Het Verschil

Willibrordusplein 18 4374 AX Zoutelande Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Verschil

Tessa L.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
De vis was heerlijk, gekozen voor de zeetong. De inbegrepen salade en frietjes vielen tegen. De friet leek alleen voorgebakken, dus erg slap en de salade was een eetlepel met komkommer. De service kon iets beter en geïnteresseerder. Al met al een redelijk goede ervaring.
Gert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ivm weekend verblijf op vrijdag- EN op zaterdagavond gegeten bij "het verschil". Het was ons, uit eerdere ervaringen, dat dit hotel een uitstekende keuken had EN nog steeds heeft. Een mooie menulijst met verse producten. Keuze uit vis en vlees en vegetarisch. Eendenborst, coquilles, parelhoen allemaal heerlijk geserveerd! Voor wie eens in de buurt is bij dit restaurant die naast de kerk ligt van dit leuke plaatsje: een aanrader !!!!
Mbsm .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
We hebben heerlijk gegeten. Vooraf heb ik het vispallet genomen. Als hoofdgerecht had ik de zeetong. Mijn man had de geitenkaas met bietjes en als hoofd de lam. Mijn zoon de slibtong en de jongste de 3 pizzatjes en ik kan alleen maar zeggen in een woord geweldig.! Gezellig dineren voor jong en oud.
Rink .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het begon al dat we eindeloos moesten wachten na binnenkomst tot iemand ons te woord stond. Het aperitief kwam snel, maar daarna moesten we vragen om de kaart. Voorafje kwam redelijk snel, maar na 1 3/4 uur zijn we maar eens gaan vragen of er nog een hoofdgerecht kwam. Toen dit uiteindelijk kwam viel het ons allemaal enorm tegen. Zalm niet gaar, diamanthaas moest medium zijn, maar was rare. Frietjes veel te licht en slap en een heeel klein beetje sla erbij. De dame die ons bediende bod ons nog wel een kopje koffie aan als goedmaker, maar toen was voor ons de lol er al vanaf. Kortom, voor het geld wat we uiteindelijk moesten betalen kun je op andere plekken veel lekkerder eten! Wij komen hier niet meer terug.
TwoThird .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Het Verschil wordt gerund en bediend door de eigenaren van het hotel restaurant.
Wij zijn er deze zomer geweest en het was echt voortreffelijk. We hebben er meerdere keren gegeten en er is geen avond waarvan ik kan zeggen dat het iets minder was.
Service is vriendelijk en snel en het eten echt fantastisch (en niet makkelijke gerechten). Decor is "zoals het hoort": niet overdadig en niet vreselijk sober (ook het hotel is een aanrader).
T&js .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Restaurant het verschil is letterlijk en figuurlijk een verschil met veel toeristische restaurants in het Zeeuwse Zoutelande. Hier zou ik voor omrijden. Mooie gevarieerde kaart waaronder vele dagverse visgerechten. Zelf koos als voorgerecht het Vispalet opgebouwd met coquille, hollandse garnalen, gerookte zalm en een gegratineerde oester, als tweede gang de dagvangst een dikke vette witte verse schol. Mijn tafelgenoot ging voor het taartje zalm, forel en Hollandse garnalen en het hoofdgerecht voor de combinatie zalm/tonijn. Alles top! Verder een goede bediening en leuke sfeer.
Geert W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Wat even een snelle maaltijd zou worden, werd toch een heerlijk etentje. Een heerlijk rustig en aardig restaurant tussen alle eetcafé's in Zoutelande. Een heerlijke amuse vooraf en daarna een heerlijke zeebaars met zeer bijpassende wijn. Een onverwacht genoegen.
Toetje45 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
In 1 week tijd 2 keer gegeten bij Het Verschil. 21 maart met mijn vriendin. We hadden het sweetdealmenu. Vooraf een heerlijke salade met geitenkaas. Dit kon ook vegetarisch. Daarna het varkensvlees en als afsluiting een heel mooi bordje met allemaal verschillende toetjes. En dan op 27 maart met mijn kinderen op stap naar Zoutelande. Wederom het sweetdealmenu. Ook nu weer heel goed gegeten. We hebben allemaal verschillende gerechten genomen om van alles te kunnen proeven. Compliment voor de vegetarische gerechten. Bediening vriendelijk en attent. Komen zeker terug.
Lodewijk I.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
De service is vriendelijk. De ambiance in het achtergedeelte is lastig te creeeren met de felle lampen die daar branden. Men probeert kennelijk donker klassiek knus vooraam met modern fel achteraan in een zelfde ruimte te combineren.

