Ik kom hier zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Voor de verjaardag van mijn zus dit keer met een groep van 24 personen wezen dineren. Geen a la carte maar het groepsmenu King Arthur. Vooraf plateau de tapas waarbij je per 2 personen een mooi bord op een draaischijf krijgt met daarop een keuze uit allerlei voorafjes. Zelfs een klein glaasje soep. Als hoofdgerecht keuze uit diverse gerechten en ik had de mixed-meat. Elk stukje vlees goed gebakken/gegrild wat ik best knap vind zeker met zo'n grote groep. Als dessert weer een bord met allerlei kleine versies van de nagerechten ook weer plateau per 2 personen. De gezelligheid was weer prima en tja de klapper was toch wel weer het vuurwerk op het dessert voor de jarige... netjes met de originele Ivanho tune!
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
annemiekelobregt .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Gezellig familie restaurant. Lekker eten, vriendelijk personeel. Houden rekening met eventuele wensen. Een echte aanrader!
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Weer een nieuwe kaart, en weer een gelegenheid om uit eten te gaan dus gekozen voor Het Wapen van Poortugaal. met een groep van 8 personen a-la-carte gegeten. als vooraf bij ons was de uiensoep een gewild iets en werd erg goed ontvangen! De tegenhanger van de mixed-meat mixed-fish is een aanrader. Maar ook alle andere gerechten waren super. De sliptong zo goed gebakken dat fileren erg makkelijk ging. De Nagerechten ook super. daarbij opgeteld een hele spontane bediening dus tja.... Aanrader en we komen er zeker weer terug.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heel leuk thema restaurant, echt het gevoel dat je onder de ridders eet. Gerechten tikkeltje exclusief ten opzichte van een eetcafe. Super dat er een hele ruime kinderhoek met ballenbak en oppas is :)
M M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het eten was erg goed.
Daarentegen waren de serveersters erg kortaf.
Borstvoeding aan tafel geven mag niet in dit kindvriendelijke restaurant, maar moet in een hoekje? ! Ook is er een verschoningsruimte naast de ballenbak. Die bestaat uit een houten tafel zonder verschoningskussen en prullenbak.
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Op 6 oktober 2016 geweest en was geweldig, erg leuke sfeer, leuke pakkende omschrijvingen op de menukaart, bediening super vriendelijk, mooie presentatie van de gerechten..... (mixed grill & kruistochtschotel), en het toetje....we hadden t knapzakje besteld...ga hier heen om het te ervaren zou ik zeggen, kortom grote aanrader !!!
NRP R.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Een paar weken geleden hier geweest voor een bruiloft. Ondanks dat wij het bruidspaar oppervlakkig kennen (en dus ook niet veel bekenden hadden op het feest); hebben we een superavond gehad! Door het heerlijke weer konden we in de romantische (met kaarsjes verlichte) tuin zitten, en werden we door het lieve en gezellige personeel verwend met heerlijke hapjes en drankjes. We voelden ons echt te gast, we komen binnenkort terug om een hapje te eten!
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Regelmatig zijn we hier te vinden. We komen er graag voor de Chef Special, heerlijke gerechten voor een klein prijsje. De feestjes die er zo nu en dan zijn, bezoeken we ook graag om er even uit te zijn. Een goed restaurant, dicht bij huis!
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wapen van Poortugaal leuk en gezellig restaurant, waar het bij goed weer ook heerlijk vertoeven is op het terras.
Wij hebben genoten van plato de Tapas een echte aanrader.
Bijkomend voordeel voor de lekkerste calamaris hoef je echt niet meer naar Spanje, die worden hier geserveerd.
Heerlijke tong in de roomboter gebakken en een perfect gebakken Australische steak met zelf gesneden gewokte groenten en knapperige patat tel daar de gastvrije/vriendelijke bediening bij op dan heb je de perfecte mix voor een gezellige avond.
Wij komen graag terug hier.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Kinderopvang .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vriendelijke bediening en zeer kindvriendelijk.
Wel erg gehorig door de grote hoge ruimte.
De calamaris was te vet,meer paneer dan inktvis helaas.
Ook de spare ribs vielen wat tegen maar de groente was heerlijk.
Tot onze verbazing dubbele consumpties gerekend voor 2 glaasjes seven up/bier.
Dit had wel even gezegd mogen worden! Jammer....
Beste,

