Het Wapen Van Poortugaal

9,1
Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Het Wapen Van Poortugaal

• Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Voor de verjaardag van mijn zus dit keer met een groep van 24 personen wezen dineren. Geen a la carte maar het groepsmenu King Arthur. Vooraf plateau de tapas waarbij je per 2 personen een mooi bord op een draaischijf krijgt met daarop een keuze uit allerlei voorafjes. Zelfs een klein glaasje soep. Als hoofdgerecht keuze uit diverse gerechten en ik had de mixed-meat. Elk stukje vlees goed gebakken/gegrild wat ik best knap vind zeker met zo'n grote groep. Als dessert weer een bord met allerlei kleine versies van de nagerechten ook weer plateau per 2 personen. De gezelligheid was weer prima en tja de klapper was toch wel weer het vuurwerk op het dessert voor de jarige... netjes met de originele Ivanho tune!
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
annemiekelobregt .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Gezellig familie restaurant. Lekker eten, vriendelijk personeel. Houden rekening met eventuele wensen. Een echte aanrader!
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Weer een nieuwe kaart, en weer een gelegenheid om uit eten te gaan dus gekozen voor Het Wapen van Poortugaal. met een groep van 8 personen a-la-carte gegeten. als vooraf bij ons was de uiensoep een gewild iets en werd erg goed ontvangen! De tegenhanger van de mixed-meat mixed-fish is een aanrader. Maar ook alle andere gerechten waren super. De sliptong zo goed gebakken dat fileren erg makkelijk ging. De Nagerechten ook super. daarbij opgeteld een hele spontane bediening dus tja.... Aanrader en we komen er zeker weer terug.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heel leuk thema restaurant, echt het gevoel dat je onder de ridders eet. Gerechten tikkeltje exclusief ten opzichte van een eetcafe. Super dat er een hele ruime kinderhoek met ballenbak en oppas is :)
M M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het eten was erg goed.
Daarentegen waren de serveersters erg kortaf.
Borstvoeding aan tafel geven mag niet in dit kindvriendelijke restaurant, maar moet in een hoekje? ! Ook is er een verschoningsruimte naast de ballenbak. Die bestaat uit een houten tafel zonder verschoningskussen en prullenbak.
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Op 6 oktober 2016 geweest en was geweldig, erg leuke sfeer, leuke pakkende omschrijvingen op de menukaart, bediening super vriendelijk, mooie presentatie van de gerechten..... (mixed grill & kruistochtschotel), en het toetje....we hadden t knapzakje besteld...ga hier heen om het te ervaren zou ik zeggen, kortom grote aanrader !!!
NRP R.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Een paar weken geleden hier geweest voor een bruiloft. Ondanks dat wij het bruidspaar oppervlakkig kennen (en dus ook niet veel bekenden hadden op het feest); hebben we een superavond gehad! Door het heerlijke weer konden we in de romantische (met kaarsjes verlichte) tuin zitten, en werden we door het lieve en gezellige personeel verwend met heerlijke hapjes en drankjes. We voelden ons echt te gast, we komen binnenkort terug om een hapje te eten!
Sam V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Regelmatig zijn we hier te vinden. We komen er graag voor de Chef Special, heerlijke gerechten voor een klein prijsje. De feestjes die er zo nu en dan zijn, bezoeken we ook graag om er even uit te zijn. Een goed restaurant, dicht bij huis!
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wapen van Poortugaal leuk en gezellig restaurant, waar het bij goed weer ook heerlijk vertoeven is op het terras.
Wij hebben genoten van plato de Tapas een echte aanrader.
Bijkomend voordeel voor de lekkerste calamaris hoef je echt niet meer naar Spanje, die worden hier geserveerd.
Heerlijke tong in de roomboter gebakken en een perfect gebakken Australische steak met zelf gesneden gewokte groenten en knapperige patat tel daar de gastvrije/vriendelijke bediening bij op dan heb je de perfecte mix voor een gezellige avond.
Wij komen graag terug hier.
Sam V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Kinderopvang .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vriendelijke bediening en zeer kindvriendelijk.
Wel erg gehorig door de grote hoge ruimte.
De calamaris was te vet,meer paneer dan inktvis helaas.
Ook de spare ribs vielen wat tegen maar de groente was heerlijk.
Tot onze verbazing dubbele consumpties gerekend voor 2 glaasjes seven up/bier.
Dit had wel even gezegd mogen worden! Jammer....
Beste,