De keuken lijkt (nog) niet alles onder controle te hebben.
De hertenbiefstuk wordt geserveerd met slechts 3 minuscule blaadjes witlof, patat en stoofpeertjes zo uit de koeling. Als ik wat opmerk over de geringe hoeveelheid groente, wordt mij wokgroente aangeboden. Op zich een sympathiek gebaar, ware het niet dat deze kennelijk haastig bereid zijn en veel te vet en te zout opgediend wordt. Voor mij is de grooste lol eraf. Omdat mijn vriendin wel tevreden is vooruit toch maar een zes. Samengevat: Een sympathieke tent, maar de keuken kan en moet beter.
ChrisCl .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Met 6 personen gegeten bij restaurant Het Verschil. Het eten was eigenlijk net te weinig voor een complete maaltijd. De extra frietjes kwamen echt na de maaltijd. Vooraf wordt er vriendelijk een aperitief aangeboden dat vervolgens tegen een te hoge prijs op de rekening staat. Overigens was er wel een menu kaart maar daar stonden geen prijzen op van de drankjes. Die vervolgens natuurlijk veel te duur waren. Bij de wijntap was de kelner niet erg gerustgesteld over de kwaliteit. Elk getapt glas ( € 5,00 per glas) werd bekeken of het nog wel heldere wijn was en vervolgens stak de kelner zijn neus in het glas om vast te stellen of de wijn nog aan de klant kon worden verkocht. Geen uitleg bij de gerechten, geen vriendelijk woord bij vertrek. Kortom, geen restaurant om nog eens naar terug te gaan.
Robin D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Hier vandaag gegeten na een enorme strandwandeling in het koude, natte en gure weer met veel wind. Na deze toch hier belandt in een erg gezellig en sfeervol ingericht restaurant. Erg aardige ontvangst en bediening en het eten was top!

- Kleine amuse vooraf
- Stokbrood met kruidenboter & tapenade waren lekker (lekker vers brood)
- Wildpalet als voorgerecht, lekker, vooral de kwartel was heerlijk
- Hoofdgerechten, Eendenborst en varkenshaas - beiden erg lekker en porties ruim voldoende!
- Koffie na met wat friandises

Top - Sfeervol - heerlijk na een dagje wandelen!
Hans1958 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2013
De herfstvakantie doorgebracht in Zeeland; stevige wind en slagregens.
Aangename en hartelijke ontvangst; eenvoudige amuses bij het aperitief.
Carpaccio als voorgerecht, oester voor de andere kant.
Surf and Turf als hoofdgerecht, lekker
Schol als hoofdgerecht ( met kuit geserveerd ?) ; vers en sappig.
Goede begeleidende witte- en rode wijnen.
Sympathieke bediening.
Lyran .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Op vakantie in Zoutelande bij Het Verschil gegeten. Omdat we met een grote groep waren konden we plaatsnemen in 'de Woonkamer', een aparte ruimte met een grote tafel waar we gezellig en ruim met 14 personen konden eten. We werden gastvrij ontvangen met een aperitief: processo met limoncello. Ongevraagd werd ook een lekkere amuse opgediend. Zelfs met zo'n grote groep konden we a la carte eten, en de gerechten werden snel geserveerd. Het eten was heerlijk, bijzondere combinaties en voor ieder wat wils. De service was top in orde, zeer gastvrij. Ook de prijs-kwaliteitverhouding is goed, dus zeker een aanrader!
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
Via de vakantieveiling hier het 3 gangendiner genuttigd, mooie locatie, prima bediening, we hebben lekker buiten kunnen zitten, mosselen als voorgerecht, kabeljauw als hoofdgerecht en het toetje hangop, alles was smaakvol, mooi gepresenteerd, gewoon lekker en voor herhaling vatbaar voor als we weer eens naar Zoutelande gaan! Bedankt!
Wilma G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Ondanks dat het erg druk was op 2e kerstdag werden we hier vlot en vriendelijk bediend. Het eten was kwalitatief prima op orde, en ondanks de drukte was het gewoon mogelijk om a la carte te eten. Ik kom hier graag op een wat rustiger tijdstip nog een keer terug!
W.W. S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Verrassend na een stormachtige dag met windkracht 9-10
De oesters van Neeltje Jans smaakte beter dan ik gewend was
van zeewse oesters (mooi van maat en blank vlees) hoofdgerecht
hertenfile (wild) mooi rosé met prima saus, de konijnenbout was
goed van smaak, de garing mag wat ons betreeft iets malser, de saus zou iets uitgesprokener mogen zijn. Gedronken een Chardonnay van Jean Leon, een uitstekend glas wijn.