Het Wapen van Delfshaven

Aelbrechtskolk 29-31 3025 HB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Het Wapen van Delfshaven

In het gezelligste stukje Rotterdam

Het Wapen van Delfshaven vind je in een heel pittoresk stukje Rotterdam. Hier is de tijd even stil blijven staan. Geniet in dit gezellige restaurant van internationaal georiënteerde gerechten en een goed glas wijn. Daarnaast zorgt de vriendelijke bediening dat het jou en je tafelgenoten aan niets ontbreekt en de kans is dan ook groot dat jij hun aanstekelijke glimlach ‘s avonds mee naar huis neemt!

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Delfshaven

7,1
7,1
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Via vakantieveilingen een 3-gangenmenu gewonnen. Bij aankomst kregen we geen menu-kaart in onze handen, maar besliste de bediende wat we mochten eten. Vooraf kregen we een smaakloos, koud champignonensoepje. We waren nog niet uitgegeten en toen kwam de taaie bavette al aan, alsof het meisje haast had en ons zo snel mogelijk weg wilde hebben. De bavette was doorbakken en de groentes waren slap en smaakloos. Enige lichtpuntje was de patat, die nog wel binnen te houden was. Service zeer slecht en onvriendelijk en ik kom hier nooit meer terug..
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Onvriendelijke bediening en goor eten. Koud en taai. Voor en hoofdgerecht niet zelf kunnen kiezen door vakantieveiling bon. Tevens kregen we het hoofdgerecht al terwijl we nog met het voorgerecht bezig waren.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Precies op gereserveerde tijd restaurant binnen. 1 minuut voor ons de laatste 4 persoons tafel vergeven en mijn reservering hadden ze niet. Toen de reservering sms voorgelezen toen werd er een 4 persoons tafel gemaakt.
we hebben 50 minuten op voor gerecht moeten wachten en toen 2 keer moeten vragen of 2 personen ook bestek konden krijgen om het op te kunnen eten. (oke het restaurant zat wel vol)
Het hoofdgerecht kwam voordat de spullen van voorrecht waren opgeruimd. Zeer onhandig.
We waren om 10 uur de laatste tafel die de rekening vroeg en daar stonden allerlei dingen op die wij niet besteld hadden en wat wel besteld stond er niet op. Bleek het de rekening van andere tafel te zijn. Bij uitdraaien van onze rekening moesten we vertellen wat voor toetjes en koffie we gedronken hadden want dat waren ze vergeten aan te slaan. Toen we de rekening kregen klopte die nog steeds maar voor 90%.
Conclusie de bediening is onder de maat, maar het eten is hier wel oke.
Monica B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Ik had via valantie veiling een bon en afgelopen vrijdag 17 maart gereserveerd. Ik ben samen met mijn moeder van 86 geweest voor een high tea.
Was gewéldig. Er waren heel wat lekkernijen maar ook wat lekkerre broodjes met hartigheid. En dat vonden we heerlijk. Mijn moeder en ik kregen lang niet alles op. Leuk tentje en ga zeker nog een keer terug.
Top hoor
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Het was ene ellende kregen Een pot thee, 20 min later pas de thee en glazen. Een vies bord en bestek en vieze servetten de vlekken zaten er in. Mondafdrukken op de thee glazen. Er kwamen mensen later binnen die hadden alles zo wij dus niet
