Het Tolhuis

Pieffie .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Het terras van het Tolhuis is natuurlijk een begrip in Hilversum maar je ging hier vroeger niet naar toe om te eten.
Dat is onder de nieuwe eigenaar drastisch veranderd want je kunt hier nu prima eten.
De producten die gebruikt worden zijn vers en van goede kwaliteit, dat proef je.
De prijzen zijn duurder dan een eetcafé maar lager dan vele restaurants.
De bediening is ook uiterst vriendelijk.
Het enige 'maar' wat ik kan opnoemen is de extreem lange wachttijd (45 minuten) voordat de voorgerechten werden geserveerd. Er werd, na een half uur wachten, wel wat brood met humus op tafel gezet maar het duurt gewoon veel te lang. Zeker met kinderen is dat niet te doen.
Als de eigenaar daaraan werkt en de wachttijden worden korten dat is het Tolhuis zeker aan te bevelen.
Harold C.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Goed gegeten keurige bediening die ook meteen vermelde dat het druk was.
Heerlijke mosselen gegeten, prima restaurantje voor het geld.

HM V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Tja, vroeger een echte kroeg en nu wordt gezegd dat je er gegeten moet hebben.... We hebben gegeten, het dagmenu van 22,50. Een kleine tartaar van zalm, quacamole, tomaat en uit. Prima gerechtje hoewel de ui er iets te hard in was. Beter is de ui weg te laten of een heel fijn sjalotje te doen. Hoofdgerecht was prima mosselpannetje die perfect was klaargemaakt. Dessert creme brulee was simpel en was volgens mij niet "home made". Al met al best wel aardig gegeten, maar het is niet echt iets om naar toe te gan voor een gezellige avond dineren. Daarvoor blijft de accomodatie te veel een gezellige goeie kroeg.
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Mooie plek om op het terras naar de auto's te kijken die langs komen op het drukke kruispunt. Leuke kroeg met een eenvoudige kaart maar wel van goede kwaliteit. De burger is heerlijk, enkel zijn we geen liefhebber van zuurdesem rood. De spaghetti Carbonara was te droog. Als voorgerecht hadden we tapas. Mooie plank met lekker worst en ham etc. Fijne onstapnnen sfeer heerst hier.
Wilfried V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Calamaris als appetizer meer dan ok. Hamburger te droog. Brood matig, garnituur matig, maar wel goede frieten. Vriendelijke service.
Karinitsavenetis .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
superlekkere tapas en de steak was ook geweldig lekker. de bediening was vriendelijk en snel maar aan het eind van de avond was het een beetje lastig drinken te bestellen ivm de drukte. We vonden het wel wat lawaaierig mede omdat er een grote groep mensen zat aan 1 tafel maar het is zeker een aanrader!! wij komen terug!
Wilma.kalkman .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
De kaart heeft geen uitleg nodig: duidelijke, "bekende" gerechtjes, maar lekker klaar gemaakt en verzorgd opgediend. Vriendelijke bediening, spontaan en niet opdringerig. De sfeer is prettig, gezellig en ongedwongen. We komen graag weer terug!
Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Goede sfeer. Goede kaart. Uitstekende bediening. Echt een fijn eetcafe! Het visplankje was een prima voorgerecht, de huiswijn was heerlijk en genoten van de margret de canard! Gaan we vaker heen!
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Kom ik niet meer. Zarzuela besteld: er komt een bordje met 6 drooggekookte minimosselen met een klein stukje vis (kabeljauw?) in een waterige smakeloze saus. In olie gebraden brood erbij. Geen salade. Wel om gevraagd, niet gekregen. Geklaagd over de kwaliteit: naar de chef gevraagd, die had het te druk. Voor mij doet dat de deur dicht.
Riau1952 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Het was onverwachts erg druk, omdat het mooi weer was. Daarom moesten we wat lang wachten. Ze hadden wel even wat nootjes of zo op tafel kunnen zetten. Maa het eten was wel goed en lekker. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Timbrugemann .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Bij Het Tolhuis kun je prima eten in een ongedwongen, bruin café achtige ambiance. De menukaart is niet al te groot, lees overzichtelijk, en de gerechten die er op staan zijn top! Voor de speciaal bier liefhebber zijn verschillende soorten wisselende bieren van de tap te proeven. Een prima eetcafe waar je tegenwoordig op drukke dagen wel even moet reserveren voor een tafeltje. Wachten aan de bar of op het terras is overigens geen straf hier!
Tinekebeekes .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Gewoon een leuke tent waar je lekker kan zitten om te borrelen. Maar ook lekker kunt eten. En geweldig leuke bediening. Echtpaar uit DenHelder
Menno W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Een gezellige cafésetting. Service leek onwennig. Het menu was goed maar kan beter. Paprikasoep was wel erg vlak van smaak. Lamschenkel kan malser als het vlees langer (langzamer) gegaard is.
Niet slecht, maar ook in deze prijscategorie zijn er meer mogelijkheden in Hilversum
Cees K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
De ambiantie en bediening is prima, wel jammer dat men het alcohol % van de Chimay blond niet weet te achterhalen. Als voorgerecht hadden wij de antipasti en die is prima, een aanrader. Vervolgens had mijn partner de visschotel van het huis en dat zag er zeer smakelijk uit. Zelf had ik de spaghetti Vongolo en dat is geen aanrader. Weinig smaak, weinig vongolo en veel spaghetti.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Een leuk restaurant/ (bruine kroeg). Service tot nu toe altijd erg goed. Salade was gewoon lekker (geitenkaassalade). De salade was niet heel hoogstaand, maar dat hoeft daar ook niet. De sfeer maakt een hoop goed.
Rudy B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Leuke, gemoedelijke en ontspannen sfeer, goede bediening die vriendelijke en servicegericht is.
Gamba's in knoflook heerlijk. De saté iets minder goed bevallen vanwege de wat waterige saus.
Sfeer en service zijn een goed voor een zekere terugkomst!
H.vreeswijk .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Leuk kleinschalig restaurantje met heel prettige bediening een leuk tafeltje met een prachtig uitzicht. De menukaart mag wat ons betreft wat uitgebreider
BSlok .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede Kerstdag 2015 hebben we met de hele familie (21 personen) het Tolhuis gereserveerd voor een Kerstdiner. Dat was in alle opzichten heel geslaagd. De hele zaak was feestelijk omgebouwd zodat er een hele lange tafel kon staan. Het personeel had hun vrije dag opgegeven en serveerden een 4-gangenmenu (in overleg samengesteld). Dat ging geruisloos en steeds goed getimed. Als er werd gespeecht draaiden ze uit zichzelf de muziek wat zachter. We hadden al eerder gegeten bij dit restaurant. De bediening is oprecht vriendelijk, het eten goed en de locatie top. Ook als het geen Kerst is!