Het Wapen Van Athlone

Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:30 - 21:00
Pica .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Met 4 gegeten, drie van ons namen het 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Als amuse zalmtartaar met een uitje, erg lekker. Uitstekend klaargemaakte coquilles voor, met hollandse garnaaltjes en kreeftstukjes. In het menu daarna als voorgerecht een verrukkelijk gegaarde duiveborst met een geconfijt pootje. De vierde een lekker Doesburgs mosterdsoepje. Als Hoofd in het menu een flinke portie hertenrugfilet, heerlijk. Als garnituur, naast een aardappeltaartje en een stukje gebakken witlof, een schaaltje geroerbakte groene groenten en een kleine aardappelgratin. De vierde had heerlijke asperges met livarvarken.
Toe de keus uit kaas en toetje. Wij gingen voor de kaas, die bestond uit verschillende Nederlandse regionale biologische kazen met een heerlijke port erbij.
De wijnen uit het arrangement smaakten er verrukkelijk bij. Maar maakte het bij elkaar wel wat prijzig.
De bediening was zorgzaam en attent, het tempo prima ( zoals wij wensten avondvullend, we hebben er ruim 4,5 uur gezeten) en we werden als laatste gasten beslist niet weggekeken. Kortom we voelden ons echt verwend en komen zeker weer een keer terug.
Enaksekali .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Hier komen we al zo'n slordige 30 jaar, meestal in familieverband om mooie dagen te vieren: herinneringen, trouwdagen, noem maar op. Ons ideale 'familierestaurant', waar we ook ontvangen worden als familie en de kwaliteit onveranderd van de hoogste standaard is.
Zondag zijn mijn man en ik samen geweest, en weer was het een feest.
De ontvangst is altijd hartelijk en warm, ook door de medewerkers die ons niet kennen.

Het opdienen van het brood had wat vlotter gekund, de attributen stonden al uitnodigend op tafel: boter, zout en lekkere olijfolie. Toen het brood gearriveerd was (snoeiheet) begon het genieten.

De amuse was verrukkelijk: licht gerookte, zeer dun gesneden eendenborst met ingelegde rozijnen en een bonbon van eendenlever. Kunnen we daar misschien een paar kilo van bestellen? Daar hadden we best een heel, heeeel groot bord vol van willen hebben.

Vooraf: aan de ene kant prachtige zachtgebakken bloedworst met gebakken ganzenlever, appel en truffelsaus. De smaak van de truffelsaus had wat mij betreft iets nadrukkelijker mogen zijn.
Aan de andere kant risotto met paddenstoelen en verse truffel. De risotto was 'to die for', helemaal perfect, mooi lopend. De truffel was heel iets aan de droge kant, dat was jammer, maar de smaak was goed.

Hoofd: Verse kreeft met coquilles, kreeftensaus en goede verse pasta (spaghetti). Heerlijk sappige kreeft, de coquilles perfect gebakken en de pasta was een ideale taxi voor de combi van vis en kreeftensaus. Complimenten!
Aan de overkant: de hertenrugfilet met vossenbessensaus. Niets op aan te merken, heerlijk. Het hert was een lichtend voorbeeld voor vele hertenbereidingen in Nederland.

Als garnituur, naast een aardappeltaartje en een stukje gebakken witlof, een schaaltje geroerbakte groene groenten (zo lekker, ik ga zeuren om het recept) en een heerlijke kleine aardappelgratin.

De overkant kon nog een dessert verwerken: crème brûlée met slagroom en vanilleroomijs. Aan overkant's gezicht te zien was de crème in hoge mate geslaagd.

De koffie is trouwens ook niet mis: drie heerlijke bonbons erbij voor een zeer schappelijke prijs.

De bediening is voorbeeldig. Vlot, attent, persoonlijk waar het even kon (bedankt, we hebben het zeer gewaardeerd) en met veel wijnkennis.

Prijs/prestatieverhouding: uitstekend.