Alles was hard en verbrand niet te eten zonde van me tijd en geld
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Prima restaurant, redelijke bediening en lekker eten. Vind wel dat de inrichting wat te wensen over laat. Maar al me tal een prima restaurant
andre F.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten en zeker voor herhaling vatbaar gezellig en vriendelijke locatie
Christiaan F.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Het eten (onbeperkt spareribs via een Groupon) was lekker. Er werdt veelvuldig gevraagd of alles naar wens was. Een extra bordje voor de botjes en zelfs een extra bakje friet was geen probleem.
De zaak zelf is wel wat verouderd en zou dus wel wat gemoderniseerd mogen worden maar het eten was lekker.
Marissa P.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Gastvrouw heeft een hele lieve kalme stem. Bij binnenkomst goed ontvangen! Heeft goed uitgelegd hoe en wat. Gezellige sfeer in het restaurant zelf ! Akoestische muziek en lichtjes. Oogt heel schoon. Eten was heerlijk! Waar voor je geld. In de vrouwenwc was het mij opgevallen dat er haarspray, maandverband, bodylotion en nog een aantal dingen aanwezig waren. Heel handig, ik heb nog nooit een restaurant meegemaakt die dat soort dingen in de wc had voor gebruik voor klanten! Een 10!
Preety N.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Op woensdagmiddag 23 november, hebben we hier een high tea gehad ter ere van een verjaardag. We waren met 6 vrouwen.
We zijn niet vreemd met het fenomeen high tea en dit was zeker 1 van de betere high tea ! Een aanrader voor iedereen en een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Bij reserveren werden we erg goed te woord gestaan. Er werd goed geluisterd naar onze wensen en onze dieetwensen werden goed geïnventariseerd. Op de dag zelf zijn we heel hartelijk ontvangen met een glas prosecco / jus d'orange en kreeg de jarige een prachtig mini vuurwerk spektakel voor haar neus. Ook werden er verjaardagsnummers afgespeeld.
Vervolgens kregen we een zeer gevarieerde high tea voorgeschoteld met zoete en hartige hapjes bestaande uit quiche, sandwiches (4 soorten), kleine ronde broodjes, scones, chocoladecake, cheesecake, minimuffins, macarons, appeltaart, petit fours en nog veel meer kleine zoetige hapjes. Per 2 personen kregen we een grote etalagier met ontzettend veel kleine hapjes. We hebben niet alles op gekregen maar we zijn een heel eind gekomen!
De bediening kwam regelmatig het theewater bijvullen en stelde ons steeds de vraag of alles nog naar wens was. Prima Service!
De ligging is prachtig aan het water, maar op een regenachtige dag als die van ons hebben we ons ook prima binnen kunnen vermaken in een intieme setting met een warme uitstraling en sfeerverlichting.
Al met al hebben wij een geweldige ervaring gehad; goede bediening, erg klantvriendelijk, royaal aanbod van zoete en hartige hapjes, schone ruimte en uitstekende prijs - kwaliteit verhouding.
Ik heb deze high tea inmiddels al aanbevolen in mijn omgeving :-)