Dankjewel voor het compliment omtrent de bediening en kindvriendelijkheid!
Gehorig vinden wij ook erg jammer maar de muren inkorten was een beetje kostbaar :(
Niet leuk om te lezen dat de calamares te vet was ( net terug uit Spanje maar ik vond onze calamares beter dan daar, in eigen keuken gesneden en in tempurabeslag en dus geen meelballen uit een zak van de Makro.....maar ieder zijn smaak natuurlijk! En de Spareribs tegenvallen sorry maar dat is echt persoonlijk. Wij hebben onze spareribs al 15 jaar op de menukaart...in eigen keuken gekookt, gemarineerd en gegaard (anders dan bij de beren kant en klaar binnen laten komen) dus ook dat is persoonlijk....Dubbele consumpties gerekend dat kan natuurlijk niet! Maar er werken mensen dus altijd even goed je bon na kijken voor het afrekenen om niet bedoelde fouten te herstellen. Daarvoor mijn excuses! Was vast niet zo bedoeld want beetje raar om te zeggen....We hebben jullie drankjes dubbel aangeslagen maar niet geschonken...toch? We blijven scherp en openstaan voor kritiek dus ik ga het doorgeven!
Criticus1970 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het wapen van Portugaal, leuke en gezellige tent waar iedereen z’n best doet je het naar de zin te maken.

Wij waren met een groep en hadden een gezamenlijk voorafje welke erg lekker en divers was!
Dit was eveneens met het nagerecht het geval, van alles wat en erg lekker. Hier had de keuken erg z’n best op gedaan.
Het keuzemenu, ik had de spareribs met patat/aardappeltjes, vond ik persoonlijk allemaal net iets te zout en overheersend v.w.b. de smaak.

De service was prima, aardig, attent en enthousiast.

Het decor is leuk, alles in Middeleeuwse Ridder-stijl en gezellig, het enige is dat het geluid een beetje overheersend kan zijn, maar is verder niet echt storend.

Voor mij gemiddeld genomen een zeven dus, leuk en ok, maar geen hele warme aanrader.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Erg gezellig restaurant met leuke ridder inrichting. Naast de zaal een speel kamer voor kinderen. Ons gezelschap had geen kinderen en wij zaten voorin de zaak zodat je geen last had van het enthousiasme van de spelende kinderen die verkleed als ridder etc. even naar de tafel komen. de menukaart wisselt regelmatig en diot keer van de Lentekaart gegeten. Leuke keuzes in vis en vlees. Vooraf de platas de tapas genomen waarmee je diverse voorgerechten kan proeven. De tong was erg lekker gebakken en de andere hoofdgerechten vielen erg in de smaak. Een absolute aanrader om eens te gaan kijken, met of zonder kinderen!
robert G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Voor de kinderen zochten we een leuk restaurant en zijn uitgekomen bij het Wapen van Poortugaal.
De kinderen vonden het inderdaad een leuke locatie, met al de ridders en wapens aan de muur.
Achterin het restaurant is nog een speelruimte voor de kinderen. Wij zaten daar vlakbij, maar hadden geen last van het geluid van spelende kinderen. Anders was het geluid in het restaurant zelf. Omdat er nauwelijks geluidsabsorberende materialen zijn toegepast, viel het ons wel op dat er veel geluid was. Het ridderthema zou uitgebreid kunnen worden met bijv. gordijnen langs de muur, of kussentjes op de stoelen.

Het eten was lekker klaargemaakt. Het restaurant is zeker een aanrader om met kinderen naar toe te gaan. Zeker als je iets zoekt wat geen pannenkoekenhuis is.

Beste Gasten, bedankt voor uw mooie recensie! Gordijnen staan al heel lang op mijn wensenlijstje helaas hoge kosten door speciale brandvoorschriften maar wie weet komt mijn wens ooit uit! Zaterdag idd altijd erg druk, vol en daardoor vele stemmen. Graag tot ziens! Kate
Stan-Rebers R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Mijn 50e verjaardag met een groep van 9 hier gevierd. Wat probleempjes ervaren die fantastisch en zeer snel werden opgelost.
Verder ontzettend lekker gegeten en de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.
Top avond gehad en zeker aan te raden.
Wow! Wat een mooi en lief compliment! Ik had al ea gehoord aan het einde van de avond toen ik even belde...menu maar toch a la carte hoofd keuze om het op te lossen toch? Heel fijn om te lezen dat zelfs als ik er niet ben mijn team alles zo goed oplost dank u wel! Met vriendelijke groet, Kate
M1234 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Afgelopen week weer heerlijk gegeten in dit gezellig restaurant. Om alvast in de vakantiestemming te komen hebben we op het terras een plateau jambon en calamaris besteld, met een heerlijk wit biertje van de tap erbij! Als hoofdgerecht heb ik het pannetje met gebakken ossenhaaspuntjes op en mijn man de hele kip. Wat hebben we echt weer zitten smullen. De kip ( die mijn man bijna elke 3 weken neemt ) was weer heerlijk gekruid en de ossenhaaspuntjes zo heerlijk mals en vol smaak. En wat werden we weer leuk bediend door de gezellig meiden van dit restaurant!
Beste gaste,

