Het Volkshuis

Dinsdag t/m Vrijdag 09:30 - 17:30
Zaterdag 08:00 - 17:30

Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Nu op dit terras de meeste mensen, hier naar binnengegaan. Redelijk oudbollige inrichting en de geluiden uit de keuken zijn goed hoorbaar. Apfelstrudel was in het geheel niet smakelijk en ook de pannenkoek was niet lekker. Deze was zelfs voor een groot deel aangebrand. Al met al geen aanrader voor ons.
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Prima eten. Aardige en vlotte bediening. De kaart is goed gesorteerd. De akoestiek is voor iemand met een gehoor probleem wel wat dramatisch. Er wordt nogal veel lawaai gemaakt met afruimen van het servies en de borden. Ik zat vlak bij de keuken. Voor mij met tinnitus een crime. Ik was dus eerlijk gezegd blij dat ik weer buiten stond.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Wat oubollig aandoent cafe/lunchroom, waar je geen normaal gesprek met elkaar kunt voeren door de galm, maar waar je wel heerlijk en betaalbaar kunt eten. Elke keer weer smelt de hamburger op de tong, de beste die ik in mijn leven heb mogen eten. Ook het bijzondere personeel verdient keer op keer weer een pluim. Tuurlijk gaat er wel eens wat mis en moet je wel eens een keer wat herhalen, maar geen enkel ander restaurant kan tippen aan de gebodene service. Enkel de leidinggevende lijkt ietwat nors, maar als ze haar mond opentrekt is het gewoon een prima en vriendelijke dame, ietwat excentriek dat wel.

Dit is een musthave wanneer er een bezoek aan het mooie Zutphen wordt gebracht, is een zonde deze speciale plek te moeten missen. Chapeau en ga vooral zo door......
David B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Op een drukke zaterdag - marktdag! - is er niets gezelliger dan tussendoor een hapje eten in Het Volkshuis.
Want GEZELLIG typeert deze bijzondere ontmoetingsplek.
De medewerkers ('mensen met mogelijkheden') zijn allen netjes gekleed in zwarte slof, de bedrijfsleidster - een pittige, tanige, doortastende kleine vrouw - is gekleed in een bont mengsel dat haar de uitstraling van een zigeuner prinses geeft.
Een breed assortiment aan interessante theesoorten trekt mijn aandacht, alsook de frites van de buurman.
Ik vraag of ik een omelet + champignons + frites kan krijgen.
De serveerster aarzelt - het staat immers niet als zodanig op de kaart - en roept de zigeuner prinses erbij, die mij streng aankijkt - lacht - en maakt alles in orde.
'In no time' verschijnt een prachtige, smakelijke maaltijd waar ik tegen lage kosten van geniet in een bruisende sfeer op een zonnige zaterdag!
Jorrit D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Gezellig restaurant. Leuk concept waarbij mensen met afstand tot de arbeidsmarkt ingezet worden. Zij doen dan ook hun uiterste best om het de gast naar wens te maken. Echt super.

Het eten is van redelijk goede kwaliteit. Zeker gezien de lage prijzen, is dit prima.

Vooral de zelfgemaakte appeltaart is heerlijk!
Dvdwoude .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
't Volkshuus is onvervangbaar. Krantje lezen, zelgemaakte ? appeltaart, lekkere koffie, eenvoudige, eerlijke lunch. Alles voor acceptabele prijzen, geserveerd door verrassende bediening. Het gebouw, het geluid, de gasten, het personeel, het gehele 'gedoe' is uniek. Niet overslaan als je in Zutphen bivakkeert.
Hippehap .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Veel mensen voelen zich verbonden met het Volkshuis. De bediening en keuken wordt volgens mij voor het grootste deel gedaan door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De sfeer is ongedwongen. Met de kinderen kom ik er daarom ook graag. De verse muntthee en hun eigengebakken appeltaart zijn mijn favorieten!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
Dit alcoholvrij koffiehuis/restaurant wordt 'De huiskamer van Zutphen' genoemd. Het bestaat al 100 jaar maar is onlangs gerestaureerd in art deco stijl. Vriendelijke bediening. Lage prijzen. Gezien de prijs uitstekend geluncht. Verse rauwkost toegevoegd. De mosterdsoep was lekker van smaak, alleen iets klonterig.