Het Wapen van Munster

- Diner vanaf 11:00
Duur
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De prijs staat absoluut niet in verhouding tot de prestatie, als voor gerecht Rundercarpaccio en Sashimi, de carpaccio was standaard opgediend, en de sashimi was fantasieloos. Als hoofdgerechten de Chateau briand en verse tong (beide 37,50 pp), goed stuk vlees, maar ook zonder enige fantasie opgediend, zo ook de tong. Als bij gerechten bakje gebakken aardappeltjes, friet, een klein bordje rouwkost en lof in kaas, waarbij de kaas overheerst, allemaal ver onder de maat. De ruimte is bijzonder luidruchtig, wij hebben zo wat moeten schreeuwen om elkaar te kunnen blijven verstaan. Het leek wel een kippenhok De entourage komt over als de winkel van malle pietje. De tafels staan te dicht op elkaar. Het personeel is daar en tegen wel super vriendelijk en attent, maar kan de teleurstelling niet compenseren. Resumé, veel te duur, veel te luidruchtig en niet voor herhaling vatbaar.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Hier op woensdag 5 oktober geluncht.
Wat een leuke verrassing als je binnen komt. Allerlei oude prullaria, waar je ook kijkt of zit. Dat alles geeft een hele leuke gezellige sfeer van het verleden. Echt leuk.
Maar als dan de dame die bediend ook nog aardig is om je een leuke tafel te geven bij het raam, zodat je naast het kijken naar de prullaria ook nog naar buiten kunt kijken, is dat deel in ieder geval goed.
Een "twaalfuurtje" als lunch is gewoon heerlijk en goed van smaak. 2 verschillende broodjes ( boterhammen) beleg en een kopje heerlijke soep, maakt het geheel af.
Dit is echt een gelegenheid waar het leuk toeven is en bij wederkomst in deze omgeving zal dit restaurant in mijn geheugen direct weer naar boven komen. Chapeau.
X V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Afgelopen zaterdag met vrienden weer eens gegeten bij het Wapen van Munster in de Rijp.
Het was enige tijd geleden, maar toch als vanouds. Een warme ontvangst, altijd vriendelijke bediening en ouderwets gezellig. We hebben een fantastische avond gehad en heerlijk gegeten. Het is altijd lastig kiezen omdat alle gerechten me zorg worden bereid en altijd smakelijk zijn.
Fijn om er weer eens geweest te zijn, voor herhaling vatbaar. De volgende keer niet meer zo lang wachten. Het is echt een heerlijke sfeer bij het Wapen van Munster !!
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Laat in de avonds aangekomen en ontanks dat het na 9 uur was kon er toch besteld worden.
Buiten op het terras is het goed toeven en het eten is heerlijk.
Goede eendenborst gegeten. Vriendelijke bediening.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Parkeren is wat moeilijk in De Rijp.
Je kunt op loopafstand bij het winkelcentrum goed parkeren, maar dan rest er nog wel een stukje lopen richting de centraal gelegen kerk waar het Wapen van Munster voor staat.
Aanrader om naar toe te gaan en ook om even door De Rijp te wandelen of door de Eierlandsepolder.
Proefkonijntjes .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Meerdere keren geweest en elke keer heerlijk gegeten. Aanrader is de proeverij als vooraf. Service is erg goed. Leuke, losse sfeer.
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Prachtige oude kroeg/eetcafé in het schilderachtige dorpje De Rijp. Met een groep Duisters en Zwitsers gegeten en het was een geweldige avond. Attent en aardig personeel, schitterende omgeving en heerlijk eten. We hadden oa kabeljauw met mosterdsaus, lamskarbonaadjes en garnalenkroketjes vooraf.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisteren op zaterdagavond voor het eerst hier gegeten. Wat een succes! Het restaurant zat propvol, maar de bediening was zo enorm attent en vriendelijk dat daar niets van te merken was.

