Het Vuursche Bos

Dorpsstraat 25 3749 AC Lage Vuursche Nederland Kaart

Over restaurant Het Vuursche Bos

Heerlijke pannenkoeken in een groene omgeving

Door de omgeving van Het Vuursche Bos krijgt menig persoon spontaan zin om te gaan wandelen. Maar niet zonder eerst hier gegeten te hebben. Naast een ambachtelijke pannenkoek kun je hier ook terecht voor een goede maaltijdsalade of gewoon een borrel. Leuk voor jong en oud!

Meer informatie over restaurant Het Vuursche Bos

Dinsdag t/m Zondag 10:30 - 20:00
- Lunch vanaf 10:30

7,2
Raym1977 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Jammer dat er nog steeds geen Versierpannenkoek is voor de kinderen (en geen kleinere pannenkoek). Eigenlijk jammer dat er niets anders is dan een pannenkoek met suiker/stroop voor de kinderen. Meerdere soorten pannenkoeken voor de kleintjes zou mooi zijn. Service was gewoon goed, niets op aan te merken, maar ook niet bijzonder. Decor mag wat geüpdatet worden.
DeFijnProever66 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Toen we in Lage Vuursche aankwamen leek Het Vuursche Bos ons een leuk restaurant om te gaan eten. We zaten in de buurt van de keuken. Vreemd is dat een boormachine pontificaal voor het raam van de keuken stond. Dit geeft te denken over de hygiëne in de keuken. Ik bestelde een pizza met kip shoarma. Mijn vrouw een pizza fughi (champignons). De pizza's waren iets te groot voor het bord en iets aan de platte kant. De smaak van beide pizza's was dik in orde. Goed belegd, niet overdreven, maar wel voldoende. Had iets krokanter (alleen aan de rand) gemogen. De prijs was goed. Het decor was wel een beetje armoedig.
230861 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Op zondagmiddag na een lekker potje midgetgolfen plaats genomen op het terras van dit restaurant. Vriendelijke bediening en prima locatie om bij fraai weer lekker op het terras plaats te nemen. Wij bestelden 2 x Zalm salade, 1 x Pizza en 3 x pannenkoek. De pizza kwam helaas met wat zwarte randen geblakerd voor onze neus en de pannenkoeken waren gewoon niet gaar. de bediening erbij geroepen en dat is ter plekke wel goed en naar tevredenheid opgelast maar dit zijn dingen die gewoon makkelijk te voorkomen zijn. Er was geen hele grote drukte zichtbaar dus de keuken had dit beter moeten doen, jammer maar het zij zo. Wel complimenten zoals de klacht is opgelost !

