Het Wantij

Meer informatie over restaurant Het Wantij

Jouw recensie over het restaurant Het Wantij

Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Pannenkoeken waren slecht. Te dik en bleek. Gewoon niet goed gebakken. Met commentaar werd niets gedaan. Teleurstellend. Speeltuintje was leuk!
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Voor gezinnen met kinderen een prima gelegenheid om te eten op Schiermonnikoog. Wij, drie volwassenen en twee kinderen, aten er visvangst van de week (2x), pizza carbonara, pizza bambino en een pannenkoek naturel. Patat en groente konden naar behoefte bijbesteld worden, maar dat bleek niet nodig te zijn. Er was wel enige hinder van wespen op het terras, maar dat is in deze tijd bijna onvermijdelijk. De prijzen zijn schappelijk en de sfeer is zeer (kind)vriendelijk.
David B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een familerestaurant en duidelijk 'kindvriendelijk', met een speelhoek, veel speelgoed en kinderboeken.
De kaart biedt een redelijke keus en de bediening is snel, behulpzaam en heel vriendelijk.
We bestellen een groene thee (€2,25 - grote mok!), de pizza Ariana (veel groenten w.o. artisjok en asperge)(€13,25) en een saté varkenshaas (een grote portie 'hompen' mals vlees, kroepoek, een grote puntzak friet en een verrassend fraai opgemaakte en gevulde bak salade fruit/groenten)(€14,25).
De saté is zeker 'waar voor het geld', de pizza enigszins 'mwah': wel veel groenten, maar de pizzabodem is duidelijk 'horeca' en niet vers.
De achtergrondmuziek is allesbehalve passend en zeker niet Italiaans!
De wc's zijn netjes en makkelijk toegankelijk (bij de ingang).
De aankleding van de zaak is eenvoudig, een beetje rommelig en dusdanig dat het de gehorigheid/rumoerigheid vergroot.
Christiaan L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Ontzettend vriendelijk en aardig personeel. Persoonlijke aandacht en vrolijke gezichten. Het eten was goed, vooral de voorgerechten. Een aanrader voor iedereen die Schiermonnikoog bezoekt. Wij hebben een ontzettend leuke avond gehad!
Marianne R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Gisteren hebben we met zes personen hier gegeten rond drie uur in de middag, heel druk was het er niet. We bestelden allemaal een hoofdgerecht, het vlees was echt prima! Maar dat je met zes volwassen een puntzakje friet, een klein schaaltje aardappeltjes en één klein schaaltje salade moet delen vind ik echt onder de maat. Je verwacht dan een serveerster die komt vragen of alles naar wens is zodat je wat kunt bijbestellen, maar dat was valse hoop, zodat ook onze glazen leeg bleven. Een echte misser, we zijn door deze ongastvrijheid elders een toetje gaan eten....
Marloes H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Tijdens de culinaire wandeling kwamen wij langs het Wantij. We werden zeer enthousiast ontvangen en verrast met een meer dan smakelijk hapje. Echt een verrassing en een aanrader voor iedereen die een bezoek aan Schiermonnikoog brengt.
Carel1601 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Prima restaurant om met kinderen te eten. Die kunnen namelijk op het grote grasveld spelen. Eten is niet hoogstaand maar kwam redelijk snel door terwijl het terras en binnen vol zat.
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Net hier gegeten met 4 volwassenen en 2 kinderen. Een uur moeten wachten op ons eten terwijl een tafel naast ons later binnenkwam en eerder het eten geserveerd kreeg. Eten was een drama. Poffertjes voor de kleine waren keihard (hoe krijg je het voor elkaar vraag je je af). Frietjes waren extreem bleek en zacht. De vis vangst van de week was niet vers, smakeloos en de salade mag je geen salade noemen. We hebben alles teruggestuurd. Als excuus werd een groep voor ons gebruikt. Twee keer moeten smeken bijna om een drankje wat overigens erg lang duurde. Absoluut niet voor herhaling vatbaar en als restaurant een aanfluiting. Zo slecht in jaren niet meer gegeten.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wanneer je krijsende kinderen geen probleem vindt en geen hoge verwachtingen hebt van het eten en de sfeer... Oké restaurant.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