Dames van het Wapen van Delfshaven: well done en dank voor de geweldige ervaring!
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Leuk interieur.
Wat een tegenvaller dat het eten na 30-40 minuten aan tafel gebracht werd. Vervolgens was het eten ook nog koud en taai. Wat een bar slechte service.
Personeel had geen verstand van wijnen en andere soorten drank. Het personeel bestond overigens uit jonge meiden en geen 1 persoon met enkel verstand van de etenswaren.
Opmerking gemaakt naar een van de personeelsleden over het koude eten, geen enkel alternatief werd er genomen om het ons naar wens te maken of de teleurstelling te combineren. Zelf hadden wij ook geen zin om weer 30 minuten op een halve sparerib te wachten.
Jammer! Veel verbeteringen nodig.
Christi T.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
De hightea was lekker maar hebben er 3 kwartier op gewacht. Dat kwam door de luxe hightea die had meer voorbereiding nodig. We weten nog steeds niet wat er luxe aan was..wel een erg gezellig eetcafe en leuke sfeer!
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Een welverdiende tien met een griffel! Via vakantieveilingen ben ik bij Het Wapen van Delfshaven terecht gekomen. Na een- voor mij - te hoog bod (ontdekte ik later via hun website), plus een aantal recensies waarbij dit restaurant niet goed uit de verf komt, hebben wij toch besloten om hier naar toe te gaan. En achteraf gelukkig maar! Bij Het Wapen van Delfshaven wordt je persoonlijk ontvangen en kregen wij meteen een thuis gevoel. De heerlijke geuren van vers gebakken, komt je bij binnenkomst tegemoet. De high tea bestaat o.a. uit mini fingerfood sandwiches, scones met clotted cream en jam. Bij de high tea worden bijpassende theesoorten geserveerd. Zelf gaf ik aan niet van zoet te houden en de anderen juist wel. Direct kwam de eigenaresse met meerdere opties. Wij kregen een tafeltje bij het raam met een prachtig uitzicht. Ondanks de drukte in het restaurant konden wij ongestoord genieten van een heerlijke high tea met op de achtergrond de keukengeluiden en – geuren. Tussendoor kwam de bediening regelmatig vragen of alles naar wens was en vulde ongevraagd de thee bij. De vraag die wij ons van te voren stelden over de – niet zo aardige- recensies, waren voor ons totaal ongegrond. Wellicht door (vernamen wij later) de nieuwe eigenaar(esse) ?! In ieder geval, wij hebben meer dan genoten en daarbij kregen wij alle tijd om te genieten van al het lekkers. Na afloop namen wij aan een meerprijs te moeten betalen, daar de high tea voor ons was aangepast. Ook hier werden wij aangenaam verrast, wij hoeven niets bij te betalen! Al met al, je merkt dat het nieuw is maar op een positieve manier, als klant hebben wij hier genoten en zijn met een voldaan gevoel naar huis gekeerd. Daarom deze welverdiende recensies van ons die het waard vinden om zeker terug te komen maar om ook aan te geven op deze website, - dat het zeker de moeite waard is om je hier te laten verwennen door een zeer vriendelijk team en hun welgemeende gastvrijheid. Nogmaals, bedankt namens de familie J. Jansen, uit Gent, van ons krijgen jullie een Tien met een Griffel!
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Chapeau! Een verdiende 10!
Geweldig verwend bij Het Wapen van Delfshaven! Door mijn vriendin verrast met een high tea voor mijn verjaardag. Een high tea zoals je mag verwachten. Ontvangst was huiselijk en meteen voel je je op je gemak. Zoals er aan het eten ruim voldoende aandacht wordt besteed, zo is de bediening zeer vriendelijk en wordt er tijd genomen voor de klant. Je krijgt alle tijd om te kunnen genieten van al het lekkers wat zij buitengewoon goed serveren. Een het genieten begint hier meteen, welkoms drankje en een overheerlijke soep gevolgd door een heerlijke high tea. Volop keuze in thee soorten die continue worden aangevuld. Wij hoefden niets te vragen, alles werd goed in de gaten gehouden,’of alles naar wens was”. Vroeger waren wij hier al eerder geweest en wij wisten niet dat het van eigenaar(resse) was veranderd. De verandering is meer dan, succesvol! En positief. Laat je wegblazen door de smaken die dit restaurant biedt met prachtig uitzicht. In totaal: “Gastvrij , gezelligheid, verfijning, smaak en elegantie zijn de speerpunten zij hier bieden. Wat een geweldige ervaring bij Het Wapen van Delfshaven! Wij komen zeker terug, bedankt.