Het Wapen van Noordwijkerhout

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Noordwijkerhout

Jouw recensie over het restaurant Het Wapen van Noordwijkerhout

JWG .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Vrijdag 28 juli met de familie voortreffelijk gegeten, bediening is vriendelijk en bekwaam. Het was vrij druk maar daar merkte wij wat aandacht en alertheid betreft niets van.
Mca J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Goede keuzes op de menukaart en betaalbaar. Eten was heerlijk en netjes verzorgd. Het was ook ruim voldoende.
Een minpuntje was helaas wel dat beide hoofdgerechten lauw/warm waren en ook het voorgerecht. De bijgerechten waren wel goed warm. We hebben ervoor gekozen om dit achteraf kenbaar te maken omdat we graag wilde eten. Bediening was vriendelijk, maar wanneer het drukker wordt is de bediening gehaast en is er minder aandacht. Toch een leuke ervaring geweest en voor herhaling vatbaar.
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We hadden geen hige verwachtingen vh eten maar dat viel mee. De samosa's waren lekker, de spareribs zonder bot ook en de teriyaki zalm en bloemkool waren net gaar maar niet overcooked. De wijnglazen hadden iets voller gemogen en de frietjes wat gaarder, maar ach. Al met al een prima eetervaring.
Riet C.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Eind juli een Walking dinner gehad in de zaal achter. Aangezien ik paleo eet is uit eten gaan altijd een uitdaging, maar wat een verrassing wat ze voor mij hadden gefabriceerd...chapeau....we gaan zeker nog 'n keer in het restaurant voor eten.....je kan hier denk met een diet heel goed terecht!!!!
Culicalle .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met valentijnsdag hebben wij hier gegeten met de familie. De service was zeer goed. Het eten was erg lekker. De menukaart biedt veel keuze en het restaurant ziet er goed uit. Er hing een goede sfeer, het was druk maar we konden elkaar goed verstaan. Het is een prima restaurant waar wij graag weer terug komen.
Lang01 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Het voorgerecht was heerlijk (carpaccio) en het hoofdgerecht was (tegenwoordig ons pannetje) Piets pannetje. Dit is altijd lekker!
De bediening was ondanks de carnaval top.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
We zijn hier twee keer wezen eten en beide keren goed bevallen. Eten was goed bediening vriendelijk prijs redelijk. Ook keer feestje gehad in zaaltje erachter was helemaal top heerlijke hapjes en super bediening.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Na onze fietstocht hebben we hier heerlijk gegeten op de veranda, het eten en nagerecht waren geweldig.
Dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Hoewel we 2 maanden geleden ook aten bij het Wapen en een minder goede recensie plaatsten hopen we dat deze recensie (hoewel hij binnen het half jaar is) toch ook wordt geplaatst.

We vragen dit om aan te geven dat de vorige keer "een gevalletje pech was" want we hebben voortreffelijk gegeten deze keer. Ook druk (helemaal vol) maar geen lange wachttijden, super vriendelijke bediening en prima bereid eten.
We aten: Ossenhaas carpaccio en Salade met huisgemaakte krabcakes als voorgerecht. Gebakken lever (perfect gebakken!) en scholfilet met kreeftensaus en garnaaltjes als hoofdgerecht (heerlijk). En als de dessert nam mijn tafelgenoot een kopje koffie maar smulde ik van gefrituurd walnootijs in een amandeljasje met karamelsaus. Geen spijt van!
Ja als we voor familiebezoek weer in de buurt zijn komen we na deze ervaring zeker terug.

