Over het restaurant Het Vliegerhuys

In dit oude pand met stadstuin dat dateert uit 1450, sta je even stil bij vroeger tijden. Een middeleeuwse gewelvenkelder, de prachtige marmeren en houten vloer, hoge plafonds en ambachtelijk stucwerk zijn niet alleen het podium voor heerlijke etentjes. Nee, Brasserie Het Vliegerhuys biedt ook kunstenaars de ruimte om te exposeren. Hier eet je dus altijd in een sfeervolle ambiance, met op de achtergrond wisselende collecties van jonge talenten en gerenommeerde kunstenaars.

Meer informatie over restaurant Het Vliegerhuys

Maandag 11:30 - 20:00
Dinsdag en Woensdag 09:30 - 20:00
Donderdag t/m Zaterdag 09:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Tessa D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Bij de reservering gemeld dat ik lactose intolerant ben. Toen we de kaart kregen aangereikt vertelde degene die ons bediende dat de kok al een speciaal lactosevrij dessert had gemaakt, dus dat ik rustig voor een driegangen menu kon gaan. Normaalgesproken wordt mij meegedeeld dat ik geen dessert kan kiezen ivm lactose. Ik was zwaar onder de indruk! Heerlijk genoten van een lactosevrije choco mousse met gember en mandarijntjes!
Huub H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Prachtige locatie, verfijnde keuken en heerlijke koffie en prosecco. Zomers lekker op het knusse intieme terras achter zitten en anders gewoon in het mooie karakterastieke pand zelf.
AnneMarieUitNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
entrecote gegeten, erg lekker, maar er was geen pastinaak of peultjes bij geserveerd en dat stond wel op de menukaart. Dat vind ik wel een misser. Daarom geef ik hier 'redelijk' als score. Wij hadden extra frietjes en salades besteld. Er is blijkbaar wat mis gegaan in de keuken. Als het eten zoals op de kaart stond was geserveerd, had ik wel een hogere score gegeven, maar nu vond ik het kaal overkomen. Verder vonden wij het jammer dat bij binnenkomst niet een stukje brood, of wat olijven werden geserveerd. Komt ook wat zuinig over. De ruimte was aan de koude kant, niet aangenaam. Jammer, want er zit veel meer in om tot een aangenaam verpozen te komen.
R B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lekker eten, met zorg geserveerd.
Aandacht voor de gasten. Mogelijkheid wijnen te proeven alvorens te kiezen.
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
De bediening was uitstekend. Zeer vriendelijk en behulpzaam. Het eten was lekker, echter mag de sla/ groente denk ik iets beter gewassen worden (hier leek iets van zand in te zitten). De producten waren verder wel lekker bereid.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hier met zijn zessen gegeten op een zaterdagavond. Het eten was goed en de bediening was heel attent en vriendelijk. Het restaurant bevindt zich in een prachtig 15e eeuws pand, met een mooie tuin, waar wij zaten. Ik had als hoofdgerecht de risotto, die prima was. Bij de nagerechten vielen vooral de 'zelfgemaakte snickers' in de smaak. Een aanrader dus!
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
High tea via Flair actie een tegenvaller. Zeer basic en zeker geen twintig euro waard voor twee personen. Slechts één theepot met water voor twee personen. Geen theelichtje en dus koud voor de pot leeg was. Voor nieuw warm water een supplement van € 5 rekenen is ronduit belachelijk.
hightealady .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
High Tea met een vriendin.
Wat we kregen: glazen theepot gevuld met heet water en nog bruine sporen van thee op een eenvoudig lichtje, glazen voor de thee, een glaasje propvol suiker-en zoetstofzakjes.
2 langwerpige schaaltjes met droge kapjes met eier- en tonijnsalade en een bladerdeegbakje met ragoût ( zó 1970!) het andere schaaltje met heerlijk appelgebak, droge cheesecake en lekkere brownie. Witte servetten en stalen bestek.
Wat we misten was: een mesje dat we bij navraag kregen. Een gezellig potje thee, mooie koppen, gedessineerde servetjes, een schaaltje voor de gebruikte theebuiltjes, scones muffins,
sandwiches met zalm verse kruiden clotted cream en jam. Jammer!
bbtang .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
ik vind het een erg gezellige gelegenheid om te zitten, maar helaas mag het personeel wel wat sneller lopen en vriendelijker kijken.

ik kwam daar op een zonnige dag rond 12 uur, en waren bijna alle stoelen buiten nat en vies. als je in de horeca werkt zorg je dat je terras er tip top uitziet, als je dat niet zo ziet als personeel moet je er niet gaan werken.

vroeg wat de dagsoep was, dat moest eerst nagevraagd worden, het lijkt mij dat je dat direct doet als je gaat werken.

soep was heerlijk en brood ook, maar deze zaak kan met de juiste mensen een veel leukere tent worden.

groet belinda
Stampertje999 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Mooi pand en leuk restaurant
3 gangen namen wij en dat beviel uitstekend.
De wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Het zag er allemaal prachtig uit en zeer bijzonder mooie schilderijen.
Het eten waren we ook tevreden over.