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Via vakantieveilingen ben ik bij Het Wapen van Delfshaven terecht gekomen. Na een- voor mij - te hoog bod (ontdekte ik later via hun website), plus een aantal recensies waarbij dit restaurant niet goed uit de verf komt, hebben wij toch besloten om hier naar toe te gaan. En achteraf gelukkig maar! Bij Het Wapen van Delfshaven wordt je persoonlijk ontvangen en kregen wij meteen een thuis gevoel. De heerlijke geuren van vers gebakken, komt je bij binnenkomst tegemoet. De hihg tea bestaat o.a. uit mini fingerfood sandwiches, scones met clotted cream en jam. Bij de high tea worden bijpassende theesoorten geserveerd. Zelf gaf ik aan niet van zoet te houden en de anderen juist wel. Direct kwam de eigenaresse met meerdere opties. Wij kregen een tafeltje bij het raam met een prachtig uitzicht. Ondanks de drukte in het restaurant konden wij ongestoord genieten van een heerlijke high tea met op de achtergrond de keukengeluiden en – geuren. Tussendoor kwam de bediening regelmatig vragen of alles naar wens was en vulde ongevraagd de thee bij. De vraag die wij ons van te voren stelden over de – niet zo aardige- recensies, waren voor ons totaal ongegrond. Wellicht door (vernamen wij later) de nieuwe eigenaar(esse) ?! In ieder geval, wij hebben meer dan genoten en daarbij kregen wij alle tijd om te genieten van al het lekkers. Na afloop namen wij aan een meerprijs te moeten betalen, daar de high tea voor ons was aangepast. Ook hier werden wij aangenaam verrast, wij hoeven niets bij te betalen! Al met al, je merkt dat het nieuw is maar op een positieve manier, als klant hebben wij hier genoten en zijn met een voldaan gevoel naar huis gegaan. Daarom deze welverdiende recensies van klanten/gasten die het waard vinden om zeker terug te komen maar om ook aan te geven op deze website, - dat het zeker de moeite waard is om je hier te laten verwennen door een zeer vriendelijk team en hun gemeende gastvrijheid. Nogmaals, bedankt namens de familie Jansen, uit Gendt
Faja H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Dit is ons tweede bezoek aan het wapen van delfshaven, ook deze keer was alles weer gewelidig. Ze hebben een nieuwe kaart dus daar kwamen we van proeven. Het is er altijd relax en geeft een goede sfeer af. De personeel is er vriedelijk en service gericht, we worden er altijd met een lach verwelkomt en er word je netjes een tafel gewezen. Nou we hebben weer heerlijk gegeten ook. Ik was voor de appeljack gegaan gevuld met appel en calvadossaus. Vlees was super mals en lekker rose verse groenten en lekkere dikke friet. Mijn gezelschap ging voor tongfilet met garnalen en dillesaus, ook zij heeft heerlijk gegeten. Daarna zijn we voor de ouderwetse apeltaart gegaan van dudok, altijd goed . Wij komen hier zeker vaker terug, bedankt en tot gauw.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Ik ben hier afgelopen zaterdag wezen eten met een voel vriendinnen. Het ziet er allemaal gezellig en netjes uit. Twee van ons waren vegetarische en namen de groente wrap met vrede groenten en mozzarella die heerlijk gesmolten. En de andere genoten van een dagschotel die ook scherp geprijsd was maar €10,00. Dat waren tongrolletjes gevuld met garnalen. Het zag er echt verzorgd uit en het was ook echt heerlijk. We hadden een leuke avond beleefd in dit leuk klein restaurantje.
H.a. D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Deze avond was er te weinig bediening,wat betekende wat langer wachten en enige chaos
Het eten is geen topper maar redelijk
Het terras is super.
ron V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
'Hetwapenvandelfshaven' zijn we samen wezen eten met een groupon en na 20 minuten besloot ik te gaan vragen waar het eten bleef.
Ik kreeg een afkeurende blik van een vrouw met donker lang haar wat ik als onprettig ervaarde.
vervolgens was de friet/patat hard door gebakken, spareribs leek wel een waaier en sate was van binnen een soort van 'vochtig'.
het eten vonden wij niet lekker en de recensies die positief hier staan of elders komen waarschijnlijk van familieleden kennissen ex collega's vrienden of mensen die zij persoonlijk kennen.
de wc was smerig en de tafels waren niet opgeruimd en er was geen bakje met water en citroen bij het spareribs, geen tandenstokers.
Zo fijn was de service niet en het eten al helemaal niet we hebben de helft laten staan, betaald en zijn vertrokken en gaan er nooit meer naartoe!
Edwin_Ollie .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Nogal wat wisselende recensies hier op de site van IENS. Na ons bezoek van afgelopen zaterdag 20 augustus wil ik daar graag een positieve aan toevoegen. Met een voucher van Ticketveiling voor een driegangenmenu naar Het Wapen van Delfshaven geweest.

De locatie aan de Aelbrechtskolk 29-31 is prachtig en is een van de mooiste plekjes van Rotterdam. Het weer zat gelukkig mee dus lekker buiten op het terras aan het water gezeten. Vrije keuze van de (niet al te uitgebreide) kaart en dat betekende voor ons een prima carpaccio, uitstekende tournedos en goede, pittige ossenhaaspuntjes. Voor het dessert kwamen we uit op een Dame Blanche en Banaan Royale die allebei prima naar binnen gleden. Inclusief de patat ruime porties waardoor het gemis aan een salade niet echt vervelend was.

Vanwege de regen het tweede deel binnen gezeten. Lekkere ongedwongen ambiance, gezellig ingericht en voor ons leuke muziek. De bediening was de hele avond supervriendelijk en bij Radia in vertrouwde handen.

Alles bij elkaar een meer dan geslaagd bezoek aan het pittoreske Delfshaven en zeker een herhaling waard !