Het Vuursche Bos

Dorpsstraat 25 3749 AC Lage Vuursche Nederland Kaart

Over het restaurant Het Vuursche Bos

Heerlijke pannenkoeken in een groene omgeving

Door de omgeving van Het Vuursche Bos krijgt menig persoon spontaan zin om te gaan wandelen. Maar niet zonder eerst hier gegeten te hebben. Naast een ambachtelijke pannenkoek kun je hier ook terecht voor een goede maaltijdsalade of gewoon een borrel. Leuk voor jong en oud!

Meer informatie over restaurant Het Vuursche Bos

Dinsdag t/m Zondag 10:30 - 20:00
- Lunch vanaf 10:30

6,9

Jouw recensie over het restaurant Het Vuursche Bos

Gerrie V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Zondagavond 18 november... Na een heerlijke boswandeling in de Vuursche bossen besluiten we een pannenkoek te gaan eten. We gaan naar binnen en na even geduld is er een tafel voor ons. Het is gezellig druk. Een vriendelijke jongeman komt naar ons toe en vraagt wat we willen drinken. Ondertussen bekijken we de kaart en als het drinken komt doen we de bestelling... Ik bestel een uiensoep en een pannenkoek spek/kaas... 'kan daar ook ui bij?' Ja hoor.. maar die wordt niet meegebakken want dan blijft de geur in de pan hangen en smaken de zoete pannenkoeken naar ui" ??/ Nog NOOIT gehoord en we eten regelmatig pannenkoek.. maar goed.. als dat hier de regel is dan geen ui... Vriendlief besteld een tomatensoep en een pannenkoek spek/ham/champignons.. De lieve jongeman vraagt nog of we de soep als vooraf willen... Eh.. ja natuurlijk... lijkt me logisch...Na een minuut of 10 staat dezelfde jongeman met twee pannenkoeken voor ons... maar... eh... we hadden eerst soep besteld... ja.. die komt er ook aan..... ja maar ....die wilden we als voorgerecht... .Oh.... het komt gelijk... ja maar dat willen we niet... Oke... de pannenkoeken gaan terug naar de keuken na een meewarige blik van de jongeman...
Tsjaa... je had het nog gevraagd..
Na weer een tijdje wachten staat hij met de soep bij onze tafel...
De tomatensoep? Ik zeg' voor meneer!" Zet het het voor mij neer en de uiensoep voor vriendlief... ach.. dat hebben we zelf maar omgeruild... waarschijnlijk verstond hij..' gooi maar neer' ...Er werd ongeveer 5x gevraagd of de soep lekker was... blijkbaar waren wij de lastige klanten die te vriend gehouden moesten worden... nou naar mijn mening hebben wij niets verkeerd gedaan.
Nadat vriendlief de soep op had stond de jongeman al weer bij onze tafel en haalde de soepkommen weg.. ik kon nog net de laatste twee happen naar binnen werken.... " oh... u bent net klaar"' zei de jongeman... Nee jongeman.. ik werk snel de laatste happen naar binnen zodat je niet op me hoeft te wachten..' dat heb ik hem maar niet gezegd.
Na een kwartiertje wachten stond dezelfde jongeman met de pannenkoeken aan tafel.... een spek/kaas? Ja die is voor mij... dank je wel. De andere werd bij vriendlief neergezet..
'Oh... wilt u even uw pannenkoek optillen of ik ze goed neergezet heb??? Huh??? moeten we onder onze pannenkoeken kijken? Ja dan kan ik zien of dit die met kaas is en die andere met champignons...
Nou op dat moment kreeg ik sterk het idee dat er ergens een camera hing en we midden in bananasplit zaten... maar nee.. de jongen bedoelde het zeer serieus....Gelukkig voor hem had hij de juiste pannenkoek bij de juiste persoon gezet..
Wij krijgen sterk het idee dat we te maken hadden met iemand die hier net werkt... Alles wat fout kon gaan ging fout.
Lage Vuursche krijgt toch best chicque klanten en is mijns inziens best wat gewend...
Maar dat ze niet weten dat als mensen soep en een hoofdgerecht bestellen ze eerst de soep willen en daarna het hoofdgerecht....
Dat het personeel aan tafel vraagt of de klant even onder zijn pannenkoek wil kijken of het de juiste is....
Als het personeel vraagt van wie de tomatensoep is en ik zeg ' voor meneer'' en ik krijg de kom soep alsnog voor me......
Dan moet er nog heel veel geleerd worden...
We hebben vreselijk gelachen om deze domme acties, maar komen hier niet meer terug.... we voelden ons erg in de zeik genomen en wat ik al zei.... we vroegen ons echt af... waar hangen hier de camera's en wanneer wrodt het uitgezonden.....