Het decor vonden wij juist wel leuk, oud hollands. De sfeer is hierdoor lekker informeel, en het is een mooie combi met de zeer professionele bediening.
Wij hadden vooraf de oesters en sashimi , als hoofd de bavette ( echt een aanrader! ) en de saltimbocca. Alles was duidelijk met liefde klaargemaakt en smaakte goed. De combinaties waren heerlijk, de porties zeker groot genoeg, een assertie aan bijgerechten werd ook nog op tafel gezet.

Heerlijke fles wijn, en een goed dessert; kortom, hier gaan wij zeker nog eens heen.

Het is zeker niet het goedkoopste restaurant, maar de prijs kwaliteit verhouding is dik in orde. Een absolute aanrader!
XMTM .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wij hadden een cadeaubon gekregen voor high tea bij het wapen van Munster. Konden vandaag nog komen! Wat een ontzettend aardig en vlot personeel! We kregen een grote pot thee en mijn partner wilde graag koffie. Geen probleem. We kregen verschillende hartige en zoete hapjes. Allemaal stuk voor stuk heerlijk. Bij eindafrekening hoefde we niets bij te betalen voor de verschillende koppen koffie en water. Super netjes! Decor vind ik júist sfeer geven. Ontzettend bedankt!
Babette V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wat vreselijk ouderwets , je moet er van houden, voor mij zou het een reden kunnen zijn om er niet tegaan eten, maar gelukkig waren wij uitgenodigd en wat een geweldige plek.
Zeker 6 keer gevraagd of wij iets willen drinken of liever wachten op de rest van het gezelschap , en daarna was alles precies wat je verwachte wel reuze happen, dus de helft opeten en plaats houden voor de assortiment van toetje, omg die was te lekker. Zeker het ritje waard!
Mandy-- .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Mijn vriend en ik hebben gister heerlijk gegeten bij het wapen van Münster! De inrichting en het decor waren niet echt ons ding, maar er hing een hele gezellige sfeer! Het personeel was zeer vriendelijk en vroegen regelmatig of alles naar wens was. Vooraf gamba's gegeten, zeker een aanrader! Heerlijk. De rest van het eten was ook heel erg lekker. Alles bij elkaar heeft gezorgd voor een heerlijke avond! We komen er zeker nog eens terug.
Aygo .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
vandaag met vier personen geluncht het eten was prima eerst op het terras een apretiefje genomen daarna in de serre heerlijk gegeten
De bediening heel leuk en enthousiast.
de locatie is ook erg leuk , in de zaak is het net een museum van allerlei oud hollandse spullen.
Zeker de moeite waard om een hapje te gaan eten
Arina V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Op een mooie zomeravond heel romantisch getafeld onder het afdakje in de tuin. Mooie linnen servetten, goed eten voor redelijke prijs en alles in nononsense maar gepaste bediening die keurig de balans houdt tussen gezellig en professioneel en vooral de vaart erin houdt als dat nodig is. Tom ka kai soep heerlijk en sashimi ook heel mooi, topkwaliteit. Een gemaakte fout werd meteen hersteld. Lekkere chocolaatjes bij de koffie/thee. Kom er graag weer. Binnen vond ik het erg donker en druk aandoen.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Wat een leuke locatie. Buiten in het zonnetje aan de borrel. Voorgerecht ook buiten. Heerlijke carpaccio van kalfsvlees. Prima en smaakvol bereid. Voor het hoofdmenu naar binnen Russen alle oude spulletjes. Geweldig leuk om zoveel oude strijkbouten bij elkaar te zien. De tongfilet was prima, maar niet spectaculair. De bijgerechten zijn goed gekozen en lekker. Komen hier zeker terug!
John V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Een weekje in de Rijp, oppassen op het huis en de katten van vrienden. Op hun advies gaan eten bij het Wapen van Munster. Daar waren we al eens eerder geweest, nu opnieuw. Ik vond het jammer dat er alleen gereserveerd kon worden voor de 1e ploeg (als je buiten wilde zitten), dat betekent eten om 18.00 uur en om 20.00 moest de tafel vrij komen. Affijn, toch maar gedaan. De bediening was vlot, zonder dat we het gevoel hadden dat er gehaast werd. Ze hadden oesters !!!!!! Nou, dat werd ons voorgerecht, heeeeerlijk ! Daarna namen we de slibtongetjes en de op de huid gebakken kabeljouw. Allemaal goed, maar ook niet echt bijzonder. Een ijsje en koffie na. Goed eten, maar niet echt superspannend.

