Het Veerkwartier

A. Hofmanweg 62 2031 BL Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Het Veerkwartier

Smakelijk, eerlijk en betaalbaar

Het Veerkwartier is een plek voor iedereen. Van hipster tot boekenwurm en van advocaat tot vliegtuigspotter. Geniet van de gezonde keuken met eerlijke producten. Alle gerechten worden hier met even veel liefde en passie bereid en dat proef je terug in de verrassende smaakcombinaties. Seizoensgroenten zijn de hoofdrolspelers van dit restaurant en ook de wijnen liegen er niet om!

Meer informatie over restaurant Het Veerkwartier

Dinsdag t/m donderdag: 09.00-19.00 uur
Vrijdag en zaterdag: 09.00-00.00 uur
Zondag: 11.00-20.00 uur

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Pien H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gezellige sfeer.live muziek,eerlijke producten,smakelijk eten. Minpuntje: het was nogal koud,warmtelampen hangen n het midden dus als je daar niet zit is het best frisjes.
MJ S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Ik heb mij nog nooit zo thuis gevoeld in een restaurant. Perfecte sfeer en na het heerlijke eten nog even bij de open haard gezeten. Het eten is niet goedkoop, maar wel zijn geld waard. Het was nu nog erg rustig, maar ik denk en hoop dat het snel wat drukker gaan worden bij het Veerkwartier!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We wilden al heel lang een keer bij Het Veerkwartier eten. Hoorde van meerdere mensen dat het erg leuk leek, maar niemand was al geweest. Uiteindelijk dus als eerste gegaan en wat mij betreft volgen er meer schapen. Ik kan het alleen maar aanraden. Alle gerechten die we bestelden, waren dik in orde, en mijn lat ligt hoog, want ik ben behoorlijk culinair verwend, met eten in sterrenrestaurants. Er stonden ook verrassende dingen op de kaart, die we uiteraard direct bestelden en waarvan de uitvoering prima was. Ik kom zeker terug!
Isidoor B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gisteravond een zeer goede avond gehad in dit restaurant aan de rand van een bedrijventerrein in Haarlem. Het is bijzonder gelegen aan een meer en lijkt door de setting van alles afgelegen, terwijl station Haarlem Spaarnwoude ongeveer 15 minuten lopen is. Het personeel was zeer vriendelijk en bediende ons adequaat. Zowel voor-, als hoofd en nagerechten waren zeer smakelijk en de witte wijn was fantastisch (een op hout gelegen chardonnay uit Portugal). Al met al een hele goede ervaring en een absolute aanrader.
Allard Z.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
We zaten lekker buiten (en dat eind september!) in de relatieve rust, uitkijkend over het water waar grote stalen vogels in de verte geruisloos voorbijtrokken om te landen op Schiphol en echte vogels een vrolijke dans opvoerden. Mooie ambience voor een goed maal. Het eten was goed en zag er mooi uit, maar tegelijk was het ook een beetje teleurstellend op punten... wat als stoofvlees op de kaart stond was taai en de vegetarische kip wat droog... De smaken zijn heerlijk, maar een beetje meer aandacht voor het (vegetarische) vlees zouden de gerechten goed doen. Het personeel was vriendelijk, maar ook erg met elkaar bezig, ook al is het rustig, dan moeten de gasten wel in de gaten gehouden worden. Kortom, leuke plek, in principe lekkere verrassende gerechten en vriendelijke bediening, maar blijf wel scherp op de kwaliteit van beide...
Fiekevanwoerkom .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijke plek, perfect voor met kleine kids! Die spelen met het speelgoed en op het gras of in het water. Erg vriendelijke bediening :-)
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Prachtige locatie, zeker ook geschikt voor kinderen (strandje). Eten was prima, maar niet bijzonder. De plantenkas geeft echter wel een broeikaseffect, terwijl de temperatuur buiten niet eens zo hoog was. De bediening was erg vriendelijk, snel en inspelend op de contactbehoefte van ieder gezelschap.