Robin Z.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Op zondagavond hebben we met twee stellen (en twee kinderen) hier gegeten. Drankjes kwamen elke keer laat, we moesten naar de bar lopen om de bediening aan onze bestelling te herinneren. De pannenkoeken kwamen zelfs pas na 5 kwartier. Volgens de bediende, nadat we een uur gewacht hadden)@, was er iets misgegaan en moesten we nog 25 min wachten omdat we opnieuw in de rij zaten. Er kon geen sorry af, hij zag ons liever vertrekken dan dat hij korting of een drankje van het huis gaf. De pannenkoeken waren trouwens niet gaar. Normaliter plaatsen we nooit dergelijke recensies, maar uitzonderlijke gevallen vragen om een uitzonderlijke recensie.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
We hebben een heerlijke familiedag gehad in Het Vuursche Bos. Bijna de hele dag een eigen ruimte op het terras en een kanjer van een ober! Wat was hij vriendelijk en attent! Vuursche Groep: wees zuinig op deze Philip met zijn bronde krullen!
Ook waren we erg tevreden over de gerechten. Heerlijke grote slades en goede pannekoeken.
Zelfs onze laatste bestelling pizza’s vlak voordat de keuken ging sluiten was optimaal verzorgd. Helaas was niet goed doorgekomen, dat één familielid de hele dag glutenvrij moest eten en niet alleen bij de lunch.
vandamenco .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
We hebben hier gegeten met een gezin met kinderen. Het duurde vrij lang voordat onze bestelling opgenomen werd. De verse jus was zeer zeker aangelengd met iets uit een pak, jammer. De broodjes en pannenkoeken waren prima, zij het wat eenvoudig. Het terras was half leeg en toch duurde het echt erg lang voordat we geholpen werden. Ik geloof niet dat we hier nog eens teruggaan.
Coen W.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Hier een lekkere spek en kaas/gember pannekoek gegeten op een koude zaterdagmiddag. Nette bediening en niet al te druk dus een mooi uitje.
Demelza C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Helaas zaten er 2 haren in mijn pannenkoek. Bij het benoemen ervan werden we afgewimpeld dat het doorgegeven zou worden. Er werd niet op terug gekomen. Vervolgens de rekening gevraagd en die duurde (zonder compensatie) 15 min, doordat we bij een andere ober er nogmaals om moesten vragen...
raym1977 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Jammer dat er nog steeds geen Versierpannenkoek is voor de kinderen (en geen kleinere pannenkoek). Eigenlijk jammer dat er niets anders is dan een pannenkoek met suiker/stroop voor de kinderen. Meerdere soorten pannenkoeken voor de kleintjes zou mooi zijn. Service was gewoon goed, niets op aan te merken, maar ook niet bijzonder. Decor mag wat geüpdatet worden.
DeFijnProever66 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Toen we in Lage Vuursche aankwamen leek Het Vuursche Bos ons een leuk restaurant om te gaan eten. We zaten in de buurt van de keuken. Vreemd is dat een boormachine pontificaal voor het raam van de keuken stond. Dit geeft te denken over de hygiëne in de keuken. Ik bestelde een pizza met kip shoarma. Mijn vrouw een pizza fughi (champignons). De pizza's waren iets te groot voor het bord en iets aan de platte kant. De smaak van beide pizza's was dik in orde. Goed belegd, niet overdreven, maar wel voldoende. Had iets krokanter (alleen aan de rand) gemogen. De prijs was goed. Het decor was wel een beetje armoedig.
230861 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Op zondagmiddag na een lekker potje midgetgolfen plaats genomen op het terras van dit restaurant. Vriendelijke bediening en prima locatie om bij fraai weer lekker op het terras plaats te nemen. Wij bestelden 2 x Zalm salade, 1 x Pizza en 3 x pannenkoek. De pizza kwam helaas met wat zwarte randen geblakerd voor onze neus en de pannenkoeken waren gewoon niet gaar. de bediening erbij geroepen en dat is ter plekke wel goed en naar tevredenheid opgelast maar dit zijn dingen die gewoon makkelijk te voorkomen zijn. Er was geen hele grote drukte zichtbaar dus de keuken had dit beter moeten doen, jammer maar het zij zo. Wel complimenten zoals de klacht is opgelost !