Piet van den Bosch.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We komen hier wel vaker omdat de kinderen graag poffertjes eten en zij een verrassing krijgen na het eten(muntje voor de kadootjesmachine). Ik had een salade gerookte kip en mijn dochter poffertjes met fruit en slagroom. De salade is megagroot maar smaakt prima, de poffertjes ook trouwens.
Joseth .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
We kwamen hier met drie personen pannenkoeken eten. Mijn pannenkoek met spek was slecht: licht verbrand, niet gaar en lauw. De andere twee pannenkoeken waren matig, ook lauw. Bediening reageerde niet aardig.
Schoenmakers-beltman .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Wij werden met een groep van 18 personen (na reservering) zeer hartelijk begroet.Het zaaltje waarin wij zaten was gezellig en rustiek aangekleed, zoals je van een pannenkoekenrestaurant verwacht.
De bediening was vriendelijk en efficiënt, de pannenkoeken waren heerlijk, kortom een geslaagde middag. Aan te bevelen.
Postman161 V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijke pizza gegeten. Ook voor onze zoons een pannenkoek besteld. Hebben heerlijk gesmuld. Vriendelijke bediening. Gaan zeker nog een keer eten.
Hanneke F.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
De Vuursche Boer zat vol, zodat wij uitwerken naar Het Vuursche Bos. Ondanks dat het daar niet vol zat, was er wel erg veel herrie. Dat was snel vergeten toen de pannenkoek voor de jongste, die vandaag jarig is , werd geserveerd met vuurwerk!
De pannenkoeken waren erg lekker!
Franciska W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Vandaag geluncht op het terras in de zon. Gekozen voor de salade met zalm. Deze was rijkelijk gevuld en een broodje erbij. Een spa en een heerlijk kopje koffie maakten het af. Vriendelijke bediening, fijn plekje. Wel veel wespen maar wat wil je met de zoete geuren van pannenkoeken, stroop en poedersuiker.
Foodmood73 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Het eten was van prima kwaliteit, veel voor een redelijke prijs. De ciabatta met geitenkaas was heerlijk en de pannenkoeken natuurlijk ook! De huisgemaakte pizza was vrij droog. Voor wat betreft het kindermenu, mogen de porties aangepast worden, de pizza heeft dezelfde maat als voor een volwassene en is voor kleintjes echt veel te groot, zonde! De bediening op het terras heeft helaas weinig overzicht. Het opnemen van de tafels duurt lang, zeker 15 minuten voor drankje werd opgenomen en tevens het uithalen van de borden van de vorige gasten aan onze tafel, duurde heel lang. Wel vriendelijk personeel en doen erg hun best! Verder een heerlijke plek om op het terras van de herfstzon te genieten!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Natuurlijk kun je in dit restaurant in Lage Vuursche pannenkoeken eten, maar wij besloten om voor de lunch een bruine ciabatta te nemen met gerookte zalm respectievelijk huisgemaakte tonijnsalade. De broodjes waren rijkelijk belegd en voorzien van rauwkost. Ze smaakten prima, evenals de cappuccino zonder en met cafeïne. De bediening was vriendelijk en adequaat. Het was prima toeven op het terras van dit knusse restaurant.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Na een wandeling in de bossen bij Lage Vuursche wilden we de dag afsluiten om uit eten te gaan. Omdat ons dochtertje graag een pannenkoek wilde hebben, gingen we naar dit restaurant. Personeel is vriendelijk en kwam snel de bestelling opnemen. Ik koos voor een pannenkoek spek-kaas. Deze was niet goed doorbakken en lauw. Ook de (naturel)pannenkoek van onze dochter was lauw. Worden de borden niet voorverwarmd? Ronduit beschamend was de 'pizza' (4 kazen) die mijn vriendin kreeg. Lauw, en slappe bodem, de deeg helemaal zacht en een laag smaakloze kledder (tomatenketchup en vet?) erop. Smaak van kaas was nauwelijks te onderscheiden. Na twee stukjes te hebben gegeten heeft mijn vriendin de pizza laten ophalen, zijnde oneetbaar. De bediening reageerde goed: de pizza kon worden ingeleverd en er mocht iets anders worden uitgekozen. De pizza zou niet in rekening worden gebracht. Omdat we nog een reis voor de boeg hadden hebben we afgezien van een verdere bestelling. Mijn vriendin heeft verder meegegeten van onze pannenkoeken die ondertussen helemaal koud waren geworden. Wat ook teleurstellend is, is dat een kinderpannenkoek een naturelpannenkoek met een klontje boter erop blijkt te zijn. Weliswaar kan het kind na het afrekenen een kleinigheidje uitzoeken, maar dat heeft niets met een kinderpannenkoek van doen. Inleven in de wereld van een kind zou resulteren in iets wat bijna elk pannenkoekenrestaurant doet met een kinderpannenkoek: versieren (bijv. gezichtje van een paar snoepjes) en een kleinigheidje erbij (niet na het afrekenen).
Geachte Van der Scheer,
bedankt voor uw recensie. Wij stellen het zeer op prijs dat u uw op- en aanmerkingen aan ons kenbaar maakt. De pannenkoeken welke wij serveren worden, zoals u zult weten, op ambachtelijke wijze bereid. Wij vinden het vervelend voor u dat uw pannenkoeken alsmede de hand gemaakte pizza niet de kwaliteit hadden welke zij hadden moeten hebben. Onze excuses nogmaals voor het ongemak. Uw opmerking over kinderpannenkoek zullen wij in acht nemen. Tevens hebben wij deze punten met onze chef kok besproken en deze zal uw op – en aanmerkingen (zo goed als mogelijk) meenemen. Wellicht dat dat een volgende ervaring de laatste opzij kan zetten. Daarom hopen wij u graag nog eens terug te zien. Met vriendelijke groet, Het Vuursche Bos
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Hier pannenkoeken gegeten. Inrichting is wat gewoontjes. Bediening wat chaotisch. Lopen als kippen zonder kop door elkaar heen. Enige structuur zit er niet in. Waar door de bestelllingen niet echt vlot verlopen. Pannenkoeken waren niet slecht maar verder dan een 7 kom ik niet.
Beste Mich75 bedankt voor uw recensie. Wij stellen het op prijs dat u uw op- en aanmerkingen kenbaar maakt. Uw opmerking over de structuur zullen wij in acht nemen en bespreken met ons bedienend personeel om dit in de toekomst beter te laten verlopen.
Wij zien u graag een volgende keer weer terug. Met vriendelijke groet, Het Vuursche Bos
Jacob J.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Vorige keer zaten wij bij de Vuursche Boer en met een positief gevoel gingen we ook het Vuursche Bos proberen wat van de zelfde eigenaar is hoorde we vallen. Om te beginnen bij het eten, 1 Salade zalm (echt goede maaltijd salade, klasse), 1 naturel, 1 spek (we kregen ardenner spek, ipv de spek die ze bij Boer hadden, maar lekker) en poffertjes Vuursche Bos wat helemaal lekker was.
Bediening was erg attent en vriendelijk, we konden ook nog rustig dankje doen nadat we klaar waren en ze keken je niet het restaurant uit, erg goed, ga zo door.