Bedankt voor (weer) een geweldige avond! Tot de volgende keer.
Phillipvb .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wat een fantastisch restaurant. Hele leuke attente bediening die zeer behulpzaam is met bv het kiezen van een bijpassende wijn. Wij hadden het viergangen verrassingsmenu. Dit was van een uitzonderlijk hoge kwaliteit voor een betaalbare prijs. (in onze ogen verdient dit restaurant wel een ster). Entourage in het restaurant is ook heel huiselijk.
Grootaarts .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op 11 juli hebben wij ons 50 jarig jubileum hier gevierd met een geweldig lopend buffet.
Ons gezelschap bestaande uit 37 personen in de leeftijd van 5 tot 85 jaar hebben een onvergetelijk middag/avond gehad. Wij hebben alleen maar complimentjes ontvangen van onze genodigden. Dit willen wij aan een ieder laten weten. Proficiat aan alle medewerkers van dit fenomenale restaurant.

De jubilarissen Jan en Cobie Grootaarts
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Heerlijk familiediner gehad bij het Wapen van Athlone met 12 personen. Attente bediening en een leuke ambiance. Voor de kinderen kon maatwerk geleverd worden en ook de gerechten van de kaart zijn van goede kwaliteit. Een aanrader.
GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Met z'n tweeën op maandagavond gegeten. We hadden niet gereserveerd en zo te zien hadden meerdere mensen dat niet gedaan. Het was in onze ogen dus redelijk druk voor de 2 bedienende personen ( de eigenaren, geloof ik ). Ondanks dat bleven ze bijzonder vriendelijk, relaxed en professioneel.
Het eten was heel smaakvol en heerlijke rode (huis) wijn. Decor is misschien een beetje oubollig maar wij hadden er geen last van: de warme ontvangst en het heerlijke eten maakt dat helemaal goed!!!
Jolandakamer .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Na een teleurstellende maaltijd elders hebben wij hier een verrukkelijk dessert genomen. De maitre was bijzonder vriendelijk om ons nog op een laat tijdstip binnen te laten voor enkel het nagerecht. Daarbij heeft hij ons een heerlijke proeverij van nagerechtjes aangeboden dat niet op de kaart stond. De wijn die wij erbij kozen was ook erg lekker. Hadden we hier maar onze hoofdmaaltijd gegeten! We zouden er graag nog eens terugkomen om ten volle van dit restaurant te genieten!
Esmeewouter1988 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Zeer lekker eten.
Eventuele extra optie's buiten de kaart om is hier nooit een probleem.

Zowel de bediening als de eigenaren zijn zeer vriendelijk. Ze zijn leuk voor kinderen en zelfs aan de hond word nog gedacht. ( de hond krijgt ook een amuse)

Wij eten hier altijd graag, en komen ook regelmatig.
Ruud1958 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
We hebben er met vijf personen heerlijk getafeld. De vegetarische gerechten waren een bijzondere culinaire verrassing en zeer smaakvol. Niet standaard. Ze staan niet op de kaart maar zijn echt bijzonder en het proberen waard. Vraag er naar of meldt bij de reservering de wens om vegetarisch te eten. Mijn man heeft wild gegeten en heeft er zichtbaar van genoten. Plezierige ambiance en kundige bediening. Kortom een echte aanrader!
Pelle H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Heerlijk gegeten hier! Uitstekend klaargemaakte coquilles voor, de kreeft was twee hapjes dus wel heel erg klein. Hoofd de asperges met ham. Heerlijk klaargemaakt maar dat is natuurlijk ook niet zo ingewikkeld. Goede wijnsuggestie door de jongedame in de bediening. Jammer is de akoestiek van de zaak, het is enorm lawaaiig terwijl er toch niet heel veel mensen kunnen zitten. Erg koud op de onverwarmde wc en nep bloemen kunnen natuurlijk echt niet. Maar goed, de kwaliteit van het eten maakt het zeker een bezoek waard!
FrankAsd .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Een beetje bij toeval hier terechtgekomen (via Iens met "huidige locatie") en gelukkig hadden we op zaterdagavond nog een mooi plekje. Hartelijke ontvangst, en voortreffelijk gegeten: Kreeft met St Jacobsschelpen en het andere bord was voorzien van zwezerik en asperges. Beiden van hoge kwaliteit, en het toetje (crème brulée met gemarineerde ananas) was ook uitstekend.
Een echte aanrader.
Henk U.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Een van de restaurants waar we een paar keer per jaar komen als we iets te vieren hebben. In al die keren dat we er geweest zijn, zijn we nog nooit teleurgesteld. Zoook afgelopen vrijdag. We namen, zoals altijd, het viergangen verrassingsmenu. De bediening vraagt wat je niet lekker vindt en de kok gaat aan de slag. Vooraf gebakken griet, scampi, zeekraal en beurre blanc saus. Heel goed klaargemaakt, de vis precies goed. Tussengerecht zwezerik met cantherellen en saus van verse morieltjes. Julius Jaspers mag dan vinden dat je verse morieltjes niet in de blender mag doen om saus van te maken maar hij was gewoon heel erg lekker. Hoofdgerecht lamsvlees. Ik vond een paar stukjes net iets te rood, de rest was perfect. Nagerecht een taartje van rood fruit met witte chocolademousse. De wijnen uit het arrangement pasten er perfect bij, en het was geen enkel probleem dat we allebei halve glaasjes wilden. Gastvrijheid staat hier heel hoog in het vandel, je krijgt echt het gevoel dat je verwend wordt. Kortom, geweldig, we komen vast nog vaak terug.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Eten verrukkelijk, michelin-waardig maar dat willen ze niet en snap ik ook wel. Zo is het goed en de kwaliteit top. Aanrader! Wij hadden het restaurantweek menu met vooraf vis en hoofd een erg goed stuk vlees. Bediening uiterst attent en een zeer goede rode huiswijn. De eigenaar heeft ons nog wat verteld over de geschiedenis van het restaurant en het voormalig bovengelegen hotel.