na renovatie geweldig mooi geworden. nu meer ramen die je eerder niet zag doordat er de bar voor stond. echt een super verbetering. de sfeer is als van ouds zeer gastvrij en vriendelijk. het eten is er ook geweldig lekker . voor vragen staat men open . verder is er een mooi terras op zon kant met kinder speelgoed. ook in de hal is er voor kinderen iets te lezen en te spelen.al met al zeer kindvriendelijk.
Barneveld58 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Gegeten bij Wantij.
Prima, snel opgediend en vriendelijke bediening.
Pizza's en pannekoeken waren heerlijk.
We komen hier graag nog eens terug.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Onze derde avond op Schiermonnikoog viel de keuze op het Wantij in het dorp. De entourage was al niet veelbelovend: het fantasieloze, gedateerde interieur van een tweederangs pannenkoekenrestaurant. De bediening was afdoende, maar onverschillig, zoals bijvoorbeeld bleek uit het al wegdraaien tijdens het neerleggen van het bestek. Maar het eten spande de kroon. Mijn spareribs waren prima eetbaar, maar werden geserveerd met een fantasieloze, droge rucolasalade (ook al staat het in het protocol, géén stukje meloen toevoegen als de meloen niet rijp is!) en uitgesproken slappe, melige frites. En de pizza van mijn vrouw was opmerkelijk klein, rondom zwartgeblakerd, en in het midden voorzien van een dikke laag kaas, druipend van het vet, en verder gespeend van enige kruiden die het geheel tot een echte pizza hadden kunnen verheffen. Wat me terugbrengt op het personeel: toen wij onze onvrede met het eten kenbaar maakten, zei de serveerster "Sorry", maar bracht vervolgens zonder blikken of blozen alles in rekening.
Regina H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Als laatste dag op Schiermonnikoog, hebben wij bij het familie restaurant Het Wantij gegeten. Een restaurant waar kinderen als serieuze gasten benaderd werden, dit hebben we vanaf een afstandje kunnen bekijken. Dit was leuk om te zien. Het restaurant zelf kan wel een opknapbeurt gebruiken. Het ziet er een beetje oubollig uit. Vriendelijke bediening.
Ik had de Vegetarische roerbak groente met brie. De smaak was neutraal, met teveel saus. De groente had een stevige beet.
Mijn partner had de Kalfsschnitzel `Het Zwaantje´. Deze was goed gebakken en goed van smaak.
Samen met de gebakken aardappelen, de frieten en de salade was het meer dan genoeg. Daarom geen nagerecht genomen.
Prijs, kwaliteit kwam overeen.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
leuke bediening, maar helaas was het eten niet lekker. De pizza's waren klef en niet smakelijk en de salade uitgedroogd.
Dolf S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Pannenkoek gegeten, en spareribs. Was allemaal wel in orde, spareribs (de marinade) misten wat smaak. Maar niet duur en niks mis mee, als je wat eenvoudiger wil eten.
Anna62 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
ligging is aardig. Op het terras pannekoek gegeten die niet gaar was. Vervolgens een rekening gekregen met daarop ook 3 niet door ons bestelde consumpties. De serveerster ging de rekening wel corrigeren toen wij er iets van zeiden. Tot onze stomme verbazing heeft zij echter geen enkel verontschuldigend woord gezegd. Heel onprofessioneel.
Menno B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Twee pizza's gegeten met mijn zoon, die een groot pizzaliefhebber is maar de quattro stagioni na twee happen liet staan. Het lag aan de gebruikte kaas. Ik was het met hem eens.
Marina L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Gezellig familie restaurant. Uitstekende bediening, lekkere pasta en de pizza di Marco is heerlijk. Voor de kinderen een lekere pannenkoek of ander kindergerecht. Relaxte sfeer, speelgrasveldje voor de kinderen.