Dankjewel voor het compliment omtrent de bediening en kindvriendelijkheid!
Gehorig vinden wij ook erg jammer maar de muren inkorten was een beetje kostbaar :(
Niet leuk om te lezen dat de calamares te vet was ( net terug uit Spanje maar ik vond onze calamares beter dan daar, in eigen keuken gesneden en in tempurabeslag en dus geen meelballen uit een zak van de Makro.....maar ieder zijn smaak natuurlijk! En de Spareribs tegenvallen sorry maar dat is echt persoonlijk. Wij hebben onze spareribs al 15 jaar op de menukaart...in eigen keuken gekookt, gemarineerd en gegaard (anders dan bij de beren kant en klaar binnen laten komen) dus ook dat is persoonlijk....Dubbele consumpties gerekend dat kan natuurlijk niet! Maar er werken mensen dus altijd even goed je bon na kijken voor het afrekenen om niet bedoelde fouten te herstellen. Daarvoor mijn excuses! Was vast niet zo bedoeld want beetje raar om te zeggen....We hebben jullie drankjes dubbel aangeslagen maar niet geschonken...toch? We blijven scherp en openstaan voor kritiek dus ik ga het doorgeven!
Criticus1970 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het wapen van Portugaal, leuke en gezellige tent waar iedereen z’n best doet je het naar de zin te maken.

Wij waren met een groep en hadden een gezamenlijk voorafje welke erg lekker en divers was!
Dit was eveneens met het nagerecht het geval, van alles wat en erg lekker. Hier had de keuken erg z’n best op gedaan.
Het keuzemenu, ik had de spareribs met patat/aardappeltjes, vond ik persoonlijk allemaal net iets te zout en overheersend v.w.b. de smaak.

De service was prima, aardig, attent en enthousiast.

Het decor is leuk, alles in Middeleeuwse Ridder-stijl en gezellig, het enige is dat het geluid een beetje overheersend kan zijn, maar is verder niet echt storend.

Voor mij gemiddeld genomen een zeven dus, leuk en ok, maar geen hele warme aanrader.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Erg gezellig restaurant met leuke ridder inrichting. Naast de zaal een speel kamer voor kinderen. Ons gezelschap had geen kinderen en wij zaten voorin de zaak zodat je geen last had van het enthousiasme van de spelende kinderen die verkleed als ridder etc. even naar de tafel komen. de menukaart wisselt regelmatig en diot keer van de Lentekaart gegeten. Leuke keuzes in vis en vlees. Vooraf de platas de tapas genomen waarmee je diverse voorgerechten kan proeven. De tong was erg lekker gebakken en de andere hoofdgerechten vielen erg in de smaak. Een absolute aanrader om eens te gaan kijken, met of zonder kinderen!
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Voor de kinderen zochten we een leuk restaurant en zijn uitgekomen bij het Wapen van Poortugaal.
De kinderen vonden het inderdaad een leuke locatie, met al de ridders en wapens aan de muur.
Achterin het restaurant is nog een speelruimte voor de kinderen. Wij zaten daar vlakbij, maar hadden geen last van het geluid van spelende kinderen. Anders was het geluid in het restaurant zelf. Omdat er nauwelijks geluidsabsorberende materialen zijn toegepast, viel het ons wel op dat er veel geluid was. Het ridderthema zou uitgebreid kunnen worden met bijv. gordijnen langs de muur, of kussentjes op de stoelen.

Het eten was lekker klaargemaakt. Het restaurant is zeker een aanrader om met kinderen naar toe te gaan. Zeker als je iets zoekt wat geen pannenkoekenhuis is.

Beste Gasten, bedankt voor uw mooie recensie! Gordijnen staan al heel lang op mijn wensenlijstje helaas hoge kosten door speciale brandvoorschriften maar wie weet komt mijn wens ooit uit! Zaterdag idd altijd erg druk, vol en daardoor vele stemmen. Graag tot ziens! Kate
Stan-Rebers R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Mijn 50e verjaardag met een groep van 9 hier gevierd. Wat probleempjes ervaren die fantastisch en zeer snel werden opgelost.
Verder ontzettend lekker gegeten en de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.
Top avond gehad en zeker aan te raden.
Wow! Wat een mooi en lief compliment! Ik had al ea gehoord aan het einde van de avond toen ik even belde...menu maar toch a la carte hoofd keuze om het op te lossen toch? Heel fijn om te lezen dat zelfs als ik er niet ben mijn team alles zo goed oplost dank u wel! Met vriendelijke groet, Kate