Het Wapen van Diemen

Ouderkerkerlaan 8 1112 BE Diemen Nederland Kaart
31-206950855

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Diemen

Maandag t/m Zaterdag 15:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,8
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Van buiten ziet het Wapen van Diemen er niet heel erg spannend uit. Ik was dan ook aangenaam verrast dat het binnen nog vrij gezellig oogde. Een mooie bar, aardige aankleding en de open keuken te midden van de eettafeltjes had ook wel wat. Dat het eetcafé gedurende de avond vol liep met gasten droeg ook bij aan de sfeer.

De bediening was vlot en gaf je een welkom gevoel. Niet te stug, beetje uit de losse pols, maar voldoende professioneel.

Er was een ruime keuze aan verscheidene gerechten. Ik koos voor de geitenkaas salade vooraf. Deze was erg smaakvol. Niet te ingewikkeld, maar goed van smaak. Een dikke voldoende. Als hoofd nam ik de varkenshaas medaillons met roquefort saus. Deze viel wat tegen. Ten eerste was het een varkenshaasje en waren het geen medaillons. Het vlees was ook iets te ver door gebakken. De saus smaakte op zich ok, maar had niet een mooie egale structuur. Iets te veel bindmiddel vermoed ik zo. De bij geserveerde groente (haricots verts, snijboon en wortel) waren te ver doorgekookt. Ik heb dat eerder gelezen. Jammer dus dat de kok daar niets mee doet. De frieten, zelf gemaakt, waren ok. Mochten iets meer doorgebakken zijn naar mijn idee. Als dessert nam ik de apfelstrudel met vanillesaus en vanille ijs. Deze was echt betreurenswaardig. Lauw van binnen, hier en daar nog koud en met een taaie korst. Dan weet je het wel, zo uit de diepvries en via de magnetron op het bord. Sorry, maar dat kan echt niet. Al helemaal niet als je er dan ook nog 7 euro voor vraagt en er ijs bij serveert dat gekristalliseerd is. Zet het dan niet op de kaart.

Uiteindelijk 45 euro betaald voor 3 matige gerechten met 3 drankjes. Prijs kwaliteit in mijn optiek dus niet in orde. Jammer...
Monars .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Prima plek om na voetballen een hapje te eten. Geen culinaire hoogstandjes, maar lekkere eetcafé gerechten. Kipsaté was sappig, spare-ribs vlezig en véél, kaasfondue heerlijk.
Een aantal speciaalbieren op tap, lekker!
De bediening was (weer) geweldig! Die mensen zien alles, zijn erg attent, vriendelijk en vlot.

