Het Wapen van Alblasserdam

Dam 24 2952 AB Alblasserdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Wapen van Alblasserdam

Martin B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Hier op 18-05-2016 een middag en avond doorgebracht. De keuzelocatie voor een reunie in kleine kring was op het wapen van Alblasserdam gevallen. Anders was ik hier nooit gekomen. Auto makkelijk te parkeren. leuke en gezellige lange tafel voor ons clubje. Drinken en bittergarnituren heel betaalbaar, De service is hier met een lach en in principe kan alles.
Na enige uren borrelen hebben wij besloten om te blijven dineren. Mooi 3 gangen menu voor SLECHTS 17,95. kop lekkere iets gezoete pikante tomatensoep, rib eye steak, met patat gebakken aardappelen en snijbonen, Bij lege schalen werden deze gelijk bijgehaald. en dessert van IJs, chipolate oid met slagroom. Alles mooi gepresenteerd en erg lekker.
Wij hebben hier vanaf 11.00 tot een uur of 22.00 gezeten en het viel mij op dat het steeds heel druk was. Mar ja met deze prijzen is dat niet raar en dus een aanrader.
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Het is een klassieker maar wat is de saté toch lekker! Lekker mals en ruim voldoende. Bediening was super! Enthousiast, vrolijk, snel en meedenkend. We gaan snel weer!
Vonknoor .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Met 4 volwassenen en 2 kinderen hier gegeten. Tja wat kan je verwachten van iets dat met ' wapen van ...' Begint. Als je het juiste hoofdgerecht neemt, zoals oma's sucadelapjes dan wordt je aangenaam verrast met een heerlijk zacht stukje vlees, dat ik niet eerder in een restaurant ben tegengekomen. Een sateschotel is vooral lekker als je thuis nooit zo'n vette hap krijgt voorgeschoteld maar daar stiekum wel eens trek in hebt, en dat kan dus hier. Overigens laat de menukaart ook eigentijdsere gerechten zien.
Je krijgt hier zelfs nog een schaaltje met bloemkool, stoofpeertjes en aardappeltjes /frites bij geserveerd. Ouderwets lekker maar dan wel in een prettige ambiance, met goede stoelen en attente bediening.
De desserts zijn de klassiekers maar modern opgemaakt, zoals de warme chocoladetaart met mouse en ijs. Heerlijk vond onze dochter deze. Of de creme brulee, behoorlijke hoeveelheid, had minder gemogen, maar prima van smaak. Sorbet, ook zo'n klassieker, was aan de zoete kant.
Enige minpunt is de zijdeur waardoor je niet naar binnen mag, maar waar kennelijk toch veel gasten door naar binnen kwamen, rokend en al. Als het dan niet mag doe dan de zijdeur op slot zodat de kou en rook buiten blijven.

Herman V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Het eten was fantastisch, een stukje ree en een stukje haas, allebei mals! Ambience blijft die van een eetcafe, maar dat weet je van te voren. Bediening zoals altijd zeer wellevend.

Nu weer wachten tot het beroemde 3-verdiepingen visplateau weer op het menu staat (later in heet jaar)!
PeBi .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Tweede kerstdag een zes gangen menu gegeten. Omstreeks 18:45 uur aangekomen. Het eten ging heel snel. Dit al meerdere malen aangeven bij de bediening! Helaas het tempo ging gewoon door.
Bij het nagerecht vroeg de bediening of wij wilde wachten, het leed was al geleden.
Om 18:45 uur aangekomen en om uur 20:47 gepind. Zessen gangen in minder dan twee uur tijd.

Zonde was het eten want was op zich niet slecht!
FrankHen .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Kwam hier Jaren zeer regelmatig maar het laatste jaar wordt het steeds slechter. De kaart (papieren placemat) is al Jaren hetzelfde. Was er afgelopen vrijdag en ipv het lekkere stokbroodje van de afgelopen Jaren kreeg ik een antiek oudbakken klein bolletje. We besloten om maar weg te gaan en moesten voor die 2 bolletjes (1 per persoon) ook nog eens 3.50 aftikken. Na protest kreeg ik nog 1.50 terug. Ik heb hier Jaren met plezier gegeten en zeer regelmatig (en lekker) gegeten maar het is echt de laatste keer geweest. Het was al een herkansing voor de laatste slechte keren maar nu is het echt over.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Wij hebben vandaag hier met het gezin gedineerd.

Het eten was prima. Ik zelf koos voor de dagschotel die vandaag een biefstukje met chinese kruidensaus was. Voor € 13,50 had ik een prima vol gevoel en ik vond de prijs/kwaliteit hierdoor ruim voldoende. Het vlees had naar mijn mening wel iets malser mogen zijn, maar de saus compenseerde dat. Prima op smaak en er was daarnaast een mooie afblussing met rode wijn te proeven. Al met al dus een prima biefstuk gerecht, wat resulteert in een dikke acht.

De serivce was ook ruim voldoende. De ober die ons bediende was erg vriendelijk en toen we nog wat extra friet/ mayo nodig hadden had hij het zo gebracht. Het stond daarnaast niet eens op de rekening, dus dat noem ik nog eens dikke serivce: een negen.

Het decor was, zoals anderen hier al aangeven, een tikkeltje oudbollig en sommige dingen zijn inderdaad misschien aan vervanging toe. Ik persoonlijk vind dat wat ouderlijke decor juist wel voor een leuk sfeertje zorgt. Ook de authentieke meubelen waar wij aanzaten vond ik wel goed bij het gebouw passen, wat er ook al jaren staat.

Het was in ieder geval een geslaagde avond die zeker een dikke acht waard was. Wij komen hier zeker nog vaak terug!
John V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
De keuken heeft zijn uiterste best gedaan op het maandmenu.
Verse producten op een eenvoudige smakelijke manier bereid.
De bediening is vriendelijk maar niet erg handig
De inrichting is hoog nodig aan vervanging toe. Wel heeft men een leuk terras aan een jachthaventje.
Olaf1970 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Bediend door viendelijke serveerders in outfit die aan trainingspak deed denken. Te grote porties van gemiddelde kwaliteit; te flauw, te zoet, te doorsnee. Thuis koken we beter. Ambiente in jaren 70 sferen. Niet bewust gestyled maar gewoon nooit vervangen. Prijs/kwalitei-verhouding niet in balans. Wel plus voor bediening, locatie en buitenterras