Een 2 tal meiden waren zeer onvriendelijk.
werden erg laat geholpen en de mensen achter ons zaten nog amper en werden gelijk geholpen.
voor ons geen 2de keer hier.
info700 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het was wel heel rustig ietsje te rustig, eten was heerlijk, goed verzorgd smakelijk, en mooi geserveerd.
Zou zeker een aanrader zijn!!
Gert S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We werden vriendelijk ontvangen. Het eten was erg goed. Lekkere gerechten en combinaties die ik nog niet vaker had gezien. Minpuntje was de wat oncomfortabele stoelen.
marcel380 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Lekker gegeten andere smaken dan bij de reguliere restaurants. Mooi pand je krijgt get gevoel in een zeer nette huiskamer te zitten.
Vriendelijke bediening die af en toe wat snel de borden en glazen weghaalt.
anjaoosterveld .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Genoten van een heerlijk diner. Alle drie gangen smaakten erg lekker en waren prachtig opgemaakt. De bediening was heel vriendelijk en gastvrij.
Echt een aanrader!
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We kregen als voorafje, een brioche met een soort knoflooksausje, heerlijk!
Daarna had ik als voorgerecht een tonijntartaar, heerlijk, alleen om er marshmallows doorheen te mengen, vond ik een slechte keus.
Het hoofdgerecht, heilbot, was heerlijk vers en goed gebakken, jammer dat ze er vervolgens dusdanig veel zout over hadden gestrooid, dat het niet meer te eten was. De spinazie was heel weinig en ook te zout. De aardappels die beloofd waren, heb ik niet gezien.
Het bijgerecht, de gemengde groenten waren matig en ook weer veel te rijkelijk bestrooid met zout. De rode wijn die ik erbij had besteld was lekker en goed op temperatuur. De dubbele espresso die ik als nagerecht had besteld was ook prima!
Mijn tafelgenoten klaagden over teveel zout. De reestoof is blijven liggen, die was niet te eten en de entrecote was is stukken gesneden, koud en wederom te zout.
Wat overigens als storend werd ervaren was de aanhoudende lage bromtoon.
Tip: zet peper- en zout stel, op tafel kun jezelf kiezen in de hoeveelheid.
lekkeretenCaro .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten, een goed en betaalbaar 3-gangen menu, met bijzondere en lekkere accenten.
Gezellig en vriendelijk personeel.
netjes .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het eten was niet goed warm, het dessert was heerlijk. Over-all gezien de menuprijs wat zuinigjes qua hoeveelheden en alleen sla als groente. Bij voorgerecht hadden we wel graag broodje gewild, maar bediening was al weg voordat we het in de gaten hadden. Leuke ambiance, maar hier een daar een wandlampje kan wonderen doen. Hier liggen nog wel kansen!
schoemaker.j .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Eten was uitstekend, bediening was vriendelijk en behulpzaam, voor onze lengte was de tafel te laag. Er was de hele avond een lage brom te horen (misschien van de afzuiging).
Janine K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Met 2 personen gegeten met de ah actie. Vooraf de kaart bekeken en dat zag er veel belovend uit. Het restaurant kiest ervoor andere gerechten te serveren, die qua prijs veel lager uitvallen dan 32,50 (de actie is 2e gratis, niet het bedrag door 2 delen). Dat merk je. Geen broodje vooraf (voor een 32,50 menu) simpele voorgerechten, die overigens wel lekker waren. Bij het hoofdgerecht ging het mis, mijn eten was lauw tot koud. Aangegeven en het bord ging terug, en er werd me verteld dat er een nieuw bord werd gemaakt. Ondertussen had mijn tafelgenoot haar bord al leeg toen kon ik gaan eten. Geen excuses of een drankje, wat ik wel zo netjes zou vinden. Ook het bijgerecht vonden wij niet goed, droog en smaakloos, aardappelparten. De tweede vis was wel goed en op smaak. Opvallend was dat er bijna geen haricoverts meer op mijn bord lagen....op het eerste bord wel...... Qua toetje had je 1 keuze, en daar houd ik totaal niet van dus ik mocht van de kaart kiezen, dan kwam er wel 4 euro extra bij. Als het dan een overheerlijk toetje was, prima. Maar dat was niet het geval. De crème brulee was redelijk, maar het perenijs was erg raar van structuur en smaakte oud..... Vreemd. En een soort koekje waar ook weinig smaak aan zat. Nee geen aanrader. Al met al vind ik het geen goede reclame voor het restaurant. Ik zou proberen daar mensen mee binnen te halen, maar ik ben niet overtuigd. Ik ga vaak een hapje eten en heb vele restaurants bezocht, ook met de ah bonnen (sommige meerdere malen) waar ik wel een goede ervaring heb gehad. Ik snap dat je probeert geld te besparen, want tweede gratis betekent nogal wat. Alleen ik had het idee dat ik hier een 3 gangen menu van 15 euro kreeg qua hoeveelheid en producten. Dus de actie 2e gratis..... Dat gaat hier niet helemaal op vind ik.