Inge V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
wat een leuk restaurant en heerlijk druk.
heel apart om in zo'n kleine plaats zo'n groot en druk bezocht restaurant te ontdekken.
op een korte afstand van amsterdam, prima te doen
en wat een leuke gezellige bediening, alles kan en er wrodt rekening met je gehouden.
prima kaart en voor ieder wat wils.
wat fijn is om een keer niet om water te hoeven vragen, staat gewoon een kan klaar en wordt regelmatig automatisch bijgevuld.
heerlijk gegeten, prima wijnen
nee een aanwinst in ons restaurant boekje
Tunde .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Wij waren hier voor de Moederdag Brunch en hadden een tafel in de Serre.
Het personeel is enorm vriendelijk en alert.
Wij begonnen met een heerlijke Mimosa.
De Brunch was geweldig alle gerechten waren van top kwaliteit en zeer smaakvol.
Zowel de moeders als wij hebben enorm genoten.
Absoluut voor herhaling vatbaar.
Diane T.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
We hebben hier meerdere keren heerlijk gegeten.Iedere keer kunnen we geen keuze maken uit de over heerlijke dessert kaart.Dus maakte het personeel een plateau met van alles wat.Ook de bediening is goed,tot de volgende keer.
Rosalien V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Wat een genot! Perfect geserveerde oesters met heerlijke bijpassende chablis, sashimi als in een Japans toprestaurant, zalige kreeftensoep met room en cognac, boterzacht lamsvlees met perfect combinerende rode wijn, enz enz.
Dat verwacht je niet als je binnenkomt! Persoonlijk vond ik het heel leuk om eens in een gezellige ouderwetse omgeving culinaire hoogstandjes geserveerd te krijgen, zeer verrassend!
Manuel V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Lekker en leuk geluncht. Voor het eerst hier gegeten met 4 personen. Het ziet er leuk uit, overal verschillende hoekjes. Links naast de bar achterin heb je een ronde tafel waar je heerlijk rustig kunt zitten.
De lunchkaart is overzichtelijk en 12 uurtjes een aanrader. Wel is de bijbehorende soep bij lange niet zo veel als je een aparte soep gaat bestellen. Houd daar rekening mee.
De uiensoep was heerlijk van smaak en lekker heet. Ook de tonijnsalade was verrukkelijk. Een tafelgenoot had de hete kip op brood en zat heerlijk te smullen.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Omdat het eten altijd prima was aten we hier weer eens. We kozen vitello tonato en de dagspecial, runderham, als voorgerecht. Smaakten uitstekend. Opvallend was dat er telkens een verse kan water, kosteloos, werd neergezet. Zalm en gamba's waren onze hoofdgerechten. Deze smaakten ook uitstekend vooral door het wijnarrangement dat er prima bij paste. De gamba's waren helaas fors kleiner dan door ons werd verwacht (mede gezien de prijs). In een visrestaurant zijn gamba's twee maal zo groot. De akoestiek in de serre is ontzettend slecht, ga daar niet zitten als er een grote groep zit te eten. Een (lachwekkend) minpuntje is de koffiemelk. De melk komt in een mooi antiekerig melkkannetje maar dan wel verpakt in supermarkt cupjes. Desalniettemin komen we hier zeker terug.