Het Tolhuis

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00
Voordelig
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Als je in Joure afmeert op het eind van de haven, lig je bijna voor de deur. De ruim vier jaar dat deze zaak bestaat komen we hier graag, vanwege het goede en gevarieerde eten en de vriendelijke ontvangst. De zaak straalt een ontspannen sfeer uit. Zalm en mixed-grill smaakten prima en de tortilia chips met gegratineerde kaas als voorgerecht is een aanrader.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Een gezellig ingericht eetcafé met prima eten. Er werd ook aan groenten gedacht. Fijne bediening die precies de juiste toon weet te vinden. Ook voor onze dochter (4).
Immo H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Uitstekend gegeten in het Tolhuis. Prima informele ontvangst door de eigenaar van dit eetcafe. Vanavond geen kaart maar een driegangen keuzemenu waaronder snoekbaars en een caribisch stoofpotje. Maar daarnaast kon ook een kindermenu wel geregeld worden. Hoewel bij de meeste restaurans de warme bijgerechten uit de mode lijken te zijn, wordt hier ditmaal een lekkere groene kool geserveerd. Heerlijk. Verder goede krokante brede patatten en alles prima op smaak. De borden goed opgemaakt. Bediening vriendelijk en oplettend.
Hier ga ik vaker naar toe.
Grada69 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Het interieur is "ouderwets" en gezellig, genoeg te kijken. Het personeel, vader en dochter en kokkin zijn zeer vriendelijk, behulpzaam en ongedwongen. Leuke jaren '80 muziek.
Het eten was heerlijk. Ik had carpaccio met rucola, pijnboompitten en een heerlijke dressing en mijn man had geitenkaas met honing. Tongstrelend lekker. De spareribs waren helaas uitverkocht en daarom maar een rundvlees goulash genomen, waar ik geen spijt van had. Voor mijn man werd een glutenvrije maaltijd in elkaar gezet. Ook het toetje werd in een moment in elkaar gezet. Je kunt merken dat dit team een passie heeft!
Door dit lekkere eten en de prijs zullen we hier vaker komen. Jammer dat we niet dichter in de buurt wonen, anders zouden we wekelijks kom. Top team!
Kaatje_p .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Fijne no-nonsense tent. Dito eten.
Verwacht geen hoogstandjes, maar wel een familiare sfeer, goede biertjes en top2000 niveau achtergrond muziek.
Sannietop .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Wat een leuk ontvangst, super team. We hadden stamppotten buffet.....met lekkere extra dingen. De kinderen werden leuk te woord gestaan en kregen een lekker ijsje.
De chocolade verrassing was meer dan top. De hele entourage is gezellig. Leuke mensen !!!
We komen zeker nog een keer terug
Elge .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Gezellig restaurant in een mooi oud pand, vlakbij de haven. Bediening vriendelijk en het eten stond snel op tafel.
Voorgerecht: het broodplankje., erg lekker het eigen smeerseltje erbij.
Hoofdgerecht: mixed grill, spareribs was erg smaakvol.
goede prijs-/kwaliteitsverhouding.
Hilko H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Zomaar ineens een keer "aangewaaid",
Inrichting zeker niet mijn stijl en smaak maar over smaak valt niet te twisten.
Ik zelf ben liefhebber van de duurdere luxe restaurants, die je in het noorden erg weinig hebt.
Elke hap , vind ik moet een eigen smaakbeleving hebben.
Dit hoefde ik hier niet te verwachten. ( dacht ik )
Het tegendeel bleek ...
Bediening anders dan anders maar zeer goed en vakkundig.
Eten beslist een aanrader, zowel voor de fijnproever als voor de mensen die veel willen en minder voor de smaak gaan.
Prijs gezien de kwaliteit misschien zelfs wel te laag. ( maar dat is nooit erg )
Sinds eerste bezoek bijna maandelijks daar een bezoekje gebracht.
Ik vind het een aanrader
!!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Als u doorvaart kunt u vlak bij "Het Tolhuis" afmeren, aldus de havenmeester. Daar hebben we geen spijt van. Kennelijk sinds vorige jaar een nieuwe eigenaar. Bij binnenkomst overvallen je de fraaie/vriendelijke inrichting en plezierige ontvangst. De menukaart zag er aantrekkelijk uit en er was keus uit 2 driegangenmenu's of delen daarvan voor € 25,-. We kozen voor gerookte zal en kogelbiefstuk uit het driegangenmenu. Werd opgediend met prima frietjes, gebakken aardappeltjes, heerlijk opgemaakte sla en gestoofde peer. Nette prijzen. Als we niet zover van Joure zouden wonen, zou "Het Tolhuis" ons zeker tot haar vaste gasten kunnen gaan rekenen.