Het Theehuis

Meersweg 9 9001 BG Grou Nederland Kaart

Over restaurant Het Theehuis

Authentieke Friese service bij het Theehuis

Een hip en Hollands menu! Dat is waar het Theehuis voor staat. Kom genieten van het heerlijke uitzicht, de gezellige sfeer en natuurlijk al het lekkers dat de keuken uitkomt. Het Theehuis is per boot te bereiken en heeft een groot terras. Perfect voor de mooie zomerdag!

Meer informatie over restaurant Het Theehuis

M. D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met familie gegeten. Het eten was heerlijk, de locatie is top en de bediening is snel en vriendelijk. Kom hier zeker een keer terug.
A V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
een prima keuze menu, apart van de reguliere a la carte. De porties waren voldoende en het restaurant stelde zich flexibel op toen wij een extra voorgerecht wilde bestellen.
J.procee .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Prima ontvangst en vriendelijk personeel. Enige kritiek is de zeer beperkte keuze. Als je niet van vis houdt en niet vegetarier bent, blijven alleen de spare-ribs over.
Geke N.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Prima bediening, erg klantvriendelijk!!
Info140 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Het Theehuis ligt direct aan het Pikmeer, dus heeft een prachtig uitzicht vanaf het terras. Dat is dan ook een goede reden om hier neer te strijken mits het consumeren beperkt blijft tot een drankje en/of een bitterbal. Dineren is hier best prijzig, de gerechten blinken uit door hun minimale omvang en de keuken moet op een herhaalcursus. Slecht bereid vlees (varkensmedaillons), Surf 'n turf : 3 garnaaltjes en een lapje vlees dat nauwelijks waarneembaar is, kortom : Niet hier eten !!!
Midsbody M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Prachtig weer, dus een tafeltje gezocht op het volle terras. Dat lukte omdat we vroeg waren. De visdaghap bestond uit mosselen: lekker. Met daarbij prima frites, een salade en wat stokbrood met 3 sausjes. De bediening is vriendelijk en werkt hard.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Er was een menukaart voor de AH actie, keuze uit drie voor, hoofd en nagerechten. Altijd jammer!
De voorgerechten waren heerlijk. Prachtig om te zien en heel erg lekker was de salade van watermeloen met parmaham, olijven en feta en schaaltje pesto. Partner had inktvisringen met knoflooksaus. Hoofdgerecht was een pittig stoofpotje, partner had gepaneerde vis, wat tegenviel. Nagerechten waren eenvoudig! Bolletje vanille en chocoladeijs met slagroom en partner had vers fruit. Verse fruit was ook echt vers.
Dina D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Prachtige zomeravond op een sfeervolle locatie. Runderstoofpotje en belangrijk warme groente en van alles voldoende. Voor herhaling vatbaar.
Leonardgerard1 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
heel prettig restaurant; erg mooi gelegen aan het Pikmeer; het stoofpotje is een aan te bevelen keuze; bediening is vlot en plezierig
H_manders .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het was prachtig weer dus we konden op het terras zitten, op een prachtig plekje aan het water. Het eten was heerlijk, de bediening was super, hele leuke gezellige meiden. Echt een avond die we nog eens over gaan doen, zeker een aanrader!
Joep.surink .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Zeer vriendelijk personeel . We werden gastvrij ontvangen Er werd goed geadviseerd over het menu betreffende een zoutarm dieet. Het eten was smaakvol en ruim voldoende. met het Pikmeer als decor hadden we een Fijne Avond.
Rozemarijn M.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
De tomatensoep was prima, evenals de calamaris: sappig en krokant.
De kabeljauw was lekker en maar liefst 3 filets! Het runderstoofpotje was helaas zonder de vermelde warme groenten. Het fruit toe viel tegen:was voornamelijk appel en watermeloen. Maar goed er moet ergens iets op verdiend worden natuurlijk!