Decor, tja... waarom is dit niet zoals bij de Boer, dat kneuterige, schattige? De kleine rende via het bushokje het terras op, maar er waren hier wel 3 ingangen. Ben benieuwd als druk is! 1 ingang, bloembakken rondom waar je net overheen kan kijken en fietsenrekken zoals bij de Bosrand. Dat ziet er verzorgt en netjes uit. Vuursche Bos is geen lijn in te trekken en het ogen wel 2 restaurants vanaf de buitenkant. Echt wat aan doen! Terras is zelf goed, netjes en de stoelen zitten lekker. Tafel wiebelde beetje, maar was zo opgelost! We zitten ook midden in de bossen he!! Toen me moeder naar het invalide toilet ging en ik afrekende viel mij op dat er enorm veel tafels binnen staan en in die zaal zal ik nooit gaan zitten, kan je nooit is normaal ff achterover leunen. Echt een afgang in verhouding met Boer! Achter terras, wat ik niet kende was denk even een werkplaats, begrijpelijk, iedereen wil voor zitten en is nog niet zo druk, maar wederom wil ik nooit achter zitten met die vuilnisbak / karton bak niet afgeschermd. Alle punten hier boven bij elkaar een 1, maar het leuke barretje, de bijzondere poffertjesplaat, zal wel veel poetsen en het toch lekkere terras geven we toch een 5.

Beide restaurants erg leuk om te komen, zeker het eten en de bediening!
Beste Jacob,

wederom bedankt voor uw recensie. Ons achter terras is nog niet geopend, en daarom hebben wij nog het een en ander hier staan. Uw overige op- en aanmerkingen stellen wij op prijs en zullen deze in acht nemen. Daarbij zullen wij uw complimenten aan ons personeel doorgeven. Wij zien u graag weer in een van onze restaurants terug.

Met vriendelijk groet,

Het Vuursche Bos
Dianahogenaar .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Wij hebben 30 januari heerlijk genoten van de business lunch.
Eerst een lekkere gekruide uiensoep met daarbij twee stukjes stokbrood rijkelijk belegd met gerattineerde kaas.
We hadden beiden een witte wijn die lekker was.
Daarna een giabatta met royaal geitenkaas en salade wat bestond uit reepjes komkommer, parten tomaat,gemengde sla en pijnboompitjes met mosterd/honingdressing.
De bediening was erg vriendelijk,en attent. Ze vroegen af en toe of het smaakte,maar niet overdreven.
Het decor was vrij simpel. Houten tafeltjes en houten stoeltjes,maar doeltreffend voor een bosrestaurant waar ook honden binnen mogen.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Lekker een boswandeling en tussendoor in het drukke Lage Vuursche een pannenkoek eten. De Vuursche Boer zat al overvol en dan kom je automatisch terecht bij het broertje aan de overkant. Opvallend is de nieuwe algemene parkeerplaats aan het begin van het dorp wat een bosperceel heeft gekost. Dat doet de naam van dit restaurant geen goed. Voor ouderen is het restaurant daardoor wel makkelijk bereikbaar. Bij binnenkomst op deze drukke zondag even wachten en dat wordt je keurig naar je tafel gebracht. Melkkannetje met bestek en servet en een plastic fles stroop op tafel. De pannenkoek met klontje boter is zoals gebruikelijk goed van smaak. Bijna net zo lekker als aan de overkant. Ardenner spek goed uitgebakken en dunne plakjes appel (zou wat dikker kunnen). Minpunt is de chocomel, maar die nou eens van echte biologische volle melk en echte chocolade. Dit waterige drankje met echte slagroom is als een vlag op een modderschuit.
Volgende keer appelsap. Ruime zitplaatsen en een ecologisch toilet. Ga er zeker weer eens terug.
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Tussen het werk door even ontspannen en iets eten; zo belanden we hier in een erg rustige eetzaal. Dat helpt er vast aan mee dat de bediening niet alleen vriendelijk maar ook vlot is. Er is glühwein en dat past goed bij een donkere, koude avond.
We laten een pannenkoek spek-kaas en een vega-variant komen. De spek valt tegen; weinig te bekennen van de smaak die je zou mogen verwachten en soms zo hard dat het nauwelijks te snijden is. De vegakoek is een aardig alternatief voor alle zoetigheid die hier op de kaart staat en in de lucht hangt. Iets meer groenten erin en wat minder rucola erop had niet misstaan en wat ons betreft mag de knoflooksaus in de fles blijven.
Onze conclusie is dat je van een pannenkoekenrestaurant meer kwaliteit mag verwachten. Wat blijft is de prachtige omgeving. Tegen een decor van donkere bossen is het sowieso aangenaam eten.
Postman161 V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Heerlijke pannenkoek met tomaat en tonijn gegeten. De sfeer was goed en de bediening was vriendelijk en attent. Dit is voor herhaling vatbaar.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Met 4 man en 3 kinderen zijn we hier geweest voor pannenkoeken. Het was druk in de Lage Vuursche en alle restaurants zaten binnen en buiten vrij vol. Je zou zeggen dat dit restaurant wel zou weten hoe om te gaan met drukte. Het is een algemene regel dat je als restaurant het meest kunt verdienen als de serviceverlening 100% is als het restaurant vol is.