Abengerda747 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Ondanks de recensies van andere toch maar gaan eten .
Vriendelijk ontvangen en erg hun best gedaan om je van dienst te zijn .
Blijft een een eetcafe dus je moet niet verwachten dat je culinair verwent gaat worden .
begon met carpaccio was een beetje te veel dressing op daarna de spareribs veel heel veel
marinade er op zodat de saus die je bij kreeg niet nodig was .
een van de ribs was koud en die werd dan ook nog een keer op gepiept voor de rest zat er veel vlees aan dus op zich goed te eten .
Jammer dat de chocoladesaus van de dame blance onder in het schaaltje zat en die pas vond als je bijna klaar was .
Mijn vrouw heeft trouwens wel goed gegeten sliptong , zo zie je maar je moet de juiste keuzes maken .
Smurfin123 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Vandaag voor het eerst bij dit "restaurant" gegeten. Allereerst viel het ons op dat het er ontzettend koud was. Daar werd over gezegd dat ze zelf de kachels niet aan kunnen zetten omdat het pand van de Gemeente Diemen is. Mijn man heeft met zijn jas aan gezeten.
We hebben beide de kipsate besteld met salade en friet. Het kwam vrij snel maar salade was een klein beetje kool met 2 stukjes tomaat en komkommer. De kipsate op 1 grote spies zag er goed uit. Maar de eerste hap zei mij al dat dit niet goed was. Ik heb geprobeerd de smaak te definiëren maar het smaakte op geen enkele wijze naar kip! Mijn man heeft hetzelfde ervaren. De saus was waterig en smakeloos. Ik heb dit alles tegen de bediening gezegd en hij zei dat hij het jammer vond. Ik heb 3 kwart laten staan en we hebben een drankje aangeboden gekregen. Maar doordat we beide ook verkleumd waren hebben we daarvoor bedankt en na nog geen 3 kwartier binnen te zijn geweest zijn we gaan afrekenen en weggegaan. Gevalletje van eens maar nooit meer!!!
Dina D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
24-09-2015 Met 10 collega's van de Bascule gegeten. Het Wapen van Diemen is een gezellig restaurant met bar. Zo lekker bruinig cafe achtig. Zeer vriendelijk personeel. Hoewel het wachten tussen voor en hoofdgerecht wat lang duurde werd dit goed gemaakt door zowat alle gerechten gelijk op tafel te serveren. Zeker een pluim waard met 1 medewerker in de bediening en twee in de keuken. Een echte aanrader. Voor herhaling vatbaar. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten zijn heel goed bevallen.
Carla C.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Als je culinair wilt genieten moet je niet naar Het Wapen van Diemen gaan. De voorgerechten zijn bv Carpaccio, daar kan bijna niets fout gaan, een champignonhapje wat goed ontvangen werd door mijn tafelgenoten en een Zalmtompouce.
Bij de zalmtompouce zou ik willen zeggen, overdaad schaadt. De zalm en het 'tompouce'gedeelte, het knappertje dus waren prima maar dan begint de overdaad. Dikke hompen smaakarme mozarella, slierten salade, plakken ei, tomaat, het kon niet op.
Jammer want alleen de zalm, het knappertje en nog 1 toegevoegde smaak (een vinaigrette of zelfs sojasaus) was voldoende geweest. Er bleef nu nl weinig of niets van de smaak van de zalm over.
Als hoofdgerecht ook zalm, daar ben ik nu eenmaal gek op. Hier had de kok het vel er aan laten zitten en niet knapperig gebakken, het lag er als een dikke vette kledder onder. Gelukkig was het goed te verwijderen, de zalm was gebakken volgens wens.
De friet in puntzakken was een leuk idee, jammer dat de broccoli tot pap was gekookt.
Het dessert was er een van overdaad en zo hebben we slechts het ijs gegeten, gelukkig zat er een veelvraat aan tafel die iedereen aan schone bordjes hielp.
Wat we ook gegeten hebben, de bediening heeft alles goed genaakt, ze zien alles en zijn attent.
Het restaurant zelf straalt een dorpse gezelligheid uit en dat heeft wel wat.
Dus al met al toch nog een leuke avond gehad.
Ben G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Ook deze eerste Kerstdag weer een heerlijk Kerstmenu gegeten. Natasha en haar staf weten je een echt kerstgevoel te geven. Lekker relaxen en genieten.
Ronp .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Eten is zeer goed, alleen de groente is regelmatig iets te ver door gekookt, kan beter wat meer roer bakken, verder word je uitstekend als klant behandeld en benaderd.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Gezellige lokale bar dat ook als restaurant gebruikt wordt. Het speciaal bier is erg lekker. Hebben ze ook wat van op tap staan. Gisteren maar weer eens een tafeltje genomen en redelijke gerookte visvoorgerecht gehad. De bavette was niet heel bijzonder. De chef had echter wel op verzoek een saus bijgemaakt en die was weer erg goed (en uiteraard top dat die de saus had gemaakt)
JonSnow .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
We zijn hier onlangs wezen eten. Het restaurant heeft een mooie binnenruimte en ook nog een gezellig terras. Wij zaten binnen met uitzicht op de keuken.
Als je klanten zicht geeft op de keuken, is het wel handig dat er hygiënisch gewerkt wordt. Wij zagen de kok met z'n blote handen spaghetti op een bord leggen en daarna pakte hij sla uit een zakje en legde dat op een ander bord. We zagen hem niet z'n handen of de sla wassen...
Als voorgerecht de champignons, ze smaakten goed. Daarna varkenshaas, ook deze was goed te eten, alleen waren de bijgevoegde groenten helemaal kapot gekookt. Het nagerecht was een verzameling van verschillende desserts, veel te veel, dus ik heb niet alles geproefd.

Voor een simpele hap kun je hier prima eten, maar verwacht er niet te veel van.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Vrijdag 14 februari 2014 met 6 personen kaasfondue gegeten bij het Wapen van Diemen. Dit restaurant zou bekend staan om zijn goede kaasfondue.
We waren verrast door de inrichting, klassiek/modern, de bediening en natuurlijk niet te vergeten het eten. Zeker een aanrader en niet te vergeten geen parkeerproblemen! Een aardige bijkomstigheid: vanwege Valentijnsdag kregen we allemaal een roos mee.