Hartelijk dank voor het compliment. Alvast een fijne vakantie gewenst en bijna weer een nieuwe menukaart dus niet te lang wachten voor die kippetjes.
kcr1985 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Pas weer in dit leuke restaurant gegeten. Ondanks dat de ruimte best groot is hangt er altijd een gezellige intieme sfeer, goede muziek en een fijne bediening. Favoriet bij mij en m'n moeder is de tonijn en ook deze keer maakte chefkok John de verwachtingen weer waar, het was overheerlijk. Aangezien de porties nogal flink zijn hebben we vooraf een carpaccio gedeeld, mijn moeder een glas (échte) vers geperste jus erbij en ik een heerlijk droog wit wijntje. De nieuwe kaart ziet er fantastisch uit, de gerechten die we voorbij zagen komen ook. Absoluut een aanrader!
planeetje1 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Hier afgelopen weekend gegeten, ikzelf had de italiaanse pasta met varkenshaas, deze was kurkdroog en daardoor taai. Mijn partner had "een hele kip aan het spit" dit bleek echter een bleek, vettig, flauw van smaak gebraden kippetje wat voor je neus aan een spies wordt gehangen, beetje misleidend , want hij dacht dat het een kippetje van de grill was, lekker knapperig wat je zou verwachten. De frites waren wel lekker maar heel erg weinig. Nadat de serveerster de tafel af kwam ruimen vroeg ze of alles naar wens geweest was , waarop mijn partner vertelde wat hij er van vond, zij zou het aan de kok zeggen. Ik verwacht dan dat er nog een antwoord terug kwam maar nee. Zelf gevraagd bij het afrekenen of ze het de kok verteld had, toen zei ze van ja en dat hij het nog niet eerder had gehoord. Jammer wij komen hier niet meer terug....
Beste Gasten,

Natuurlijk heb ik als eigenaresse ea uitgezocht na het lezen van deze recensie...ik heb begrepen dat u heerlijk in onze kasteeltuin op het terras heeft gezeten, een drankje heeft gedaan, geen voorgerecht heeft genomen en dat alles naar wens was toen dat gevraagd werd tijdens het nuttigen van het hoofdgerecht. Ik heb ook onze menukaart nog eens grondig doorgelezen en wat blijkt er staat ook GEEN GEGRILDE KIP....we zijn dan ook geen kiprestaurant dus u mag deze verwachting zelf dan ook niet creeeren denk ik. Mijn Chef had de kurkdroge varkenshaas graag even zelf willen beoordelen, helaas had u het hele bord leeg gegeten. Frites kunnen altijd bijgevraagd worden maar weggooien waar het meestal teveel of voldoende is vind ik zonde in deze tijd ( aangezien er ook al pasta bij het gerecht zit ) nog voordat wij ook maar iets konden doen had u al om de rekening gevraagd zonder dessert of koffie.....Ik werk al 15 jaar met een geweldig keukenteam en wij hebben super leuke recensie's. Jammer dat u vond dat u dit na deze ervaring zo op het internet moest delen maar dat is dan uw tekortkoming.

Reactie van proever:

Is het de bedoeling dan dat je 3 gangen naar binnen werkt om tevreden te zijn, en mag je alleen een recensie schrijven als het allemaal geweldig was. Wat ik nu begrijp is dat die 12 frietjes dus voor 2 personen was bedoeld. Ook ben ik niet zo dom dat ik niet weet dat u geen kiprestaurant bent . Ik denk dat er hier maar 1 tekort schiet en dat bent u met uw geweldige keukenteam.

anf 2e reactie van restaurant:

Beste gasten,

Uw reactie zegt genoeg....naar binnen werkt ?......ik niet niet zo dom....u voelt zich nogal aangevallen......nou wij ook.....elke gast dient tevreden te zijn en wij doen ons best om elk diner zo goed mogelijk te laten verlopen of indien noodzakelijk te corrigeren en op te lossen. En ik schiet zelden tekort anders overleef je geen 15 jaar horeca. Gelukkig heeft u genoeg alternatieven en kunt u uw belofte na komen om nooit meer terug te komen. Met vriendelijke groet van mij en mijn geweldige keukenteam!
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Regelmatig kom ik in het Wapen van Poortugaal. Middeleeuwse sferen, maar eigentijdse bediening en - niet geheel onbelangrijk - het menu is super! Nu kon je altijd al heerlijk eten in het Wapen, maar de huidige kaart is wel heel erg lekker. Het plateau de tapas, wat ik samen met een vriendin vooraf had besteld, is erg uitgebreid: veel verschillende hapjes, en véél. Als hoofdgerecht had ik de tonijn: mooi roze van binnen. Normaal gesproken wordt deze tonijn geserveerd met calamares, maar daar houd ik niet zo van. Geen probleem, ik kreeg gewoon dim summetjes erbij, van één van de andere gerechten.
We wilden eigenlijk nog een grand dessert bestellen, maar dat paste er helaas niet meer bij :-) Goede reden om nog eens terug te komen!
Beste Gast,

Hartelijke dank voor het compliment! Altijd welkom om nog een keer dat Grand dessert te proeven!
Misschien dat 2 voorgerechten ipv een hoofdgerecht wat ruimte zou kunnen creeeren :) Misschien tot ziens in Het Wapen