Helaas gaat die regel hier niet op.
Alles hier is vies en plakt, de stoelen, tafels, kinderstoelen en de vloer.

De kleurplaten voor de kinderen werden als eerste vergeten. Daarna duurde het meer dan een half uur voordat het eten kwam. Het bestek en de stroop stond echter nog niet op tafel, dit duurde nog eens 5 minuten.

De bestelde drankjes kwamen toen de pannenkoeken bijna op waren en er was een drankje vergeten. Deze kwam een kwartier later en wij hebben vriendelijk bedankt. Een ander drankje dat wel redelijk op tijd kwam ( nadat wij de medewerker die al een tijd lang vragend door het resraurant liep uit zijn lijden hadden verlost) had een vies en gebruikt glas.

Omdat de rekening maar niet kwam zijn we zelf naar de kassa gegaan om af te rekenen. Een groepje medewerkers stond met elkaar over gasten te praten. Een jongen verbaasde zich over het feit dat al die gasten zo veel aten. Daarna namen ze nog even wat gasten door.

Toen er eindelijk iemand kwam helpen met onze bon werd zij telkens gestoord door collega's met allerlei vragen.

Al die tijd stonden er volle borden te wachten op de pas, sommige stonden daar wel meer dan 5 minuten.

Wat opviel bij de kassa was de chaos, er leek geen direct leidinggevende rond te lopen die de boel in goede banen leidde.

Dat gebrek aan leiderschap werd nog eens extra onderstreept vanwege het feit dat het meerendeel van de medewerkers onervaren en jong oogde.

Aangezien dit restaurant niet top draait bij drukte en de prijzen fors zijn, komen wij hier niet terug. Gezien de overige recensie zijn wij niet de enige met deze mening en vraag je je af waarom hier niets aan gedaan wordt.
Geachte heer,
bedankt voor uw recensie. Wij stellen het zeer op prijs dat u uw op- en aanmerkingen kenbaar maakt omdat wij graag deze punten willen verbeteren en voorkomen. Het had niet mogen voorkomen dat u zo lang had moeten wachtten op uw eten en drinken. Waarvoor onze excuses. Op welke dag bent u bij ons geweest? Zou u ons een mail willen sturen(info@hetvuurschebos.nl) ivm het beperkt aantal woorden welke hier geplaatst kunnen worden, voor het beantwoorden en toelichten van uw punten? Dank.

Reactie van proever:

Inmiddels per mail een professionele en oprechte reactie en excuses ontvangen van het Vuursche Bos. Zij hebben mij verzekerd dat het hier om een eenmalig incident ging en dat deze momentopname niet overeenkomt met de gebruikelijke dienstverlening. Bij een volgend bezoek aan de Lage Vuursche zullen wij hen dus zeker een tweede kans geven.
Erna H .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Een onverwacht mooie oktoberdag en daardoor een onverwacht drukke dag voor Het Vuursche Bos? Feit is dat wij rond lunchtijd aan een nog niet afgeruimde tafel plaatsnamen en in de tijd dat wij zaten te wachten om onze bestelling door te geven, 2 stellen zagen opstappen omdat ze te lang naar hun zin moesten wachten (op koffie met taart en soep). Ook bij ons duurde het lang voor wij verlost werden van de vieze borden en kopjes waarna er geen doekje over onze tafel werd gehaald en we het ook zonder placemat moesten doen. Voor de zekerheid bij het bestellen van onze salades gevraagd hoe lang dit zou duren. Hooguit een kwartier werd ons verteld. Uiteindelijk werden het ruim 20 minuten, toch sneller dan het half uur dat het bij anderen had geduurd! Salades zalm waren prima, geitenkaassalade had iets meer aangekleed mogen worden. Salades zijn vrij prijzig, maar wel royaal, met recht maaltijdsalades. Overigens sta je bij drukte ook in de rij bij de toiletten!