Het Tramlokaal

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Erg rustig
Heleenerica .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Twee weken gelden hier weer heerlijk gegeten met de familie. Prijs/kwaliteitverhouding goed, heel aardig en kundig personeel en het eten is er altijd top. We zijn hier al heel vaak geweest en hopen dat nog lang te kunnen doen.
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
We zijn vroeg in het sfeervolle Meppen en het restaurant is nog dicht. Snel wordt de deur geopend en we worden naar het sfeervolle terras geleid gezien het prachtige weer. Ondanks dat het tafeltje gereserveerd is mogen we het tafeltje in de zon kiezen. De glazen Italiaanse rode wijn (die later Frans blijken te zijn) zijn heerlijk! Net als de mosterdsoep met spekjes en de tomatensoep die we vooraf nemen. Keurig met smakelijk brood en roomboter geserveerd. Mijn hoofdgerecht (Schelvis filet) valt een beetje tegen. Beetje muffig van smaak. Ook de witte huiswijn is wat vlak. De Waygu biefstuk van mijn vrouw is heerlijk. De garnituren (aardappel schijfjes met schil, 3 wortels en een koolsalade) zitten in erg kleine schaaltjes, maar er wordt keurig gevraagd of alles voldoende is. Zouden ook nog wat intenser mogen qua smaakbeleving. We sluiten af met een prima koffie. Al met al goed, maar mag nog wat smakelijker
Rienineke .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Een leuke lokatie met een authentieke aankleding. Menukaart over het algemeen klassiek met een enkele verrassing. Kwaliteit van de gerechten was prima, geldt zowel voor de gekozen voorgerechten waaronder gepocheerde Gieser Wildeman peren met een vulling van blauwe kaas als ook voor de hoofdgerechten Waygu biefstuk en een stoofschotel van Iers rundvlees. Jammer was dat de bediening niet die kwaliteit had. Tot tweemaal toe was de gastvrouw vergeten om ons te voorzien van de gevraagde wijn. Met als gevolg het serveren van de amuse voor het aperetief. Ook de wijn bij het hoofdgerecht was vergeten. En dat terwijl echte excuses niet gemaakt werden. Een dom lachje met ja het is druk he, geeft alleen maar meer irritatie.
Wimhekkenberg .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Afgelopen weekend een parel in Drenthe ontdekt. Wij hebben ons 2 dagen laten vertroetelen in de bossen. Heerlijk gegeten bij Jaap en Simone en overnacht in hun logies in het voormalige tramlokaal. Een sfeervolle gelagkamer, met veel licht, ruimte en vakmanschap van gastvrouw en kok. Zij bieden fijne maaltijden en hun mooi ingerichte kamers met uitzicht of fijne appartement aan hun gasten. 's Avond bereidt Jaap het diner, een lust voor smaakpapillen en oog. Wij aten na een garnalensalade / nagelholt, hert / portobello's. Natuurlijk begeleid door een fijne wijn en gevolgd door kazen. De prijs - kwaliteit - verhouding is heel goed. Denk er om te reserveren, zowel voor het diner als de nacht. Je wordt zeker niet teleurgesteld.
Vroem .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Zondagavond in Meppen, Drenthe, winkels in omliggende steden zijn dicht; Het Tramlokaal is een verrassing. Spontaan en zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Het restaurant is gezellig druk, met ongeveer dertig personen. Aan de begroetingen is te zien dat er gasten bij zijn die bekend zijn. Er is een mooie afstemming in de aankleding van traditie tegenover modern; sfeervol.
De kaart is niet groot, maar afgewogen en een ieder zal een goede keuze kunnen maken. Wij namen een Grieks stoofgerecht en gegrilde varkenshaas. De gerechten werden vergezeld van gesmoorde groente, een koolsalade en in de schil gebakken aardappel partjes. Alles smaakte zeer goed. Alles gericht op de zuivere smaak. De kaart nodigde uit een dessert te nemen. We kozen een dessert van verse dadels en een walnotentaartje. Beide waren een fijne afsluiting. Ten slotte nog een espresso van de goede soort. Echt zo'n restaurant waarvoor je gaat omrijden als je een beetje in de buurt bent.
Billybob9 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Afgelopen vrijdag bij het tramlokaal gegeten. De smaak van het eten was prima maar de porties waren zeer mager, De carpaccio was op, de livar salade had een mager plakje op een dikke berg sla en een voorgerecht met 5 kleine gamba's is ook niet royaal te noemen.
voor het hoofdgerecht gold eigenlijk hetzelfde, de steak werd aangekondigd als entrecote en we mochten met zijn 4'n een klein bakje aardappels en klein bakje sla delen.
Smaak en bediening was prima, prijs kwaliteit verhouding was echter een beetje zoek
Nagelman .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
We hadden hier even een keer proef gegeten vóórdat we voor ons
(vr)eetvriendenclubje, het Pleasant en Culinair genootschap te Drachten, sinds 1980, een jaarlijks buitengebeuren organiseer-den in deze prachtige omgeving in Drenthe. Oud Aalden, landgoed De Klencke, Beeldentuin Gees, boswachterij Geeserveld etc.
Toch wel wat gespannen, we hebben het over kritische eters, arriveerden we om 18.45 uur bij Het Tramlokaal. Prachtige tafel gereserveerd, hele fijne, ontspannen, vriendelijke en zeker niet overdreven bediening, servicegericht ("kan ik mijn bestelling nog wijzigen?: jazeker"), karaffen water op tafel etc. en een weliswaar wat beperkte kaart maar tegelijkertijd daardoor erg mooie en smakelijke gerechten. Ooit aanbevolen door de Libelle, nu zeker ook door ons, kenners van dranken, spijzen en gezelligheid. Beslist voor herhaling vatbaar, zo schreven onze disgenoten aan ons in hun dankwoord. En dat wil wat zeggen!