Biancanagtegaal .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Het Veerkwartier is een bijzondere locatie gelegen aan de Veerplas. Geen glitter en glamour, maar een toffe plek waar ze mooie, eerlijke gerechten serveren met streekproducten. Bediening is efficiënt en vriendelijk. Sfeer denk Hanneke's Boom en NDSM-terrein in A'dam.
Bdette .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Dit jaar heb ik mijn verjaardagslunch bij het Veerkwartier gehouden met wat vrienden en familie (totaal 17 personen). In eerste instantie was het wat moeilijk om contact te krijgen (mail werd niet beantwoord; moeizaam teruggebeld). Toen eenmaal alles was geregeld, waren ze zeer klantgericht en creatief. Ze hadden een aparte ruimte voor mij en mijn gasten klaargemaakt op het terras en checkten 's morgens nog even of ik binnen of buiten wilde eten. De broodjes en de salades waren fantastisch! Bediening was ook zeer beleefd, behulpzaam en oplettend. Ik heb genoten van deze fantastische verjaardagslunch!
Carolyne P.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Leuk tentje het veerkwartier, hadden het gehoord via via.....gezellige sfeer, weer eens iets anders, ongemoedelijk, het eten daarin tegen was erg goed, leuke prijs andere gerechten, genoten van de gadogado en vegetarische roti......komen zeker terug....
DokEd .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Fantastische locatie, zeker bij mooi weer. Verheug me op de zomer.
Bijeen geraapt interieur wat een heerlijke ongedwongen sfeer geeft. Suoer vriendelijke bediening en kok. En die kok kan best een beetje koken.
Vooraf tonijn salade. Heel lekker van smaak. De frisheid vd dressing doet t prima met de zoute griilsmaak vd tonijn die perfect is gegrild. Enige jammere is dat die tonijn wel bestaat uit een minuscuul stukje. Hoofdgerecht visschotel met pasta. En dat is precies wat t is. Pasta met vis. Veel vis. Helaas wel allemaal witvis. Smaak is lekker maar wel eentonig. Prima cafe hap maar iets meer variatie en verassing in smaak en kleurwas leuk geweest al was t alleen maar voor een plaatje.
De desserts zijn lekker maar wel erg studentikoos.
Al met al een hele leuke plek waar ik zeker nog een keer terug ga komen.
Chevy67 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk gegeten op de Zaterdagavond. Niet te druk, lekker ontspannen sfeertje en bediening die nog een en ander kan bijschaven over hoe je handig een glas wijn op tafel zet en niet meteen nadat je de laatste hap hebt genomen van het hoofdgerecht in al haar enthousiasme vraagt of je de dessert kaart nog wilt zien. Alles met de beste intenties......
Als voorgerecht de salade die prima smaakte en waarvan er diverse kleine smaak sensaties inzaten. Op Iens al gezien dat de Sukade met Pastinaak erg lekker is en dit gerecht dus besteld. Was erg lekker en met smaak zitten eten. Mijn tafelgenoot had soep vooraf en de Salade als Hoofdgerecht besteld. niet zeker of hier brood bij geserveerd had moeten worden maar dat hebben we niet gezien. Als dessert 1 maal Brownie om te delen met 1 maal thee en 1 maal espresso. Zowel koffie als thee van goede kwaliteit wat de hele smaakbeleving een feestje maakte in een heerlijk studentikoos eclectisch ingerichte omgeving. Wij hebben erg genoten en gaan zeker een keer op de zondag langs voor live muziek en bitterballen. Als die combinatie net zo goed is als avond eten bij de warmte van de terrsverwarmer en de Pellet kachel dan worden we stamgasten!
Boxsrok .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Vanmiddag bij deze gezellige locatie geweest. Schitterende live muziek van zangeres singer-songwriter Liselot van Oosterom, prachtige stem en hele bijzondere originele liedjes. Daarna nog heerlijk gegeten, een runderstoof met pastinaak en spruitjes. Bediening heel vriendelijk en het eten kwam supersnel. Een aanrader
