het wapen van Ilpendam

Dorpsstraat 7 1452 PD Ilpendam Nederland Kaart
31-204363373

Meer informatie over restaurant het wapen van Ilpendam

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 23:30

• Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Stel, je houdt van de gezellige sfeer van een dorpskroeg met nog een Perzisch kleedje op de tafel. En stel je houdt van een vriendelijke en persoonlijke bediening. Een ga er ook eens van uit dat je voor een zeer redelijke prijs lekker wilt eten. Dan is een bezoek aan Het Wapen van Ilpendam een aanrader. 'Café - Petit Restaurant' staat er op het raam geschilderd, maar wel een 'petit restaurant' met een aangenaam uitgebreide kaart. Ik begon met een kop tomatensoep met een lekker volle smaak. Daarna een Griekse kipspies met Gyroskruiden, frisse grote frieten erbij en een salade inclusief warme stoofpeer. Dit laatste kost je € 12,50. Kopje koffie toe en een vriendelijke lach bij de vriendelijke rekening. Aanrader!!
Esri .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Voortreffelijk gegeten voor een uitstekende prijs. Keuken open tot en 22.00 uur, kom er nog eens om. (Niet alleen pannenkoeken en poffertjes.) Gezellig terras, binnen een bruin café.
Koksmuts1 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
De omschrijving die ik achter de naam van dit restaurant op iens. nl zie staan “poffertjes en pannenkoeken” klopt niet. In dit dorpscafé (en op het gezellige kleine terras op het pleintje ervoor) kan je uitstekend à la carte eten. Mijn man en ik komen er al jaren af en toe eens om een speciaal bier te drinken en hebben er nu voor het eerst gegeten. Een aanrader!

Ik had varkenshaas met appel,ui en calvadossaus. Ik ben niet zo’n varkenshaas liefhebber maar deze combinatie leek me erg lekker en het was om mijn vingers bij af te likken. Het vlees was gaar en toch sappig en de saus was heerlijk. De porties waren ruim voldoende met voldoende groenten. Grote schaal lekkere knapperige patat erbij. Als nagerecht vanille ijs met boerenjongens gekozen: was ook erg lekker.

Prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed.

Zeer vriendelijke bediening, gemoedelijke sfeer, er komen veel vaste gasten (en dat lijkt me een goed teken).

Over het interieur kan ik niet veel zeggen, we komen er tot nu toe met mooi weer en zitten dan buiten. Met naar het toilet gaan wel even snel naar binnen gekeken: zo te zien een traditioneel café interieur. Niks mis mee.

Hier gaan we beslist vaker eten!