De bediening was vriendelijk, maar jong en weinig ervaring. Entourage aan het water blijft prachtig. De nieuwe kleuren en stijl zijn prettig (wel feel all opgeknapt zoals de geverfde cafestoelen die hun verf alweer verliezen). De muziek stond naar mijn smaak te hard en was daardoor te overheersend. Onze kinderen konden tussendoor lekker spelen in de 2 speelhoekjes.
Henderika D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Prijs kwaliteit verhouding slecht. Hoofdgerecht was 20,-. Wat wij hebben gegeten was niet meer dan een simpele daghap. Bloemkool was niet gaar. Het was zeker niet dit geld waard.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Al vaak gegeten en elke keer is het weer prima voor elkaar, goed eten en een prettige en vlotte bediening.
En natuurlijk een hele mooie locatie zo direct aan het water.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Mooie plek, lekker eten en aardige bediening. Wij zaten in de buitenserre, wat een gezellig huiselijke sfeertje gaf. Stoofpotje was goed op smaak en hete patatjes maakten het helemaal af. Toetje was een lekkere madame blanche... Ga zo door en wij komen zeker terug!!!
Riekedv .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Zaten lekker buiten aan het water. Mooi uitzicht!! Alleen de bediening was wat opdringerig.
Janenjesdehaan .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Spare ribs en slibtongetjes, beide heel lekker.bediening goed en netjes. Bij de spare ribs voldoende schoonmaak doekjes voor de handen/vingers.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Om onze trouwdag te vieren hebben we mijn ouders getrakteerd op een lunch. Het is absoluut geen straf om met zonnig weer op het terras bij Het Theehuis in Grou te bivakkeren. Vorig jaar was ons dat goed bevallen. Helaas was de lunchkaart behoorlijk veranderd en met name qua prijzen, die waren fors opgeschroefd. Ik mistte op de kaart vooral de tonijnsalade die me vorig seizoen zo goed was bevallen. Enfin, nieuwe ronde nieuwe kansen. Degene met de fishsandwich was nog het meest tevreden, de salade met vis was zonder dressing (hier zou ik graag een gele kaart voor willen uitdelen...) frieten en/of stokbrood, het landbrood met geitenkaas werd door tafelgenoot als droog bestempeld. Er werd geen boter bij het landbrood geserveerd. De Italiaanse bol met biefreepjes was volkomen vlak van smaak en het broodje smaakte vooral naar 'goedkoop'. We hebben al met al 63 euro af mogen rekenen. De bediening was zeker vriendelijk maar vroeg tijdens het eten niet of alles naar wens was, die vraag kwam op het moment dat de tafel werd afgeruimd. De reactie van de serveerster op onze feedback was: "dat spijt me vreselijk voor u". En hup weg was ze. Zou de mogelijkheid van het uitdelen gele kaarten bestaan dan zouden we er zeker drie hebben weggegeven. Misschien is het een idee om gasten uit te nodigen voor een voorproefmiddag/avond alvorens een nieuwe kaart te presenteren. De prijs/kwaliteitverhouding vonden wij unaniem 'beroerd'. En dan hebben we het nog niets eens gehad over het feit dat er geen zeep op het toilet was en het toiletpapier op was.
Abeek .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Toen het Theehuis van eigenaar was gewisseld was het eten heel mager en de drank over datum. Paar maanden geleden er weer gegeten en we waren blij verrast met de voorruitgang goede kaart en nette prijzen. Recent zijn we er nog twee keer geweest de kaart is aangepast de goede kaart met producten voor iedereen wat is veranderd in een kaart wat maar net bij je moet passen. Tevens zijn de prijzen zeer fors gestegen. Daarnaast was het eten veel te laat en kwam het allemaal erg rommelig over. We waren blij verrast dat het Theehuis er op voorruit was gegaan erg jammer dat het nu weer achteruit gaat. Het gaat alweer rond dat je niet meer naar het theehuis toe moet gaan. Hopelijk gaan ze er gauw wat aan doen.
Koelstra .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Tweede paasdag hier genoten van een overheerlijke paasbrunch. De aankleding was geweldig, ontvangst allerhartelijkst en de brunch zelf zeer smaakvol en goed verzorgd. Huisgerookte paling, zalm, quiche met geitenkaas, scrambled eggs, diverse broodsoorten, carrotcake en bietentaart, diverse sappen. Ik kon niks vinden wat niet beviel. Onze groep bestond uit 8 personen.