(De tip van de vorige keer voor de kok blijft ook nu staan, ik zou nog meer genieten als de garnituur van het hoofdgerecht iets meer aangepast werd en niet voor iedere gast hetzelfde.)
Sassenheim06 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Gegeten op het overdekte terras, gezellig ingericht, niet te krap. Het eten was goed, werd aantrekkelijk gepresenteerd en goed getimed geserveerd door attente medewerkers. Breekbrood met mild gekruide kruidenboter en aioli, traditionele schnitzel, sateh (ipv op een stokje in een pannetje, waardoor de sateh goed warm bleef), kroepoek, knapperige patat, groente, vers gesneden fruit, mayo, vanilleijs met slagroom, coupe Het wapen (mascarpone, advocaat, afgebrande bruine suiker). Een aanrader!
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
We verbleven in de omgeving en kozen na een fietstochtje voor het driegangenmenu.
Alle tafels buiten waren helaas gereserveerd of bezet dus kregen we een tafel binnen, met de vriendelijke belofte dat we zeker naar buiten mochten als er ruimte was. Het duurde erg lang voor we iets te drinken konden bestellen en de menukaart krijgen. Geen onwil van de bediening maar te weinig personeel voor het aantal toegelaten gasten en, naar later bleek, helaas ook te weinig personeel in de keukenbrigade. Na een uur en bij navraag kregen we ons voorgerecht; gemengde vis carpaccio: goed van smaak maar iets te koud. Na nog een uur en weer navragen hoe lang het nog duurde volgde het hoofdgerecht: een maal dorade (heerlijk) en een maal entrecote. Deze laatste was helemaal (te) doorbakken ipv medium. Toen we dit meldden werd er binnen 6 minuten een nieuwe gebracht. Het garnituur is bij alle gerechten in het restaurant gelijk en dus niet altijd optimaal passend en vooral weinig verrassend. (De prei was bovendien doorgekookt). Er werd op de garnituurschotel ook friet en gebakken aardappels en meloen geserveerd.
We kregen aansluitend het bestek voor het nagerecht, vroegen of eht ook meteen kon doorkomen maar helaas ook weer lang moeten wachten en opnieuw vragen. Ondertussen werden er nog steeds, mondjesmaat, nieuwe gasten toegelaten, soms wel en dan met de mededeling "het gaat wel langer duren" en soms niet en dan met de mededeling "onze keuken kan het echt niet aan, helaas we kunnen u niet plaatsen"
Voor ons geen tijd meer voor koffie, na ruim 3 uur wilden we per se afrekenen: een glas wijn en een glas bier werden ivm de lange wachttijd spontaan in mindering gebracht op de rekening. De bediening is echt vriendelijk en van goede wil daarom toch nog een 6 voor de service, maar zo willen we echt niet uit eten. Variatie in het garnituur en meer passend bij het hoofdgerecht is nog een tip voor de kok.
Beste Mirjam,
Hartelijk dank voor uw recensie. Helaas niet zoals wij gewend zijn van onze gasten.
Er was die avond inderdaad te weinig personeel voor het aantal gasten wat spontaan binnen kwam lopen. Wij hopen dat u ons restaurant nog is de kans wilt geven om het goed te kunnen maken met u.

Reactie van proever:

Attent dat u reageert. Komen zelf uit Brabant maar op aanbeveling van familie uit de omgeving kozen we voor uw restaurant. Ook nadat al duidelijk was dat er te weinig personeel beschikbaar was werden er nog klanten toegelaten, dat verwonderde ons enorm. Wat bedoelt u met een kans om goed te maken?

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Mirjam,
We vinden het erg vervelend om te horen dat u een mindere ervaring heeft gehad bij ons.
Als u weer is in de buurt bent, bieden wij u graag een 3 gangen maandmenu aan.
U kunt mij persoonlijk bereiken op het nummer 06-24095503.
Met vriendelijke groet, Monique Verdegaal
rob W.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Voor een lang weekend fietsen in de omgeving Noordwijkerhout hadden we twee avonden gereserveerd in dit hotel/restaurant. We waren met ons kleine kind, dus de combinatie hotel/restaurant was ideaal. Het hotel is eenvoudig, maar keurig en de babyfoon kwam tot in alle uithoeken (handig als de kleine al in bed ligt en jij wilt gaan eten).