Piet van den Bosch.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We komen hier wel vaker omdat de kinderen graag poffertjes eten en zij een verrassing krijgen na het eten(muntje voor de kadootjesmachine). Ik had een salade gerookte kip en mijn dochter poffertjes met fruit en slagroom. De salade is megagroot maar smaakt prima, de poffertjes ook trouwens.
José T.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
We kwamen hier met drie personen pannenkoeken eten. Mijn pannenkoek met spek was slecht: licht verbrand, niet gaar en lauw. De andere twee pannenkoeken waren matig, ook lauw. Bediening reageerde niet aardig.
F.E. S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Wij werden met een groep van 18 personen (na reservering) zeer hartelijk begroet.Het zaaltje waarin wij zaten was gezellig en rustiek aangekleed, zoals je van een pannenkoekenrestaurant verwacht.
De bediening was vriendelijk en efficiënt, de pannenkoeken waren heerlijk, kortom een geslaagde middag. Aan te bevelen.
Postman161 V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijke pizza gegeten. Ook voor onze zoons een pannenkoek besteld. Hebben heerlijk gesmuld. Vriendelijke bediening. Gaan zeker nog een keer eten.
Hanneke F.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
De Vuursche Boer zat vol, zodat wij uitwerken naar Het Vuursche Bos. Ondanks dat het daar niet vol zat, was er wel erg veel herrie. Dat was snel vergeten toen de pannenkoek voor de jongste, die vandaag jarig is , werd geserveerd met vuurwerk!
De pannenkoeken waren erg lekker!
Franciska W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Vandaag geluncht op het terras in de zon. Gekozen voor de salade met zalm. Deze was rijkelijk gevuld en een broodje erbij. Een spa en een heerlijk kopje koffie maakten het af. Vriendelijke bediening, fijn plekje. Wel veel wespen maar wat wil je met de zoete geuren van pannenkoeken, stroop en poedersuiker.
Foodmood73 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Het eten was van prima kwaliteit, veel voor een redelijke prijs. De ciabatta met geitenkaas was heerlijk en de pannenkoeken natuurlijk ook! De huisgemaakte pizza was vrij droog. Voor wat betreft het kindermenu, mogen de porties aangepast worden, de pizza heeft dezelfde maat als voor een volwassene en is voor kleintjes echt veel te groot, zonde! De bediening op het terras heeft helaas weinig overzicht. Het opnemen van de tafels duurt lang, zeker 15 minuten voor drankje werd opgenomen en tevens het uithalen van de borden van de vorige gasten aan onze tafel, duurde heel lang. Wel vriendelijk personeel en doen erg hun best! Verder een heerlijke plek om op het terras van de herfstzon te genieten!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Natuurlijk kun je in dit restaurant in Lage Vuursche pannenkoeken eten, maar wij besloten om voor de lunch een bruine ciabatta te nemen met gerookte zalm respectievelijk huisgemaakte tonijnsalade. De broodjes waren rijkelijk belegd en voorzien van rauwkost. Ze smaakten prima, evenals de cappuccino zonder en met cafeïne. De bediening was vriendelijk en adequaat. Het was prima toeven op het terras van dit knusse restaurant.