Reserveren gewenst omdat het vanwege het lekkere eten vaak vol zit. De tafelschikking is ruim waardoor je niet op elkaars neus zit en de keuken het goed bij kan houden.
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Heerlijk gegeten: verrassend smaakvolle wildgerechten in de juiste porties. De bediening was erg vriendelijk en de entourage maakt het geheel compleet.
Jandegraaf .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
29 juni had ik hier voor mijn vrouw en mij gereserveerd voor het vieren van onze trouwdag. Naast de reservering nog een speciaal verzoek gedaan voor ontvangst met champagne en rode rozen voor mijn vrouw. Dit was allemaal geregeld en mijn vrouw was hierdoor echt verrast. Ook het eten (5 gangen verrassings menu met wijnarrangement) was fantastisch! Dit gecomplementeerd met uitstekende bediening maakte dit voor een onvergetelijke avond.
Dank nogmaals voor de geweldige en heerlijke avond!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Hier gegeten in de restaurantweek. Het voorgerecht, een frisse salade met scampi's en hollandse garnaaltjes was lekker, wel wat eenvoudig. Er werd heerlijk brood bij geserveerd. Het hoofdgerecht was fantastisch: reebiefstuk met een prachtig cuisson geserveerd met bospaddestoeltjes. Samen met gewokte witlof en gegratineerde aardappeljes was het smullen. We vroegen er een passende wijn bij en kregen een heerlijke Italiaan. Men kent zijn produkten hier. Als dessert een combinatie van verschillende chocolades. Daarbij een Pedro Ximenez, die goed smaakte bij de chocolade. Sfeervolle inrichting. En een prettige, kundige bediening. Prijs/kwaliteit verhouding helemaal prima. Een aanrader dus.
Rojomase .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Gisteren heel gezellig met zes personen aan een ronde tafel gezeten. Het genieten begon al met een heerlijke amuse. We waren allemaal blij met onze keus van voor- en hoofdgerecht. De kwaliteit van het eten was verrassend goed. Zeker een aanrader.
Jdeschutter .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
16 juli het viergangen verrassingsdiner genoten. Dit was met recht een culinaire verrassing. Heel afwisselend, een bijzondere amuse en verder zowel heerlijk vlees, vis en groente en een verrukkelijk toetje. Nog nooit zulk lekker mals lamsvlees gegeten. En wat ook erg leuk was: ons hondje was zeer welkom en kreeg ook wat lekkers.
Batavia .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Een adres waar ik graag kom.
De inrichting is stijlvol.
Het eten is subliem : Frans met een verrassende ,Nederlandse twist.
De service is hartverwarmend.