Het eten was erg lekker, niet experimenteel, maar uitstekend bereidt en gebruikt gemaakt van goede kwaliteit ingrediënten. De bijgerechten zijn uitgebreid en voor ieder wat wils. En speciale verzoeken zijn geen probleem, wij wilden bijvoorbeeld maar 1 onderdeel uit het chocolade dessert en dat was geen probleem.

Voor deze kwaliteit van eten zijn de prijzen heel schappelijk.

En de bediening maakt het helemaal af, vriendelijk, attent en gastvrij.

Aanrader
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Na een dagje fietsen in de bollenstreek zijn we gaan eten bij het Wapen van Noordwijkerhout. Voor ons werd speciaal de heater aangezet zodat we buiten op het gezellige terras konden zitten. De kip teriyaki en de ossenhaaspuntjes waren overheerlijk. Ook de bijgerechten hebben ons goed gesmaakt. Een sfeervol restaurant met vriendelijke bediening. We kunnen het iedereen aanraden.
ronneke .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
N.a.v. een tip hier gisterenavond met 3 personen gegeten. Ik had 2 weken geleden een tafeltje, liefst bij het raam, gereserveerd. Bij binnenkomst perfecte ronde tafel bij het raam. Dikke plus! Met 3 personen aan een vierkante- of langwerpige tafel zit altijd een beetje vreemd dus hier was over nagedacht. Lekkere zachte stoelen. Bediening buitengewoon vriendelijk. Ik heb het anders meegemaakt! Het restaurant heeft een donker interieur met sfeervolle verlichting. Het moet je smaak zijn en toevallig is dat mijn smaak. Het menu is niet al te groot, maar goed gevarieerd en eigenlijk voor elk wat wils. Wij hebben puur toevallig ieder een ander gerecht genomen. Mijn 2 tafelgenoten hadden respectievelijk de specialiteit 'ons' pannetje inhoudende ossehaaspuntjes met garnituur, en de schnitzel eveneens met garnituur. Ik had de tournedos. medium precies zo als ik hem graag wil. Dit alles met diverse apart geserveerde (verse) groenten , waaronder zalige bloemkool (waarom krijg ik hem nou zelf nooit zo?), snijbonen, frites, gebakken aardappeltjes. huisgemaakte appelmoes. En niet te vergeten saus naar keuze. De tournedos was supermals en flink aan de maat. De schnitzel was volgens mijn buurman 'goddelijk'. En óns' pannetje ging er ook in als koek bij mijn buurvrouw. De vriendelijke bediening kwam regelmatig kijken en vragen of het naar onze zin was etc. Omdat wij al een voorgerecht genomen hadden, het vispalet dat kwalitatief en visueel niet zou misstaan in een restaurant in het duurdere segment hebben wij een dessert overgeslagen. Dat viel mij moeilijk omdat er diverse zaligheden op de dessertkaart stonden. Ik zit mij nu al te verheugen op de volgende keer als ik het voorgerecht ga overslaan om mij vervolgens te buiten te gaan aan het zeer aanlokkelijke kaasplankje. En dan ga je afreken en ben je voor 3 personen €100,00 kwijt. Voor dit eten, een koopje! Kom zeker terug.
Remco D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Na een heerlijk zonnige, maar winderige strandwandeling eindigden we in het centrum van Noordwijkerhout om wat te eten en te drinken. We kregen als tip van een lokale vrouw om naar het Wapen van Noordwijkerhout te gaan. Daar was op dat moment een besloten verjaardagsfeest, maar de gastvrouw verwelkomde ons en zei dat we op het terras konden zitten. Goed beschut, uit de wind en warm. Want direct werd de heater aangestoken. De bediening bestaat uit jonge, maar enthousiaste studenten. De prijzen zijn gemiddeld. Niet goedkoop, niet duur. De kwaliteit was perfect. Al was het echt veel te veel voor ons. Zeker na ook nog een voorgerecht (kaasfondue: aanrader!) Wij komen zeker nog een keer terug.