Louise K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wat een geweldige lokatie! Plantenkas, het lijkt enigszins bijeengeraapt, maar het is ontzettend gezellig en de palletkachel geeft zo veel warmte en sfeer. De menukaart is niet uitgebreid, maar er wordt gewerkt met kwaliteits producten, hetgeen de smaak ten goede komt. Heerlijk sucadevlees en de zalm precies goed gegaard. Jammer dat bij de heerlijke Brownies geen "echte" slagroom werd geserveerd.
Ook de thee was heerlijk, keuze uit een pallet van smaken waar je dmv van geur een keuze kon maken.
Wij komen zeker terug. Zomers is dit een zeer geschikte lokatie voor gezinnen, de kinderen hebben alle gelegenheid om heerlijk buiten te spelen!
Chesterian .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wat een leuke en opvallende plek.
Anders dan anders en zowel leuk met kids als zonder.
Op zondag live muziek gehad, fijne bediening en uitstekend eten.
Lekkerkanen .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
leuke tent op zondagmiddag met live muziek.
Veel Bob Marley maar wel leuk met een lekker UIL biertje en GOEDE bitterballen.
Na de muziek wilden we een hapje eten maar zag niemand om bij te bestellen.
Aan de bar gevraagd of ik wat kon bestellen maar daar werd niet echt wat mee gedaan.
Heb een meisje aangesproken en die heeft me verder geholpen.
Vegetarische roti voor 2 besteld en die was zeer goed op smaak en erg lekker.
Goede wijn en lekker eten.
Misschien iets meer aandacht aan de service!
Primabikken .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
In 1 week 2 keer gegeten. Eerst geluncht met 4 man. Voortreffelijk gegeten met een overheerlijk brood je verse tonijn uit de oven. Mijn partner had een vegetarisch broodje met gegrilde seizoens groenten en zachte geitenkaas. Ook voortreffelijk.
Het diner was ook heerlijk zoals de gegrilde kalfsukade met bospaddestoelen risotto gegrilde schorseneren en pompoen. Mooi op smaak allemaal en dat voor een zacht prijsje. Leuke plek. Alleen 's avonds erg donker om naar de auto te lopen. Leuke slinger verlichting misschien?
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Heel leuke plek om wat te drinken of eten. Ik had een soort borrelplateau als lunch en dat beviel erg goed. Vriendelijke bediening, leuke sfeer. Prima toeven hier!
Cupra .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Gisteravond met een groep van 12 daar gegeten. Gelukkig weer een leuke plek aan de Veerplas. De inrichting oogt een beetje studentikoos waar iedereen zich snel thuis zal voelen. Vooraf was er een Thaise kippensoep die ook echt zo smaakt, daarna een saté van kippendijen die in een Indonesisch restaurant zo op de kaart kan en als toet home made blueberry cheesecake, ook top ! Leuke informele maar zorgzame bediening en een chef die aan tafel de kaart komt toelichten.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Het Veerkwartier ligt erbij als een ode aan de veerplas. Een natuurgebied dat je snel doet vergeten dat je net nog in de drukke stad was. Het ontwerp is open en ontspannen met speelse variatie in meubilair en gebruik van veel hout en planten.

Ik en mijn vriend bestelden de "STOOF" en de "ROODBAARS". Beiden fantastische borden eten, waarop alle onderdelen met aandacht waren bereid. Zo had de stoof naast het heerlijke vlees een goede tzatziki, lekker gekruide couscous en werden de smaken bijzonder bij elkaar gebracht door de meloen met munt.
De roodbaars vond ik bijzonder door de keuze van smaakmakers als lamsoor en zeekraal. Ook dit gerecht klopte qua smaakpalet.

Eigenlijk houden wij beide niet van dessert. Maar de borden die ons passeerden zagen er zo goed uit dat we besloten toch twee desserts te bestellen. Zowel de pavlova als de cheesecake waren aangenaam zoet, gecombineerd met blauwe bes, aalbes, aardbei en kruisbes. Ook zeker een aanrader.

De bediening was keurig en alert.