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Na een wandeling in de bossen bij Lage Vuursche wilden we de dag afsluiten om uit eten te gaan. Omdat ons dochtertje graag een pannenkoek wilde hebben, gingen we naar dit restaurant. Personeel is vriendelijk en kwam snel de bestelling opnemen. Ik koos voor een pannenkoek spek-kaas. Deze was niet goed doorbakken en lauw. Ook de (naturel)pannenkoek van onze dochter was lauw. Worden de borden niet voorverwarmd? Ronduit beschamend was de 'pizza' (4 kazen) die mijn vriendin kreeg. Lauw, en slappe bodem, de deeg helemaal zacht en een laag smaakloze kledder (tomatenketchup en vet?) erop. Smaak van kaas was nauwelijks te onderscheiden. Na twee stukjes te hebben gegeten heeft mijn vriendin de pizza laten ophalen, zijnde oneetbaar. De bediening reageerde goed: de pizza kon worden ingeleverd en er mocht iets anders worden uitgekozen. De pizza zou niet in rekening worden gebracht. Omdat we nog een reis voor de boeg hadden hebben we afgezien van een verdere bestelling. Mijn vriendin heeft verder meegegeten van onze pannenkoeken die ondertussen helemaal koud waren geworden. Wat ook teleurstellend is, is dat een kinderpannenkoek een naturelpannenkoek met een klontje boter erop blijkt te zijn. Weliswaar kan het kind na het afrekenen een kleinigheidje uitzoeken, maar dat heeft niets met een kinderpannenkoek van doen. Inleven in de wereld van een kind zou resulteren in iets wat bijna elk pannenkoekenrestaurant doet met een kinderpannenkoek: versieren (bijv. gezichtje van een paar snoepjes) en een kleinigheidje erbij (niet na het afrekenen).
Geachte Van der Scheer,
bedankt voor uw recensie. Wij stellen het zeer op prijs dat u uw op- en aanmerkingen aan ons kenbaar maakt. De pannenkoeken welke wij serveren worden, zoals u zult weten, op ambachtelijke wijze bereid. Wij vinden het vervelend voor u dat uw pannenkoeken alsmede de hand gemaakte pizza niet de kwaliteit hadden welke zij hadden moeten hebben. Onze excuses nogmaals voor het ongemak. Uw opmerking over kinderpannenkoek zullen wij in acht nemen. Tevens hebben wij deze punten met onze chef kok besproken en deze zal uw op – en aanmerkingen (zo goed als mogelijk) meenemen. Wellicht dat dat een volgende ervaring de laatste opzij kan zetten. Daarom hopen wij u graag nog eens terug te zien. Met vriendelijke groet, Het Vuursche Bos
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Hier pannenkoeken gegeten. Inrichting is wat gewoontjes. Bediening wat chaotisch. Lopen als kippen zonder kop door elkaar heen. Enige structuur zit er niet in. Waar door de bestelllingen niet echt vlot verlopen. Pannenkoeken waren niet slecht maar verder dan een 7 kom ik niet.
Beste Mich75 bedankt voor uw recensie. Wij stellen het op prijs dat u uw op- en aanmerkingen kenbaar maakt. Uw opmerking over de structuur zullen wij in acht nemen en bespreken met ons bedienend personeel om dit in de toekomst beter te laten verlopen.
Wij zien u graag een volgende keer weer terug. Met vriendelijke groet, Het Vuursche Bos
dianahogenaar .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Wij hebben 30 januari heerlijk genoten van de business lunch.
Eerst een lekkere gekruide uiensoep met daarbij twee stukjes stokbrood rijkelijk belegd met gerattineerde kaas.
We hadden beiden een witte wijn die lekker was.
Daarna een giabatta met royaal geitenkaas en salade wat bestond uit reepjes komkommer, parten tomaat,gemengde sla en pijnboompitjes met mosterd/honingdressing.
De bediening was erg vriendelijk,en attent. Ze vroegen af en toe of het smaakte,maar niet overdreven.
Het decor was vrij simpel. Houten tafeltjes en houten stoeltjes,maar doeltreffend voor een bosrestaurant waar ook honden binnen mogen.